Total War Rome 2: Wódz - drzewko umiejętności
Aktualizacja:
Wódz - drzewko umiejętności
Drzewko umiejętności wodza jest znacznie bardziej rozbudowane niż w przypadku naszych wysłanników, gdyż generał może specjalizować się w aż trzech dziedzinach. Kolejne poziomy drzewka odblokujemy dopiero po osiągnięciu wystarczająco wysokiej rangi naszego dowódcy.

Poniżej znajduje się lista wszystkich umiejętności dostępnych dla naszego wodza podzielonych pomiędzy poszczególne atrybuty. W nawiasie podane są wartości dla kolejnych poziomów tej samej umiejętności.
Autorytet, ranga 2
Przywódca

(+1/+2/+3) do autorytetu
(0/+2%/+4%) do morale wszystkich oddziałów
Autorytet, ranga 3
Wódz (wojska lądowe)

(+2/+3/+4) do autorytetu
(-4%/-8%/-12%) do kosztów werbunku oddziałów
(0/+4%/+8%) do morale wszystkich oddziałów
Dowódca floty (flota)

(+2/+3/+4) do autorytetu
(-4%/-8%/-12%) do kosztów werbunku oddziałów
(0/+4%/+8%) do morale wszystkich oddziałów
Autorytet, ranga 4
Dowodzenie kawalerią (wojska lądowe)

(+1/+2/+3) do autorytetu
(+2/+3/+4) do rang doświadczenia werbowanych oddziałów kawalerii
(0/+6%/+12%) strzałów na minutę dla wszystkich oddziałów kawalerii
(0/+12%/+24%) premii do szarży dla wszystkich oddziałów kawalerii
Dowodzenie piechotą (wojska lądowe)

(+1/+2/+3) do autorytetu
(+2/+3/+4) do rang doświadczenia werbowanych oddziałów piechoty
(0/+6%/+12%) do umiejętności ataku w zwarciu dla wszystkich oddziałów piechoty
(0/+3%/+6%) do zasięgu ostrzału dla wszystkich oddziałów piechoty
Dowodzenie artylerią (wojska lądowe i flota)

(+1/+2/+3) do autorytetu
(+2/+3/+4) do stopnia doświadczenia dla machin wojennych oraz okrętów artyleryjskich
(0/+6%/+12%) strzałów na minutę dla machin wojennych oraz okrętów artyleryjskich
Atak na morzu (flota)

(+1/+2/+3) do autorytetu
(+2/+3/+4) do stopnia doświadczenia dla okrętów szturmowych
(0/+6%/+12%) do umiejętności ataku w zwarciu wszystkich okrętów szturmowych
(0/+6%/+12%) do umiejętności obrony w zwarciu wszystkich okrętów szturmowych
Wsparcie na morzu (flota)

(+1/+2/+3) do autorytetu
(+2/+3/+4) do stopnia doświadczenia dla okrętów wsparcia
(0/+3%/+6%) do zasięgu ataków dystansowych dla wszystkich okrętów wsparcia
(0/+6%/+12%) strzałów na minutę dla wszystkich okrętów wsparcia
Autorytet, ranga 5
Wielki przywódca

(+2/+3/+4) do autorytetu
(+1/+2/+3) do rang doświadczenia wszystkich werbowanych oddziałów
(+4%/+8%/+12%) do morale wszystkich oddziałów
Podstęp, ranga 2
Strateg

(+1/+2/+3) do podstępu
(0/+2%/+4%) do umiejętności obrony w zwarciu dla wszystkich oddziałów
Podstęp, ranga 3
Taktyk (wojska lądowe)

(+2/+3/+4) do podstępu
(8%/16%/24%) do zasięgu ruchu na mapie kampanii
(0/+4%/+8%) do umiejętności obrony w zwarciu dla wszystkich oddziałów
Nawigator (flota)

(+2/+3/+4) do podstępu
(8%/16%/24%) do zasięgu ruchu na mapie kampanii
(0/+4%/+8%) do umiejętności obrony w zwarciu dla wszystkich oddziałów
Podstęp, ranga 4
Administracja

(+1/+2/+3) do podstępu
(-4%/-8%/-12%) do kosztów utrzymania oddziałów nie będących najemnikami
(0/-5%/-10%) do kosztów werbunku oddziałów nie będących najemnikami
(0/-6%/-12%) do kosztów wznoszenia budynków
Skryte działania

Umożliwia nocną walkę na lądzie i morzu
(+1/+2/+3) do podstępu
(0/+10%/+20%) do szansy na zorganizowanie udanej zasadzki
(0/+10%/+20%) do szansy na odkrycie zasadzki przeciwnika
Logistyka

(+1/+2/+3) do podstępu
(+4%/+8%/+12%) do szybkości uzupełniania wszystkich oddziałów
(0/+25%/+50%) do ilości amunicji wszystkich oddziałów
(0/+8%/+16%) do współczynnika pancerza dla wszystkich oddziałów
Oblężenie

