Total War Rome 2: Walka na morzu

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Walka na morzu

Interfejs i sterowanie

Zarówno interfejs jak i sterowanie podczas starć morskich są prawie identyczne jak w przypadku bitew rozgrywanych na suchym lądzie. Największą zmianą jest tutaj zastąpienie przycisku odpowiedzialnego za bieg drugim, pozwalającym na przełączenie pomiędzy taranowaniem a abordażem.

W lewym panelu informacyjnym, oprócz podstawowych informacji dotyczących załogi, takich jak siła ostrzału czy atak w zwarciu, podane są dodatkowe informacje dotyczące okrętu, takie jak:

  • Punkty wytrzymałości - czyli ilość obrażeń, jaką może przyjąć dana jednostka
  • Prędkość okrętu - oznacza zarówno szybkość jak i zwrotność jednostki

Jako, że okręty nie mogą biegać, przyspieszenie ich ruchu odbywa się w inny sposób. Wykorzystujemy w tym celu zdolność specjalną: X mocnych pociągnięć wiosłami, która na pewien czas przyspiesza naszą jednostkę. Opcja ta jest zarówno przydatna podczas ucieczki, jak i dążenia do zwarcia lub ataku zamocowanym na dziobie taranem.

Dążąc do abordażu musimy pamiętać o jeszcze jednej rzeczy - aby nasi wojacy mogli przeskoczyć na pokład wrogiego okrętu, musimy koniecznie zetknąć się z jego burtą - Walka na morzu | Walka w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

Dążąc do abordażu musimy pamiętać o jeszcze jednej rzeczy - aby nasi wojacy mogli przeskoczyć na pokład wrogiego okrętu, musimy koniecznie zetknąć się z jego burtą. Żołnierze nie mają niestety skrzydeł i przeskoczenie z dziobu na rufę wrogiej galery jest niemożliwe.

Mechanika

Dowodzenie okrętami jest nieco bardziej wymagające niż w przypadku piechoty lub kawalerii. Po pierwsze, jednostki morskie są duże i dosyć powolne, stąd też niemożliwa jest błyskawiczna zmiana ich kursu. Dodatkowo każdy okręt posiada załogę, po zniszczeniu której staje się on bezużyteczny. Z tego też powodu istnieją dwie metody wyeliminowania jednostki: możemy zarówno pokonać (za pomocą ostrzału bądź abordażu) wszystkich znajdujących się na pokładzie marynarzy bądź też uszkodzić kadłub statku, co spowoduje jego zatopienie. Okręt może zostać uszkodzony zarówno za pomocą ataków kruszących, takich jak taranowanie czy kamienie wystrzelone z balisty jak i strawiony przez ogień: płonące żagwie, oszczepy czy ogień grecki prędzej czy później nadwyrężą drewno i jednostka pójdzie na dno.

W przypadku walki na morzu ciężko jest zastosować jakiekolwiek formacje, gdyż sytuacja zmienia się jak w kalejdoskopie - Walka na morzu | Walka w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

Taktyka

W przypadku walki na morzu ciężko jest zastosować jakiekolwiek formacje, gdyż sytuacja zmienia się jak w kalejdoskopie. Lekkie jednostki przenoszące na swoim pokładzie wojska miotające powinny zawsze unikać starcia z wolniejszymi okrętami abordażowymi - wykorzystując swoją prędkość i zwrotność mogą one swobodnie pływać dookoła wrogiej formacji rażąc ją oszczepami lub strzałami. W międzyczasie nasze okręty artyleryjskie powinny ostrzeliwać najcięższe i najwolniejsze jednostki przeciwnika. Kilka trafień z balisty zatopi każdą wrogą łajbę.

Szybkie okręty abordażowe powinny zaatakować i zablokować najcięższe jednostki wroga - Walka na morzu | Walka w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

Szybkie okręty abordażowe powinny zaatakować i zablokować najcięższe jednostki wroga. Starcie na pokładzie okrętu artyleryjskiego zablokuje mu możliwość prowadzenia ognia. W przypadku, gdy wrogi statek zostanie w ten sposób unieruchomiony, możemy skupić na nim ostrzał jednostek wyposażonych w machiny wojenne (chociaż ryzykujemy trafienie własnych żołnierzy). Możemy również pokusić się o staranowanie nieruchomego przeciwnika - nawet powolny okręt artyleryjski zada gigantyczne obrażenia swoim taranem, dzięki swojej olbrzymiej masie.

Dla ułatwienia proponuję bardzo często korzystać z pauzy i wydawać rozkazy pojedynczym jednostkom - Walka na morzu | Walka w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

Dla ułatwienia proponuję bardzo często korzystać z pauzy i wydawać rozkazy pojedynczym jednostkom. Niestety wymaga to nieustannej uwagi, lecz dzięki temu bez problemu pokonamy nawet większą wrogą flotę, nie mówiąc już o hordzie statków transportowych.

1 - Walka na morzu | Walka w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

Total War: Rome II

3 września 2013

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2014-05-10
12:28

kradne Junior

Uzupełnienie poprzedniej wypowiedzi (jako, że nie zostało zrobione) Charakterystyka Frakcje - Ateny: Oprócz tego, Ateny posiadają dwa dodatkowe bonusy i jeden minus (na miejscu minusu): ■Podupadłe wojsko: -10% do kosztu werbunku wszystkich oddziałów poza najemnikami (nie grałem jeszcze w tą grę ale na logikę skoro podupadłe to raczej powinno być to: +10% do kosztu werbunku wszystkich oddziałów poza najemnikami)

Komentarz: kradne
2014-05-15
11:25

orfeusz76 Legionista

Mam pytanie..na jakim poziomie trudności gracie i jaką frakcją?.Grałem na normalu 2 razy rzymem , ale wydaje sie , że po opanowaniu 3 prowincji gra staje się zbyt łatwa.Lepiej zmienić frakcje , czy poziom trudności?.A co do poradnika to fajnie opisany.

Komentarz: orfeusz76
2014-05-15
12:37

zanonimizowany23874 Legend

[23]
Piszac poradnik gralem raz na normalnym (rzymem) i jak zauwazyles gra po zdobyciu kilku prowincji byla banalna. Pozostalymi frakcjami gralem juz na przedostatnim poziomie trudnosci (1 ponizej legendarnego). Teraz jak juz gram "dla siebie" to probuje na legendarnym, ale jakos nie mialem czasu aby dluzej przysiasc i skonczyc gre kartaginą.

Niestety tak juz jest i wrome i w innych grach serii, ze jak zdobedziesz kilka calych prowincji to reszte bierzesz z marszu i niema juz wyzwan. Zmienili to troche w dodatku cezar w galii (na wzor shoguna bodajze), ze w pewnym momencie podbite tereny buntuja sie i musisz pokonac buntownikow - ale jest to wydarzenie jednorazowe, po ktorym mozna swobodnie kontynuowac sprzatanie mapy. Ah i dodatkowo grajac rzymem/kartagina mozemy trafic na walkę o władzę (jak wymaksujemy wskaznik imperium) - tez jednorazowe starcie wewnatrz frakcji.

Komentarz: zanonimizowany23874
2014-05-15
12:49

orfeusz76 Legionista

Dzięki za podpowiedź.No nic...zwiększę poziom trudności i gram dalej , bo gra wciąga jak rzeka i oczy na zapałkach przed pójściem do pracy.Czego się nie robi dla Rzymu:)

Komentarz: orfeusz76
2015-02-24
16:01

zanonimizowany1073658 Junior

Czy myślicie że mógłby pójść na 1,90 ghz i windows 8.1

Komentarz: zanonimizowany1073658
2015-10-29
11:41

Ulthion Junior

Tia.. taktyka. Z części na część Total War pomimo niby coraz lepszego IA, staje się coraz bardziej grą typu "więcej = lepiej".
Jeszcze nigdy, nie udało mi się przegrać bitwy, w której miałbym przewagę liczebną, a w sytuacji odwrotnej, nawet często mając dużo lepsze jednostki, zwycięstwo jest prawie niemożliwe.. no chyba, że ktoś gra na easy czy coś.. Niestety statystyki jednostek "na papierze" mają się nijak do praktyki. Często królewscy spartanie (którzy ponoć są jedną z lepszych jednostek) potrafią ulec.. procarzom - tym najtańszym. To nie jest raczej normalne.
Inna sprawa, to mapa strategiczna.. cóż to co tu zaprezentowano to chyba mały stopień ku upadkowi. Całkowicie nieklarowny, bardzo ograniczony, niewygodny. Zamiast poprawiać to co jest dobre i działa oraz rozbudowywać to, to wymyślili od nowa i jak zwykle w takich sytuacjach skopali totalnie. Generalnie Rome 2 w moich oczach jest najgorszą jak do tej pory częścią.

Komentarz: Ulthion
2015-11-10
18:04

kozi3000 Generał

Duze wymagania...

Komentarz: kozi3000
2016-07-29
14:56

marzan18 Legionista

Do Total Wara podchodzę trochę jak pies do jeża odkąd ze zdumieniem sprawdziłem, jak tragicznie niedoszacowane są tam jednostki strzelające. Po prostu ktoś przyjął, bo tak, że nasi przodkowie mieli zeza plus parę innych problemów.
No bo jak inaczej sobie wytłumaczyć, że oto elita elit, łucznicy z Sherwood, waląc do nacierających chłopów (denne dno gdy idzie o opancerzenie) na te 7 czy 8 salw osiągają 40 trafień przy 30 strzelających? Przy czym ich wartość strzelecka, wyrażona w liczbach, jest i tak do 3 razy wyższa niż szeregowych łuczników?
Ludzie - znacie łucznika, który strzelając w tłum (ostatnia taka salwa jest niemal z przyłożenia) trafia na 8 prób 1,33 raza? Toż pewnie każdy z nas, gdyby mu taki łuk wręczyć, osiągnie podobną skuteczność.
Testowałem też inne jednostki. Generalnie - jakieś 10% trafień na dany strzał osiągają te normalne, mało elitarne. Przy czym dotarcie piechoty do łuczników (rozkazem zatrzymanych, by nie nawiali) trwa około 6 salw, czasem więcej, gdy łucznik lepszy i zaczyna strzelać z daleka. I o ile się zgodzę, że przy tym maksymalnym zasięgu tak pewne łuki się sprawowały, o tyle te 10% przy pierwszym i piątym strzale budzą sprzeciw (kompletnie ignorowane zmniejszenie dystansu) a jakieś 20% trafień ostatnią salwą, oddaną z odległości dosłownie kilku kroków, to już kpina z samej istoty łuku i łucznictwa.
Wychodzi na to, że tylko w oblężeniach jaki taki sens mają ci strzelcy. Bo to wszystko co powyżej zakłada strzelanie do chłopów, kompletnie nieopancerzonych, a każda lepsza jednostka z byle tarczą czy pancerzem naturalnie ponosi straty wyraźnie mniejsze.
Jakby to Robin Hood widział, to by wziął łuk i sobie w łeb palnął z rozpaczy.

Komentarz: marzan18
2022-11-12
16:49

PrentkiJohny Junior

Ten poradnik wyjaśnił tyle co gra, czyli nie przydatny

Komentarz: PrentkiJohny
2023-12-19
00:10

Xenozi Junior

😎

Super

Komentarz: Xenozi

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl