Magicka: Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (1)
Aktualizacja:
Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin
![]() | ![]() |
Zaraz po rozmowie z Vladem idź na północ [1], a zobaczysz potwora Yeti, który pożera jednego z żołnierzy [1]. Chwilę później podobna bestia zaatakuje cię od tyłu [2].
![]() | ![]() |
Odgrodź się od niej jak najszybciej skalną ścianą. Zyskasz w ten sposób kilka cennych sekund i będziesz mógł zamrozić wroga (Woda, a następnie Mróz) [1]. Gdy Yeti zostanie unieruchomiony, wystrzel w niego potężny głaz (Ziemia), a zakończysz starcie [2]. Możesz też skorzystać z Pożogi, ale pamiętaj o błyskawicznym odnowieniu ściany. Przeciwnik jest bardzo szybki i może cię błyskawicznie pożreć.
![]() | ![]() |
Po walce ruszaj dalej na wschód [1]. Staraj się iść dość powoli, gdyż z lasu będą wybiegać kolejne stwory, a walka z dwoma Yeti nie jest łatwa [2].
![]() | ![]() |
W pewnym momencie powinieneś zauważyć wyrwę w lesie na południu [1]. Skieruj się tam, a zdobędziesz zaklęcie Niewidzialność [2].
![]() | ![]() |
Użyj nowego czaru i idź dalej na północ. Przed kamiennymi schodami znajdziesz dwa kolejne Yeti [1]. Dzięki Niewidzialności walka z nimi nie powinna ci sprawić większych kłopotów [2]. Pamiętaj tylko, że po każdym rzuconym zaklęciu ponownie stajesz się widoczny dla wrogów. Polecam taką kolejność zaklęć: Niewidzialność -> Pożoga -> Ziemia + Tarcza -> Niewidzialność itd. W ten sposób szybko i bezpiecznie pozbędziesz się potężnych bestii.
![]() | ![]() |
Kamienne schody zaprowadzą cię do dużych wrót, które będą niestety zamknięte [1]. Aby je otworzyć, stań w samym środku narysowanego na posadzce kręgu, wybierz żywioł Ognia i trzymając PPM obróć się o 360 stopni [2]. Drzwi się otworzą, a twój bohater wejdzie do środka.
![]() | ![]() |
Wewnątrz udaj się na północny-wschód, wzdłuż przewróconej kolumny [1]. Na jej końcu znajdziesz kolejnego Yeti [2].
![]() | ![]() |
Zabij go sprawdzonym sposobem [1], a następnie zbadaj truchło łosia [2].
![]() | ![]() |
Zanim pójdziesz dalej, radzę rzucić na siebie zaklęcie Pędu oraz Niewidzialności [1]. Na wschodnim krańcu lokacji pojawią się dwa kolejne stwory [2].
![]() | ![]() |
Będąc niewidzialnym użyj zaklęcia Pożogi, a następnie postaw przed sobą płonącą ścianę [1]. Płomienie powinny same wykończyć przeciwników [2].
![]() | ![]() |
W niemal identyczny sposób pokonaj Beholdera, którego spotkasz kawałek dalej na północy [1]. Tym razem jednak, zamiast Pędu użyj tarczy błyskawic i dopiero potem Niewidzialności. Przeciwnik powinien zginąć po dwóch Pożogach, nie zadając ci najmniejszych obrażeń [2].
![]() | ![]() |
Idąc cały czas prosto dotrzesz do kolejnej części zamku, gdzie zostaniesz zaatakowany przez oddział krasnoludów [1]. Tuż przed ich spotkaniem przygotuj sobie zaklęcie Niewidzialności i użyj go zaraz po krótkiej przemowie kapłana [2].
![]() | ![]() |
Żeby pokonać wrogów szybko stań przy czarującym krasnalu, a następnie jak najszybciej używaj obszarowych zaklęć ogłuszających (Ziemia + Woda + Mróz) [1]. Staraj się, żeby zaklęcia miały jak największy obszar i nie stój zbyt blisko przeciwników. Postaraj się też jak najszybciej użyć na kapłanie żywiołu Wody, a potem Mrozu. Zamrozisz go w ten sposób, blokując wszelkie zaklęcia. Możesz również skorzystać z Mroźnego tasaka. Jeśli przeprowadzisz taktykę dobrze, krasnoludy nie wykonają nawet jednego ciosu. Gdy kapłan zginie, możesz ponownie skorzystać z Niewidzialności i wykończyć pozostałych przy pomocy Pożogi [2].
![]() | ![]() |
Po walce podnieś upuszczoną przez kapłana Sprawiedliwą laskę runów i wejdź po schodach na wschodzie [1]. Z zachodu zaczną nadchodzić trzy nowe krasnoludy [2]. Zabij je w taki sam sposób, jak poprzednich wrogów.
![]() | ![]() |
Gdy pójdziesz dalej w lewo, zaatakuje cię kolejny oddział [1]. Pokonaj go, a będziesz mógł podnieść Topór krasnoludzkiego czempiona [2].
![]() | ![]() |
Następni przeciwnicy czekają w zachodnim korytarzu [1]. Jeśli nie chcesz, nie musisz ich zabijać. Chronią oni jedynie księgę z zaklęciem Przyzwanie żywiołaka, którą ukryto za kamiennymi wrotami (otwórz je przy pomocy Ognia) [2]. Jak zdecydujesz się na walkę, użyj na początku tarczę błyskawic oraz Niewidzialność. Gdy będziesz już gotowy, rzuć Pożogę na Beholdera [1] i odgródź się o przeciwników kamienną ścianą [2]. Będąc ponownie niewidzialnym, poczekaj, aż stwór spłonie. Dopiero wtedy zajmij się krasnoludami.
![]() | ![]() |
W dalsza drogę udaj się na południe [1]. Jak tylko opuścisz pomieszczenie, rzuć na siebie Niewidzialność i idź maksymalnie w dół [2].
- Magicka - poradnik do gry
- Magicka: Poradnik do gry
- Magicka: Opis przejścia
- Magicka: Rozdział 1 - Pomroczne widmo (1)
- Magicka: Rozdział 1 - Pomroczne widmo (2)
- Magicka: Rozdział 2 - Atak Goblinów
- Magicka: Rozdział 3 - Zemsta Plemion
- Magicka: Rozdział 4 - Nowa Nadzieja
- Magicka: Rozdział 5 - Havindr kontratakuje (1)
- Magicka: Rozdział 5 - Havindr kontratakuje (2)
- Magicka: Rozdział 6 - Powrót czarodzieja (1)
- Magicka: Rozdział 6 - Powrót czarodzieja (2)
- Magicka: Rozdział 7 - Powrót do zamku Aldrheim
- Magicka: Rozdział 8 - Kopalnie (1)
- Magicka: Rozdział 8 - Kopalnie (2)
- Magicka: Rozdział 9 - Symfonia zmierzchu
- Magicka: Rozdział 10 - Posępne tango
- Magicka: Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (1)
- Magicka: Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (2)
- Magicka: Rozdział 12 - W górach szaleństwa
- Magicka: Opis przejścia
- Magicka: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany681003 Legionista
Fajnie się nazywają Rozdziały np: Pomroczne Widmo xD
kwiść Generał
@wieslaf
W grze jest cała masa podobnych nawiązań do filmów, książek i innych gier ;)
kubas246 Pretorianin
@wieslaf Ogólnie pierwsze 6 rozdziałów to zmienione nazwy wszystkich części filmów Gwiezdnych Wojen.
kwiść Generał
@ignac8
Jeżli uważasz, że poradnik jest kiepski, to napisz czego ci brakuje. Zawsze można go uzupełnić lub w przyszłości pisać lepiej. Wszelkie uwagi mile widziane :)
ignac8 Konsul
Może przesadziłem z tym kiepski, ale niektóre rzeczy można by zrobić lepiej, podam 20 błędów na szybko:
1. Warto by spalać gobliny z bombami, wtedy wybuchają ułatwiając sprawę
2. Dlaczego nie bierzesz Master Sworda?
3. Na węża najprościej nakładać "bańkę" za każdym razem jak się wynurzy.
4. Na deszcz najlepiej rzucać nuliffy, albo rzucić na siebie tarcze wody po czym ich wszystkich pozamrażać.
5. Nie można dopuścić żeby Jotunn zniszczył chatkę, bo wtedy straci się szanse na M60.
6. Żeby przyśpieszyć otwieranie wrót zamku wystarczy podpalić materiały wybuchowe i nie trzeba czekać na lont.
7. Kostur wojny praktycznie trzeba podnieść, to jedna z najlepszych lasek.
8. Po co obudowywać giganta, najlepiej go zamoczyć i użyć błyskawicy.
9. Nie ma sensu wymieniać m60, chyba że na mroźny tasak.
10. Na lodzie można wypalać dziury i przeciwnicy w nie wpadną.
11. Kostur wojny opłaca się wymienić tylko na aristo staffa.
12. Nigdy nie wyrzucać aristo staffa.
13. Na Grimmira najlepiej działa aura QFSAFE na siebie, a potem parę błyskawic, jeśli coś przyzwie to nuliffy.
14. Magów podczas pojedynku wystarczy wywalić jakimkolwiek wodnym zaklęciem poza mapę.
15. Leczące miny są idealne na nieumarłych.
16. Można poznać która śmierć jest prawdziwa - materializuje się.
17. Szkielety podczas walki ze śmiercią najlepiej odwołać przez nuliffy.
18. Szkielety w miasteczku najlepiej potraktować z życia
19. Grimmira drugi raz można pokonać w ten sam sposób co za pierwszym razem a na Assastura możliwa jest identyczna taktyka, tylko trzeba uważać na Vortex.
20. Drzwi można aktywować obszarowym atakiem ognia, nie trzeba się obracać :P
kwiść Generał
@ignac
Kilka twoich porad jest ciekawych i możliwe, że je dodam, ale inne to tylko jedne z wielu rozwiązań. To jedna z największych zalet tej gry, że dzięki oryginalnemu systemowi zaklęć, można odkryć wiele dróg do sukcesu :)
Nie pamiętam już dobrze gry, ale tak na szybko (zaraz zasne przed monitorem :P):
1. Wydaje mi się, że w poradniku wspominałem o zabijaniu goblinów z bombami w pierwszej kolejności. Ładnie niszczą swoich współplemieńców ^^
2. Który to? Grałem w polską wersję ;)
3. Każdy ma swoją taktykę :)
4. Dobra rada.
5. Dzięki za info. Ja przeszłem gre dwa razy i w dwóch przypadkach Jotunn zniszczył chatkę i popełnił samobójstwo, tak jak 5 innych bosów i oczywiście nie da się wczytać gry przed walką.... Kocham te bugi Magicki...
6. Dobre :)
7. Też używałem, ale moim zdaniem warto zmieniać bronie. Wyjątek to Mroźny tasak, bo jest IMBA ;)
8. Zawsze można inaczej ;)
10. Wydaje mi się, że o tym wspominałem.
13. Moja taktyka też działała ;)
14. Korzystałem z tego, ale każdy sposób jest dobry jak... działa :)
15. Dobra rada.
16. Z tego co pamiętam, przez spowolnienie nie ma dużo czasu na reakcje, więc lepiej atakować cały czas. W moim przypadku zawsze jak nie atakowałem, dostawałem hita i death ;)
19. Jak kto woli :)
20. Ale kręcenie się jest fajniejsze :P
Dzięki za rozbudowany komentarz. Jak komuś moje taktyki nie pomogą, to zawsze będzie miał alternatywne rozwiązania :) pzdr
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

![Zaraz po rozmowie z Vladem idź na północ [1], a zobaczysz potwora Yeti, który pożera jednego z żołnierzy [1] - Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350372656.jpg)



![Po walce ruszaj dalej na wschód [1] - Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350372718.jpg)

![W pewnym momencie powinieneś zauważyć wyrwę w lesie na południu [1] - Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350372750.jpg)



![Kamienne schody zaprowadzą cię do dużych wrót, które będą niestety zamknięte [1] - Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350372812.jpg)

![Wewnątrz udaj się na północny-wschód, wzdłuż przewróconej kolumny [1] - Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350372843.jpg)

![Zabij go sprawdzonym sposobem [1], a następnie zbadaj truchło łosia [2] - Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350372875.jpg)

![Zanim pójdziesz dalej, radzę rzucić na siebie zaklęcie Pędu oraz Niewidzialności [1] - Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350372906.jpg)

![Będąc niewidzialnym użyj zaklęcia Pożogi, a następnie postaw przed sobą płonącą ścianę [1] - Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350372937.jpg)

![W niemal identyczny sposób pokonaj Beholdera, którego spotkasz kawałek dalej na północy [1] - Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350372968.jpg)

![Idąc cały czas prosto dotrzesz do kolejnej części zamku, gdzie zostaniesz zaatakowany przez oddział krasnoludów [1] - Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350373000.jpg)

![Żeby pokonać wrogów szybko stań przy czarującym krasnalu, a następnie jak najszybciej używaj obszarowych zaklęć ogłuszających (Ziemia + Woda + Mróz) [1] - Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350373031.jpg)

![Po walce podnieś upuszczoną przez kapłana Sprawiedliwą laskę runów i wejdź po schodach na wschodzie [1] - Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350373062.jpg)

![Gdy pójdziesz dalej w lewo, zaatakuje cię kolejny oddział [1] - Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350373093.jpg)

![Następni przeciwnicy czekają w zachodnim korytarzu [1] - Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350373125.jpg)

![W dalsza drogę udaj się na południe [1] - Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350373156.jpg)
