Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 sierpnia 2022, 09:03

autor: Adrian Werner

EA zarabia krocie na grach-usługach. Apex Legends Mobile przebiło oczekiwania

EA pochwaliło się wynikami finansowymi. Większość biznesu firmy stanowią obecnie gry-usługi, ale wydawca podkreśla wagę produkcji singleplayer w swojej strategii rozwoju.

Firma Electronic Arts opublikowała raport z wynikami finansowymi.

  1. Przychody za miniony kwartał wyniosły 1,299 mld dolarów i było o 3% niższe niż w drugim kwartale 2021 r.
  2. Przychody okres od 1 lipca 2021 roku do 31 czerwca 2022 rok wyniosły 7,478 mld dolarów, co stanowi wzrost o 22% w porównaniu z poprzednim analogicznym okresem.
  3. Na gry-usługi przypada obecnie 73% wszystkich przychodów wydawcy. Ten segment zanotował 20-procentowy wzrost w objętym raportem 12-miesięcznym okresie.
  4. Liczba aktywnych kont we wszystkich grach EA wynosi już prawie 600 mln.
  5. Nadal bardzo szybko rozwija się FIFA Ultimate Team. Firma zanotowała 40-procentowy wzrost popularności tego trybu pod względem dziennej i tygodniowej aktywności graczy w porównaniu z ubiegłym rokiem.
  6. Miniony kwartał był rekordowym dla FIFA Mobile – zarówno pod względem przychodów, jak i liczby graczy dziennie.
  7. Firma pochwaliła się, że Apex Legends Mobile radzi sobie lepiej niż prognozowano, choć nie podano konkretnych liczb.
  8. Przychody z gier mobilnych w drugim kwartale tego roku wyniosły 314 mln dolarów i były o 15% wyższe niż w analogicznym okresie 2021 r. Za ten wzrost odpowiada właśnie FIFA Mobile oraz premiera Apex Legends Mobile.

Przychody EA z podziałem na platformy

W drugim kwartale 2022 roku

Platforma

Przychody w drugim kwartale 2022 roku.

Zmiana w porównaniu drugim kwartałem 2021 roku:

Konsole

637 mln dolarów

-8%

Gry mobilne

314 mln dolarów

+15%

PC i inne

348 mln dolarów

-6%

Za okres 1 lipca 2021 roku do 31 czerwca 2022

Platforma

Przychody w drugim kwartale 2022 roku.

Zmiana w porównaniu drugim kwartałem 2021 roku:

Konsole

4,5 mld dolarów

+15%

Gry mobilne

1,2 mld dolarów

+49%

PC i inne

1,6 mld dolarów

+26%

Jak widać, gry mobile są najszybciej rozwijającym się działem firmy.

Gry singleplayer wciąż są ważne dla EA.

Gry-usługi wydawcy radzą sobie wyśmienicie, ale podczas prezentacji wyników finansowych podkreślono, że produkcje dla pojedynczego gracza wciąż są istotną częścią biznesu firmy.

Plany wydawnicze EA w kwestii projektów singleplayer są ambitne. W styczniu 2023 roku ukaże się remake Dead Space, a w jakiś czas po nim na rynku zadebiutuje Star Wars Jedi: Survivor.

W dalszych planach są również Dragon Age: Dreadwolf oraz Mass Effect 5.

  1. Electronic Arts – oficjalna strona firmy

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej