Data wydania: 1 grudnia 2017
Zrealizowana w widoku izometrycznym skradankowa gra RPG akcji, będąca efektem współpracy dwóch rodzimych studiów deweloperskich: IMGN.PRO oraz Fool’s Theory, założonego przez byłych pracowników CD Projekt RED. W Seven: The Days Long Gone wcielamy się w złodzieja imieniem Teriel.
GRYOnline
Gracze
Steam
Seven: The Days Long Gone to skradankowa gra RPG polskiego studia Fool's Theory. Opisywany tytuł jest pierwszym projektem tego zespołu, jednak nie oznacza to, że poszczególni pracownicy nie mają żadnego doświadczenia – wręcz przeciwnie, firma zatrudnia osoby, które pracowały wcześniej przy takich hitach jak Wiedźmin 2: Zabójcy Królów (The Witcher 2: Assassins of Kings) oraz Wiedźmin 3: Dziki Gon (The Witcher 3: Wild Hunt). Fool’s Theory ściśle współpracowało nad tworzeniem gry z firmą IMGN.PRO (Kholat), która pełniła również funkcję wydawcy Seven.
Akcja rozgrywa się w mrocznym Imperium Vetrall – to mocarstwo powstałe na gruzach dawnej cywilizacji, którą setki lat wcześniej w perzynę obróciła wyniszczająca wojna na globalną skalę, cofając ludzkość w rozwoju technologicznym niemal do poziomu średniowiecza. Gracze wcielają się w utalentowanego złodzieja imieniem Teriel. W wyniku splotu niefortunnych wydarzeń podczas ostatniego skoku bohater zostaje zesłany na więzienną wyspę Peh w towarzystwie „demona” Artanaka, który zagnieździł się w jego umyśle. Teriel ma wykonać sekretną misję, od której mogą zależeć losy całego Imperium.
Akcja w Seven: The Days Long Gone ukazywana jest w rzucie izometrycznym, a model rozgrywki w dużej mierze przypomina skradankę. Poruszamy się po dachach, po cichu przemykamy pomiędzy wartownikami i przebieramy za wrogów, a w razie konieczności atakujemy z zaskoczenia. Do dyspozycji mamy też całkiem rozbudowany system walki – obejmujący ataki bronią białą łączące się w combosy, strzelanie z kuszy, rzucanie granatów, a nawet używanie nadprzyrodzonych mocy – ale niewielka żywotność Teriela sprawia, że wdawanie się w otwarte konflikty rzadko bywa rozsądną opcją.
Wyspa Peh to otwarty świat wypełniony atrakcjami. Na te ostatnie składają się przede wszystkim zadania poboczne i znajdźki, które w Seven zastępują tradycyjny system rozwoju postaci – nowych umiejętności nie kupujemy za punkty doświadczenia, lecz znajdujemy w pojemnikach rozsianych po Peh. Innym elementem wyróżniającym Seven na tle konkurencji są wielopoziomowe lokacje, których zwiedzanie wymaga nieco pomyślunku i korzystania z akrobatycznych zdolności bohatera. Ponadto eksplorację utrudnia fakt, że wyspa została podzielona na strefy wizowe – nie posiadając odpowiedniej przepustki, Teriel musi unikać kontaktu ze strażnikami. Nie brakuje też zagrożeń w postaci bandytów i zmutowanych zwierząt. Szanse na przeżycie protagonisty zwiększa dość rozbudowany system rzemiosła, obejmujący np. ulepszanie rynsztunku i wytwarzanie pomocnych gadżetów. Co ciekawe, schematy nowych przedmiotów do wykonania również funkcjonują jako znajdźki.
Gra Seven: The Days Long Gone działa w oparciu o technologię Unreal Engine 4, a pod względem jakości oprawy graficznej przykuwa uwagę przede wszystkim cel-shadingową stylistyką, przypominającą nieco serię Borderlands (choć zdecydowanie mroczniejszą). Warta wzmianki jest także oprawa muzyczna tego tytułu – czuwał nad nią Marcin Przybyłowicz, czyli kompozytor, który wcześniej wsławił się znakomitą ścieżką dźwiękową gry Wiedźmin 3: Dziki Gon.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PlayStation 4 26 marca 2019
PC Windows 1 grudnia 2017
Producent: Fool's Theory
Wydawca: IMGN.PRO
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Seven: The Days Long Gone to naprawdę wyjątkowa gra RPG. Skradanka w rzucie izometrycznym dziejąca się w świetnie wykreowanym techno magicznym świecie i do tego w komiksowej stylistyce. Seven bawi jednak tylko do czasu natrafienia na różne dziwne błędy. Z zakupem warto wstrzymać się do pierwszych poważnych patchy, bo dopiero wtedy gra zrealizuje swój ogromny potencjał.
Aktualizacja: 1 grudnia 2017
Nieoficjalny poradnik do Seven: The Days Long Gone zawiera komplet informacji pomocnych w zrozumieniu podstaw gry oraz w ukończeniu wszystkich jej misji. Znajdziesz tu opis zadań głównych i pobocznych, porady dotyczące rozgrywki czy rozwoju postaci.
24 grudnia 2017
W ostatnich latach polscy deweloperzy co kilka miesięcy odnotowywali branżowy sukces – aż do teraz. 2017 okazał się nieszczególnie ekscytującym rokiem dla rodzimych gier wideo, choć nie zabrakło w nim ani solidnych produkcji, ani poważnych wpadek.
30 listopada 2017
Sezon premier największych hitów za nami. Grudzień upłynie nam głównie przy remasterach klasyków oraz debiutach większych i mniejszych dodatków do gier. Pojedynczymi wyjątkami są m.in. trzecia odsłona SpellForce oraz polskie Seven: The Days Long Gone.
11 listopada 2017
Na pewno zdajecie sobie sprawę, że nie samym Wiedźminem polska branża stoi. Na 11 listopada wybraliśmy dla Was 11 rodzimych nadchodzących gier, na które warto zwrócić uwagę – jest tu kilka prawdziwych perełek!
29 października 2017
Ostatnie lata dopisały – dostaliśmy Wiedźmina 3, Elexa, Fallouta 4 czy Divinity: Original Sin II. Fani RPG-ów mają jednak ciągle na co czekać. Zebraliśmy dla Was najlepiej zapowiadające się erpegi, na które wszyscy czekamy.
29 stycznia 2017
Rok 2017 będzie należał do RPG-ów – to nie ulega wątpliwości. Poniższe zestawienie udowadnia, że w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy miłośnicy grzebania w statystykach z pewnością nie będą się nudzić.
11 bit studios podało, że nabyło 40% udziałów w Fool’s Theory, czyli studiu odpowiedzialnym za opracowanie gry RPG Seven: The Days Long Gone.
gry
Agnieszka Adamus
28 lutego 2022
Do 9 grudnia do godziny 19:00 czasu polskiego w Humble Store możemy za darmo zdobyć polską grę Seven: Enhanced Edition. Tytuł otrzymamy w postaci klucza GOG.com.
promocje
Agnieszka Adamus
7 grudnia 2020
Świat inspirowany Seven: The Days Long Gone trafi do Gamedec. Twórcy tej cyberpunkowej gry RPG ogłosili, że udało im się zebrać wystarczającą ilość funduszy, by zrealizować ten cel.
gry
Agnieszka Adamus
6 kwietnia 2020
Polskie 11 bit studios ogłosiło plany wydawnicze na najbliższą przyszłość. Firma pomoże opublikować i sfinansować dwa kolejne projekty. Jednym z nich będzie nowa gra RPG tworzona przez polski zespół ze studia Fool’s Theory, odpowiedzialnego za wydane w 2017 roku RPG Seven: The Days Long Gone.
gry
Michał Kułakowski
10 grudnia 2019
Seven: The Days Long Gone – skradankowe RPG akcji od polskiego studia Fool's Theory – doczeka się rozszerzonej wersji. Pojawi się ona na rynku 26 marca tego roku na komputerach osobistych oraz konsoli PlayStation 4. W jej skład wejdzie dodatek Drowned Past.
gry
Agnieszka Adamus
11 marca 2019
Gra Seven: The Days Long Gone doczeka się niesamodzielnego dodatku, który zostanie udostępniony za darmo. Mowa o Drowned Past, gdzie gracze splądrują zatopiony statek skrywający pewną tajemnicę.
gry
Krystian Pieniążek
16 sierpnia 2018
Polskie Seven: The Days Long Gone, czyli „połączenie Dishonored i rzutu izometrycznego”, możecie przetestować za darmo. Demo niezależnej produkcji zadebiutowało dziś w sklepie Steam i na platformie GOG.com.
gry
Maciej Żulpo
22 stycznia 2018
Doczekaliśmy się premiery polskiej gry RPG Seven: The Days Long Gone od studia Fool's Theory. Tytuł zadebiutował na komputerach osobistych.
gry
Kamil Zwijacz
1 grudnia 2017
Rodzimy zespół Fool’s Theory poinformował, że skradankowe RPG SEVEN: The Days Long Gone osiągnęło złoty status. Wypuszczono także nowy zwiastun, koncentrujący się na bogactwie opcji oferowanych przez system ruchu.
gry
Adrian Werner
11 listopada 2017
Na najnowszym zwiastunie polskiej gry RPG SEVEN: The Days Long Gone ujawniono jej termin premiery. Dodatkowo zaprezentowano świat, który przyjdzie nam zwiedzać, i rożne sposoby rozgrywki.
gry
Kamil Zwijacz
5 października 2017
Popularne pliki do pobrania do gry Seven: The Days Long Gone.
Wymagania sprzętowe gry Seven: The Days Long Gone:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-2400 3.5 GHz / AMD FX-8320 3.5 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 / Radeon 7850 lub lepsza, 10 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-2600K 3.4 GHz / AMD FX-8350 4.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 / Radeon R9 290 lub lepsza, 10 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Lista dodatków do gry Seven: The Days Long Gone:
Dodatek
26 marca 2019
RPG
Darmowy dodatek do gry Seven: The Days Long Gone. Gracze po raz kolejny wcielają się w Teriela, który wraz ze znaną jako Enklawa grupą awanturników plądruje pokład zatopionego statku. Okręt spowija pewna tajemnica – bohater musi ją zgłębić w trakcie siedmiogodzinnej przygody.
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 2 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 307 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 1368 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Krzysztof Mysiak
Recenzent GRYOnline.pl
2017.12.01
Prawie jak Elex. Prawie jak Assassin’s Creed. Prawie jak Dishonored. Każde z tych stwierdzeń okazuje się prawdziwe względem Seven: The Days Long Gone, gry RPG polskiego studia Fool’s Theory. Niestety, prawdą jest też, że „prawie” robi różnicę...
MarcinB323
Ekspert
2023.08.29
29-08-2023. Bardzo przeciętny tytuł. Zawiodłem się srogo. Gra jest mixem assasyna, thiefa, gothica, fallouta ale z tego mixa nic konkretnego nie wyszło. Gra nie jest rpg nie ma poziomów nie ma doświadczenia, walka i trudność opiera się na zdobywaniu zbroi i broni. fabuła toczy się sama nie ma wyborów. walka jest spoko ale wolne tempo gry ślamazarność bohatera sprawia ze nie jest dynamiczna i nudzi. Najfajniejszy element to skakanie i pokonywanie przeszkód w poziomych mapach a jednoczenie największa wada mapy są nieczytelne ciągle spadasz i aż odechciewa się zwiedzać.
MarcinB323 Pretorianin
29-08-2023. Bardzo przeciętny tytuł. Zawiodłem się srogo. Gra jest mixem assasyna, thiefa, gothica, fallouta ale z tego mixa nic konkretnego nie wyszło. Gra nie jest rpg nie ma poziomów nie ma doświadczenia, walka i trudność opiera się na zdobywaniu zbroi i broni. fabuła toczy się sama nie ma wyborów. walka jest spoko ale wolne tempo gry ślamazarność bohatera sprawia ze nie jest dynamiczna i nudzi. Najfajniejszy element to skakanie i pokonywanie przeszkód w poziomych mapach a jednoczenie największa wada mapy są nieczytelne ciągle spadasz i aż odechciewa się zwiedzać.
zajc__33cda Junior
Gra jest dobra to chyba obecnie najlepsza gra cyberpunk jest ma dobrą fabułę i jest całkiem ładna niestety nadal jest zabugowana nie mi się rozwalił zapis i często postać się klinuje w dziwnych miejscach ale to jest wina mocno otwartego świata
zanonimizowany1217638 Junior
Gra absolutnie nieczytelna. Męczące lokacje (szczególnie wielopoziomowe budynki), mapa, na której trudno rozpoznać właściwie cokolwiek, debilni przeciwnicy... Nie zrozumiałem też systemu rozwoju postaci.