Magicka: Rozdział 10 - Posępne tango
Aktualizacja:
Rozdział 10 - Posępne tango
![]() | ![]() |
Gdy Vlad skończy mówić, możesz podnieść leżącą na ziemi Rękawice Vlada [1]. Dzięki niej będziesz mógł wysysać energię z przeciwników (ŚPM) i staniesz się odporny na zaklęcia, ale niestety przestanie na ciebie działać żywioł Życia. Jak będzie już gotowy do walki, udaj się maksymalnie na południe, a następnie na wschód [2].
![]() | ![]() |
Po dotarciu do kamiennego podestu [1], przejdź kilka kroków na północ. Z lewej strony będzie leżał martwy łoś [2].
![]() | ![]() |
Podczas marszu co jakiś czas będziesz atakowany przez żywiołaki władające różnokolorowymi mieczami [1]. Barwa oręża wskazuje jakim żywiołem posługuje się przeciwnik. Warto wykorzystać tę wiedzę. Jeśli spotkasz przeciwnika związanego z żywiołem Błyskawic (fioletowy) [2], użyj na siebie odpowiedniej tarczy (Tarcza + Błyskawice). Dzięki niej będzie całkowicie odporny na ataki żywiołaka. Żywioły wskazują również słaby punkt przeciwnika. Na ognistego wroga używaj Wody, a na wodnego Błyskawic. Zadać mu wtedy dużo większe obrażenia.
![]() | ![]() |
Po zbadaniu martwego zwierzęcia, idź cały czas na północ. Dotrzesz w ten sposób do mostu [1], który zaprowadzi cię na dziwne przyjęcie [2].
![]() | ![]() |
Goście-szkielety również władają różnymi żywiołami [1], więc walcz z nimi dokładnie w ten sam sposób co z poprzednimi wrogami. Na władających Mrozem używaj ataków Ognia, a na tych władających Ciemnością zabijaj przy pomocy Życia. Najważniejsze to jak najszybciej zmieniać tarczę żywiołów oraz unikać bliskiego kontaktu z przeciwnikami. Jak do ciebie podejdą, wyrzucą w powietrze, zadając bardzo duże obrażenia [2]. Pamiętaj o używaniu Pędu!!!
![]() | ![]() |
Idąc cały czas na północ i zabijając kolejne szkielety, ponownie spotkasz Vlada [1]. Porozmawiaj z nim, a następnie idź dalej przed siebie. Czeka cię teraz starcie ze Śmiercią - Współwłaścicielem agencji turystycznej [2].
![]() | ![]() |
Zaraz na początku stań w południowej części lokacji i postaw przed sobą dwie skalne ściany [1]. Gdy Śmierć ponownie się pojawi, podleci do ciebie i zmaterializuje. Musisz jak najszybciej obrócić się w jej kierunku, a następnie zaatakować promieniem Życia [2]. Utrzymuj go tak długo, aż przeciwnik zniknie. Jeśli nie trafisz, zostaniesz trafiony kosą i zginiesz na miejscu. Śmierć posiada jeszcze dwa rodzaje ataków, przed którymi musisz się bronić. Pierwszym polega na przyzywanie poznanych wcześniej szkieletów. Nie kłopocz się jednak walką z nimi. Zamiast tego stój na południu lokacji i twórz kolejne ściany ziemi (Tarcza + Ziemia), cały czas uważając na ciosy kosą. Wszyscy wrogowie zginą, gdy Śmierć wykona swój trzeci atak.
![]() | ![]() |
Zostaniesz wtedy otoczony przez kopie przeciwnika, które po kolei będą cię atakować [1]. Nigdy nie wiadomo, który wróg jest prawdziwy, więc jak tylko zobaczysz zmierzającego w twoim kierunku ducha, użyj obszarowo żywiołu Życia [2]. Musisz robić to bardzo szybko, gdyż twoja postać zostanie spowolniona. Jeśli się zagapisz, Śmierć z pewnością to wykorzysta. Wszystkie trzy fazy będą powtarzały się w losowej kolejności, więc bądź przygotowany na każdy rodzaj ataku. Po walce otrzymasz zaklęcie Przyzwanie śmierci.
- Magicka - poradnik do gry
- Magicka: Poradnik do gry
- Magicka: Opis przejścia
- Magicka: Rozdział 1 - Pomroczne widmo (1)
- Magicka: Rozdział 1 - Pomroczne widmo (2)
- Magicka: Rozdział 2 - Atak Goblinów
- Magicka: Rozdział 3 - Zemsta Plemion
- Magicka: Rozdział 4 - Nowa Nadzieja
- Magicka: Rozdział 5 - Havindr kontratakuje (1)
- Magicka: Rozdział 5 - Havindr kontratakuje (2)
- Magicka: Rozdział 6 - Powrót czarodzieja (1)
- Magicka: Rozdział 6 - Powrót czarodzieja (2)
- Magicka: Rozdział 7 - Powrót do zamku Aldrheim
- Magicka: Rozdział 8 - Kopalnie (1)
- Magicka: Rozdział 8 - Kopalnie (2)
- Magicka: Rozdział 9 - Symfonia zmierzchu
- Magicka: Rozdział 10 - Posępne tango
- Magicka: Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (1)
- Magicka: Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (2)
- Magicka: Rozdział 12 - W górach szaleństwa
- Magicka: Opis przejścia
- Magicka: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany681003 Legionista
Fajnie się nazywają Rozdziały np: Pomroczne Widmo xD
kwiść Generał
@wieslaf
W grze jest cała masa podobnych nawiązań do filmów, książek i innych gier ;)
kubas246 Pretorianin
@wieslaf Ogólnie pierwsze 6 rozdziałów to zmienione nazwy wszystkich części filmów Gwiezdnych Wojen.
kwiść Generał
@ignac8
Jeżli uważasz, że poradnik jest kiepski, to napisz czego ci brakuje. Zawsze można go uzupełnić lub w przyszłości pisać lepiej. Wszelkie uwagi mile widziane :)
ignac8 Konsul
Może przesadziłem z tym kiepski, ale niektóre rzeczy można by zrobić lepiej, podam 20 błędów na szybko:
1. Warto by spalać gobliny z bombami, wtedy wybuchają ułatwiając sprawę
2. Dlaczego nie bierzesz Master Sworda?
3. Na węża najprościej nakładać "bańkę" za każdym razem jak się wynurzy.
4. Na deszcz najlepiej rzucać nuliffy, albo rzucić na siebie tarcze wody po czym ich wszystkich pozamrażać.
5. Nie można dopuścić żeby Jotunn zniszczył chatkę, bo wtedy straci się szanse na M60.
6. Żeby przyśpieszyć otwieranie wrót zamku wystarczy podpalić materiały wybuchowe i nie trzeba czekać na lont.
7. Kostur wojny praktycznie trzeba podnieść, to jedna z najlepszych lasek.
8. Po co obudowywać giganta, najlepiej go zamoczyć i użyć błyskawicy.
9. Nie ma sensu wymieniać m60, chyba że na mroźny tasak.
10. Na lodzie można wypalać dziury i przeciwnicy w nie wpadną.
11. Kostur wojny opłaca się wymienić tylko na aristo staffa.
12. Nigdy nie wyrzucać aristo staffa.
13. Na Grimmira najlepiej działa aura QFSAFE na siebie, a potem parę błyskawic, jeśli coś przyzwie to nuliffy.
14. Magów podczas pojedynku wystarczy wywalić jakimkolwiek wodnym zaklęciem poza mapę.
15. Leczące miny są idealne na nieumarłych.
16. Można poznać która śmierć jest prawdziwa - materializuje się.
17. Szkielety podczas walki ze śmiercią najlepiej odwołać przez nuliffy.
18. Szkielety w miasteczku najlepiej potraktować z życia
19. Grimmira drugi raz można pokonać w ten sam sposób co za pierwszym razem a na Assastura możliwa jest identyczna taktyka, tylko trzeba uważać na Vortex.
20. Drzwi można aktywować obszarowym atakiem ognia, nie trzeba się obracać :P
kwiść Generał
@ignac
Kilka twoich porad jest ciekawych i możliwe, że je dodam, ale inne to tylko jedne z wielu rozwiązań. To jedna z największych zalet tej gry, że dzięki oryginalnemu systemowi zaklęć, można odkryć wiele dróg do sukcesu :)
Nie pamiętam już dobrze gry, ale tak na szybko (zaraz zasne przed monitorem :P):
1. Wydaje mi się, że w poradniku wspominałem o zabijaniu goblinów z bombami w pierwszej kolejności. Ładnie niszczą swoich współplemieńców ^^
2. Który to? Grałem w polską wersję ;)
3. Każdy ma swoją taktykę :)
4. Dobra rada.
5. Dzięki za info. Ja przeszłem gre dwa razy i w dwóch przypadkach Jotunn zniszczył chatkę i popełnił samobójstwo, tak jak 5 innych bosów i oczywiście nie da się wczytać gry przed walką.... Kocham te bugi Magicki...
6. Dobre :)
7. Też używałem, ale moim zdaniem warto zmieniać bronie. Wyjątek to Mroźny tasak, bo jest IMBA ;)
8. Zawsze można inaczej ;)
10. Wydaje mi się, że o tym wspominałem.
13. Moja taktyka też działała ;)
14. Korzystałem z tego, ale każdy sposób jest dobry jak... działa :)
15. Dobra rada.
16. Z tego co pamiętam, przez spowolnienie nie ma dużo czasu na reakcje, więc lepiej atakować cały czas. W moim przypadku zawsze jak nie atakowałem, dostawałem hita i death ;)
19. Jak kto woli :)
20. Ale kręcenie się jest fajniejsze :P
Dzięki za rozbudowany komentarz. Jak komuś moje taktyki nie pomogą, to zawsze będzie miał alternatywne rozwiązania :) pzdr
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

![Gdy Vlad skończy mówić, możesz podnieść leżącą na ziemi Rękawice Vlada [1] - Rozdział 10 - Posępne tango - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350361781.jpg)

![Po dotarciu do kamiennego podestu [1], przejdź kilka kroków na północ - Rozdział 10 - Posępne tango - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350361812.jpg)

![Podczas marszu co jakiś czas będziesz atakowany przez żywiołaki władające różnokolorowymi mieczami [1] - Rozdział 10 - Posępne tango - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350361843.jpg)



![Goście-szkielety również władają różnymi żywiołami [1], więc walcz z nimi dokładnie w ten sam sposób co z poprzednimi wrogami - Rozdział 10 - Posępne tango - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350361906.jpg)

![Idąc cały czas na północ i zabijając kolejne szkielety, ponownie spotkasz Vlada [1] - Rozdział 10 - Posępne tango - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350361937.jpg)

![Zaraz na początku stań w południowej części lokacji i postaw przed sobą dwie skalne ściany [1] - Rozdział 10 - Posępne tango - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350361968.jpg)

![Zostaniesz wtedy otoczony przez kopie przeciwnika, które po kolei będą cię atakować [1] - Rozdział 10 - Posępne tango - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350362000.jpg)
