Jak zdobyć lepsze wizy w Seven w Seven The Days Long Gone?
Aktualizacja:
Wizy to unikalne obiekty, które są powiązane z eksploracją wyspy Peh w grze Seven: The Days Long Gone. Dysponowanie nimi nie jest absolutnie wymagane, ale ich brak może oznaczać spore problemy i wiązać się z licznymi utrudnieniami.

Wizy mają postać pigułek, które Teriel może połknąć. Każda wiza powiązana jednym z siedmiu poziomów reprezentujących uprawnienia do swobodnego podróżowania po wyspie. Przykładowo pigułka pierwszego poziomu pozwala na bezproblemowe podróżowanie po lokacjach pierwszej strefy (stref jest w sumie siedem), ale już chcąc skorzystać z jednego z głównych przejść do drugiej strefy musisz wejść w posiadanie pigułki drugiego poziomu. Mapę wyspy z zaznaczonymi poziomami prezentuje powyższy obrazek.
Tak jak zostało to już powiedziane pozyskanie stosownej wizy nie jest obowiązkowym krokiem, ALE:
- Próba przekroczenia punktu kontrolnego bez stosownej wizy doprowadzi do wszczęcia alarmu i zaatakowania bohatera. Punkty kontrolne (np. ten drugiego poziomu z osady Lewmer) można omijać, ale jest to uciążliwe.
- Nawet jeśli pomyślnie ominiesz punkt kontroli wizowej możesz zostać zatrzymany przez patrol, który zażąda weryfikacji uprawnień. Brak wymaganej wizy również doprowadzi do walki (także wtedy gdy rzucisz się od razu do ucieczki).
Wszystko to sprawia, że powinieneś w miarę postępów w grze zdobywać na bieżąco kolejne wizy i ułatwiać sobie dzięki temu podróżowanie po wyspie. Sposoby ich zdobywania opisane zostały ponizej.
Poziom 1

Pigułkę otrzymasz automatycznie po dotarciu do kolonii karnej. Nie możesz przegapić tego momentu.
Poziom 2

Pigułkę możesz zdobyć na kilka sposobów:
- Skorzystać w osadzie Lewmer z automatu i zakupić ją za 125 aurytu.
- Odnaleźć w osadzie Lewmer podejrzanego handlarza (Suspicious Guy - powyższy obrazek) i zakupić ją u niego za 112.5 aurytu. Uwaga - Po jednym z zakupów żołnierze mogą dokonać najazdu na sklep. Musisz uciec i od tego momentu nie możesz odwiedzać szemranego handlarza. Nie kupuj u niego wcześniej żadnych innych rzeczy jeśli zależy ci głównie na wizie.
- Przystąpić w osadzie Lewmer do pobocznego zadania "Kto tu ciągnie za sznurki". Musisz zaliczyć jego pierwszą część, która zakłada wykradzenie transportu wiz z magazynu Portu Horyzont. Jako że infiltracja portu może być bardzo trudna bez przebrania nie jest to dobry pomysł na wejście w posiadanie w wizy drugiego poziomu (opis tego questu znajdziesz na osobnej stronie poradnika).
Poziom 3

Pigułkę możesz zakupić z jednego z automatów umieszczonych obok punktów kontrolnych strefy 3. Wiza kosztuje 250 aurytu. Jeśli wyruszyłeś główną drogą z osady Lewmer do Mortbane to na automat natrafisz niedługo po minięciu grupy bandytów, którzy przygotowali zasadzkę na bohatera.
Poziom 4

Pigułkę możesz zakupić z jednego z automatów umieszczonych obok punktów kontrolnych strefy 4. Najbardziej prawdopodobne jest dotarcie do posterunku 04 broniącego dostępu do Twierdzy Strażnika. Wiza kosztuje 350 aurytu.
Poziom 5

Pigułkę możesz zakupić z automatu postawionego przy posterunku 05 oddzielającym resztę wyspy od strefy 5. Wiza kosztuje 500 aurytu.
Poziom 6

Pigułkę możesz zakupić z automatu postawionego przy posterunku 06. Do strefy 6 dociera się z południowego-zachodu. Wiza kosztuje 600 aurytu.
Poziom 7

W przypadku strefy 7 nie kupuje się pigułki z żadnego z automatów. Strefa ta obejmuje przede wszystkim wykopaliska. Do części przeznaczonej dla robotników możesz wkroczyć od zachodu. Dotrzyj do pokazanego na obrazku kramiku i zakup strój robotnika za 600 aurytu (alternatywnie możesz go też ukraść). W przypadku używania przebrania żołnierza technomagów dotrzyj do strefy 7 np. ze wschodu i po dotarciu do zapory laserowej za mostem zacznij skakać po małych skalnych półkach, które pozwolą ci przedostać się na teren posterunku 07.
Alternatywna metoda zdobywania wiz

Wizy wyższych poziomów możesz także zdobyać w alternatywny sposób, a mianowicie klonować je od innych postaci przebywających na Peh. Metoda ta jest niestety dość ryzykowna, gdyż działa jedynie po ogłuszeniu jakiegoś przeciwnika. Zacznij zawsze od użycia trybu wykrywania. Po najechaniu kursorem na jakąś osobę wyświetlane są m.in. informacje jakimi wizami dysponuje (przykład na obrazku - technomag na wizy 05, 06 i 07). W miarę możliwości jako cele ataku wybieraj technomagów i biomantów, gdyż to oni zazwyczaj dysponują wizami wyższych poziomów.

Osobę, której wizy zamierzasz sklonować, musisz po cichu ogłuszyć. Z rozwijanego menu wybierz pięści, dzięki czemu Teriel przestanie korzystać z broni do walki wręcz czy broni dystansowej. Zajdź upatrzoną osobę od tyłu i wykonaj nokaut. Akcja ta zakończy się sukcesem tylko jeśli przeciwnik nie był wyraźnie silniejszy od głównego bohatera. Możesz już stojąc przy nieprzytomnym przciwniku przytrzymać klawisz interakcji i wybrać opcję sklonowania wiz (powyższy obrazek). Szybko się oddal po wykonaniu tej akcji zanim ogłuszona osoba obudzi się.
0
- Seven The Days Long Gone - poradnik do gry
- Poradnik do gry
- FAQ - Najczęściej zadawane pytania
- Jak przeżyć na początku gry w Seven The Days Long Gone?
- Dlaczego nie zdobywam punktów doświadczenia w Seven The Days Long Gone?
- Jak zdobywać auryt (złoto) i na co go wydawać w Seven The Days Long Gone?
- Dlaczego straciłem cały ekwipunek i wszystkie umiejętności?
- Jak zdobyć lepsze wizy w Seven w Seven The Days Long Gone?
- Czy mogę kontynuować grę po zaliczeniu głównej fabuły?
- Jak opuścić osadę Lewmer w Seven The Days Long Gone?
- Jak wydostać się z Mortbane w Seven The Days Long Gone?
- Gdzie i jak zdobyć dobre przebrania w Seven The Days Long Gone?
- Jak zdobywać karty dostępu i gdzie ich używać w Seven The Days Long Gone?
- Jak odblokować opcję szybkiej podróży w Seven The Days Long Gone?
- Gdzie odnajdywać Nektar i do czego służy w Seven The Days Long Gone?
- Jak odblokować stanowiska do craftingu w Lewmer w Seven The Days Long Gone?
- Jak zabijać silnych przeciwników w Seven The Days Long Gone?
- Jak zinfiltrować Port Horyzont w Seven The Days Long Gone?
- Jaki wpływ ma pogoda na skradanie w Seven The Days Long Gone?
- Jaki loot jest najważniejszy w Seven The Days Long Gone?
- Kończy mi się żywność i strzykawki w Seven The Days Long Gone - co robić?
- Czy przeciwnicy w Seven odradzają się?
- Jak pokonać dzikiego maga w Trzęsawisku w Seven The Days Long Gone?
- Dlaczego moje wytrychy nie działają w Seven The Days Long Gone?
- Jak dotrzeć do sektora 6 w Seven The Days Long Gone?
- Jak zinfiltrować wykopaliska w sektorze 7 w Seven The Days Long Gone?
- Jak zinfiltrować Repozytorium w Seven The Days Long Gone?
- FAQ - Najczęściej zadawane pytania
- Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Rafiid Junior
Jak wsadzić auryt do tej skrytki w misji Ślepa Bessy??
W ekwipunku nie występuje on jako przedmiot, który można by było przekładać.
komandor_Tarkin Legionista

Taki urok gry. Mimo przebrania lepiej nie pchać się na oczy innym osobom o takim samym przebraniu i kategorycznie unikać "oficerów" oznaczonych wieńcem laurowym.
jackowsky Legend

Jak to jest z tym przebieraniem się? Mam na sobie komplet przebrania - w tym przypadku - za żołnierza technomagów, znacznik aktywności przebrania jest "włączony". Jednak wystarczy, że tylko przejdę obok jakiegoś technomaga stojącego poza terenem zastrzeżonym i już koleś się mną interesuje. A po kilku sekundach cała chmara mnie atakuje. Robię coś nie tak czy to taki urok gry?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.