Magicka: Rozdział 1 - Pomroczne widmo (2)
Aktualizacja:
![]() | ![]() |
Po drugiej stronie gruzowiska drogę zablokuje ci zgniatacz [1]. Aby go ominąć, podnieś leżącą na regale księgę [2]. Poznasz w ten sposób pierwsze zaklęcie - Pęd.
![]() | ![]() |
Wybierz je przy pomocy scrolla, a następnie użyj żywiołów w pokazanej kolejności [1]. Gdy to zrobisz, wciśnij SPACJĘ. Rzucisz w ten sposób zaklęcie, który przyspieszy poruszanie się bohatera [2]. Czar trwa tylko kilka sekund, więc jak najszybciej przebiegnij na drugą stronę zgniatacza.
![]() | ![]() |
Dotrzesz w ten sposób do szybu kopalni, w której będą pracowały chochliki. Twoim zadaniem jest zabicie ich [1]. Pamiętaj, że jeśli twój pasek zaklęć będzie pusty, PPM wywoła falę energii, która odepchnie wrogów. W tej walce polecam używaj kul ognia oraz żywiołu Ciemności [2]. Jeśli stracisz zbyt wiele życia, ulecz się używając na sobie Życia.
![]() | ![]() |
W komnacie po drugiej stronie tunelu znajduje się dźwignia [1]. Użyj jej LPM, a otworzysz pobliskie kraty [2].
![]() | ![]() |
W następnym pomieszczeniu czeka cię walka z pierwszym bossem - Obserwatorem [1]. Otrzymasz również ostatni żywioł - Tarczę [2]. W tej walce będzie on bardzo przydatny. Rzucany na bohatera tworzy osłonę, która pochłania otrzymywane przez niego obrażenia. Aby przedłużyć jej działanie, wciskaj jak najszybciej SPACJĘ. Naładuje w ten sposób znajdujący się pod paskiem życia pasek tarczy.
![]() | ![]() |
Żeby pokonać swego przeciwnika, staraj się cały czas utrzymywać tarczę, a gdy będzie na maksymalnym poziomie używaj czarów ofensywnych np. kuli ognia. Pamiętaj, że siłę ciosu możesz zwiększyć, przytrzymując PPM kilka sekund. Po kilku silniejszych uderzeniach stwór powinien zginąć [1], a ty będzie mógł opuścić podziemia [2].
![]() | ![]() |
Po krótkiej rozmowie z jednym z magów [1], otrzymasz dwa nowe zaklęcia: Wywalenie do pulpitu oraz Ożywienie. Pierwsze jest zaklęciem samobójczym, a drugi wskrzesza towarzyszy w rozgrywce sieciowej. Możesz teraz opuścić budynek i udać się na zewnątrz [2].
![]() | ![]() |
Na początku skieruj się na wschód, gdzie znajdziesz zamknięte wrota oraz stojącego przy nich maga [1]. Zniszcz drzwi kilkoma uderzeniami miecza, a następnie otwórz znajdującą się po drugiej stronie skrzynię [2]. W środku znajdziesz Kostur białego czarodzieja. Podnieś go i sprawdź swój aktualny ekwipunek wciskając TAB.
![]() | ![]() |
Możesz teraz udać się na południe, a następnie na wschód, gdzie znajdziesz martwego łosia [1]. Zwierzę zostało zabite przez gobliny, które znajdziesz na północy. Niestety, prowadzący w tym kierunku most został zniszczony. Aby przejść na drugą stronę użyj żywiołu Mrozu [2].

Kawałek daje po prawej znajdziesz Punkt kontrolny. Jeżeli go aktywujesz, po śmierci odrodzisz się obok niego. Ponadto kamień ten leczy twoje obrażenia i ożywia poległych towarzyszy. Pamiętaj jednak, że kamień nie zapisuje gry. Jeśli wyłączysz Magickę w tym momencie, będziesz musiał powtarzać cały poziom od nowa!
![]() | ![]() |
Idąc dalej na północ dotrzesz do małego gospodarstwa, którego właścicielka Jofrid poprosi cię o pozbycie się gnębiących go szczurów [1]. Chwilę później w okolicy zaroi się od goblinów [2].
![]() | ![]() |
Polecam przetestować na nich połączenie Tarcza + Mróz [1], a następnie wykończyć dowolnymi czarami ofensywnymi. Gdy skończysz, porozmawiaj z wieśniaczką i ruszaj dalej na północ [2].
![]() | ![]() |
Będziesz tam świadkiem walki pająków z goblinami [1]. Przeciwników pokonaj w podobny sposób jak ostatnio, uważając żeby nie dać się otoczyć przez wykopujące się z ziemi pajęczaki [2]. Do ucieczki zawsze możesz użyć Pędu.
![]() | ![]() |
Idąc dalej na północ dotrzesz do fortu, gdzie powita cię Kapitan Bjorn [1]. Chwilę później przez bramę wejdzie Ygg - Wygłodniały Troll Leśny [2].
![]() | ![]() |
Walka z nim nie jest jednak zbyt trudna, gdyż większość ciosów przyjmować będą na siebie strażnicy [1]. Twoim zadaniem jest ostrzelanie przeciwnika z odległości. Warto użyj w tym celu żywiołu Ciemności (połączonego np. z Błyskawicą i Ogniem), gdyż obszarowe moce mogą zranić walczących żołnierzy [2].
![]() | ![]() |
Gdy wróg zginie, wysłuchaj jednego ze strażników, podnieś Topór Kapitana [1] i opuść fort przez wschodnią bramę [2]. Ukończysz w ten sposób pierwszy poziom.
- Magicka - poradnik do gry
- Magicka: Poradnik do gry
- Magicka: Opis przejścia
- Magicka: Rozdział 1 - Pomroczne widmo (1)
- Magicka: Rozdział 1 - Pomroczne widmo (2)
- Magicka: Rozdział 2 - Atak Goblinów
- Magicka: Rozdział 3 - Zemsta Plemion
- Magicka: Rozdział 4 - Nowa Nadzieja
- Magicka: Rozdział 5 - Havindr kontratakuje (1)
- Magicka: Rozdział 5 - Havindr kontratakuje (2)
- Magicka: Rozdział 6 - Powrót czarodzieja (1)
- Magicka: Rozdział 6 - Powrót czarodzieja (2)
- Magicka: Rozdział 7 - Powrót do zamku Aldrheim
- Magicka: Rozdział 8 - Kopalnie (1)
- Magicka: Rozdział 8 - Kopalnie (2)
- Magicka: Rozdział 9 - Symfonia zmierzchu
- Magicka: Rozdział 10 - Posępne tango
- Magicka: Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (1)
- Magicka: Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (2)
- Magicka: Rozdział 12 - W górach szaleństwa
- Magicka: Opis przejścia
- Magicka: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany681003 Legionista
Fajnie się nazywają Rozdziały np: Pomroczne Widmo xD
kwiść Generał
@wieslaf
W grze jest cała masa podobnych nawiązań do filmów, książek i innych gier ;)
kubas246 Pretorianin
@wieslaf Ogólnie pierwsze 6 rozdziałów to zmienione nazwy wszystkich części filmów Gwiezdnych Wojen.
kwiść Generał
@ignac8
Jeżli uważasz, że poradnik jest kiepski, to napisz czego ci brakuje. Zawsze można go uzupełnić lub w przyszłości pisać lepiej. Wszelkie uwagi mile widziane :)
ignac8 Konsul
Może przesadziłem z tym kiepski, ale niektóre rzeczy można by zrobić lepiej, podam 20 błędów na szybko:
1. Warto by spalać gobliny z bombami, wtedy wybuchają ułatwiając sprawę
2. Dlaczego nie bierzesz Master Sworda?
3. Na węża najprościej nakładać "bańkę" za każdym razem jak się wynurzy.
4. Na deszcz najlepiej rzucać nuliffy, albo rzucić na siebie tarcze wody po czym ich wszystkich pozamrażać.
5. Nie można dopuścić żeby Jotunn zniszczył chatkę, bo wtedy straci się szanse na M60.
6. Żeby przyśpieszyć otwieranie wrót zamku wystarczy podpalić materiały wybuchowe i nie trzeba czekać na lont.
7. Kostur wojny praktycznie trzeba podnieść, to jedna z najlepszych lasek.
8. Po co obudowywać giganta, najlepiej go zamoczyć i użyć błyskawicy.
9. Nie ma sensu wymieniać m60, chyba że na mroźny tasak.
10. Na lodzie można wypalać dziury i przeciwnicy w nie wpadną.
11. Kostur wojny opłaca się wymienić tylko na aristo staffa.
12. Nigdy nie wyrzucać aristo staffa.
13. Na Grimmira najlepiej działa aura QFSAFE na siebie, a potem parę błyskawic, jeśli coś przyzwie to nuliffy.
14. Magów podczas pojedynku wystarczy wywalić jakimkolwiek wodnym zaklęciem poza mapę.
15. Leczące miny są idealne na nieumarłych.
16. Można poznać która śmierć jest prawdziwa - materializuje się.
17. Szkielety podczas walki ze śmiercią najlepiej odwołać przez nuliffy.
18. Szkielety w miasteczku najlepiej potraktować z życia
19. Grimmira drugi raz można pokonać w ten sam sposób co za pierwszym razem a na Assastura możliwa jest identyczna taktyka, tylko trzeba uważać na Vortex.
20. Drzwi można aktywować obszarowym atakiem ognia, nie trzeba się obracać :P
kwiść Generał
@ignac
Kilka twoich porad jest ciekawych i możliwe, że je dodam, ale inne to tylko jedne z wielu rozwiązań. To jedna z największych zalet tej gry, że dzięki oryginalnemu systemowi zaklęć, można odkryć wiele dróg do sukcesu :)
Nie pamiętam już dobrze gry, ale tak na szybko (zaraz zasne przed monitorem :P):
1. Wydaje mi się, że w poradniku wspominałem o zabijaniu goblinów z bombami w pierwszej kolejności. Ładnie niszczą swoich współplemieńców ^^
2. Który to? Grałem w polską wersję ;)
3. Każdy ma swoją taktykę :)
4. Dobra rada.
5. Dzięki za info. Ja przeszłem gre dwa razy i w dwóch przypadkach Jotunn zniszczył chatkę i popełnił samobójstwo, tak jak 5 innych bosów i oczywiście nie da się wczytać gry przed walką.... Kocham te bugi Magicki...
6. Dobre :)
7. Też używałem, ale moim zdaniem warto zmieniać bronie. Wyjątek to Mroźny tasak, bo jest IMBA ;)
8. Zawsze można inaczej ;)
10. Wydaje mi się, że o tym wspominałem.
13. Moja taktyka też działała ;)
14. Korzystałem z tego, ale każdy sposób jest dobry jak... działa :)
15. Dobra rada.
16. Z tego co pamiętam, przez spowolnienie nie ma dużo czasu na reakcje, więc lepiej atakować cały czas. W moim przypadku zawsze jak nie atakowałem, dostawałem hita i death ;)
19. Jak kto woli :)
20. Ale kręcenie się jest fajniejsze :P
Dzięki za rozbudowany komentarz. Jak komuś moje taktyki nie pomogą, to zawsze będzie miał alternatywne rozwiązania :) pzdr
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

![Po drugiej stronie gruzowiska drogę zablokuje ci zgniatacz [1] - Rozdział 1 - Pomroczne widmo (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350279687.jpg)

![Wybierz je przy pomocy scrolla, a następnie użyj żywiołów w pokazanej kolejności [1] - Rozdział 1 - Pomroczne widmo (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350279718.jpg)



![W komnacie po drugiej stronie tunelu znajduje się dźwignia [1] - Rozdział 1 - Pomroczne widmo (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350279781.jpg)

![W następnym pomieszczeniu czeka cię walka z pierwszym bossem - Obserwatorem [1] - Rozdział 1 - Pomroczne widmo (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350279828.jpg)



![Po krótkiej rozmowie z jednym z magów [1], otrzymasz dwa nowe zaklęcia: Wywalenie do pulpitu oraz Ożywienie - Rozdział 1 - Pomroczne widmo (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350279890.jpg)

![Na początku skieruj się na wschód, gdzie znajdziesz zamknięte wrota oraz stojącego przy nich maga [1] - Rozdział 1 - Pomroczne widmo (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350279921.jpg)

![Możesz teraz udać się na południe, a następnie na wschód, gdzie znajdziesz martwego łosia [1] - Rozdział 1 - Pomroczne widmo (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350279953.jpg)

![Idąc dalej na północ dotrzesz do małego gospodarstwa, którego właścicielka Jofrid poprosi cię o pozbycie się gnębiących go szczurów [1] - Rozdział 1 - Pomroczne widmo (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350280000.jpg)

![Polecam przetestować na nich połączenie Tarcza + Mróz [1], a następnie wykończyć dowolnymi czarami ofensywnymi - Rozdział 1 - Pomroczne widmo (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350280031.jpg)

![Będziesz tam świadkiem walki pająków z goblinami [1] - Rozdział 1 - Pomroczne widmo (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350280062.jpg)

![Idąc dalej na północ dotrzesz do fortu, gdzie powita cię Kapitan Bjorn [1] - Rozdział 1 - Pomroczne widmo (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350280093.jpg)

![Walka z nim nie jest jednak zbyt trudna, gdyż większość ciosów przyjmować będą na siebie strażnicy [1] - Rozdział 1 - Pomroczne widmo (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350280125.jpg)

![Gdy wróg zginie, wysłuchaj jednego ze strażników, podnieś Topór Kapitana [1] i opuść fort przez wschodnią bramę [2] - Rozdział 1 - Pomroczne widmo (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350280156.jpg)
