Total War Rome 2: Szpieg - drzewko umiejętności
Aktualizacja:
Szpieg - drzewko umiejętności

W nawiasie podane zostały wartości dla kolejnych poziomów tej samej umiejętności.
Autorytet, ranga 2
Wysłannik

(+1/+2/+3) do autorytetu
(+5%/+10%/+15%) do szansy na krytyczny sukces dla każdej akcji
Autorytet, ranga 3
Kolaboracja

(+1/+2/+3) do autorytetu
(+10%/+20%/+30%) do szans akcji Manipulacja > Perswazja
(+10%/+20%/+30%) do szans akcji Zabójstwo > Nakłonienie do zdrady
Zakłócenie

(+1/+2/+3) do autorytetu
(-20/-40/-60) do ładu publicznego. Akcja: wznieć niepokoje.
(1/2/3) przechwycone informacje. Akcja: przechwycenie rozkazów.
Podstęp, ranga 2
Szpieg

(+1/+2/+3) do podstępu
(+5%/+10%/+15%) do szansy uniknięcia wrogich wysłanników
Podstęp, ranga 3
Skradanie

(+1/+2/+3) do podstępu
(+10%/+20%/+30%) do szans akcji Manipulacja > Kuszenie
(+10%/+20%/+30%) do szans akcji Zabójstwo > Trucizna
Rekonesans

(+1/+2/+3) do podstępu
(+10%/+20%/+30%) do szans wykrycia ukrytych wysłanników i armii. Akcja: kontrwywiad.
(-6%/-12%/-18%) do szansy powodzenia akcji wrogich wysłanników. Akcja: wywiad wojskowy.
Podstęp, ranga 4
Zbiorowe zatrucie

(+1/+2/+3) do podstępu
(+6%/+12%/+18%) do strat wszystkich oddziałów w armii. Akcja: zatrucie prowiantu.
(+6%/+12%/+18%) do strat wszystkich oddziałów garnizonu. Akcja: zatrucie studni.
Infiltracja

(+1/+2/+3) do podstępu
(+10%/+20%/+30%) do szans wykrycia ukrytych wysłanników i armii. Akcja: wywiad.
(-6%/-12%/-18%) do szansy wykrycia przez przeciwnika. Akcja: infiltracja.
Zapał, ranga 2
Antagonista

(+1/+2/+3) do zapału
(+6%/+12%/+18%) do zasięgu ruchu na mapie kampanii
Zapał, ranga 3
Morderstwo

(+1/+2/+3) do zapału
(+10%/+20%/+30%) do szans akcji Manipulacja > Szantaż
(+10%/+20%/+30%) do szans akcji Zabójstwo > Ukryte ostrze
Sabotaż

(+1/+2/+3) do zapału
(+25%/+50%/+75%) punktów uszkodzeń dla wybranej budowli. Akcja: podpalenie.
(-1/-2/-3) do poziomu ekwipunku wszystkich oddziałów. Akcja: zniszczenie taboru.
Wybór umiejętności
Szpieg ma najszersze pole do popisu ze wszystkich naszych agentów. Klasyczny zabójca, oparty na podstępnie skorzysta ze zdolności szpieg a następnie skradania i zbiorowego zatrucia. Dzięki temu będziemy w stanie zatruć każdy garnizon lub armię wroga przed przystąpieniem do walki, co znacznie przechyli szalę zwycięstwa na naszą stronę. Przy odrobinie wprawy (i kilku turach czasu przed rozpoczęciem natarcia) możemy nawet zmniejszyć o połowę liczebność całej wrogiej armii.
Zdolności rekonesans i infiltracja będą wykorzystywane niezmiernie rzadko. Warto posiadać je w zapasie u najlepiej wyszkolonych zabójców; w przypadku, gdy agenci przeciwnika rozpoczną masowe ataki na nasze terytoria, wysłannik ten będzie mógł utworzyć siatkę szpiegowską w prowincji i szybko wykryć nieprzyjaciela. Zdolności te będą raczej przydatne podczas starcia z żywym graczem niż sztuczną inteligencją.
Wybór antagonisty a następnie sabotażu pozwoli nam na całkowite zablokowanie jednej budowli w prowincji przeciwnika. Nieustanne ataki na np. port lub koszary nie pozwolą przeciwnikowi na rekrutację elitarnych oddziałów, skutecznie wyłączając go z walki. Niestety agenci posiadający te zdolności są bardzo podatni na ataki wrogich zabójców.
Drzewko autorytetu posiada najmniej przydatne zdolności. Zakłócenie może być przydatne w początkowej fazie gry, do błyskawicznego odkrycia mapy za pomocą przechwyconych informacji oraz do wzniecania niepokojów w pojedynczych osadach. Niestety w tym przypadku dygnitarz jest znacznie skuteczniejszy, gdyż może on przy okazji przygotować teren pod inwazję szerząc w lokacji naszą kulturę.
- Total War: Rome II - poradnik do gry
- Total War: Rome II - poradnik do gry
- Total War Rome 2: Bohaterowie
- Total War Rome 2: Bohaterowie - porady
- Total War Rome 2: Czempion
- Total War Rome 2: Czempion - drzewko umiejętności
- Total War Rome 2: Dygnitarz
- Total War Rome 2: Dygnitarz - drzewko umiejętności
- Total War Rome 2: Szpieg
- Total War Rome 2: Szpieg - drzewko umiejętności
- Total War Rome 2: Wódz
- Total War Rome 2: Wódz - drzewko umiejętności
- Total War Rome 2: Bohaterowie
- Total War: Rome II - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Ten poradnik wyjaśnił tyle co gra, czyli nie przydatny
Do Total Wara podchodzę trochę jak pies do jeża odkąd ze zdumieniem sprawdziłem, jak tragicznie niedoszacowane są tam jednostki strzelające. Po prostu ktoś przyjął, bo tak, że nasi przodkowie mieli zeza plus parę innych problemów.
No bo jak inaczej sobie wytłumaczyć, że oto elita elit, łucznicy z Sherwood, waląc do nacierających chłopów (denne dno gdy idzie o opancerzenie) na te 7 czy 8 salw osiągają 40 trafień przy 30 strzelających? Przy czym ich wartość strzelecka, wyrażona w liczbach, jest i tak do 3 razy wyższa niż szeregowych łuczników?
Ludzie - znacie łucznika, który strzelając w tłum (ostatnia taka salwa jest niemal z przyłożenia) trafia na 8 prób 1,33 raza? Toż pewnie każdy z nas, gdyby mu taki łuk wręczyć, osiągnie podobną skuteczność.
Testowałem też inne jednostki. Generalnie - jakieś 10% trafień na dany strzał osiągają te normalne, mało elitarne. Przy czym dotarcie piechoty do łuczników (rozkazem zatrzymanych, by nie nawiali) trwa około 6 salw, czasem więcej, gdy łucznik lepszy i zaczyna strzelać z daleka. I o ile się zgodzę, że przy tym maksymalnym zasięgu tak pewne łuki się sprawowały, o tyle te 10% przy pierwszym i piątym strzale budzą sprzeciw (kompletnie ignorowane zmniejszenie dystansu) a jakieś 20% trafień ostatnią salwą, oddaną z odległości dosłownie kilku kroków, to już kpina z samej istoty łuku i łucznictwa.
Wychodzi na to, że tylko w oblężeniach jaki taki sens mają ci strzelcy. Bo to wszystko co powyżej zakłada strzelanie do chłopów, kompletnie nieopancerzonych, a każda lepsza jednostka z byle tarczą czy pancerzem naturalnie ponosi straty wyraźnie mniejsze.
Jakby to Robin Hood widział, to by wziął łuk i sobie w łeb palnął z rozpaczy.
Tia.. taktyka. Z części na część Total War pomimo niby coraz lepszego IA, staje się coraz bardziej grą typu "więcej = lepiej".
Jeszcze nigdy, nie udało mi się przegrać bitwy, w której miałbym przewagę liczebną, a w sytuacji odwrotnej, nawet często mając dużo lepsze jednostki, zwycięstwo jest prawie niemożliwe.. no chyba, że ktoś gra na easy czy coś.. Niestety statystyki jednostek "na papierze" mają się nijak do praktyki. Często królewscy spartanie (którzy ponoć są jedną z lepszych jednostek) potrafią ulec.. procarzom - tym najtańszym. To nie jest raczej normalne.
Inna sprawa, to mapa strategiczna.. cóż to co tu zaprezentowano to chyba mały stopień ku upadkowi. Całkowicie nieklarowny, bardzo ograniczony, niewygodny. Zamiast poprawiać to co jest dobre i działa oraz rozbudowywać to, to wymyślili od nowa i jak zwykle w takich sytuacjach skopali totalnie. Generalnie Rome 2 w moich oczach jest najgorszą jak do tej pory częścią.
Czy myślicie że mógłby pójść na 1,90 ghz i windows 8.1
Dzięki za podpowiedź.No nic...zwiększę poziom trudności i gram dalej , bo gra wciąga jak rzeka i oczy na zapałkach przed pójściem do pracy.Czego się nie robi dla Rzymu:)
[23]
Piszac poradnik gralem raz na normalnym (rzymem) i jak zauwazyles gra po zdobyciu kilku prowincji byla banalna. Pozostalymi frakcjami gralem juz na przedostatnim poziomie trudnosci (1 ponizej legendarnego). Teraz jak juz gram "dla siebie" to probuje na legendarnym, ale jakos nie mialem czasu aby dluzej przysiasc i skonczyc gre kartaginą.
Niestety tak juz jest i wrome i w innych grach serii, ze jak zdobedziesz kilka calych prowincji to reszte bierzesz z marszu i niema juz wyzwan. Zmienili to troche w dodatku cezar w galii (na wzor shoguna bodajze), ze w pewnym momencie podbite tereny buntuja sie i musisz pokonac buntownikow - ale jest to wydarzenie jednorazowe, po ktorym mozna swobodnie kontynuowac sprzatanie mapy. Ah i dodatkowo grajac rzymem/kartagina mozemy trafic na walkę o władzę (jak wymaksujemy wskaznik imperium) - tez jednorazowe starcie wewnatrz frakcji.
Mam pytanie..na jakim poziomie trudności gracie i jaką frakcją?.Grałem na normalu 2 razy rzymem , ale wydaje sie , że po opanowaniu 3 prowincji gra staje się zbyt łatwa.Lepiej zmienić frakcje , czy poziom trudności?.A co do poradnika to fajnie opisany.
Uzupełnienie poprzedniej wypowiedzi (jako, że nie zostało zrobione) Charakterystyka Frakcje - Ateny: Oprócz tego, Ateny posiadają dwa dodatkowe bonusy i jeden minus (na miejscu minusu): ■Podupadłe wojsko: -10% do kosztu werbunku wszystkich oddziałów poza najemnikami (nie grałem jeszcze w tą grę ale na logikę skoro podupadłe to raczej powinno być to: +10% do kosztu werbunku wszystkich oddziałów poza najemnikami)
◾Podupadłe wojsko: -10% do kosztu werbunku wszystkich oddziałów poza najemnikami zamiast - powinien być + bo ten bonus podwyższa koszt a nie obniża
Dziękuje za pomoc. Pozdrawiam
musisz z tego co pamietam doprowadzic do wojny domowej, wygrac ja i wybrac odpowiednia opcje
Prowadząc Rzym otrzymałem kolejne zadanie do wykonania. Jednym z podpunktów owego zadania jest „ Załóż Imperium Rzymskie”. Czy ktoś spotkał się już z tego typu zleceniem i je zrealizował? Jego wykonanie nie jest wprawdzie konieczne, ale jestem ciekawy rozwiązania. Jeśli znajdę odpowiedź pierwszy, z miejsca podzielę się z innymi.
Dzięki Asmodeusz i sorry za niepotrzebne pytanie, ale kto ma czas na poradniki kiedy cała Europa tylko czeka, żeby ją podbić!
wyjasnione w poradniku :)
w skrocie: musza byc na tyle blisko siebie, ze jak najedziesz na jednego kursorem myszy pojawi sie malutka żółta strzałka pomiędzy generałami. Ostatnie zdjecie w "przemieszczanie oddzialow-wojsko" pokazuje przykladowe ustawienie. Jest jeden wyjatek - jesli jedna armia porusza sie "forsownym marszem" i zostanie zaatakowana, to zasadzke urzadza tylko jedna armia i broni sie tylko jedna.
Mam może trochę lamerski problem, a mianowicie nie potrafię połączyć dwóch generałów, aby walczyli wspólne bitwy. Moi przeciwnicy tak robią i mają przez to przewagę liczebną w bitwach. Za pomoc z góry dziękuję
Mam problem.Gdy włączam grę pokazuje mi się ekran startowy po czym wyłącza mi się gra. Co mam robić?
Po kolei:
1. jutro jeszcze bede przegadal, postaram sie jakos to zorganizowac
2. w nie-republikach wystarczy miec jak najwyzsze poparcie i tyle. Jak spadnie za nisko bedzie wojna domowa. Ogolnie mechanika stojaca za tym systemem jest fajna, ale rezultaty raczej biedne :/
3. duzo zalezy od prowincji/frakcji jaka grasz wiec ciezko podac jeden przepis. Niektore maja bonusy do ładu inne nie - te z bonusami oczywiscie latwiej ustawic.
4. zobacze, to powinno byc chyba najlatwiejsze do zrobienia
Anyhow jak czegos jeszcze brakuje daj znac, jutro dorobie i pewnie do w poniedzialek poleci ostatnie uzupelnienie.
@Asmodeusz: Czy daloby sie umiescic prosta mapke graficzna swiata starozytnego z lokalizacja prowincji gdzie wystepuje kazdy z 9 surowcow?
Np.u Spartan po odpowiednim opracowaniu technologii, aby moc wybudowac unikalne koszary 5 poziomu dla tej nacji potrzeba nam zelaza i prowincji, badz panstwa,ktore go eksportuje.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
