EA pochwaliło się wynikami finansowymi. Większość biznesu firmy stanowią obecnie gry-usługi, ale wydawca podkreśla wagę produkcji singleplayer w swojej strategii rozwoju.
Firma Electronic Arts opublikowała raport z wynikami finansowymi.
Platforma | Przychody w drugim kwartale 2022 roku. | Zmiana w porównaniu drugim kwartałem 2021 roku: |
Konsole | 637 mln dolarów | -8% |
Gry mobilne | 314 mln dolarów | +15% |
PC i inne | 348 mln dolarów | -6% |
Platforma | Przychody w drugim kwartale 2022 roku. | Zmiana w porównaniu drugim kwartałem 2021 roku: |
Konsole | 4,5 mld dolarów | +15% |
Gry mobilne | 1,2 mld dolarów | +49% |
PC i inne | 1,6 mld dolarów | +26% |
Jak widać, gry mobile są najszybciej rozwijającym się działem firmy.
Gry singleplayer wciąż są ważne dla EA.
Gry-usługi wydawcy radzą sobie wyśmienicie, ale podczas prezentacji wyników finansowych podkreślono, że produkcje dla pojedynczego gracza wciąż są istotną częścią biznesu firmy.
Plany wydawnicze EA w kwestii projektów singleplayer są ambitne. W styczniu 2023 roku ukaże się remake Dead Space, a w jakiś czas po nim na rynku zadebiutuje Star Wars Jedi: Survivor.
W dalszych planach są również Dragon Age: Dreadwolf oraz Mass Effect 5.
Więcej:Switch 2 sprzedaje się tak dobrze, że Nintendo poprawiło swoje prognozy w nowym raporcie finansowym
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
6

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.