Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Popularne recenzje gier PC

Recenzje i oceny najważniejszych i najpopularniejszych gier

Recenzje gier na platformę: PC. Znajdziesz tu ponad 2500 tekstów o grach na tę platformę.

Recenzja Eriksholm: The Stolen Dream. Ta przepiękna skradanka udowadnia, że cała nadzieja w małych zespołach

Recenzja Eriksholm: The Stolen Dream. Ta przepiękna skradanka udowadnia, że cała nadzieja w małych zespołach

recenzja gry15 lipca 2025

Niewielkie studia pokazują, że da się robić dobre gry za nieduże pieniądze. Sukces komercyjny zależy jednak najczęściej od gatunku. Czy pozbawiona efektownych scen akcji skandynawska skradanka Eriksholm ma szansę na powtórzenie wyniku Clair Obscur?

Recenzja Eriksholm: The Stolen Dream. Ta przepiękna skradanka udowadnia, że cała nadzieja w małych zespołach
Recenzja gry System Shock 2: 25th Anniversary Remaster - bezkompromisowa wierność oryginałowi

Recenzja gry System Shock 2: 25th Anniversary Remaster - bezkompromisowa wierność oryginałowi

recenzja gry9 lipca 2025

Nowa wersja System Shocka 2 już nie próbuje udawać remake’u. To solidny remaster, który pozwala bezproblemowo doświadczyć jednej z najlepszych gier w historii – z całą jej surowością, ale też urokiem produkcji z lat 90.

Recenzja gry System Shock 2: 25th Anniversary Remaster - bezkompromisowa wierność oryginałowi
Recenzja gry Clair Obscur: Expedition 33. Jedna ze wspanialszych historii, w jakie grałem w całym swoim życiu

Recenzja gry Clair Obscur: Expedition 33. Jedna ze wspanialszych historii, w jakie grałem w całym swoim życiu

recenzja gry23 kwietnia 2025

Zakochałem się w tym świecie bez pamięci i jedyne, czego żałuję, to to, że nie dane mi będzie przeżyć tego na świeżo jeszcze raz. Clair Obscur: Expedition 33 to jedno z piękniejszych dzieł, z jakimi przyszło mi obcować.

Recenzja gry Clair Obscur: Expedition 33. Jedna ze wspanialszych historii, w jakie grałem w całym swoim życiu
Recenzja gry Banishers: Ghosts of New Eden. Ni śmierć, ni budżet nie powstrzyma zakochanych

Recenzja gry Banishers: Ghosts of New Eden. Ni śmierć, ni budżet nie powstrzyma zakochanych

recenzja gry12 lutego 2024

Sześć lat po wydaniu średniego Vampyra twórcy Life Is Strange znów celują w gatunek RPG. Tym razem poszło im znacznie lepiej. Banishers: Ghosts of New Eden udanie łączy rozgrywkę a la God of War z klimatem, jakiego nie powstydziłby się Wiedźmin.

Recenzja gry Banishers: Ghosts of New Eden. Ni śmierć, ni budżet nie powstrzyma zakochanych
Neverwinter Nights 2 - recenzja gry

Neverwinter Nights 2 - recenzja gry

recenzja gry15 grudnia 2006

Każdy, kto z błyskiem w oku wspomina dokonania Bioware sprzed lat, przy Neverwinter Nights 2 poczuje się jak w domu.

Neverwinter Nights 2 - recenzja gry
Recenzja gry 63 Days - to nie Niemcy są tu największym wrogiem, ale absurdy, błędy i brak logiki

Recenzja gry 63 Days - to nie Niemcy są tu największym wrogiem, ale absurdy, błędy i brak logiki

recenzja gry26 września 2024

Po 20 godzinach, które spędziłem z 63 Days, miałem w sobie mnóstwo sprzecznych emocji. Z jednej strony uważam, że to przeciętna gra z aspiracją do ponadprzeciętnej – z drugiej zaś liczba błędów i nielogicznych rozwiązań przeraża.

