Magicka: Rozdział 8 - Kopalnie (1)
Aktualizacja:
Rozdział 8 - Kopalnie
![]() | ![]() |
Zaraz na początku etapu pojawi się Vlad i przekażę ci kilka informacji na temat tego co znajduje się po drugiej stronie kopalni [1]. Gdy zniknie, na moście pojawi się oddział opancerzonych goblinów [2]. Pokonaj je standardowymi atakami obszarowymi.
![]() | ![]() |
Idąc dalej na północ będziesz mijał małą jaskinię po lewej [1]. Ukryto w niej księgę z zaklęciem Burza. Przedmiot nie jest widoczny, ale wystarczy kliknąć nieco ponad wejściem o pieczary, żeby go podnieść [2]. Jest to dość potężne zaklęcie, ale niestety tworzone przez nie pioruny mogą również trafić twojego bohatera, zabijając go na miejscu.
![]() | ![]() |
Kawałek dalej znajduje się mały kamienny most [1]. Jak tylko na niego wejdziesz, z dwóch stron zaatakują cię oddziały goblinów [2]. Zabij je i ruszaj dalej przed siebie.
![]() | ![]() |
Nad kolejną przepaścią również została zbudowana kładka, ale żeby przejść na drugą stronę, musisz ją najpierw opuścić [1]. Aby to zrobić, użyj dowolnej magii na kołowrocie [2].
![]() | ![]() |
Po drugiej stronie znajdziesz Punkt kontrolny [1]. Aktywuj go, a następnie zaatakuj następny oddział wroga [2].
![]() | ![]() |
Po walce czekają cię kolejne starcie z wkraczającymi na most przeciwnikami [1]. Szczególnie groźni są łucznicy, którzy strzelają płonącymi strzałami. Staraj się zabijać ich w pierwszej kolejności, używając w razie zagrożenia zaklęcia Teleportacji [2]. Dobrym sposobem na tą walkę, jest zabicie łuczników z daleka przy pomocy Pożogi, a następnie rozbrojenie pozostałych obszarowym zaklęciem ogłuszającym (Woda + Mróz + Ziemia). Gdy wojownicy będą bez swoich tarcz, Pożoga wykończy ich równie skutecznie jak strzelców.
![]() | ![]() |
W trzeciej fali przeciwników pojawią się gobliny z zamrażającymi mieczami. Nie możesz dać cię wtedy otoczyć przeciwnikom, bo inaczej będą cię stale unieruchamiać [1]. Jedynym sposobem ucieczki jest szybkie ogłuszenie, Teleportacja lub podpalenie. Pamięta, że będąc zamrożonym, cały czas może się leczyć. Po śmierci najsilniejszego z goblinów podnieś jego miecz (Mroźny tasak) i przygotuj się na kolejne starcie. Tym razem do walki dołączy kamienny gigant [2].
![]() | ![]() |
Jego obstawy pozbądź się w identyczny sposób jak wcześniejszych przeciwników, uważając na rękę olbrzyma. Jeśli cię chwyci, musisz jak najszybciej wciskać SPACJĘ, aby się wyzwolić. Gdy gigant zostanie sam na placu boju [1], zabij go przy pomocy zamrażającego miecza (SHIFT + LPM) [2]. Zdobyty wcześniej Mroźny tasak polecam zachować do końca gry, gdyż jego zdolność zamrażania przeciwników przyda ci się w nie jednej sytuacji.
![]() | ![]() |
Przejdź teraz na drugą stronę mostu i skręć w prawo [1]. Za stercie siana znajdziesz ciało maga ora księgę z zaklęciem Przyzwania feniksa [2]. Przed jego użyciem pamiętaj o tarczy ogniowej (Tarcza + Ogień na siebie). Feniks zawsze ląduje w miejscu, w którym stoisz, wskrzeszając towarzyszy, ale również zadając obrażenia bohaterowi.
![]() | ![]() |
Przetestuj je, a następnie udaj się dalej na północ [1]. Nad strumieniem czeka cię starcie z kolejnymi kamiennymi gigantami [2].
![]() | ![]() |
Zabij je pojedynczo, zamrażając przy pomocy miecza [1] i dobijając pociskami z ziemi [2].
![]() | ![]() |
Po walce aktywuj stojący niedaleko Punkt kontrolny [1], a następnie przy pomocy żywiołu Ciemności opuść drewniany most (możesz też skorzystać z Teleportacji) [2].
![]() | ![]() |
Kawałek dalej zostaniesz zaatakowany przez oddział goblinów z kapitanem [1]. Wykończ ich sprawdzonym sposobem, a pojawi się cała armia przeciwników [2].
![]() | ![]() |
Walka nie potrwa jednak długo, jeśli szybko wykończysz wszystkich strzelców przy pomocy Pożogi [1]. Pozostałych zabij w ten sam sposób, niszcząc wcześniej ich zbroje. Kawałek dalej na północy zaatakują cię dwie następne podobne armię. Wykończ je Pożogą, a następnie z dużej odległości wysadź beczki stojące przed wejściem do kopalni [2].
![]() | ![]() |
Wewnątrz kopalni ponownie spotkasz Vlada [1]. Wysłuchaj tego co ma do powiedzenia i ruszaj w głąb pieczary [2].
- Magicka - poradnik do gry
- Magicka: Poradnik do gry
- Magicka: Opis przejścia
- Magicka: Rozdział 1 - Pomroczne widmo (1)
- Magicka: Rozdział 1 - Pomroczne widmo (2)
- Magicka: Rozdział 2 - Atak Goblinów
- Magicka: Rozdział 3 - Zemsta Plemion
- Magicka: Rozdział 4 - Nowa Nadzieja
- Magicka: Rozdział 5 - Havindr kontratakuje (1)
- Magicka: Rozdział 5 - Havindr kontratakuje (2)
- Magicka: Rozdział 6 - Powrót czarodzieja (1)
- Magicka: Rozdział 6 - Powrót czarodzieja (2)
- Magicka: Rozdział 7 - Powrót do zamku Aldrheim
- Magicka: Rozdział 8 - Kopalnie (1)
- Magicka: Rozdział 8 - Kopalnie (2)
- Magicka: Rozdział 9 - Symfonia zmierzchu
- Magicka: Rozdział 10 - Posępne tango
- Magicka: Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (1)
- Magicka: Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (2)
- Magicka: Rozdział 12 - W górach szaleństwa
- Magicka: Opis przejścia
- Magicka: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany681003 Legionista
Fajnie się nazywają Rozdziały np: Pomroczne Widmo xD
kwiść Generał
@wieslaf
W grze jest cała masa podobnych nawiązań do filmów, książek i innych gier ;)
kubas246 Pretorianin
@wieslaf Ogólnie pierwsze 6 rozdziałów to zmienione nazwy wszystkich części filmów Gwiezdnych Wojen.
kwiść Generał
@ignac8
Jeżli uważasz, że poradnik jest kiepski, to napisz czego ci brakuje. Zawsze można go uzupełnić lub w przyszłości pisać lepiej. Wszelkie uwagi mile widziane :)
ignac8 Konsul
Może przesadziłem z tym kiepski, ale niektóre rzeczy można by zrobić lepiej, podam 20 błędów na szybko:
1. Warto by spalać gobliny z bombami, wtedy wybuchają ułatwiając sprawę
2. Dlaczego nie bierzesz Master Sworda?
3. Na węża najprościej nakładać "bańkę" za każdym razem jak się wynurzy.
4. Na deszcz najlepiej rzucać nuliffy, albo rzucić na siebie tarcze wody po czym ich wszystkich pozamrażać.
5. Nie można dopuścić żeby Jotunn zniszczył chatkę, bo wtedy straci się szanse na M60.
6. Żeby przyśpieszyć otwieranie wrót zamku wystarczy podpalić materiały wybuchowe i nie trzeba czekać na lont.
7. Kostur wojny praktycznie trzeba podnieść, to jedna z najlepszych lasek.
8. Po co obudowywać giganta, najlepiej go zamoczyć i użyć błyskawicy.
9. Nie ma sensu wymieniać m60, chyba że na mroźny tasak.
10. Na lodzie można wypalać dziury i przeciwnicy w nie wpadną.
11. Kostur wojny opłaca się wymienić tylko na aristo staffa.
12. Nigdy nie wyrzucać aristo staffa.
13. Na Grimmira najlepiej działa aura QFSAFE na siebie, a potem parę błyskawic, jeśli coś przyzwie to nuliffy.
14. Magów podczas pojedynku wystarczy wywalić jakimkolwiek wodnym zaklęciem poza mapę.
15. Leczące miny są idealne na nieumarłych.
16. Można poznać która śmierć jest prawdziwa - materializuje się.
17. Szkielety podczas walki ze śmiercią najlepiej odwołać przez nuliffy.
18. Szkielety w miasteczku najlepiej potraktować z życia
19. Grimmira drugi raz można pokonać w ten sam sposób co za pierwszym razem a na Assastura możliwa jest identyczna taktyka, tylko trzeba uważać na Vortex.
20. Drzwi można aktywować obszarowym atakiem ognia, nie trzeba się obracać :P
kwiść Generał
@ignac
Kilka twoich porad jest ciekawych i możliwe, że je dodam, ale inne to tylko jedne z wielu rozwiązań. To jedna z największych zalet tej gry, że dzięki oryginalnemu systemowi zaklęć, można odkryć wiele dróg do sukcesu :)
Nie pamiętam już dobrze gry, ale tak na szybko (zaraz zasne przed monitorem :P):
1. Wydaje mi się, że w poradniku wspominałem o zabijaniu goblinów z bombami w pierwszej kolejności. Ładnie niszczą swoich współplemieńców ^^
2. Który to? Grałem w polską wersję ;)
3. Każdy ma swoją taktykę :)
4. Dobra rada.
5. Dzięki za info. Ja przeszłem gre dwa razy i w dwóch przypadkach Jotunn zniszczył chatkę i popełnił samobójstwo, tak jak 5 innych bosów i oczywiście nie da się wczytać gry przed walką.... Kocham te bugi Magicki...
6. Dobre :)
7. Też używałem, ale moim zdaniem warto zmieniać bronie. Wyjątek to Mroźny tasak, bo jest IMBA ;)
8. Zawsze można inaczej ;)
10. Wydaje mi się, że o tym wspominałem.
13. Moja taktyka też działała ;)
14. Korzystałem z tego, ale każdy sposób jest dobry jak... działa :)
15. Dobra rada.
16. Z tego co pamiętam, przez spowolnienie nie ma dużo czasu na reakcje, więc lepiej atakować cały czas. W moim przypadku zawsze jak nie atakowałem, dostawałem hita i death ;)
19. Jak kto woli :)
20. Ale kręcenie się jest fajniejsze :P
Dzięki za rozbudowany komentarz. Jak komuś moje taktyki nie pomogą, to zawsze będzie miał alternatywne rozwiązania :) pzdr
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

![Zaraz na początku etapu pojawi się Vlad i przekażę ci kilka informacji na temat tego co znajduje się po drugiej stronie kopalni [1] - Rozdział 8 - Kopalnie (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350337078.jpg)

![Idąc dalej na północ będziesz mijał małą jaskinię po lewej [1] - Rozdział 8 - Kopalnie (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350337109.jpg)

![Kawałek dalej znajduje się mały kamienny most [1] - Rozdział 8 - Kopalnie (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350337140.jpg)

![Nad kolejną przepaścią również została zbudowana kładka, ale żeby przejść na drugą stronę, musisz ją najpierw opuścić [1] - Rozdział 8 - Kopalnie (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350337171.jpg)

![Po drugiej stronie znajdziesz Punkt kontrolny [1] - Rozdział 8 - Kopalnie (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350337203.jpg)

![Po walce czekają cię kolejne starcie z wkraczającymi na most przeciwnikami [1] - Rozdział 8 - Kopalnie (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350337234.jpg)





![Przejdź teraz na drugą stronę mostu i skręć w prawo [1] - Rozdział 8 - Kopalnie (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350337328.jpg)

![Przetestuj je, a następnie udaj się dalej na północ [1] - Rozdział 8 - Kopalnie (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350337359.jpg)

![Zabij je pojedynczo, zamrażając przy pomocy miecza [1] i dobijając pociskami z ziemi [2] - Rozdział 8 - Kopalnie (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350337390.jpg)

![Po walce aktywuj stojący niedaleko Punkt kontrolny [1], a następnie przy pomocy żywiołu Ciemności opuść drewniany most (możesz też skorzystać z Teleportacji) [2] - Rozdział 8 - Kopalnie (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350337421.jpg)

![Kawałek dalej zostaniesz zaatakowany przez oddział goblinów z kapitanem [1] - Rozdział 8 - Kopalnie (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350337453.jpg)

![Walka nie potrwa jednak długo, jeśli szybko wykończysz wszystkich strzelców przy pomocy Pożogi [1] - Rozdział 8 - Kopalnie (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350337484.jpg)

![Wewnątrz kopalni ponownie spotkasz Vlada [1] - Rozdział 8 - Kopalnie (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350337515.jpg)
