Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 stycznia 2024, 12:30

Gry-usługi zdominowały biznes Electronic Arts. Na nowego Battlefielda poczekamy przynajmniej do 2025 roku

Firma Electronic Arts opublikowała raport finansowy z trzech ostatnich miesięcy zeszłego roku. Przychody są większe, a gry-usługi (np. EA Sports FC 24) dominują.

Źródło fot. Electronic Arts
i

Firma Electronic Arts opublikowała raport finansowy, podsumowujący trzeci kwartał roku fiskalnego 2024 (tj. okres od 1 października do 31 grudnia 2023 r.). W tym czasie wygenerowano przychody netto na poziomie 2,366 mld dolarów, co oznacza wzrost o 1% w porównaniu do 2022 roku. W całym kalendarzowym roku 2023 firma osiągnęła przychody rzędu 7,71 mld dolarów, co również stanowi wzrost, tym razem o 8%, w porównaniu do roku poprzedniego

Warto zaznaczyć, że EA podaje tzw. „net bookings”, czyli sumę pieniędzy zarobionych na sprzedaży cyfrowych i fizycznych produktów z uwzględnieniem różnicy w przychodach z gier usług, w porównaniu do poprzedniego okresu.

Dominacja gier-usług

Za tak imponujące rezultaty w głównej mierze odpowiadają mikrotransakcje i gry sieciowe. Wygenerowały one 1,712 mld dolarów (o 3% więcej niż w tym samym okresie zeszłego roku), co stanowi aż 73% całych przychodów z trzeciego kwartału. Dla porównania, na sprzedaży pełnych wersji gier firma zarobiła 654 mln dolarów (o 5% mniej niż w tym samym okresie zeszłego roku). To wciąż duża kwota, ale różnica wynosząca 1,058 mld jest zdecydowanie zauważalna.

W raporcie pojawiły się też statystyki związane z EA Sports FC 24 oraz Madden NFL 24. Pierwszy tytuł może się pochwalić przekroczeniem oczekiwań firmy, generując większe o 7% przychody, niż odpowiadający mu produkt jeszcze z serii FIFA wydany w tym samym okresie zeszłego roku. W przypadku Maddena wzrost wyniósł 5%.

Konsole wciąż na prowadzeniu

W kwestii przychodów wygenerowanych przez poszczególne platformy nie powinno być zaskoczenia. Liderem pozostają konsole, odpowiadające za 1,606 mld dolarów, czyli aż 68% łącznej kwoty. Na drugim miejscu uplasowały się PC i reszta (453 mln dolarów), a na dole podium znajdują się urządzenia mobilne (307 mln dolarów).

Nowy Battlefield najwcześniej w 2025 roku

Na konferencji poświęconej przychodom dyrektor generalny Electronic Arts Andrew Wilson podzielił się również informacjami dotyczącymi przyszłości serii Battlefield. Przekazał, że firma aktualnie skupia się na 7. sezonie Battlefielda 2042, a wydanie nowej części planowane jest po zakończeniu 2025 roku fiskalnego (trwa on do 31 marca 2025 roku kalendarzowego). Oznacza to, że fani muszą uzbroić się w cierpliwość, gdyż kolejnego Battlefielda możemy się spodziewać najwcześniej w kwietniu 2025 roku. Warto wspomnieć, że to samo tyczy się nowej odsłony serii The Sims.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej