Magicka: Rozdział 4 - Nowa Nadzieja
Aktualizacja:
Rozdział 4 - Nowa Nadzieja
![]() | ![]() |
Po rozpoczęciu etapu skręć w stronę rozbitego statku i podnieś ukrytą między drzewami księgę Tornado [1]. Kawałek dalej, również po lewej stronie, leży kolejny martwy łoś [2].
![]() | ![]() |
Gdy go zbadasz, udaj się do miasta [1]. Zostaniesz tam przywitany przez kapitana straży, który zaprosi cię do pobliskiej gospody [2]. Wejdź do budynku.
![]() | ![]() |
Po krótkiej drzemce wyjdź na zewnątrz i biegnij dalej na wschód, walcząc z atakującymi goblinami [1]. Najszybciej pozbędziesz się ich przy pomocy obszarowego zamrożenia (Woda + Mróz). Użyj żywiołu kilka razy, a następnie przytrzymaj SHIFT i wciśnij PPM [2]. Przeciwnicy powinni szybko zginąć.
![]() | ![]() |
W pewnym momencie na twojej drodze stanie Vlad [1]. Wysłuchaj co ma do powiedzenia i wykończ kolejna grupę stworów [2].
![]() | ![]() |
Idąc dalej na wschód dotrzesz na plac, gdzie bestię zastawiły pułapkę [1]. Zostaniesz zaatakowany z dwóch stron przez armię przeciwników. Wykończ wszystkich zaklęciami obszarowymi, cały czas uważając na bomby rzucane przez gobliny. Gdy wrogowie zginą, na plac wejdzie mag z obstawą [2]. W pierwszej kolejności postaraj się zabić wszystkie bestie otaczające czarodzieja. Wykończ je przy pomocy zaklęć obszarowych, a czarów przeciwnika unikaj biegając wokół fontanny. Po zabiciu obstawy zajmij się magiem. Najszybciej może pozbyć się przeciwnika stając po przeciwnej stronie kamiennego monumentu i atakując wroga Gromem. Dwa zaklęcia powinny zakończyć starcie.
![]() | ![]() |
Możesz teraz podnieść broń maga - Kostur wojny [1]. Ten magiczny kij nie tylko zwiększa ilość punktów życia, ale może również wystrzeliwać magiczne pociski (ŚPM) [2].
![]() | ![]() |
Dalej na wschodzie drogę zablokuje ci ściana ognia [1]. Ugaś ją przy pomocy żywiołu Wody, a następnie zabij oddział atakujących orków [2].
![]() | ![]() |
Na północnym zachodzie znajduje się mały pożar, który również możesz ugasić [1]. Znajdziesz za nim Klingę chłodu [2].
![]() | ![]() |
Dalszą drogę na wschód zablokuje ci wielka sterta gruzów [1]. Aby ją obejść, udaj się do pobliskiej gospody. Gasząc pożary, dotrzesz do miejsca, w którym zaatakuje cię bestia z tarczą [2].
![]() | ![]() |
Odblokuj do niej przejście przy pomocy Wody, a następnie cały czas odgradzaj się od przeciwnika płonącą ścianą [1]. Gdy wróg będzie zajęty jej niszczeniem, atakuj go zaklęciami obszarowymi np. Woda + Mróz. Po walce podnieś księgę leżącą obok paleniska, a poznasz zaklęcie Pożoga [2]. Wyjście z pomieszczenia znajdziesz w prawym-dolnym rogu lokacji. Chroni go grupka orków, ale nie powinny sprawić większych kłopotów.
![]() | ![]() |
Gdy znajdziesz się na zewnątrz, idź dalej na wschód, do kolejnej dzielnicy miasta [1]. Spotkasz tu kilka oddziałów przeciwników, na których polecam przetestować zdobyte zaklęcie Pożogi [2].
![]() | ![]() |
Tuż obok barykady, znajdziesz pierwszy Punkt kontrolny [1]. Aktywuj go i ruszaj dalej w prawo. Na placu zostaniesz zaatakowany przez armię wrogów dowodzonych przez potężnego giganta. Staraj się odgradzać od przeciwnikami ścianami, a ich dowódca zajmie się resztą [2]. Gdy strażnicy otworzą wreszcie wrota do zamku, wejdź do środka. Nie musisz zabijać wszystkich przeciwników.
![]() | ![]() |
Wewnątrz budowli czeka cię starcie z Maszyną [1]. Twoim zadaniem jest zniszczenie jej zanim zabije siedzącego na tronie króla. Przy pomocy różnego rodzaju ścian odgradzaj się od atakujących magów, a Maszynę wysadź zaklęciem Pożoga [2].
![]() | ![]() |
Gdy wybuchnie, do walki przystąpi przywódca magów [1]. Starcie nie będzie jednak zbyt trudne. Zaraz po jego rozpoczęciu, schowaj się za zniszczoną Maszyną i ostrzeliwuj wrogów zaklęciem Pożoga [2]. Czar ten będzie przenikał przez twoje schronie, zadając duże obrażenia i podpalając wrogów. Przeciwnicy nie będą mieli jednak tyle szczęścia. Ich ataki wrak Maszyny bez problemu zablokuje.
- Magicka - poradnik do gry
- Magicka: Poradnik do gry
- Magicka: Opis przejścia
- Magicka: Rozdział 1 - Pomroczne widmo (1)
- Magicka: Rozdział 1 - Pomroczne widmo (2)
- Magicka: Rozdział 2 - Atak Goblinów
- Magicka: Rozdział 3 - Zemsta Plemion
- Magicka: Rozdział 4 - Nowa Nadzieja
- Magicka: Rozdział 5 - Havindr kontratakuje (1)
- Magicka: Rozdział 5 - Havindr kontratakuje (2)
- Magicka: Rozdział 6 - Powrót czarodzieja (1)
- Magicka: Rozdział 6 - Powrót czarodzieja (2)
- Magicka: Rozdział 7 - Powrót do zamku Aldrheim
- Magicka: Rozdział 8 - Kopalnie (1)
- Magicka: Rozdział 8 - Kopalnie (2)
- Magicka: Rozdział 9 - Symfonia zmierzchu
- Magicka: Rozdział 10 - Posępne tango
- Magicka: Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (1)
- Magicka: Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (2)
- Magicka: Rozdział 12 - W górach szaleństwa
- Magicka: Opis przejścia
- Magicka: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany681003 Legionista
Fajnie się nazywają Rozdziały np: Pomroczne Widmo xD
kwiść Generał
@wieslaf
W grze jest cała masa podobnych nawiązań do filmów, książek i innych gier ;)
kubas246 Pretorianin
@wieslaf Ogólnie pierwsze 6 rozdziałów to zmienione nazwy wszystkich części filmów Gwiezdnych Wojen.
kwiść Generał
@ignac8
Jeżli uważasz, że poradnik jest kiepski, to napisz czego ci brakuje. Zawsze można go uzupełnić lub w przyszłości pisać lepiej. Wszelkie uwagi mile widziane :)
ignac8 Konsul
Może przesadziłem z tym kiepski, ale niektóre rzeczy można by zrobić lepiej, podam 20 błędów na szybko:
1. Warto by spalać gobliny z bombami, wtedy wybuchają ułatwiając sprawę
2. Dlaczego nie bierzesz Master Sworda?
3. Na węża najprościej nakładać "bańkę" za każdym razem jak się wynurzy.
4. Na deszcz najlepiej rzucać nuliffy, albo rzucić na siebie tarcze wody po czym ich wszystkich pozamrażać.
5. Nie można dopuścić żeby Jotunn zniszczył chatkę, bo wtedy straci się szanse na M60.
6. Żeby przyśpieszyć otwieranie wrót zamku wystarczy podpalić materiały wybuchowe i nie trzeba czekać na lont.
7. Kostur wojny praktycznie trzeba podnieść, to jedna z najlepszych lasek.
8. Po co obudowywać giganta, najlepiej go zamoczyć i użyć błyskawicy.
9. Nie ma sensu wymieniać m60, chyba że na mroźny tasak.
10. Na lodzie można wypalać dziury i przeciwnicy w nie wpadną.
11. Kostur wojny opłaca się wymienić tylko na aristo staffa.
12. Nigdy nie wyrzucać aristo staffa.
13. Na Grimmira najlepiej działa aura QFSAFE na siebie, a potem parę błyskawic, jeśli coś przyzwie to nuliffy.
14. Magów podczas pojedynku wystarczy wywalić jakimkolwiek wodnym zaklęciem poza mapę.
15. Leczące miny są idealne na nieumarłych.
16. Można poznać która śmierć jest prawdziwa - materializuje się.
17. Szkielety podczas walki ze śmiercią najlepiej odwołać przez nuliffy.
18. Szkielety w miasteczku najlepiej potraktować z życia
19. Grimmira drugi raz można pokonać w ten sam sposób co za pierwszym razem a na Assastura możliwa jest identyczna taktyka, tylko trzeba uważać na Vortex.
20. Drzwi można aktywować obszarowym atakiem ognia, nie trzeba się obracać :P
kwiść Generał
@ignac
Kilka twoich porad jest ciekawych i możliwe, że je dodam, ale inne to tylko jedne z wielu rozwiązań. To jedna z największych zalet tej gry, że dzięki oryginalnemu systemowi zaklęć, można odkryć wiele dróg do sukcesu :)
Nie pamiętam już dobrze gry, ale tak na szybko (zaraz zasne przed monitorem :P):
1. Wydaje mi się, że w poradniku wspominałem o zabijaniu goblinów z bombami w pierwszej kolejności. Ładnie niszczą swoich współplemieńców ^^
2. Który to? Grałem w polską wersję ;)
3. Każdy ma swoją taktykę :)
4. Dobra rada.
5. Dzięki za info. Ja przeszłem gre dwa razy i w dwóch przypadkach Jotunn zniszczył chatkę i popełnił samobójstwo, tak jak 5 innych bosów i oczywiście nie da się wczytać gry przed walką.... Kocham te bugi Magicki...
6. Dobre :)
7. Też używałem, ale moim zdaniem warto zmieniać bronie. Wyjątek to Mroźny tasak, bo jest IMBA ;)
8. Zawsze można inaczej ;)
10. Wydaje mi się, że o tym wspominałem.
13. Moja taktyka też działała ;)
14. Korzystałem z tego, ale każdy sposób jest dobry jak... działa :)
15. Dobra rada.
16. Z tego co pamiętam, przez spowolnienie nie ma dużo czasu na reakcje, więc lepiej atakować cały czas. W moim przypadku zawsze jak nie atakowałem, dostawałem hita i death ;)
19. Jak kto woli :)
20. Ale kręcenie się jest fajniejsze :P
Dzięki za rozbudowany komentarz. Jak komuś moje taktyki nie pomogą, to zawsze będzie miał alternatywne rozwiązania :) pzdr
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

![Po rozpoczęciu etapu skręć w stronę rozbitego statku i podnieś ukrytą między drzewami księgę Tornado [1] - Rozdział 4 - Nowa Nadzieja - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350304703.jpg)

![Gdy go zbadasz, udaj się do miasta [1] - Rozdział 4 - Nowa Nadzieja - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350304734.jpg)

![Po krótkiej drzemce wyjdź na zewnątrz i biegnij dalej na wschód, walcząc z atakującymi goblinami [1] - Rozdział 4 - Nowa Nadzieja - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350304765.jpg)

![W pewnym momencie na twojej drodze stanie Vlad [1] - Rozdział 4 - Nowa Nadzieja - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350304796.jpg)

![Idąc dalej na wschód dotrzesz na plac, gdzie bestię zastawiły pułapkę [1] - Rozdział 4 - Nowa Nadzieja - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350304828.jpg)

![Możesz teraz podnieść broń maga - Kostur wojny [1] - Rozdział 4 - Nowa Nadzieja - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350304859.jpg)

![Dalej na wschodzie drogę zablokuje ci ściana ognia [1] - Rozdział 4 - Nowa Nadzieja - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350304890.jpg)

![Na północnym zachodzie znajduje się mały pożar, który również możesz ugasić [1] - Rozdział 4 - Nowa Nadzieja - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350304921.jpg)

![Dalszą drogę na wschód zablokuje ci wielka sterta gruzów [1] - Rozdział 4 - Nowa Nadzieja - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350304953.jpg)

![Odblokuj do niej przejście przy pomocy Wody, a następnie cały czas odgradzaj się od przeciwnika płonącą ścianą [1] - Rozdział 4 - Nowa Nadzieja - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350304984.jpg)

![Gdy znajdziesz się na zewnątrz, idź dalej na wschód, do kolejnej dzielnicy miasta [1] - Rozdział 4 - Nowa Nadzieja - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350305015.jpg)

![Tuż obok barykady, znajdziesz pierwszy Punkt kontrolny [1] - Rozdział 4 - Nowa Nadzieja - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350305046.jpg)

![Wewnątrz budowli czeka cię starcie z Maszyną [1] - Rozdział 4 - Nowa Nadzieja - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350305078.jpg)

![Gdy wybuchnie, do walki przystąpi przywódca magów [1] - Rozdział 4 - Nowa Nadzieja - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350305109.jpg)
