Total War Rome 2: Rodzaje budynków

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Rodzaje budynków

W grze występuje kilkadziesiąt różnych typów budynków pogrupowanych w dziewięć kategorii. Konstrukcje te posiadają zazwyczaj kilka poziomów ulepszeń, zwiększających i wydajność. Dodatkowo możliwa jest specjalizacja poszczególnych budowli, np. przekształcenie portu w port handlowy bądź port rybacki. Nie wszystkie ulepszenia są dostępne dla każdej frakcji; czasami są również ograniczone przez brak dostępu do lokalnych dóbr (np. zboża).

Poniżej znajduje się krótka charakterystyka każdej grupy budynków wraz z przykładowym drzewkiem rozwoju (w oparciu o kulturę rzymską).

Stolica prowincji

Jest to podstawowy budynek znajdujący się w każdym mieście stołecznym. Rozbudowa stolicy prowincji zwiększa przyrost naturalny oraz przychód z podatków. Dodatkowo gwarantuje ona coraz to większe bonusy do przychodu pozostałym budynkom znajdującym się w prowincji. Większa stolica oznacza również silniejszy garnizon oraz grubsze mury; największe metropolie posiadają nawet własne machiny wojenne. Maksymalne rozwinięcie miasta zapewnia bonusy do edyktów. Niestety największe lokacje pochłaniają duże ilości żywności oraz znacznie zmniejszają ład publiczny ze względu na panujący wszędzie bród. Aby utrzymać stolicę czwartego poziomu konieczne będzie rozbudowanie naszego systemu farm i świątyń.

Jeśli tylko posiadamy nadmiar pieniędzy i żywności, a w lokacji panuje ład i porządek, stolica powinna być pierwszym budynkiem, jaki ulegnie ulepszeniu - Rodzaje budynków w Total War Rome II | Mapa strategiczna - Total War: Rome II - poradnik do gry

Jeśli tylko posiadamy nadmiar pieniędzy i żywności, a w lokacji panuje ład i porządek, stolica powinna być pierwszym budynkiem, jaki ulegnie ulepszeniu. Dodatkowe wpływy z podatków zwrócą koszta inwestycji już w przeciągu kilkunastu tur! Pamiętajmy jednak, aby wraz z ulepszoną stolicą poprawić również jakość pozostałych budynków, w szczególności farm i świątyń.

Pomniejsza osada

Analogicznie jak w przypadku stolicy, poszczególne osady mogą być również rozwijane. Im wyższy poziom mieściny, tym większy przychód będzie ona generowała oraz produkowała więcej surowców, które następnie mogą być sprzedawane innym frakcjom za pomocą traktatu handlowego. Ulepszone osady również wymagają więcej żywności (poza osadami posiadającymi w swoim zasięgu ryby, zboże i oliwę z oliwek) i zmniejszają ład publiczny. Oprócz tego brakuje im murów, jakie możemy zobaczyć w stolicy, a stacjonujący wewnątrz garnizon jest wyraźnie słabszy.

Podobnie jak stolica prowincji, powinna być ulepszana jak najszybciej - Rodzaje budynków w Total War Rome II | Mapa strategiczna - Total War: Rome II - poradnik do gry

Podobnie jak stolica prowincji, powinna być ulepszana jak najszybciej. Szczególnie cenne są osady produkujące żywność, gdyż są one samowystarczalne a nadmiarowe zboże pozwoli na wyżywienie ludności w pozostałych regionach. W przypadku lokacji nadmorskich zwiększą one znacznie nasze przychody z handlu. Świetna okazja do zbudowania i ulepszenia portów handlowych oraz skorzystania z odpowiedniego edyktu!

Port

Porty znajdują się tylko i wyłącznie w lokacjach położonych bezpośrednio nad morzem. Budynek ten posiada kilka możliwych ulepszeń: port rybacki, port handlowy bądź też doki. W przypadku stolicy prowincji znajdującej się nad akwenem (np. Kartagina), dochodzi jeszcze jedna opcja: nabrzeże wojskowe pozwalające produkować największe okręty dostępne w grze. W większości przypadków wystarczy posiadać jedno nabrzeże wojskowe na kilka prowincji; resztę portów można przeznaczyć na rybołówstwo bądź handel.

Zostało jeszcze 69% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Total War: Rome II

3 września 2013

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2014-05-10
12:28

kradne Junior

Uzupełnienie poprzedniej wypowiedzi (jako, że nie zostało zrobione) Charakterystyka Frakcje - Ateny: Oprócz tego, Ateny posiadają dwa dodatkowe bonusy i jeden minus (na miejscu minusu): ■Podupadłe wojsko: -10% do kosztu werbunku wszystkich oddziałów poza najemnikami (nie grałem jeszcze w tą grę ale na logikę skoro podupadłe to raczej powinno być to: +10% do kosztu werbunku wszystkich oddziałów poza najemnikami)

Komentarz: kradne
2014-05-15
11:25

orfeusz76 Legionista

Mam pytanie..na jakim poziomie trudności gracie i jaką frakcją?.Grałem na normalu 2 razy rzymem , ale wydaje sie , że po opanowaniu 3 prowincji gra staje się zbyt łatwa.Lepiej zmienić frakcje , czy poziom trudności?.A co do poradnika to fajnie opisany.

Komentarz: orfeusz76
2014-05-15
12:37

zanonimizowany23874 Legend

[23]
Piszac poradnik gralem raz na normalnym (rzymem) i jak zauwazyles gra po zdobyciu kilku prowincji byla banalna. Pozostalymi frakcjami gralem juz na przedostatnim poziomie trudnosci (1 ponizej legendarnego). Teraz jak juz gram "dla siebie" to probuje na legendarnym, ale jakos nie mialem czasu aby dluzej przysiasc i skonczyc gre kartaginą.

Niestety tak juz jest i wrome i w innych grach serii, ze jak zdobedziesz kilka calych prowincji to reszte bierzesz z marszu i niema juz wyzwan. Zmienili to troche w dodatku cezar w galii (na wzor shoguna bodajze), ze w pewnym momencie podbite tereny buntuja sie i musisz pokonac buntownikow - ale jest to wydarzenie jednorazowe, po ktorym mozna swobodnie kontynuowac sprzatanie mapy. Ah i dodatkowo grajac rzymem/kartagina mozemy trafic na walkę o władzę (jak wymaksujemy wskaznik imperium) - tez jednorazowe starcie wewnatrz frakcji.

Komentarz: zanonimizowany23874
2014-05-15
12:49

orfeusz76 Legionista

Dzięki za podpowiedź.No nic...zwiększę poziom trudności i gram dalej , bo gra wciąga jak rzeka i oczy na zapałkach przed pójściem do pracy.Czego się nie robi dla Rzymu:)

Komentarz: orfeusz76
2015-02-24
16:01

zanonimizowany1073658 Junior

Czy myślicie że mógłby pójść na 1,90 ghz i windows 8.1

Komentarz: zanonimizowany1073658
2015-10-29
11:41

Ulthion Junior

Tia.. taktyka. Z części na część Total War pomimo niby coraz lepszego IA, staje się coraz bardziej grą typu "więcej = lepiej".
Jeszcze nigdy, nie udało mi się przegrać bitwy, w której miałbym przewagę liczebną, a w sytuacji odwrotnej, nawet często mając dużo lepsze jednostki, zwycięstwo jest prawie niemożliwe.. no chyba, że ktoś gra na easy czy coś.. Niestety statystyki jednostek "na papierze" mają się nijak do praktyki. Często królewscy spartanie (którzy ponoć są jedną z lepszych jednostek) potrafią ulec.. procarzom - tym najtańszym. To nie jest raczej normalne.
Inna sprawa, to mapa strategiczna.. cóż to co tu zaprezentowano to chyba mały stopień ku upadkowi. Całkowicie nieklarowny, bardzo ograniczony, niewygodny. Zamiast poprawiać to co jest dobre i działa oraz rozbudowywać to, to wymyślili od nowa i jak zwykle w takich sytuacjach skopali totalnie. Generalnie Rome 2 w moich oczach jest najgorszą jak do tej pory częścią.

Komentarz: Ulthion
2015-11-10
18:04

kozi3000 Generał

Duze wymagania...

Komentarz: kozi3000
2016-07-29
14:56

marzan18 Legionista

Do Total Wara podchodzę trochę jak pies do jeża odkąd ze zdumieniem sprawdziłem, jak tragicznie niedoszacowane są tam jednostki strzelające. Po prostu ktoś przyjął, bo tak, że nasi przodkowie mieli zeza plus parę innych problemów.
No bo jak inaczej sobie wytłumaczyć, że oto elita elit, łucznicy z Sherwood, waląc do nacierających chłopów (denne dno gdy idzie o opancerzenie) na te 7 czy 8 salw osiągają 40 trafień przy 30 strzelających? Przy czym ich wartość strzelecka, wyrażona w liczbach, jest i tak do 3 razy wyższa niż szeregowych łuczników?
Ludzie - znacie łucznika, który strzelając w tłum (ostatnia taka salwa jest niemal z przyłożenia) trafia na 8 prób 1,33 raza? Toż pewnie każdy z nas, gdyby mu taki łuk wręczyć, osiągnie podobną skuteczność.
Testowałem też inne jednostki. Generalnie - jakieś 10% trafień na dany strzał osiągają te normalne, mało elitarne. Przy czym dotarcie piechoty do łuczników (rozkazem zatrzymanych, by nie nawiali) trwa około 6 salw, czasem więcej, gdy łucznik lepszy i zaczyna strzelać z daleka. I o ile się zgodzę, że przy tym maksymalnym zasięgu tak pewne łuki się sprawowały, o tyle te 10% przy pierwszym i piątym strzale budzą sprzeciw (kompletnie ignorowane zmniejszenie dystansu) a jakieś 20% trafień ostatnią salwą, oddaną z odległości dosłownie kilku kroków, to już kpina z samej istoty łuku i łucznictwa.
Wychodzi na to, że tylko w oblężeniach jaki taki sens mają ci strzelcy. Bo to wszystko co powyżej zakłada strzelanie do chłopów, kompletnie nieopancerzonych, a każda lepsza jednostka z byle tarczą czy pancerzem naturalnie ponosi straty wyraźnie mniejsze.
Jakby to Robin Hood widział, to by wziął łuk i sobie w łeb palnął z rozpaczy.

Komentarz: marzan18
2022-11-12
16:49

PrentkiJohny Junior

Ten poradnik wyjaśnił tyle co gra, czyli nie przydatny

Komentarz: PrentkiJohny
2023-12-19
00:10

Xenozi Junior

😎

Super

Komentarz: Xenozi

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl