Seven: The Days Long Gone: Jaki loot jest najważniejszy?
Aktualizacja:

W rozdziale Porady na start zamieściliśmy już ostrzeżenie o tym, że w grze Seven: The Days Long Gone obowiązuje limit udźwigu (domyślnie 75 jednostek) i że przekroczenie go znacząco ogranicza zwinność głównego bohatera. Problem ten możesz w mniejszym bądź większym stopniu rozwiązywać sprzedając u handlarzy niepotrzebne przedmioty lub "poświęcając je" na potrzeby craftingu. Nie zawsze musisz mieć jednak na to czas i ochotę i z pomocą powinny przyjść zamieszczone poniżej wskazówki. Zawierają one rekomendacje jakie przedmioty z otoczenia warto zabierać ze sobą w pierwszej kolejności, a jakie lepiej jest pozostawić i rozejrzeć się za czymś innym.
- Zauważ, że po zaznaczeniu jakiegoś przedmiotu wyświetlane są informacje na temat jego wagi oraz wartości. Staraj się wyszukiwać takie obiekty, których wartość kilkukrotnie przekracza ich wagę. Dobrym przykładem jest maska gazowa z powyższego obrazka - waży zaledwie 2 jednostki i jest warta ponad 13 aurytu. Nie zawsze oczywiście możesz znaleźć tego typu "atrakcyjne" skarby, ale np. przedmiot ważący 0.2-0.3 jednostki o wartości 1 aurytu też jest dobrym (małym) znaleziskiem.
- Zawsze dodawaj do inwentarza te obiekty, które nic nie ważą w inwentarzu, a mają realną wartość. Oprócz kryształków aurytu są to m.in. wytrychy czy książki i dokumenty nadające się do przeczytania.
- Do najbardziej wartościowych odnajdywanych przedmiotów można zaliczyć bronie oraz elementy pancerza, ale z drugiej strony najwięcej one też ważą. Wybieraj w rezultacie te przedmioty, które najbardziej ci się przydadzą lub te, które będziesz mógł sprzedać za dużą ilość aurytu. Napierśnik o wadze 10 jednostek i o wartości zaledwie 10 aurytu z pewnością nie jest dobrym wyborem, ale już np. broń o wadze kilku jednostek i wartości kilkudziesięciu sztuk aurytu zdecydowanie tak.
- Nigdy nie rezygnuj z możliwości zabrania ze sobą żywności oraz innych przedmiotów jednorazowego użytku. Większość ich zużywa się na bieżąco np. w celu podleczenia głównego bohatera po obrażeniach odniesionych w walce. Te rzeczy, których aktualnie nie potrzebujesz, możesz z kolei sprzedać u handlarzy po niezłej cenie lub zostawić sobie w inwentarzu na przyszłość (np. strzykawkę odnawiającą pasek energii do momentu zdobycia broni palnej zużywającej mocniej pasek staminy).
- Zapychanie inwentarza bohatera złomem nie jest wskazane o ile nie zamierzasz go od razu pozbyć się (sprzedaż/rozmontowanie). Najlepiej jest regularnie sprawdzać jakimi schematami Teriel dysponuje i jakie składniki są mu potrzebne do wyprodukowania najlepszych przedmiotów. Odszukuj wtedy tylko te składniki, które będą ci potrzebne (za zdecydowaną większością z nich nie trzeba się daleko rozglądać).
Dodatkowa uwaga - Niektóre bronie i pancerze mają bardzo dużą wartość. Dla przykład karabiny energetyczne używane przez żołnierzy technomagów są warte aż 210 aurytu za sztukę. Niestety w początkowej fazie gry żadnej z tych broni nie sprzedasz za pełną cenę, gdyż napotykani handlarze mają w zapasie po zaledwie 30-40 aurytu. Mógłbyś oczywiście zadowolić się taką ofertą, ale "stracisz" w ten sposób 170-180 aurytu.
- Seven The Days Long Gone - poradnik do gry
- Seven: The Days Long Gone: Poradnik do gry
- Seven: The Days Long Gone: FAQ - Najczęściej zadawane pytania
- Seven: The Days Long Gone: Jak przeżyć na początku gry?
- Seven: The Days Long Gone: Dlaczego nie zdobywam punktów doświadczenia?
- Seven: The Days Long Gone: Jak zdobywać auryt (złoto) i na co go wydawać?
- Seven: The Days Long Gone: Dlaczego straciłem cały ekwipunek i wszystkie umiejętności?
- Seven: The Days Long Gone: Jak zdobyć lepsze wizy w Seven?
- Seven: The Days Long Gone: Czy mogę kontynuować grę po zaliczeniu głównej fabuły?
- Seven: The Days Long Gone: Jak opuścić osadę Lewmer?
- Seven: The Days Long Gone: Jak wydostać się z Mortbane?
- Seven: The Days Long Gone: Gdzie i jak zdobyć dobre przebrania?
- Seven: The Days Long Gone: Jak zdobywać karty dostępu i gdzie ich używać?
- Seven: The Days Long Gone: Jak odblokować opcję szybkiej podróży?
- Seven: The Days Long Gone: Gdzie odnajdywać Nektar i do czego służy?
- Seven: The Days Long Gone: Jak odblokować stanowiska do craftingu w Lewmer?
- Seven: The Days Long Gone: Jak zabijać silnych przeciwników?
- Seven: The Days Long Gone: Jak zinfiltrować Port Horyzont?
- Seven: The Days Long Gone: Jaki wpływ ma pogoda na skradanie?
- Seven: The Days Long Gone: Jaki loot jest najważniejszy?
- Seven: The Days Long Gone: Kończy mi się żywność i strzykawki - co robić?
- Seven: The Days Long Gone: Czy przeciwnicy w Seven odradzają się?
- Seven: The Days Long Gone: Jak pokonać dzikiego maga w Trzęsawisku?
- Seven: The Days Long Gone: Dlaczego moje wytrychy nie działają?
- Seven: The Days Long Gone: Jak dotrzeć do sektora 6?
- Seven: The Days Long Gone: Jak zinfiltrować wykopaliska w sektorze 7?
- Seven: The Days Long Gone: Jak zinfiltrować Repozytorium?
- Seven: The Days Long Gone: FAQ - Najczęściej zadawane pytania
- Seven: The Days Long Gone: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Jak wsadzić auryt do tej skrytki w misji Ślepa Bessy??
W ekwipunku nie występuje on jako przedmiot, który można by było przekładać.
Taki urok gry. Mimo przebrania lepiej nie pchać się na oczy innym osobom o takim samym przebraniu i kategorycznie unikać "oficerów" oznaczonych wieńcem laurowym.
Jak to jest z tym przebieraniem się? Mam na sobie komplet przebrania - w tym przypadku - za żołnierza technomagów, znacznik aktywności przebrania jest "włączony". Jednak wystarczy, że tylko przejdę obok jakiegoś technomaga stojącego poza terenem zastrzeżonym i już koleś się mną interesuje. A po kilku sekundach cała chmara mnie atakuje. Robię coś nie tak czy to taki urok gry?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
