Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 sierpnia 2021, 13:23

autor: Adrian Werner

Battlefield ma być jak usługa; EA celuje w zaangażowanie graczy 365 dni w roku

Battlefield 2042 ma zapoczątkować nową formę rozwoju marki, która ma bardziej przypominać usługę niż serię samodzielnych gier. EA chce m.in. premier nowych odsłon co dwa lata. Rozważane są również darmowe komponenty.

PRZYSZŁOŚĆ BATTLEFIELDA TO:
  • rozwijanie marki jako usługi, która zapewnia zabawę przez 365 dni w roku,
  • premiery mobilne,
  • komponenty free-to-play,
  • premiery nowych głównych odsłon co dwa lata.

Podczas prezentacji dla inwestorów prezes Electronic Arts Andrew Wilson ujawnił, że EA będzie rozwijać markę Battlefield jako usługę, a nie serię samodzielnych premier. Celem jest sprawienie, że fani BF cały czas będą otrzymywali świeże wyzwania oraz doświadczenia i tym samym nie będą mieli powodu do zaprzestania zabawy.

Usługa ta obejmie nie tylko tradycyjne płatne pozycje pecetowe i konsolowe. W planach są również premiery mobilne oraz komponenty, do których dostęp będzie można uzyskać za darmo - w tej kwestii nie zdradzono żadnych konkretów, ale prawie na pewno chodzi tutaj o pozycje free-to-play.

Nowe podejście zapoczątkuje Battlefield 2042, a kluczowym elementem, który ma to umożliwić, będzie tryb Battlefield Portal, pozwalający na tworzenie rozgrywek sieciowych na własnych zasadach z użyciem elementów z poprzednich odsłon serii. Ten wariant rozgrywki ma być rozwijany po premierze na równi z głównym trybem multiplayer.

Można się spodziewać, że Battlefield Portal będzie pojawiał się w każdej kolejnej części cyklu, za każdym razem oferując dodatkowe elementy. EA obiecało, że wkrótce poznamy znacznie więcej informacji na temat tego wariantu rozgrywki. Sprawią one, że wizja wydawcy odnośnie przyszłości marki stanie się bardziej przejrzysta.

Ponadto Electronic Arts uważa, że największy sens ma wydawanie nowych odsłon cyklu co dwa lata. Nie jest to tempo nieznane tej marce. W przeszłości zdarzało się, że kolejne główne odsłony cyklu ukazywały się rok-dwa po premierze wcześniejszej części. Równocześnie trafiały się również dłuższe przerwy – tegoroczny Battlefield 2042 ukaże się trzy lata po Battlefield V.

Nowością dla serii nie będzie zatem samo tempo premier, a ich regularność. Mimo to EA podkreśla, że priorytetem jest dostarczanie fanom serii zabawy przez 365 dni w roku, a nie koncentrowanie się na debiutach nowych odsłon cyklu.

Battlefield 2042 zmierza na PC oraz konsole PlayStation 4, PS5, Xbox One i Xbox Series X/S. Premiera nastąpi 22 października 2021 roku.

  1. Oficjalna strona serii Battlefield
  2. Tryb Battlefield Portal jest jak obietnica ciasta i podstępna GLaDOS w jednym

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej