Total War Rome 2: Bohaterowie - porady
Aktualizacja:
W grze mamy dostęp do czterech różnych bohaterów: wodzów dowodzących armiami bądź flotami, czempionów zajmujących się szkoleniem oddziałów i sianiem zamętu w jednostkach wroga, dygnitarzy nadzorujących rozwój prowincji oraz szpiegów wykradających wrogie plany i zatruwających jego zapasy żywności. Zdobywamy ich po najechaniu kursorem myszy na prowincję i wybraniu opcji werbuj wysłannika (klawisz 4).

Każda nasza postać jest charakteryzowana trzema atrybutami: autorytetem, podstępem i zapałem. Atrybuty te mają olbrzymi wpływ zarówno na skuteczność wykonywanych przez bohaterów akcji jak również na obronę przed wrogimi wysłannikami. Szansa powodzenia wybranej przez nas akcji zależy od wysokości atrybutu naszego agenta i jego celu. Przykładowo, szpieg posiadający 5 punktów podstępu z łatwością otruje generała, którego podstęp wynosi 1, zaś będzie miał problemy z wyeliminowaniem dowódcy, u którego ta cecha wynosi 8 punktów.

Jako, że początkowe atrybuty każdej klasy postaci różnią się między sobą, łatwo zauważyć, że szpiedzy są niezwykle skuteczni przeciwko czempionom, ci natomiast są w stanie bardzo łatwo wyeliminować dygnitarzy. Dygnitarze zaś, metodą papier-kamień-nożyce, potrafią łatwo wyeliminować wrogich zwiadowców.
Oprócz tego poszczególne cechy dają dodatkowe zdolności wszystkim postaciom:
- Autorytet: zmniejsza koszty realizacji wszystkich akcji
- Podstęp: zwiększa zasięg wzroku na mapie
- Zapał: zwiększa szansę na zranienie wrogich wysłanników w trakcie samoobrony
Wraz ze zdobywaniem poziomów doświadczenia, wszystkie klasy postaci mogą zdobywać nowe umiejętności, które nie tylko podnoszą wartość atrybutów, lecz również zwiększają skuteczność wykonywanych przez nich akcji. Szpieg może zwiększyć skuteczność akcji opartych na podstępie, zaś czempion - na zapale. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby nasz zwiadowca rozwijał się pod kątem autorytetu. Taka postać nie tylko będzie z natury odporna na działania dygnitarzy, lecz również znacznie lepiej poradzi sobie z wrogimi szpiegami. Dodatkowo podążanie ścieżką autorytetu odblokuje zupełnie nowy zestaw zdolności; zamiast zatruwać zapasy żywności będziemy mogli łatwiej wzniecać niepokój we wrogiej prowincji, dzięki czemu może w niej zapanować rebelia.

Wszyscy wysłannicy mają możliwość korzystania ze swoich umiejętności na kilka sposobów. Mogą oni wykorzystać swe zdolności do wzmocnienia przyjaznej prowincji, do osłabienia prowincji przeciwnika, do ataku na wrogie miasto, ataku na armię i dowodzącego nią generała lub w celu przeciwdziałania wrogim agentom. Zależnie od wybranego przez nas celu będziemy mieli do dyspozycji zupełnie inne akcje o różnej szansie powodzenia. Poszczególne umiejętności zostaną opisane w odpowiednich działach.

- Total War: Rome II - poradnik do gry
- Total War: Rome II - poradnik do gry
- Total War Rome 2: Bohaterowie
- Total War Rome 2: Bohaterowie - porady
- Total War Rome 2: Czempion
- Total War Rome 2: Czempion - drzewko umiejętności
- Total War Rome 2: Dygnitarz
- Total War Rome 2: Dygnitarz - drzewko umiejętności
- Total War Rome 2: Szpieg
- Total War Rome 2: Szpieg - drzewko umiejętności
- Total War Rome 2: Wódz
- Total War Rome 2: Wódz - drzewko umiejętności
- Total War Rome 2: Bohaterowie
- Total War: Rome II - poradnik do gry
Komentarze czytelników
kradne Junior
Uzupełnienie poprzedniej wypowiedzi (jako, że nie zostało zrobione) Charakterystyka Frakcje - Ateny: Oprócz tego, Ateny posiadają dwa dodatkowe bonusy i jeden minus (na miejscu minusu): ■Podupadłe wojsko: -10% do kosztu werbunku wszystkich oddziałów poza najemnikami (nie grałem jeszcze w tą grę ale na logikę skoro podupadłe to raczej powinno być to: +10% do kosztu werbunku wszystkich oddziałów poza najemnikami)
orfeusz76 Legionista
Mam pytanie..na jakim poziomie trudności gracie i jaką frakcją?.Grałem na normalu 2 razy rzymem , ale wydaje sie , że po opanowaniu 3 prowincji gra staje się zbyt łatwa.Lepiej zmienić frakcje , czy poziom trudności?.A co do poradnika to fajnie opisany.
zanonimizowany23874 Legend
[23]
Piszac poradnik gralem raz na normalnym (rzymem) i jak zauwazyles gra po zdobyciu kilku prowincji byla banalna. Pozostalymi frakcjami gralem juz na przedostatnim poziomie trudnosci (1 ponizej legendarnego). Teraz jak juz gram "dla siebie" to probuje na legendarnym, ale jakos nie mialem czasu aby dluzej przysiasc i skonczyc gre kartaginą.
Niestety tak juz jest i wrome i w innych grach serii, ze jak zdobedziesz kilka calych prowincji to reszte bierzesz z marszu i niema juz wyzwan. Zmienili to troche w dodatku cezar w galii (na wzor shoguna bodajze), ze w pewnym momencie podbite tereny buntuja sie i musisz pokonac buntownikow - ale jest to wydarzenie jednorazowe, po ktorym mozna swobodnie kontynuowac sprzatanie mapy. Ah i dodatkowo grajac rzymem/kartagina mozemy trafic na walkę o władzę (jak wymaksujemy wskaznik imperium) - tez jednorazowe starcie wewnatrz frakcji.
orfeusz76 Legionista
Dzięki za podpowiedź.No nic...zwiększę poziom trudności i gram dalej , bo gra wciąga jak rzeka i oczy na zapałkach przed pójściem do pracy.Czego się nie robi dla Rzymu:)
zanonimizowany1073658 Junior
Czy myślicie że mógłby pójść na 1,90 ghz i windows 8.1
Ulthion Junior
Tia.. taktyka. Z części na część Total War pomimo niby coraz lepszego IA, staje się coraz bardziej grą typu "więcej = lepiej".
Jeszcze nigdy, nie udało mi się przegrać bitwy, w której miałbym przewagę liczebną, a w sytuacji odwrotnej, nawet często mając dużo lepsze jednostki, zwycięstwo jest prawie niemożliwe.. no chyba, że ktoś gra na easy czy coś.. Niestety statystyki jednostek "na papierze" mają się nijak do praktyki. Często królewscy spartanie (którzy ponoć są jedną z lepszych jednostek) potrafią ulec.. procarzom - tym najtańszym. To nie jest raczej normalne.
Inna sprawa, to mapa strategiczna.. cóż to co tu zaprezentowano to chyba mały stopień ku upadkowi. Całkowicie nieklarowny, bardzo ograniczony, niewygodny. Zamiast poprawiać to co jest dobre i działa oraz rozbudowywać to, to wymyślili od nowa i jak zwykle w takich sytuacjach skopali totalnie. Generalnie Rome 2 w moich oczach jest najgorszą jak do tej pory częścią.
marzan18 Legionista
Do Total Wara podchodzę trochę jak pies do jeża odkąd ze zdumieniem sprawdziłem, jak tragicznie niedoszacowane są tam jednostki strzelające. Po prostu ktoś przyjął, bo tak, że nasi przodkowie mieli zeza plus parę innych problemów.
No bo jak inaczej sobie wytłumaczyć, że oto elita elit, łucznicy z Sherwood, waląc do nacierających chłopów (denne dno gdy idzie o opancerzenie) na te 7 czy 8 salw osiągają 40 trafień przy 30 strzelających? Przy czym ich wartość strzelecka, wyrażona w liczbach, jest i tak do 3 razy wyższa niż szeregowych łuczników?
Ludzie - znacie łucznika, który strzelając w tłum (ostatnia taka salwa jest niemal z przyłożenia) trafia na 8 prób 1,33 raza? Toż pewnie każdy z nas, gdyby mu taki łuk wręczyć, osiągnie podobną skuteczność.
Testowałem też inne jednostki. Generalnie - jakieś 10% trafień na dany strzał osiągają te normalne, mało elitarne. Przy czym dotarcie piechoty do łuczników (rozkazem zatrzymanych, by nie nawiali) trwa około 6 salw, czasem więcej, gdy łucznik lepszy i zaczyna strzelać z daleka. I o ile się zgodzę, że przy tym maksymalnym zasięgu tak pewne łuki się sprawowały, o tyle te 10% przy pierwszym i piątym strzale budzą sprzeciw (kompletnie ignorowane zmniejszenie dystansu) a jakieś 20% trafień ostatnią salwą, oddaną z odległości dosłownie kilku kroków, to już kpina z samej istoty łuku i łucznictwa.
Wychodzi na to, że tylko w oblężeniach jaki taki sens mają ci strzelcy. Bo to wszystko co powyżej zakłada strzelanie do chłopów, kompletnie nieopancerzonych, a każda lepsza jednostka z byle tarczą czy pancerzem naturalnie ponosi straty wyraźnie mniejsze.
Jakby to Robin Hood widział, to by wziął łuk i sobie w łeb palnął z rozpaczy.
PrentkiJohny Junior
Ten poradnik wyjaśnił tyle co gra, czyli nie przydatny
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