Recenzja gry 63 Days - to nie Niemcy są tu największym wrogiem, ale absurdy, błędy i brak logiki
Recenzja polskiego RPG Tainted Grail: The Fall of Avalon. O takiej fabule Skyrim może tylko pomarzyć

Recenzja polskiego RPG Tainted Grail: The Fall of Avalon. O takiej fabule Skyrim może tylko pomarzyć

recenzja gry30 maja 2025

Porównania do Skyrima dobrze się sprzedają, ale Tainted Grail: The Fall of Avalon to inna kategoria wagowa. Jest mniejszym RPG – a jednocześnie większym, bardziej ludzkim. I jego opowieść chce się poznać w całości.

Recenzja polskiego RPG Tainted Grail: The Fall of Avalon. O takiej fabule Skyrim może tylko pomarzyć
Recenzja gry Sniper Ghost Warrior Contracts 2 - dobra „snajperka”, jeszcze lepsza skradanka

Recenzja gry Sniper Ghost Warrior Contracts 2 - dobra „snajperka”, jeszcze lepsza skradanka

recenzja gry7 czerwca 2021

Druga część snajperskich kontraktów to generalnie pakiet nowych misji i mała ewolucja serii Sniper Ghost Warrior Contracts. A oprócz nowości w postaci strzałów na kilometr, jeszcze lepiej udały się etapy skradankowe.

Recenzja gry Sniper Ghost Warrior Contracts 2 - dobra „snajperka”, jeszcze lepsza skradanka
Recenzja gry F1 25. Porzucenie generacji nie przyniosło rewolucji, ale ilość zmian zaskakuje

Recenzja gry F1 25. Porzucenie generacji nie przyniosło rewolucji, ale ilość zmian zaskakuje

recenzja gry27 maja 2025

F1 25 naprawia wiele błędów swojej poprzedniczki i dodaje do tego sporo zawartości. Porzucenie zeszłej generacji nie jest jednak aż tak widoczne i na prawdziwą rewolucję pewnie musimy poczekać do przyszłego roku - ale ilość zmian na lepsze zaskakuje.

Recenzja gry F1 25. Porzucenie generacji nie przyniosło rewolucji, ale ilość zmian zaskakuje
Recenzja gry Doom: The Dark Ages - Doom Slayer wrócił z tarczą. To najlepsza część nowej trylogii

Recenzja gry Doom: The Dark Ages - Doom Slayer wrócił z tarczą. To najlepsza część nowej trylogii

recenzja gry9 maja 2025

Czy da się wymyślić FPS-y na nowo? Chyba nie, ale w obrębie danego cyklu można wprowadzić zmiany tak duże, że będą zakrawały na rewolucję. Tak właśnie jest z grą Doom: The Dark Ages - i mnie nowe oblicze tej serii zachwyciło.

Recenzja gry Doom: The Dark Ages - Doom Slayer wrócił z tarczą. To najlepsza część nowej trylogii
Recenzja gry Assassin’s Creed: Shadows. Mogła być wielka, jest tylko ogromna

Recenzja gry Assassin’s Creed: Shadows. Mogła być wielka, jest tylko ogromna

recenzja gry18 marca 2025

AC Shadows jest przede wszystkim grą ogromną. Jej ogrom to cecha raczej neutralna, a wartościuje ją dodatnio lub ujemnie jej zawartość. A jakość tejże waha się w spektrum bardzo szerokim... Przez większość czasu jest po prostu taka sobie.

Recenzja gry Assassin’s Creed: Shadows. Mogła być wielka, jest tylko ogromna
Avowed - recenzja gry po 40 godzinach. Kapitalne RPG, dzięki któremu odzyskałem zaufanie do Obsidianu

Avowed - recenzja gry po 40 godzinach. Kapitalne RPG, dzięki któremu odzyskałem zaufanie do Obsidianu

recenzja gry17 lutego 2025

Do Avowed podchodziłem najpierw z dystansem, później z ostrożnym optymizmem, a teraz w końcu mogłem w niego na spokojnie zagrać. Okazuje się, że Obsidian dostarczył nam rozbudowane RPG nie tylko dla fanów Pillars of Eternity.

Avowed - recenzja gry po 40 godzinach. Kapitalne RPG, dzięki któremu odzyskałem zaufanie do Obsidianu
Recenzja Lies of P: Overture. Dodatek, który nie wyciągnął wniosków z błędów podstawki

Recenzja Lies of P: Overture. Dodatek, który nie wyciągnął wniosków z błędów podstawki

recenzja gry14 czerwca 2025

Dodatek do Lies of P został ujawniony podczas SGF 2025 i od razu oddany w ręce graczy. Round8 Studio oferuje nam więcej soulslike’a o Pinokiu, ale zdało się zapomnieć, że skądinąd znakomita "podstawka" miała wady, które wypadałoby poprawić.

Recenzja Lies of P: Overture. Dodatek, który nie wyciągnął wniosków z błędów podstawki
STALKER 2: Heart of Chornobyl - recenzja. Po 70 godzinach to wciąż gra, którą kocha się pomimo wad

STALKER 2: Heart of Chornobyl - recenzja. Po 70 godzinach to wciąż gra, którą kocha się pomimo wad

recenzja gry26 listopada 2024

Po latach oczekiwań STALKER 2: Heart of Chornobyl w końcu ponownie zaprasza do czarnobylskiej Zony. Ogrom i surowe piękno tego świata miażdży większość innych open worldów, ale sequel ugina się też pod ciężarem błędów i niedoróbek technicznych.

STALKER 2: Heart of Chornobyl - recenzja. Po 70 godzinach to wciąż gra, którą kocha się pomimo wad
Recenzja FBC: Firebreak. Wybrakowany coop, który zamiast o Control przypomina o Redfallu

Recenzja FBC: Firebreak. Wybrakowany coop, który zamiast o Control przypomina o Redfallu

recenzja gry24 czerwca 2025

FBC: Firebreak to ewidentnie jakiś eksperyment, próba stworzenia gry multiplayerowej przez speców od fabularnych doświadczeń singlowych ze studia Remedy. Można się było więc spodziewać, że nie wszystko od razu tu „kliknie”. No i nie kliknęło…

Recenzja FBC: Firebreak. Wybrakowany coop, który zamiast o Control przypomina o Redfallu
Recenzja gry RimWorld – największa wada? Wciąga jak bagno!

Recenzja gry RimWorld – największa wada? Wciąga jak bagno!

recenzja gry23 października 2018

Po ponad pięciu latach we wczesnym dostępie RimWorld doczekał się oficjalnej premiery w wersji 1.0. Tym samym w nasze ręce trafia jedna z najbardziej dopracowanych i wciągających gier niezależnych ostatnich lat.

Recenzja gry RimWorld – największa wada? Wciąga jak bagno!
Recenzja gry Kingdom Come Deliverance 2 - wszystko, co było wspaniałe w KCD, tu jest tak samo dobre lub jeszcze lepsze

Recenzja gry Kingdom Come Deliverance 2 - wszystko, co było wspaniałe w KCD, tu jest tak samo dobre lub jeszcze lepsze

recenzja gry3 lutego 2025

Kingdom Come: Deliverance 2 powraca w wielkim stylu! Czeska epopeja narodowa o Henryku ze Skalicy kończy przerwaną 7 lat temu historię w grze jeszcze większej, jeszcze bardziej epickiej i wciągającej. Jednocześnie nadal stawia na realizm!

Recenzja gry Kingdom Come Deliverance 2 - wszystko, co było wspaniałe w KCD, tu jest tak samo dobre lub jeszcze lepsze
Recenzja gry Tempest Rising. A jednak da się zrobić RTS-a z kampanią jak za czasów Westwood

Recenzja gry Tempest Rising. A jednak da się zrobić RTS-a z kampanią jak za czasów Westwood

recenzja gry17 kwietnia 2025

Twórcy RTS-ów nie mają dziś łatwo; klasyczna formuła gatunku zeszła na dalszy plan lub okopała się w niszy. Tempest Rising stawia tymczasem na pełną konfrontację: „OK, pamiętacie budowanie bazy, przerywniki filmowe i muzykę Franka Klepackiego? My też!"

Recenzja gry Tempest Rising. A jednak da się zrobić RTS-a z kampanią jak za czasów Westwood
Recenzja Baldur’s Gate 3  - RPG na dychę i na lata

Recenzja Baldur’s Gate 3 - RPG na dychę i na lata

recenzja gry28 sierpnia 2023

Baldur’s Gate 3 na przemian zachwyca i przytłacza. To gra, na którą warto było czekać dwadzieścia trzy lata. Larian Studios po raz kolejny potwierdziło swoje mistrzostwo w tworzeniu izometrycznych RPG.

Recenzja Baldur’s Gate 3 - RPG na dychę i na lata
Recenzja gry EA Sports FC 25 - byłoby bardzo dobrze, gdyby nie te bugi

Recenzja gry EA Sports FC 25 - byłoby bardzo dobrze, gdyby nie te bugi

recenzja gry27 września 2024

EA Sports FC 25 dopracowuje sprawdzoną formułę, nie psuje zbyt wiele z tego, co dobrze działało, i dokłada od siebie kilka naprawdę fajnych nowości. Szkoda tylko, że stan techniczny wciąż pozostawia sporo do życzenia.

Recenzja gry EA Sports FC 25 - byłoby bardzo dobrze, gdyby nie te bugi
Recenzja Kingdom Come: Deliverance 2 - Brushes with Death. To mogłoby być w podstawce…

Recenzja Kingdom Come: Deliverance 2 - Brushes with Death. To mogłoby być w podstawce…

recenzja gry15 maja 2025

Na naszych dyskach wylądowało pierwsze płatne rozszerzenie do tegorocznego kandydata do GOTY – gry Kingdom Come: Deliverance 2. Czy historia tajemniczego malarza ciekawie uzupełnia "podstawkę" i budzi apetyt na więcej?

Recenzja Kingdom Come: Deliverance 2 - Brushes with Death. To mogłoby być w podstawce…
Recenzja gry Sudden Strike 4 – powrót na front w starym stylu

Recenzja gry Sudden Strike 4 – powrót na front w starym stylu

recenzja gry19 sierpnia 2017

Chwytaj karabin i do szeregu! Powrócił generał RTS-ów! Całe koszary tylko o tym gadają! I co najważniejsze, seria Sudden Strike w niezłym stylu wraca do gry.

Recenzja gry Sudden Strike 4 – powrót na front w starym stylu
Recenzja gry Far Cry 5 – szalony sandbox

Recenzja gry Far Cry 5 – szalony sandbox

recenzja gry26 marca 2018

Far Cry 5 nie definiuje na nowo szaleństwa. To asekuracyjna kontynuacja znanych motywów przeznaczona dla fanów sandboksowej wolności, w której fabuła ustąpiła miejsca bardziej dopracowanym mechanizmom rozgrywki.

Recenzja gry Far Cry 5 – szalony sandbox
Recenzja gry Nobody Wants to Die. Polacy znów udowodnili, że są świetni w opowiadaniu historii

Recenzja gry Nobody Wants to Die. Polacy znów udowodnili, że są świetni w opowiadaniu historii

recenzja gry19 lipca 2024

Po pokazie gameplayu dla prasy nie byłem przychylnie nastawiony do Nobody Wants to Die. Twórcom z Wrocławia udało się jednak złamać mój sceptycyzm już po kwadransie gry. Choć chwilami ziewałem, nieprędko zapomnę tę transhumanistyczną przygodę neo-noir.

Recenzja gry Nobody Wants to Die. Polacy znów udowodnili, że są świetni w opowiadaniu historii