Battlefield ma być jak usługa; EA celuje w zaangażowanie graczy 365 dni w roku

Battlefield 2042 ma zapoczątkować nową formę rozwoju marki, która ma bardziej przypominać usługę niż serię samodzielnych gier. EA chce m.in. premier nowych odsłon co dwa lata. Rozważane są również darmowe komponenty.

Adrian Werner

Battlefield ma być jak usługa; EA celuje w zaangażowanie graczy 365 dni w roku.
Battlefield ma być jak usługa; EA celuje w zaangażowanie graczy 365 dni w roku.
PRZYSZŁOŚĆ BATTLEFIELDA TO:
  • rozwijanie marki jako usługi, która zapewnia zabawę przez 365 dni w roku,
  • premiery mobilne,
  • komponenty free-to-play,
  • premiery nowych głównych odsłon co dwa lata.

Podczas prezentacji dla inwestorów prezes Electronic Arts Andrew Wilson ujawnił, że EA będzie rozwijać markę Battlefield jako usługę, a nie serię samodzielnych premier. Celem jest sprawienie, że fani BF cały czas będą otrzymywali świeże wyzwania oraz doświadczenia i tym samym nie będą mieli powodu do zaprzestania zabawy.

Usługa ta obejmie nie tylko tradycyjne płatne pozycje pecetowe i konsolowe. W planach są również premiery mobilne oraz komponenty, do których dostęp będzie można uzyskać za darmo - w tej kwestii nie zdradzono żadnych konkretów, ale prawie na pewno chodzi tutaj o pozycje free-to-play.

Nowe podejście zapoczątkuje Battlefield 2042, a kluczowym elementem, który ma to umożliwić, będzie tryb Battlefield Portal, pozwalający na tworzenie rozgrywek sieciowych na własnych zasadach z użyciem elementów z poprzednich odsłon serii. Ten wariant rozgrywki ma być rozwijany po premierze na równi z głównym trybem multiplayer.

Można się spodziewać, że Battlefield Portal będzie pojawiał się w każdej kolejnej części cyklu, za każdym razem oferując dodatkowe elementy. EA obiecało, że wkrótce poznamy znacznie więcej informacji na temat tego wariantu rozgrywki. Sprawią one, że wizja wydawcy odnośnie przyszłości marki stanie się bardziej przejrzysta.

Ponadto Electronic Arts uważa, że największy sens ma wydawanie nowych odsłon cyklu co dwa lata. Nie jest to tempo nieznane tej marce. W przeszłości zdarzało się, że kolejne główne odsłony cyklu ukazywały się rok-dwa po premierze wcześniejszej części. Równocześnie trafiały się również dłuższe przerwy – tegoroczny Battlefield 2042 ukaże się trzy lata po Battlefield V.

Nowością dla serii nie będzie zatem samo tempo premier, a ich regularność. Mimo to EA podkreśla, że priorytetem jest dostarczanie fanom serii zabawy przez 365 dni w roku, a nie koncentrowanie się na debiutach nowych odsłon cyklu.

Battlefield 2042 zmierza na PC oraz konsole PlayStation 4, PS5, Xbox One i Xbox Series X/S. Premiera nastąpi 22 października 2021 roku.

  1. Oficjalna strona serii Battlefield
  2. Tryb Battlefield Portal jest jak obietnica ciasta i podstępna GLaDOS w jednym
Battlefield 2042

Battlefield 2042

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 19 listopada 2021

Informacje o Grze
7.0

GRYOnline

3.5

Gracze

4.9

Steam

6.5

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

8

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2021-08-05
17:37

Maxley Konsul

Maxley

Battlefield Portal zmienia się w bazę do dodatków, którymi będą co 2 lata kolejne części Battlefielda.
Mam skojarzenia z WoWem, ale lepszym byłababy gra Paradoxu. Choć tam jest podstawka i miliardy, miliardy dodatków. A tu będzie "wsteczna kompatybilność" (uwaga, matafora!). Coś jak z konsolą Xbox. Nowa generacja, nowe gry + wsteczna kompatybilność. I kolejna generacja, nowe gry i wsteczna kompatybilność z poprzednich konsol (n-1, gdzie n to liczba generacji).

To będzie ciekawe, jeżeli ta seria zmieni się w worek ze wszystkim, co cała seria dotychczas posiadała. Ależ te gry będą miały rozmiary. Granie w chmurze albo możliwość wybierania elementów gry podczas instalacji... inaczej gry się nam nie pomieszczą na dyskach. Nawet terabajtowych.

Komentarz: Maxley
2021-08-05
20:10

Meno1986 Senator

Meno1986

Trzeba było o tym pomyśleć za udanej 3, albo BC2 i rozwijać grę na zasadzie DLC takich, jak Vietnam.

Komentarz: Meno1986
2021-08-09
09:49

keeper_4chan Generał

keeper_4chan

Ciekawe czy z FIFA zrobią to samo.

Komentarz: keeper_4chan
2021-08-09
09:54

HETRIX22 Legend

HETRIX22

Mnie się podoba idea gry usługi, a przynajmniej taka jak jest w warzonie. Mamy regularne eventy i updatey przez cały rok. Content w warzonie do tej pory się podwoił i końca nie widać. Nikt mi na siłę za nic nie karze płacić. Gra jest dobra i będzie żyć jeszcze długo dzięki właśnie temu, że jest grą usługą.

Komentarz: HETRIX22
2021-08-09
10:17

Czerwony07 Konsul

Czerwony07

Nigdy nie rozumiałem tego fenomenu gier sieciowych. Ludzie potrafią utopić w nich tysiące godzin i setki złotych na mikropłatności aby na dobrą sprawę grać w kółko w to samo. Potrzeba rywalizacji?

Komentarz: Czerwony07

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl