Total War Rome 2: Wódz - drzewko umiejętności

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Wódz - drzewko umiejętności

Drzewko umiejętności wodza jest znacznie bardziej rozbudowane niż w przypadku naszych wysłanników, gdyż generał może specjalizować się w aż trzech dziedzinach. Kolejne poziomy drzewka odblokujemy dopiero po osiągnięciu wystarczająco wysokiej rangi naszego dowódcy.

Poniżej znajduje się lista wszystkich umiejętności dostępnych dla naszego wodza podzielonych pomiędzy poszczególne atrybuty - Wódz - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

Poniżej znajduje się lista wszystkich umiejętności dostępnych dla naszego wodza podzielonych pomiędzy poszczególne atrybuty. W nawiasie podane są wartości dla kolejnych poziomów tej samej umiejętności.

Autorytet, ranga 2

Przywódca

(+1/+2/+3) do autorytetu - Wódz - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+1/+2/+3) do autorytetu

(0/+2%/+4%) do morale wszystkich oddziałów

Autorytet, ranga 3

Wódz (wojska lądowe)

(+2/+3/+4) do autorytetu - Wódz - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+2/+3/+4) do autorytetu

(-4%/-8%/-12%) do kosztów werbunku oddziałów

(0/+4%/+8%) do morale wszystkich oddziałów

Dowódca floty (flota)

(+2/+3/+4) do autorytetu - Wódz - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+2/+3/+4) do autorytetu

(-4%/-8%/-12%) do kosztów werbunku oddziałów

(0/+4%/+8%) do morale wszystkich oddziałów

Autorytet, ranga 4

Dowodzenie kawalerią (wojska lądowe)

(+1/+2/+3) do autorytetu - Wódz - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+1/+2/+3) do autorytetu

(+2/+3/+4) do rang doświadczenia werbowanych oddziałów kawalerii

(0/+6%/+12%) strzałów na minutę dla wszystkich oddziałów kawalerii

(0/+12%/+24%) premii do szarży dla wszystkich oddziałów kawalerii

Dowodzenie piechotą (wojska lądowe)

(+1/+2/+3) do autorytetu - Wódz - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+1/+2/+3) do autorytetu

(+2/+3/+4) do rang doświadczenia werbowanych oddziałów piechoty

(0/+6%/+12%) do umiejętności ataku w zwarciu dla wszystkich oddziałów piechoty

(0/+3%/+6%) do zasięgu ostrzału dla wszystkich oddziałów piechoty

Dowodzenie artylerią (wojska lądowe i flota)

(+1/+2/+3) do autorytetu - Wódz - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+1/+2/+3) do autorytetu

(+2/+3/+4) do stopnia doświadczenia dla machin wojennych oraz okrętów artyleryjskich

(0/+6%/+12%) strzałów na minutę dla machin wojennych oraz okrętów artyleryjskich

Atak na morzu (flota)

(+1/+2/+3) do autorytetu - Wódz - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+1/+2/+3) do autorytetu

(+2/+3/+4) do stopnia doświadczenia dla okrętów szturmowych

(0/+6%/+12%) do umiejętności ataku w zwarciu wszystkich okrętów szturmowych

(0/+6%/+12%) do umiejętności obrony w zwarciu wszystkich okrętów szturmowych

Wsparcie na morzu (flota)

(+1/+2/+3) do autorytetu - Wódz - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+1/+2/+3) do autorytetu

(+2/+3/+4) do stopnia doświadczenia dla okrętów wsparcia

(0/+3%/+6%) do zasięgu ataków dystansowych dla wszystkich okrętów wsparcia

(0/+6%/+12%) strzałów na minutę dla wszystkich okrętów wsparcia

Autorytet, ranga 5

Wielki przywódca

(+2/+3/+4) do autorytetu - Wódz - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+2/+3/+4) do autorytetu

(+1/+2/+3) do rang doświadczenia wszystkich werbowanych oddziałów

(+4%/+8%/+12%) do morale wszystkich oddziałów

Podstęp, ranga 2

Strateg

(+1/+2/+3) do podstępu - Wódz - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+1/+2/+3) do podstępu

(0/+2%/+4%) do umiejętności obrony w zwarciu dla wszystkich oddziałów

Podstęp, ranga 3

Taktyk (wojska lądowe)

(+2/+3/+4) do podstępu - Wódz - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+2/+3/+4) do podstępu

(8%/16%/24%) do zasięgu ruchu na mapie kampanii

(0/+4%/+8%) do umiejętności obrony w zwarciu dla wszystkich oddziałów

Nawigator (flota)

(+2/+3/+4) do podstępu - Wódz - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+2/+3/+4) do podstępu

(8%/16%/24%) do zasięgu ruchu na mapie kampanii

(0/+4%/+8%) do umiejętności obrony w zwarciu dla wszystkich oddziałów

Podstęp, ranga 4

Administracja

(+1/+2/+3) do podstępu - Wódz - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+1/+2/+3) do podstępu

(-4%/-8%/-12%) do kosztów utrzymania oddziałów nie będących najemnikami

(0/-5%/-10%) do kosztów werbunku oddziałów nie będących najemnikami

(0/-6%/-12%) do kosztów wznoszenia budynków

Skryte działania

Umożliwia nocną walkę na lądzie i morzu - Wódz - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

Umożliwia nocną walkę na lądzie i morzu

(+1/+2/+3) do podstępu

(0/+10%/+20%) do szansy na zorganizowanie udanej zasadzki

(0/+10%/+20%) do szansy na odkrycie zasadzki przeciwnika

Logistyka

(+1/+2/+3) do podstępu - Wódz - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+1/+2/+3) do podstępu

(+4%/+8%/+12%) do szybkości uzupełniania wszystkich oddziałów

(0/+25%/+50%) do ilości amunicji wszystkich oddziałów

(0/+8%/+16%) do współczynnika pancerza dla wszystkich oddziałów

Oblężenie

(+1/+2/+3) do podstępu - Wódz - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+1/+2/+3) do podstępu

(-1/-2/-3) do czasu trwania oblężenia miast przeciwnika

(+1/+2/+3) do czasu trwania oblężenia

(0/+6%/+12%) do strat z wyczerpania podczas oblężenia

(0/-6%/-12%) do strat z wyczerpania, gdy bronisz się przed oblężeniem

Kontakty z najemnikami

(+1/+2/+3) do podstępu - Wódz - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+1/+2/+3) do podstępu

(-4%/-8%/-12%) do kosztów werbunku najemników

(0/-6%/-12%) do kosztów utrzymania oddziałów najemników

(0/+15%/+30%) do szansy na uzupełnienie puli najemników

Podstęp, ranga 5

Mistrz taktyki

(+2/+3/+4) do podstępu - Wódz - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+2/+3/+4) do podstępu

(-4%/-8%/-12%) do kosztów utrzymania oddziałów najemników

(-4%/-8%/-12%) do kosztów utrzymania oddziałów nie będących najemnikami

Zapał, ranga 2

Wojownik

(+1/+2/+3) do zapału - Wódz - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+1/+2/+3) do zapału

(0/+2%/+4%) do umiejętności ataku w zwarciu dla wszystkich oddziałów

(0/+2%/+4%) strzałów na minutę dla wszystkich jednostek

Zapał, ranga 3

Żołnierz (wojska lądowe)

(+2/+3/+4) do zapału - Wódz - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+2/+3/+4) do zapału

(+10%/+20%/+30%) do premii do szarży dla wszystkich oddziałów

(0/+4%/+8%) do umiejętności ataku w zwarciu dla wszystkich oddziałów

(0/+4%/+8%) strzałów na minutę dla wszystkich jednostek

Marynarz (flota)

(+2/+3/+4) do zapału - Wódz - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+2/+3/+4) do zapału

(+10%/+20%/+30%) do premii do taranowania dla wszystkich jednostek

(0/+4%/+8%) do umiejętności ataku w zwarciu dla wszystkich oddziałów

(0/+4%/+8%) strzałów na minutę dla wszystkich jednostek

Zapał, ranga 4

Atak

(+1/+2/+3) do zapału - Wódz - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+1/+2/+3) do zapału

(10%/20%/30%) do morale wszystkich oddziałów, które zaatakowały przeciwnika

(0/+6%/+12%) do umiejętności ataku w zwarciu dla wszystkich oddziałów

(0/+6%/+12%) strzałów na minutę dla wszystkich jednostek

Obrona

(+1/+2/+3) do zapału - Wódz - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+1/+2/+3) do zapału

(10%/20%/30%) do morale wszystkich oddziałów w broniącej się armii

(0/+6%/+12%) do umiejętności obrony w zwarciu dla wszystkich oddziałów

(0/+3%/+6%) do zasięgu ataku dystansowego dla wszystkich oddziałów

Cnota

(+1/+2/+3) do zapału - Wódz - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+1/+2/+3) do zapału

(+2/+4/+6) do ładu publicznego wskutek działań postaci

(0/-20%/-40%) do oporu wobec okupanta

(0/+6%/+12%) do morale wszystkich oddziałów

Groza

(+1/+2/+3) do zapału - Wódz - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+1/+2/+3) do zapału

(-10%/-20%/-30%) do morale wszystkich oddziałów przeciwnika

(0/+6%/+12%) do obrażeń od broni dla wszystkich oddziałów walczących w zwarciu

(0/+6%/+12%) do obrażeń od broni dla wszystkich oddziałów miotających

Rabunek

(+1/+2/+3) do zapału - Wódz - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+1/+2/+3) do zapału

(+10%/+20%/+30%) do przychodów z grabieży

(0/+12%/+24%) do przychodów z plądrowania

(0/+15%/+30%) do liczby jeńców

Zapał, ranga 5

Nieustraszony wojownik

(+2/+3/+4) do zapału - Wódz - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+2/+3/+4) do zapału

(+4%/+8%/+12%) do obrażeń od broni dla wszystkich oddziałów walczących w zwarciu

(+4%/+8%/+12%) do obrażeń od broni dla wszystkich oddziałów miotających

Total War: Rome II

3 września 2013

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2014-05-10
12:28

kradne Junior

Uzupełnienie poprzedniej wypowiedzi (jako, że nie zostało zrobione) Charakterystyka Frakcje - Ateny: Oprócz tego, Ateny posiadają dwa dodatkowe bonusy i jeden minus (na miejscu minusu): ■Podupadłe wojsko: -10% do kosztu werbunku wszystkich oddziałów poza najemnikami (nie grałem jeszcze w tą grę ale na logikę skoro podupadłe to raczej powinno być to: +10% do kosztu werbunku wszystkich oddziałów poza najemnikami)

Komentarz: kradne
2014-05-15
11:25

orfeusz76 Legionista

Mam pytanie..na jakim poziomie trudności gracie i jaką frakcją?.Grałem na normalu 2 razy rzymem , ale wydaje sie , że po opanowaniu 3 prowincji gra staje się zbyt łatwa.Lepiej zmienić frakcje , czy poziom trudności?.A co do poradnika to fajnie opisany.

Komentarz: orfeusz76
2014-05-15
12:37

zanonimizowany23874 Legend

[23]
Piszac poradnik gralem raz na normalnym (rzymem) i jak zauwazyles gra po zdobyciu kilku prowincji byla banalna. Pozostalymi frakcjami gralem juz na przedostatnim poziomie trudnosci (1 ponizej legendarnego). Teraz jak juz gram "dla siebie" to probuje na legendarnym, ale jakos nie mialem czasu aby dluzej przysiasc i skonczyc gre kartaginą.

Niestety tak juz jest i wrome i w innych grach serii, ze jak zdobedziesz kilka calych prowincji to reszte bierzesz z marszu i niema juz wyzwan. Zmienili to troche w dodatku cezar w galii (na wzor shoguna bodajze), ze w pewnym momencie podbite tereny buntuja sie i musisz pokonac buntownikow - ale jest to wydarzenie jednorazowe, po ktorym mozna swobodnie kontynuowac sprzatanie mapy. Ah i dodatkowo grajac rzymem/kartagina mozemy trafic na walkę o władzę (jak wymaksujemy wskaznik imperium) - tez jednorazowe starcie wewnatrz frakcji.

Komentarz: zanonimizowany23874
2014-05-15
12:49

orfeusz76 Legionista

Dzięki za podpowiedź.No nic...zwiększę poziom trudności i gram dalej , bo gra wciąga jak rzeka i oczy na zapałkach przed pójściem do pracy.Czego się nie robi dla Rzymu:)

Komentarz: orfeusz76
2015-02-24
16:01

zanonimizowany1073658 Junior

Czy myślicie że mógłby pójść na 1,90 ghz i windows 8.1

Komentarz: zanonimizowany1073658
2015-10-29
11:41

Ulthion Junior

Tia.. taktyka. Z części na część Total War pomimo niby coraz lepszego IA, staje się coraz bardziej grą typu "więcej = lepiej".
Jeszcze nigdy, nie udało mi się przegrać bitwy, w której miałbym przewagę liczebną, a w sytuacji odwrotnej, nawet często mając dużo lepsze jednostki, zwycięstwo jest prawie niemożliwe.. no chyba, że ktoś gra na easy czy coś.. Niestety statystyki jednostek "na papierze" mają się nijak do praktyki. Często królewscy spartanie (którzy ponoć są jedną z lepszych jednostek) potrafią ulec.. procarzom - tym najtańszym. To nie jest raczej normalne.
Inna sprawa, to mapa strategiczna.. cóż to co tu zaprezentowano to chyba mały stopień ku upadkowi. Całkowicie nieklarowny, bardzo ograniczony, niewygodny. Zamiast poprawiać to co jest dobre i działa oraz rozbudowywać to, to wymyślili od nowa i jak zwykle w takich sytuacjach skopali totalnie. Generalnie Rome 2 w moich oczach jest najgorszą jak do tej pory częścią.

Komentarz: Ulthion
2015-11-10
18:04

kozi3000 Generał

Duze wymagania...

Komentarz: kozi3000
2016-07-29
14:56

marzan18 Legionista

Do Total Wara podchodzę trochę jak pies do jeża odkąd ze zdumieniem sprawdziłem, jak tragicznie niedoszacowane są tam jednostki strzelające. Po prostu ktoś przyjął, bo tak, że nasi przodkowie mieli zeza plus parę innych problemów.
No bo jak inaczej sobie wytłumaczyć, że oto elita elit, łucznicy z Sherwood, waląc do nacierających chłopów (denne dno gdy idzie o opancerzenie) na te 7 czy 8 salw osiągają 40 trafień przy 30 strzelających? Przy czym ich wartość strzelecka, wyrażona w liczbach, jest i tak do 3 razy wyższa niż szeregowych łuczników?
Ludzie - znacie łucznika, który strzelając w tłum (ostatnia taka salwa jest niemal z przyłożenia) trafia na 8 prób 1,33 raza? Toż pewnie każdy z nas, gdyby mu taki łuk wręczyć, osiągnie podobną skuteczność.
Testowałem też inne jednostki. Generalnie - jakieś 10% trafień na dany strzał osiągają te normalne, mało elitarne. Przy czym dotarcie piechoty do łuczników (rozkazem zatrzymanych, by nie nawiali) trwa około 6 salw, czasem więcej, gdy łucznik lepszy i zaczyna strzelać z daleka. I o ile się zgodzę, że przy tym maksymalnym zasięgu tak pewne łuki się sprawowały, o tyle te 10% przy pierwszym i piątym strzale budzą sprzeciw (kompletnie ignorowane zmniejszenie dystansu) a jakieś 20% trafień ostatnią salwą, oddaną z odległości dosłownie kilku kroków, to już kpina z samej istoty łuku i łucznictwa.
Wychodzi na to, że tylko w oblężeniach jaki taki sens mają ci strzelcy. Bo to wszystko co powyżej zakłada strzelanie do chłopów, kompletnie nieopancerzonych, a każda lepsza jednostka z byle tarczą czy pancerzem naturalnie ponosi straty wyraźnie mniejsze.
Jakby to Robin Hood widział, to by wziął łuk i sobie w łeb palnął z rozpaczy.

Komentarz: marzan18
2022-11-12
16:49

PrentkiJohny Junior

Ten poradnik wyjaśnił tyle co gra, czyli nie przydatny

Komentarz: PrentkiJohny
2023-12-19
00:10

Xenozi Junior

😎

Super

Komentarz: Xenozi

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl