Magicka: Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (2)
Aktualizacja:
![]() | ![]() |
Tuż obok powinny pojawić się dwie bestie Yeti [1]. Twoim zadaniem jest zwabienie ich w jedno miejsce (jak najbardziej na południu). Żeby to zrobić, ponownie rzuć na siebie Niewidzialność. Będziesz widoczny tylko przez sekundę, ale to wystarczy, aby przeciwnicy ruszyli w twoim kierunku [2].
![]() | ![]() |
Gdy będą dostatecznie blisko, wróć do miejsca, z którego przyszedłeś i rzuć w kierunku stworów Pożogę [1]. Zaraz po tym musisz natychmiast zniknąć. Jeśli odciągnąłeś Yeti dostatnie daleko, powinno ci się udać. Poczekaj teraz, aż płomienie zabiorą wrogom niemal całą energię i ponownie rzuć ogniste zaklęcie, tym razem stojąc przy drugim wyjściu [2]. Po walce rusz dalej na zachód.
![]() | ![]() |
W kolejnym korytarzu Vlad ostrzeże cię o nadchodzącej armii krasnoludów [1]. Schowaj się jak najszybciej w komnacie po prawej i poczekaj, aż wrogowie wyjdą na zewnątrz [2]. Dla bezpieczeństwa skorzystaj dodatkowo z Niewidzialności.
![]() | ![]() |
Cały czas będą niewidzialnym, podejdź do krawędzi zielonego dywanu i stój tam z przygotowanym zaklęciem Pożogi. Rzuć je gdy zobaczysz Beholdera [1]. Zabij go tak jak poprzednie jednookie stwory. Kawałek dalej czeka na ciebie oddział krasnoludów wraz z kapłanem oraz czempionem [2]. Podejdź do nich z aktywną Niewidzialnością. Walka powinno wyglądać identycznie, jak w przypadku pierwszego spotkanie z kapłanem. Cały czas rzucaj ogłuszające zaklęcia obszarowe i staraj się stać daleko oo wojowników, a blisko czarującego karła. Świetnie sprawdza się w tej walce Mroźny tasak, jeśli jeszcze go posiadasz. Jak tylko jakiś przeciwnik zbliży się do ciebie, zamróź do przy pomocy miecza. Przede wszystkim pamiętaj o mrożeniu kapłana.
![]() | ![]() |
Gdy walka dobiegnie końca, uważnie przyjrzyj się prawej ścianie korytarza. Powinieneś znaleźć tam dwa duże koła zębate [1]. Użyj na nich kilka razy błyskawic, a otworzysz pobliskie kraty. Po wejściu do środka pracujący tam kowal wręczy ci wykonany przez siebie miecz - Święty Rozpruwacz [2]. Jest to dobra broń, ale pamiętaj, że zdobywając ją utracisz posiadane wcześniej ostrze. Mroźny tasak przyda ci się bardziej, lecz nie zdobędziesz w ten sposób osiągnięcia związanego z sekretnymi lokacjami.
![]() | ![]() |
Możesz teraz udać się dalej na północ, gdzie za kolejnymi kamiennymi wrotami czeka mały oddział krasnoludów [1]. Wykończ wszystkich wrogów znanym sposobem, a następnie przejdź niewidzialny na drugą stronę rzeki lawy [2].
![]() | ![]() |
Będą tam stały trzy salamandry [1]. Są to jaszczurki plujące lawą, staraj się więc cały czas mieć na sobie tarczę ognia. Najlepiej zabić przeciwników pojedynczo. Stań tak aby tylko jeden stwór znajdował się na krawędzi ekranu, a następnie ponownie rzuć na siebie Niewidzialność. Powtarzaj operację, cały czas przesuwając się powoli w kierunku wejścia [2]. Gdy będzie dostatecznie daleko, wykończ wroga ogłuszającym i zamrażającym czarem obszarowym.
![]() | ![]() |
Po zabiciu wszystkich jaszczurek, czas na walkę z następnym oddział kransoludów. Znajdziesz go na zachodnim krańcu mapy [1]. Ściągnij go do siebie w podobny sposób jak salamandy i wykończ przeciwników Pożogą oraz ogłuszeniem [2].
![]() | ![]() |
Podobnie zrób z wrogami na północy [1], a dotrzesz wreszcie do Punktu kontrolnego [2].
![]() | ![]() |
Na prawo od niego zobaczysz duże jezioro lawy. Zamróź je przed sobą i idź dalej na północ [1]. Zostaniesz zaatakowany tam przez salamandry, ale tarcza ognia (Ogień + Tarcza) uchroni cię przed wszelkimi obrażeniami [2].
![]() | ![]() |
Teleportuj się do przeciwników i zabij przy pomocy miecza [1]. Jak zginą, skorzystaj z Niewidzialności, a następnie idź na południe. Oddział krasnoludów nie powinien sprawić większych problemów. Cały czas pamiętaj jednak o tarczy ognia, bo karłom pomagać będą dwie salamandry [2].
![]() | ![]() |
Gdy wszyscy padną martwi, idź po zamrożonej lawie kawałek na zachód, a następnie na północ. Zabij spotkaną po drodze jaszczurkę [1] i stwórz sobie drogę do wysepki na górze [2].
![]() | ![]() |
Stoi na niej oddział krasnoludów, więc nie zapomnij o rzuceniu Niewidzialności [1]. Po walce ruszaj dalej na zachód. Na moście zrobionym z przewróconej kolumny spotkasz kolejną jaszczurkę [2].
![]() | ![]() |
Zabij ją, a następnie wykończ krasnoludy po drugiej stronie [1]. Dobrze sprawdza się w tym przypadku kombinacja Woda + Mróz + Ziemia. Wystrzel maksymalnie naładowany pocisk, a przeciwnika padnie po jednym trafieniu [2].
![]() | ![]() |
Na południu ponownie natkniesz się na krasnoludy [1]. Pokonaj je i ruszaj dalej na południe [2].
![]() | ![]() |
Obejdź znajdujące się po lewej skały, a na górze znajdziesz wejście do komnaty smoka [1]. Wysłuchaj co ma do powiedzenia Vlad i wejdź do środka [2].
![]() | ![]() |
Fafnir Spopielacz to potężny przeciwnik, ale jest pewien bardzo prosty sposób na jego pokonanie. Zaraz po rozpoczęciu starcia rzuć na siebie tarczę ognia oraz Pęd i obiegnij smoka z prawej strony [1]. Gdy znajdziesz się za jego plecami, przygotuj wzmocniony pocisk z żywiołów Wody, Ziemi oraz Mrozu. Wystarczy, że trafisz przeciwnika trzema takimi czarami, a walka dobiegnie końca [2]. W nagrodę otrzymasz zaklęcie Materializacji i ukończysz rozdział.
- Magicka - poradnik do gry
- Magicka: Poradnik do gry
- Magicka: Opis przejścia
- Magicka: Rozdział 1 - Pomroczne widmo (1)
- Magicka: Rozdział 1 - Pomroczne widmo (2)
- Magicka: Rozdział 2 - Atak Goblinów
- Magicka: Rozdział 3 - Zemsta Plemion
- Magicka: Rozdział 4 - Nowa Nadzieja
- Magicka: Rozdział 5 - Havindr kontratakuje (1)
- Magicka: Rozdział 5 - Havindr kontratakuje (2)
- Magicka: Rozdział 6 - Powrót czarodzieja (1)
- Magicka: Rozdział 6 - Powrót czarodzieja (2)
- Magicka: Rozdział 7 - Powrót do zamku Aldrheim
- Magicka: Rozdział 8 - Kopalnie (1)
- Magicka: Rozdział 8 - Kopalnie (2)
- Magicka: Rozdział 9 - Symfonia zmierzchu
- Magicka: Rozdział 10 - Posępne tango
- Magicka: Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (1)
- Magicka: Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (2)
- Magicka: Rozdział 12 - W górach szaleństwa
- Magicka: Opis przejścia
- Magicka: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany681003 Legionista
Fajnie się nazywają Rozdziały np: Pomroczne Widmo xD
kwiść Generał
@wieslaf
W grze jest cała masa podobnych nawiązań do filmów, książek i innych gier ;)
kubas246 Pretorianin
@wieslaf Ogólnie pierwsze 6 rozdziałów to zmienione nazwy wszystkich części filmów Gwiezdnych Wojen.
kwiść Generał
@ignac8
Jeżli uważasz, że poradnik jest kiepski, to napisz czego ci brakuje. Zawsze można go uzupełnić lub w przyszłości pisać lepiej. Wszelkie uwagi mile widziane :)
ignac8 Konsul
Może przesadziłem z tym kiepski, ale niektóre rzeczy można by zrobić lepiej, podam 20 błędów na szybko:
1. Warto by spalać gobliny z bombami, wtedy wybuchają ułatwiając sprawę
2. Dlaczego nie bierzesz Master Sworda?
3. Na węża najprościej nakładać "bańkę" za każdym razem jak się wynurzy.
4. Na deszcz najlepiej rzucać nuliffy, albo rzucić na siebie tarcze wody po czym ich wszystkich pozamrażać.
5. Nie można dopuścić żeby Jotunn zniszczył chatkę, bo wtedy straci się szanse na M60.
6. Żeby przyśpieszyć otwieranie wrót zamku wystarczy podpalić materiały wybuchowe i nie trzeba czekać na lont.
7. Kostur wojny praktycznie trzeba podnieść, to jedna z najlepszych lasek.
8. Po co obudowywać giganta, najlepiej go zamoczyć i użyć błyskawicy.
9. Nie ma sensu wymieniać m60, chyba że na mroźny tasak.
10. Na lodzie można wypalać dziury i przeciwnicy w nie wpadną.
11. Kostur wojny opłaca się wymienić tylko na aristo staffa.
12. Nigdy nie wyrzucać aristo staffa.
13. Na Grimmira najlepiej działa aura QFSAFE na siebie, a potem parę błyskawic, jeśli coś przyzwie to nuliffy.
14. Magów podczas pojedynku wystarczy wywalić jakimkolwiek wodnym zaklęciem poza mapę.
15. Leczące miny są idealne na nieumarłych.
16. Można poznać która śmierć jest prawdziwa - materializuje się.
17. Szkielety podczas walki ze śmiercią najlepiej odwołać przez nuliffy.
18. Szkielety w miasteczku najlepiej potraktować z życia
19. Grimmira drugi raz można pokonać w ten sam sposób co za pierwszym razem a na Assastura możliwa jest identyczna taktyka, tylko trzeba uważać na Vortex.
20. Drzwi można aktywować obszarowym atakiem ognia, nie trzeba się obracać :P
kwiść Generał
@ignac
Kilka twoich porad jest ciekawych i możliwe, że je dodam, ale inne to tylko jedne z wielu rozwiązań. To jedna z największych zalet tej gry, że dzięki oryginalnemu systemowi zaklęć, można odkryć wiele dróg do sukcesu :)
Nie pamiętam już dobrze gry, ale tak na szybko (zaraz zasne przed monitorem :P):
1. Wydaje mi się, że w poradniku wspominałem o zabijaniu goblinów z bombami w pierwszej kolejności. Ładnie niszczą swoich współplemieńców ^^
2. Który to? Grałem w polską wersję ;)
3. Każdy ma swoją taktykę :)
4. Dobra rada.
5. Dzięki za info. Ja przeszłem gre dwa razy i w dwóch przypadkach Jotunn zniszczył chatkę i popełnił samobójstwo, tak jak 5 innych bosów i oczywiście nie da się wczytać gry przed walką.... Kocham te bugi Magicki...
6. Dobre :)
7. Też używałem, ale moim zdaniem warto zmieniać bronie. Wyjątek to Mroźny tasak, bo jest IMBA ;)
8. Zawsze można inaczej ;)
10. Wydaje mi się, że o tym wspominałem.
13. Moja taktyka też działała ;)
14. Korzystałem z tego, ale każdy sposób jest dobry jak... działa :)
15. Dobra rada.
16. Z tego co pamiętam, przez spowolnienie nie ma dużo czasu na reakcje, więc lepiej atakować cały czas. W moim przypadku zawsze jak nie atakowałem, dostawałem hita i death ;)
19. Jak kto woli :)
20. Ale kręcenie się jest fajniejsze :P
Dzięki za rozbudowany komentarz. Jak komuś moje taktyki nie pomogą, to zawsze będzie miał alternatywne rozwiązania :) pzdr
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

![Tuż obok powinny pojawić się dwie bestie Yeti [1] - Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350382640.jpg)

![Gdy będą dostatecznie blisko, wróć do miejsca, z którego przyszedłeś i rzuć w kierunku stworów Pożogę [1] - Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350382671.jpg)

![W kolejnym korytarzu Vlad ostrzeże cię o nadchodzącej armii krasnoludów [1] - Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350382703.jpg)





![Możesz teraz udać się dalej na północ, gdzie za kolejnymi kamiennymi wrotami czeka mały oddział krasnoludów [1] - Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350382796.jpg)

![Będą tam stały trzy salamandry [1] - Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350382828.jpg)



![Podobnie zrób z wrogami na północy [1], a dotrzesz wreszcie do Punktu kontrolnego [2] - Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350382890.jpg)



![Teleportuj się do przeciwników i zabij przy pomocy miecza [1] - Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350382953.jpg)



![Stoi na niej oddział krasnoludów, więc nie zapomnij o rzuceniu Niewidzialności [1] - Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350383015.jpg)

![Zabij ją, a następnie wykończ krasnoludy po drugiej stronie [1] - Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350383062.jpg)

![Na południu ponownie natkniesz się na krasnoludy [1] - Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350383093.jpg)

![Obejdź znajdujące się po lewej skały, a na górze znajdziesz wejście do komnaty smoka [1] - Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350383125.jpg)


