Jak wydostać się z Mortbane w Seven The Days Long Gone?
Aktualizacja:
Mortbane to miasto na wyspie Peh, które odwiedza się w pierwszych godzinach gry - z lokacją ta powiązany jest główny quest "Kontaktu brak". Po załatwieniu wszystkich spraw w Mortbane możesz mieć spory problem z wydostaniem się z miasta po to żeby kontynuować główny wątek fabularny lub po prostu żeby móc odwiedzić inne miejsca na wyspie. Poniżej zamieściliśmy wskazówki jak można opuścić Mortbane.
Użycie windy

Skorzystanie z windy jest bardzo oczywistym rozwiązaniem problemu z opuszczeniem Mortbane, ale występują tu dwie zasadnicze komplikacje. Pierwszą z nich jest to, że winda jest domyślnie pilnowana przez mnicha biomantów. Jeżeli Twoja postać nie posiada jeszcze dostatecznie dobrych broni to możesz wykorzystać to, że przeciwnik ten podróżuje pomiędzy kilkoma punktami na mapie i przekraść się za jego plecami. Jeśli z kolei posiadasz już niezłe bronie oraz elementy pancerza to możesz poszukać okazji do tego żeby zajść mnicha od tyłu i wykonać atak z zaskoczenia (wcześniej upewnij się, że w okolicy nie ma innych wrogów). Jeżeli atak ten nie zabije od razu biomanty to szybko zacznij wyprowadzać inne ciosy żeby go dobić.

Drugą komplikacją jest to, że winda jest domyślnie nieaktywna. W celu jej ponownego uruchomienia musisz dotrzeć do sąsiadującego z nią generatora, który otoczony jest wysokim płotem. Jeśli zabiłeś już mnicha pilnującego tej lokacji to możesz skorzystać z wytrycha lub wiertarki żeby otworzyć drzwi. W przeciwnym razie udaj się na tyły odgrodzonego obszaru. W miejscu z obrazka możesz wdrapać się na skrzynię i dotrzeć do generatora. Sprawdź go w trybie wykrywania i wejdź z nim w interakcję.
W obu przypadkach po tym jak uaktywnisz windę dotrzyj do niej i wciśnij przycisk. Przetransportuje ona bohatera z powrotem na górę, w pobliże ścieżki prowadzącej do punktu kontrolnego 3.
Dotarcie do klifów Lewmer

Przejście przez klify Lewmer to mniej oczywiste rozwiązanie problemu wydostania się z Mortbane. Wybór tego wariantu zachowania nie zmusza Cię do radzenia sobie z żadnym silnym biomantą, ale na bohatera czeka sporo wspinaczki i dodatkowo będzie musiał później uważaj na zarażonych przebywających w strefie kwarantanny.
Zbadaj południową część Mortbane i zainteresuj się pokazaną na obrazku drabinką.

Musisz wspinać się na kolejne półki żeby docelowo dotrzeć do dużego budynku w strefie kwarantanny. Skorzystaj w tym miejscu z panelu sterowania z powyższego obrazka (jest on w długim korytarzu) i rozwąż mini-grę hakerską. Otworzy to drzwi do głównej części budynku. Jeśli tu jeszcze nie byłeś to uważaj na licznych zarażonych, którzy niespodziewanie mogą pojawić się obok Teriela. Kontynuuj przeprawę na południe i omiń pilnujących okolicy żołnierzy (mogą oni zaatakować bohatera jeśli nie uzyskałeś pozwolenia na odwiedzenie wykopalisk w ramach pobocznego zadania "Cenne doświadczenie"). Docelowo przeprawa ta pozwoli ci powrócić do osady Lewmer.
0
- Seven The Days Long Gone - poradnik do gry
- Poradnik do gry
- FAQ - Najczęściej zadawane pytania
- Jak przeżyć na początku gry w Seven The Days Long Gone?
- Dlaczego nie zdobywam punktów doświadczenia w Seven The Days Long Gone?
- Jak zdobywać auryt (złoto) i na co go wydawać w Seven The Days Long Gone?
- Dlaczego straciłem cały ekwipunek i wszystkie umiejętności?
- Jak zdobyć lepsze wizy w Seven w Seven The Days Long Gone?
- Czy mogę kontynuować grę po zaliczeniu głównej fabuły?
- Jak opuścić osadę Lewmer w Seven The Days Long Gone?
- Jak wydostać się z Mortbane w Seven The Days Long Gone?
- Gdzie i jak zdobyć dobre przebrania w Seven The Days Long Gone?
- Jak zdobywać karty dostępu i gdzie ich używać w Seven The Days Long Gone?
- Jak odblokować opcję szybkiej podróży w Seven The Days Long Gone?
- Gdzie odnajdywać Nektar i do czego służy w Seven The Days Long Gone?
- Jak odblokować stanowiska do craftingu w Lewmer w Seven The Days Long Gone?
- Jak zabijać silnych przeciwników w Seven The Days Long Gone?
- Jak zinfiltrować Port Horyzont w Seven The Days Long Gone?
- Jaki wpływ ma pogoda na skradanie w Seven The Days Long Gone?
- Jaki loot jest najważniejszy w Seven The Days Long Gone?
- Kończy mi się żywność i strzykawki w Seven The Days Long Gone - co robić?
- Czy przeciwnicy w Seven odradzają się?
- Jak pokonać dzikiego maga w Trzęsawisku w Seven The Days Long Gone?
- Dlaczego moje wytrychy nie działają w Seven The Days Long Gone?
- Jak dotrzeć do sektora 6 w Seven The Days Long Gone?
- Jak zinfiltrować wykopaliska w sektorze 7 w Seven The Days Long Gone?
- Jak zinfiltrować Repozytorium w Seven The Days Long Gone?
- FAQ - Najczęściej zadawane pytania
- Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Rafiid Junior
Jak wsadzić auryt do tej skrytki w misji Ślepa Bessy??
W ekwipunku nie występuje on jako przedmiot, który można by było przekładać.
komandor_Tarkin Legionista

Taki urok gry. Mimo przebrania lepiej nie pchać się na oczy innym osobom o takim samym przebraniu i kategorycznie unikać "oficerów" oznaczonych wieńcem laurowym.
jackowsky Legend

Jak to jest z tym przebieraniem się? Mam na sobie komplet przebrania - w tym przypadku - za żołnierza technomagów, znacznik aktywności przebrania jest "włączony". Jednak wystarczy, że tylko przejdę obok jakiegoś technomaga stojącego poza terenem zastrzeżonym i już koleś się mną interesuje. A po kilku sekundach cała chmara mnie atakuje. Robię coś nie tak czy to taki urok gry?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.