(+1/+2/+3) do podstępu
(-1/-2/-3) do czasu trwania oblężenia miast przeciwnika
(+1/+2/+3) do czasu trwania oblężenia
(0/+6%/+12%) do strat z wyczerpania podczas oblężenia
(0/-6%/-12%) do strat z wyczerpania, gdy bronisz się przed oblężeniem
Kontakty z najemnikami

(+1/+2/+3) do podstępu
(-4%/-8%/-12%) do kosztów werbunku najemników
(0/-6%/-12%) do kosztów utrzymania oddziałów najemników
(0/+15%/+30%) do szansy na uzupełnienie puli najemników
Podstęp, ranga 5
Mistrz taktyki

(+2/+3/+4) do podstępu
(-4%/-8%/-12%) do kosztów utrzymania oddziałów najemników
(-4%/-8%/-12%) do kosztów utrzymania oddziałów nie będących najemnikami
Zapał, ranga 2
Wojownik

(+1/+2/+3) do zapału
(0/+2%/+4%) do umiejętności ataku w zwarciu dla wszystkich oddziałów
(0/+2%/+4%) strzałów na minutę dla wszystkich jednostek
Zapał, ranga 3
Żołnierz (wojska lądowe)

(+2/+3/+4) do zapału
(+10%/+20%/+30%) do premii do szarży dla wszystkich oddziałów
(0/+4%/+8%) do umiejętności ataku w zwarciu dla wszystkich oddziałów
(0/+4%/+8%) strzałów na minutę dla wszystkich jednostek
Marynarz (flota)

(+2/+3/+4) do zapału
(+10%/+20%/+30%) do premii do taranowania dla wszystkich jednostek
(0/+4%/+8%) do umiejętności ataku w zwarciu dla wszystkich oddziałów
(0/+4%/+8%) strzałów na minutę dla wszystkich jednostek
Zapał, ranga 4
Atak

(+1/+2/+3) do zapału
(10%/20%/30%) do morale wszystkich oddziałów, które zaatakowały przeciwnika
(0/+6%/+12%) do umiejętności ataku w zwarciu dla wszystkich oddziałów
(0/+6%/+12%) strzałów na minutę dla wszystkich jednostek
Obrona

(+1/+2/+3) do zapału
(10%/20%/30%) do morale wszystkich oddziałów w broniącej się armii
(0/+6%/+12%) do umiejętności obrony w zwarciu dla wszystkich oddziałów
(0/+3%/+6%) do zasięgu ataku dystansowego dla wszystkich oddziałów
Cnota

(+1/+2/+3) do zapału
(+2/+4/+6) do ładu publicznego wskutek działań postaci
(0/-20%/-40%) do oporu wobec okupanta
(0/+6%/+12%) do morale wszystkich oddziałów
Groza

(+1/+2/+3) do zapału
(-10%/-20%/-30%) do morale wszystkich oddziałów przeciwnika
(0/+6%/+12%) do obrażeń od broni dla wszystkich oddziałów walczących w zwarciu
(0/+6%/+12%) do obrażeń od broni dla wszystkich oddziałów miotających
Rabunek

(+1/+2/+3) do zapału
(+10%/+20%/+30%) do przychodów z grabieży
(0/+12%/+24%) do przychodów z plądrowania
(0/+15%/+30%) do liczby jeńców
Zapał, ranga 5
Nieustraszony wojownik

(+2/+3/+4) do zapału
(+4%/+8%/+12%) do obrażeń od broni dla wszystkich oddziałów walczących w zwarciu
(+4%/+8%/+12%) do obrażeń od broni dla wszystkich oddziałów miotających
- Total War: Rome II - poradnik do gry
- Total War: Rome II - poradnik do gry
- Total War Rome 2: Bohaterowie
- Total War Rome 2: Bohaterowie - porady
- Total War Rome 2: Czempion
- Total War Rome 2: Czempion - drzewko umiejętności
- Total War Rome 2: Dygnitarz
- Total War Rome 2: Dygnitarz - drzewko umiejętności
- Total War Rome 2: Szpieg
- Total War Rome 2: Szpieg - drzewko umiejętności
- Total War Rome 2: Wódz
- Total War Rome 2: Wódz - drzewko umiejętności
- Total War Rome 2: Bohaterowie
- Total War: Rome II - poradnik do gry
Komentarze czytelników
kradne Junior
Uzupełnienie poprzedniej wypowiedzi (jako, że nie zostało zrobione) Charakterystyka Frakcje - Ateny: Oprócz tego, Ateny posiadają dwa dodatkowe bonusy i jeden minus (na miejscu minusu): ■Podupadłe wojsko: -10% do kosztu werbunku wszystkich oddziałów poza najemnikami (nie grałem jeszcze w tą grę ale na logikę skoro podupadłe to raczej powinno być to: +10% do kosztu werbunku wszystkich oddziałów poza najemnikami)
orfeusz76 Legionista
Mam pytanie..na jakim poziomie trudności gracie i jaką frakcją?.Grałem na normalu 2 razy rzymem , ale wydaje sie , że po opanowaniu 3 prowincji gra staje się zbyt łatwa.Lepiej zmienić frakcje , czy poziom trudności?.A co do poradnika to fajnie opisany.
zanonimizowany23874 Legend
[23]
Piszac poradnik gralem raz na normalnym (rzymem) i jak zauwazyles gra po zdobyciu kilku prowincji byla banalna. Pozostalymi frakcjami gralem juz na przedostatnim poziomie trudnosci (1 ponizej legendarnego). Teraz jak juz gram "dla siebie" to probuje na legendarnym, ale jakos nie mialem czasu aby dluzej przysiasc i skonczyc gre kartaginą.
Niestety tak juz jest i wrome i w innych grach serii, ze jak zdobedziesz kilka calych prowincji to reszte bierzesz z marszu i niema juz wyzwan. Zmienili to troche w dodatku cezar w galii (na wzor shoguna bodajze), ze w pewnym momencie podbite tereny buntuja sie i musisz pokonac buntownikow - ale jest to wydarzenie jednorazowe, po ktorym mozna swobodnie kontynuowac sprzatanie mapy. Ah i dodatkowo grajac rzymem/kartagina mozemy trafic na walkę o władzę (jak wymaksujemy wskaznik imperium) - tez jednorazowe starcie wewnatrz frakcji.
orfeusz76 Legionista
Dzięki za podpowiedź.No nic...zwiększę poziom trudności i gram dalej , bo gra wciąga jak rzeka i oczy na zapałkach przed pójściem do pracy.Czego się nie robi dla Rzymu:)
zanonimizowany1073658 Junior
Czy myślicie że mógłby pójść na 1,90 ghz i windows 8.1
Ulthion Junior
Tia.. taktyka. Z części na część Total War pomimo niby coraz lepszego IA, staje się coraz bardziej grą typu "więcej = lepiej".
Jeszcze nigdy, nie udało mi się przegrać bitwy, w której miałbym przewagę liczebną, a w sytuacji odwrotnej, nawet często mając dużo lepsze jednostki, zwycięstwo jest prawie niemożliwe.. no chyba, że ktoś gra na easy czy coś.. Niestety statystyki jednostek "na papierze" mają się nijak do praktyki. Często królewscy spartanie (którzy ponoć są jedną z lepszych jednostek) potrafią ulec.. procarzom - tym najtańszym. To nie jest raczej normalne.
Inna sprawa, to mapa strategiczna.. cóż to co tu zaprezentowano to chyba mały stopień ku upadkowi. Całkowicie nieklarowny, bardzo ograniczony, niewygodny. Zamiast poprawiać to co jest dobre i działa oraz rozbudowywać to, to wymyślili od nowa i jak zwykle w takich sytuacjach skopali totalnie. Generalnie Rome 2 w moich oczach jest najgorszą jak do tej pory częścią.
marzan18 Legionista
Do Total Wara podchodzę trochę jak pies do jeża odkąd ze zdumieniem sprawdziłem, jak tragicznie niedoszacowane są tam jednostki strzelające. Po prostu ktoś przyjął, bo tak, że nasi przodkowie mieli zeza plus parę innych problemów.
No bo jak inaczej sobie wytłumaczyć, że oto elita elit, łucznicy z Sherwood, waląc do nacierających chłopów (denne dno gdy idzie o opancerzenie) na te 7 czy 8 salw osiągają 40 trafień przy 30 strzelających? Przy czym ich wartość strzelecka, wyrażona w liczbach, jest i tak do 3 razy wyższa niż szeregowych łuczników?
Ludzie - znacie łucznika, który strzelając w tłum (ostatnia taka salwa jest niemal z przyłożenia) trafia na 8 prób 1,33 raza? Toż pewnie każdy z nas, gdyby mu taki łuk wręczyć, osiągnie podobną skuteczność.
Testowałem też inne jednostki. Generalnie - jakieś 10% trafień na dany strzał osiągają te normalne, mało elitarne. Przy czym dotarcie piechoty do łuczników (rozkazem zatrzymanych, by nie nawiali) trwa około 6 salw, czasem więcej, gdy łucznik lepszy i zaczyna strzelać z daleka. I o ile się zgodzę, że przy tym maksymalnym zasięgu tak pewne łuki się sprawowały, o tyle te 10% przy pierwszym i piątym strzale budzą sprzeciw (kompletnie ignorowane zmniejszenie dystansu) a jakieś 20% trafień ostatnią salwą, oddaną z odległości dosłownie kilku kroków, to już kpina z samej istoty łuku i łucznictwa.
Wychodzi na to, że tylko w oblężeniach jaki taki sens mają ci strzelcy. Bo to wszystko co powyżej zakłada strzelanie do chłopów, kompletnie nieopancerzonych, a każda lepsza jednostka z byle tarczą czy pancerzem naturalnie ponosi straty wyraźnie mniejsze.
Jakby to Robin Hood widział, to by wziął łuk i sobie w łeb palnął z rozpaczy.
PrentkiJohny Junior
Ten poradnik wyjaśnił tyle co gra, czyli nie przydatny
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
