Nowa kampania w Total War Rome II | Początek

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Po zaznaczeniu opcji nowa kampania staniemy przed najważniejszym wyborem w grze: musimy zadecydować, którą frakcję zamierzamy poprowadzić do zwycięstwa. Frakcje pogrupowane zostały w różnego rodzaju kręgi kulturowe, które w przyszłości będą miały niebagatelne znaczenie podczas zawierania sojuszy z innymi nacjami. Warto też zapamiętać, że zarówno królestwa diadochów czyli Macedonia i Egipt, państwa greckie: Sparta, Epir i Ateny oraz jedno z cesarstw wschodu: Pont należą do kultury helleńskiej, stąd w większości przypadków kontakty miedzy nimi będą ułatwione.

Po zdecydowaniu się, którą kulturę zamierzamy reprezentować musimy wybrać konkretną frakcję - Nowa kampania w Total War Rome II | Początek - Total War: Rome II - poradnik do gry

Po zdecydowaniu się, którą kulturę zamierzamy reprezentować musimy wybrać konkretną frakcję. Wybór ten wpłynie nie tylko na nasza pozycję startową na mapie świata, lecz również na dodatkowe zalety bądź wady charakteryzujące nasze imperium. W przypadku Rzymu oraz Kartaginy, niezależnie od wybranego rodu rozgrywkę zawsze rozpoczniemy posiadając te same prowincje. Obrany dom lub dynastia będą miały wpływ na dalszą rozgrywkę, zaś dwie pozostałe siły polityczne będą aktywne jedynie w Senacie.

Początkującym graczom polecam rozegrać pierwszą duża partię gry kierując poczynaniami Rzymu. Proponuję tutaj wybrać dom Julii albo Junii, gdyż ich negatywne cechy nie są tak dokuczliwe, jak pogarda dla plebsu w domu Kornelii.

Ostatnim krokiem jest sprawdzenie warunków zwycięstwa oraz ustawień kampanii - Nowa kampania w Total War Rome II | Początek - Total War: Rome II - poradnik do gry

Ostatnim krokiem jest sprawdzenie warunków zwycięstwa oraz ustawień kampanii. Początkujący gracze mogą pozostawić tutaj włączoną opcję pokaż wszystkie ruchy, aby lepiej orientować się w sytuacji panującej na mapie świata. Niestety po kilkudziesięciu turach, ruchy SI zajmują zdecydowanie za dużo czasu, stąd osobiście polecałbym odznaczyć tę opcję.

Drugą ważną opcją jest tryb realizmu bitewnego. Powoduje on, że bitwy stają się znacznie bardziej wymagające, stąd korzystać z niego powinni jedynie najbardziej doświadczeni gracze.

Polecam pozostawić domyślne ustawienia ograniczeń czasowych bitwy. Gdyby, w przypadku nieuchronnej klęski, przeciwnik ukrył się jednym oddziałem, po upływie wyznaczonego czasu bitwa zakończy się niezależnie od stanu i położenia pozostałych na mapie jednostek.

Teraz wystarczy ustawić poziom wyzwania za pomocą suwaka (początkujący gracze mogą śmiało wybrać łatwy) i rozpocząć kampanię - Nowa kampania w Total War Rome II | Początek - Total War: Rome II - poradnik do gry

Teraz wystarczy ustawić poziom wyzwania za pomocą suwaka (początkujący gracze mogą śmiało wybrać łatwy) i rozpocząć kampanię.

Podobało się?

0

Total War: Rome II

3 września 2013

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2014-05-10
12:28

kradne Junior

Uzupełnienie poprzedniej wypowiedzi (jako, że nie zostało zrobione) Charakterystyka Frakcje - Ateny: Oprócz tego, Ateny posiadają dwa dodatkowe bonusy i jeden minus (na miejscu minusu): ■Podupadłe wojsko: -10% do kosztu werbunku wszystkich oddziałów poza najemnikami (nie grałem jeszcze w tą grę ale na logikę skoro podupadłe to raczej powinno być to: +10% do kosztu werbunku wszystkich oddziałów poza najemnikami)

Komentarz: kradne
2014-05-15
11:25

orfeusz76 Legionista

Mam pytanie..na jakim poziomie trudności gracie i jaką frakcją?.Grałem na normalu 2 razy rzymem , ale wydaje sie , że po opanowaniu 3 prowincji gra staje się zbyt łatwa.Lepiej zmienić frakcje , czy poziom trudności?.A co do poradnika to fajnie opisany.

Komentarz: orfeusz76
2014-05-15
12:37

zanonimizowany23874 Legend

[23]
Piszac poradnik gralem raz na normalnym (rzymem) i jak zauwazyles gra po zdobyciu kilku prowincji byla banalna. Pozostalymi frakcjami gralem juz na przedostatnim poziomie trudnosci (1 ponizej legendarnego). Teraz jak juz gram "dla siebie" to probuje na legendarnym, ale jakos nie mialem czasu aby dluzej przysiasc i skonczyc gre kartaginą.

Niestety tak juz jest i wrome i w innych grach serii, ze jak zdobedziesz kilka calych prowincji to reszte bierzesz z marszu i niema juz wyzwan. Zmienili to troche w dodatku cezar w galii (na wzor shoguna bodajze), ze w pewnym momencie podbite tereny buntuja sie i musisz pokonac buntownikow - ale jest to wydarzenie jednorazowe, po ktorym mozna swobodnie kontynuowac sprzatanie mapy. Ah i dodatkowo grajac rzymem/kartagina mozemy trafic na walkę o władzę (jak wymaksujemy wskaznik imperium) - tez jednorazowe starcie wewnatrz frakcji.

Komentarz: zanonimizowany23874
2014-05-15
12:49

orfeusz76 Legionista

Dzięki za podpowiedź.No nic...zwiększę poziom trudności i gram dalej , bo gra wciąga jak rzeka i oczy na zapałkach przed pójściem do pracy.Czego się nie robi dla Rzymu:)

Komentarz: orfeusz76
2015-02-24
16:01

zanonimizowany1073658 Junior

Czy myślicie że mógłby pójść na 1,90 ghz i windows 8.1

Komentarz: zanonimizowany1073658
2015-10-29
11:41

Ulthion Junior

Tia.. taktyka. Z części na część Total War pomimo niby coraz lepszego IA, staje się coraz bardziej grą typu "więcej = lepiej".
Jeszcze nigdy, nie udało mi się przegrać bitwy, w której miałbym przewagę liczebną, a w sytuacji odwrotnej, nawet często mając dużo lepsze jednostki, zwycięstwo jest prawie niemożliwe.. no chyba, że ktoś gra na easy czy coś.. Niestety statystyki jednostek "na papierze" mają się nijak do praktyki. Często królewscy spartanie (którzy ponoć są jedną z lepszych jednostek) potrafią ulec.. procarzom - tym najtańszym. To nie jest raczej normalne.
Inna sprawa, to mapa strategiczna.. cóż to co tu zaprezentowano to chyba mały stopień ku upadkowi. Całkowicie nieklarowny, bardzo ograniczony, niewygodny. Zamiast poprawiać to co jest dobre i działa oraz rozbudowywać to, to wymyślili od nowa i jak zwykle w takich sytuacjach skopali totalnie. Generalnie Rome 2 w moich oczach jest najgorszą jak do tej pory częścią.

Komentarz: Ulthion
2015-11-10
18:04

kozi3000 Generał

Duze wymagania...

Komentarz: kozi3000
2016-07-29
14:56

marzan18 Legionista

Do Total Wara podchodzę trochę jak pies do jeża odkąd ze zdumieniem sprawdziłem, jak tragicznie niedoszacowane są tam jednostki strzelające. Po prostu ktoś przyjął, bo tak, że nasi przodkowie mieli zeza plus parę innych problemów.
No bo jak inaczej sobie wytłumaczyć, że oto elita elit, łucznicy z Sherwood, waląc do nacierających chłopów (denne dno gdy idzie o opancerzenie) na te 7 czy 8 salw osiągają 40 trafień przy 30 strzelających? Przy czym ich wartość strzelecka, wyrażona w liczbach, jest i tak do 3 razy wyższa niż szeregowych łuczników?
Ludzie - znacie łucznika, który strzelając w tłum (ostatnia taka salwa jest niemal z przyłożenia) trafia na 8 prób 1,33 raza? Toż pewnie każdy z nas, gdyby mu taki łuk wręczyć, osiągnie podobną skuteczność.
Testowałem też inne jednostki. Generalnie - jakieś 10% trafień na dany strzał osiągają te normalne, mało elitarne. Przy czym dotarcie piechoty do łuczników (rozkazem zatrzymanych, by nie nawiali) trwa około 6 salw, czasem więcej, gdy łucznik lepszy i zaczyna strzelać z daleka. I o ile się zgodzę, że przy tym maksymalnym zasięgu tak pewne łuki się sprawowały, o tyle te 10% przy pierwszym i piątym strzale budzą sprzeciw (kompletnie ignorowane zmniejszenie dystansu) a jakieś 20% trafień ostatnią salwą, oddaną z odległości dosłownie kilku kroków, to już kpina z samej istoty łuku i łucznictwa.
Wychodzi na to, że tylko w oblężeniach jaki taki sens mają ci strzelcy. Bo to wszystko co powyżej zakłada strzelanie do chłopów, kompletnie nieopancerzonych, a każda lepsza jednostka z byle tarczą czy pancerzem naturalnie ponosi straty wyraźnie mniejsze.
Jakby to Robin Hood widział, to by wziął łuk i sobie w łeb palnął z rozpaczy.

Komentarz: marzan18
2022-11-12
16:49

PrentkiJohny Junior

Ten poradnik wyjaśnił tyle co gra, czyli nie przydatny

Komentarz: PrentkiJohny
2023-12-19
00:10

Xenozi Junior

😎

Super

Komentarz: Xenozi

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl