Magicka: Rozdział 1 - Pomroczne widmo (1)
Aktualizacja:
Rozdział 1 - Pomroczne widmo
![]() | ![]() |
Po odbyciu krótkiej rozmowy z Vladem [1], udaj się w prawo. Spotkasz tam Thekka, który poinformuje cię o imprezie na dole [2].
![]() | ![]() |
Może zejść po schodach od razu [1], lub zwiedzić najpierw uczelnie. Na tym piętrze nie znajdziesz jednak nic ciekawego, poza zabawnymi rozmowami z innymi czarodziejami [2].
![]() | ![]() |
Gdy znajdziesz się na dole, jeden ze studentów zrobi dziurę w posadzce, do której wpadniesz [1]. Twoim pierwszym zadaniem w podziemiach, będzie zdobycie magicznego kostura. Znajdziesz go na stojaku z bronią po prawej [2].
![]() | ![]() |
Podejdź do ściany i kliknij LPM, aby podnieść kij oraz miecz [1]. Zdobędziesz również pierwszy magiczny żywioł - Życie [2]. Możesz się dzięki niemu uleczyć.
![]() | ![]() |
Wciśnij przypisany do żywiołu klawisz W, a następnie użyj ŚPM. Twój bohater użyje zaklęcie na siebie, regenerując utracone zdrowie [1]. Gdy nauczysz się posługiwać pierwszym żywiołem, zostaniesz poproszony o przecięcie blokującej korytarz wstęgi. Aby to zrobić, musisz użyć miecza. Podejdź do wskazanego kawałka materiału, przytrzymaj SHIFT i wciśnij LPM trzy razy. Twój bohater machnie ostrzem i będzie mógł ruszać dalej [2].
![]() | ![]() |
Idąc dalej prosto, zdobędzie kolejny żywioł - Ziemia [1]. Musisz użyć go do zniszczenia drewnianej blokady [2].

W tym celu wciśnij trzykrotnie przypisany do żywiołu klawisz D, a następnie przytrzymaj kilka sekund PPM. Gdy wokół postaci pojawi się świetlista otoczka, skieruj swój kostur w kierunku desek i puść przycisk. Wystrzelisz potężny głaz, który zniszczy drewnianą konstrukcje.
![]() | ![]() |
Znajdziesz za nią monument, który trzeba będzie zapalić przy pomocy żywiołu Ognia [1]. Aby to zrobić, wciśnij F, wyceluj w przedmiot i przytrzymaj PPM [2].
![]() | ![]() |
Chwilę później na górze pojawi się drewniana kładka, po której będziesz mógł ruszyć w dalszą drogę [1]. Twój kolejny cel do podpalenie znajduje się niestety za szeroką fosą. Aby skierować tam płomień, musisz połączyć dwa żywioły - Ziemię oraz Ogień. Na początku wciśnij F, potem D, a na końcu wystrzel kulę ognia PPM (w ten sam sposób jak strzelałeś wcześniej głazem). Gdy monument zostanie podpalony, pojawi się kolejna kładka [2].
![]() | ![]() |
Po drugiej stronie otrzymasz dostęp do żywiołu Błyskawica [1]. Użyj go PPM, aby włączyć stojący niedaleko krat generator [2].
![]() | ![]() |
W kolejnej komnacie znajdziesz płytki strumień wody oraz dwa generatory. Gdy przejdziesz przez wodę, zamoczysz swoją szatę, co uniemożliwi ci używanie Błyskawic (chyba, że chcesz zostać kopnięty prądem) [1]. Do wysuszenia ubrania użyj żywiołu Ognia. Wciśnij F, a następnie ŚPM. Stracisz w ten sposób nieco życia, ale szata będzie sucha [2].
![]() | ![]() |
Aby otworzyć pobliskie kraty, musisz uaktywnić dwa generatory jednocześnie. Do zrobienia tego niezbędny jest czar obszarowy. Stań między dwoma maszynami, wybierz żywioł Błyskawicy, a następnie przytrzymaj SHIFT i wciśnij PPM [1]. Obszarowe błyskawice uruchomią oba generatory, odblokowując w ten sposób przejście [2].
![]() | ![]() |
Kilka kroków dalej otrzymasz piąty żywioł - Ciemność [1]. Użyj jej w połączeniu z Błyskawicami, do uruchomienia generatora z lewej [2].
![]() | ![]() |
W następnej komnacie poznasz żywioł Mrozu [1]. Użyj go do zamrożenia zatopionej piwniczki z winem [2], a następnie przejdź na drugą stronę.
![]() | ![]() |
Kolejne co musisz zrobić, to ugasić pobliskie płomienie [1]. Zrób to korzystając z żywiołu Wody [2].
- Magicka - poradnik do gry
- Magicka: Poradnik do gry
- Magicka: Opis przejścia
- Magicka: Rozdział 1 - Pomroczne widmo (1)
- Magicka: Rozdział 1 - Pomroczne widmo (2)
- Magicka: Rozdział 2 - Atak Goblinów
- Magicka: Rozdział 3 - Zemsta Plemion
- Magicka: Rozdział 4 - Nowa Nadzieja
- Magicka: Rozdział 5 - Havindr kontratakuje (1)
- Magicka: Rozdział 5 - Havindr kontratakuje (2)
- Magicka: Rozdział 6 - Powrót czarodzieja (1)
- Magicka: Rozdział 6 - Powrót czarodzieja (2)
- Magicka: Rozdział 7 - Powrót do zamku Aldrheim
- Magicka: Rozdział 8 - Kopalnie (1)
- Magicka: Rozdział 8 - Kopalnie (2)
- Magicka: Rozdział 9 - Symfonia zmierzchu
- Magicka: Rozdział 10 - Posępne tango
- Magicka: Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (1)
- Magicka: Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (2)
- Magicka: Rozdział 12 - W górach szaleństwa
- Magicka: Opis przejścia
- Magicka: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany681003 Legionista
Fajnie się nazywają Rozdziały np: Pomroczne Widmo xD
kwiść Generał
@wieslaf
W grze jest cała masa podobnych nawiązań do filmów, książek i innych gier ;)
kubas246 Pretorianin
@wieslaf Ogólnie pierwsze 6 rozdziałów to zmienione nazwy wszystkich części filmów Gwiezdnych Wojen.
kwiść Generał
@ignac8
Jeżli uważasz, że poradnik jest kiepski, to napisz czego ci brakuje. Zawsze można go uzupełnić lub w przyszłości pisać lepiej. Wszelkie uwagi mile widziane :)
ignac8 Konsul
Może przesadziłem z tym kiepski, ale niektóre rzeczy można by zrobić lepiej, podam 20 błędów na szybko:
1. Warto by spalać gobliny z bombami, wtedy wybuchają ułatwiając sprawę
2. Dlaczego nie bierzesz Master Sworda?
3. Na węża najprościej nakładać "bańkę" za każdym razem jak się wynurzy.
4. Na deszcz najlepiej rzucać nuliffy, albo rzucić na siebie tarcze wody po czym ich wszystkich pozamrażać.
5. Nie można dopuścić żeby Jotunn zniszczył chatkę, bo wtedy straci się szanse na M60.
6. Żeby przyśpieszyć otwieranie wrót zamku wystarczy podpalić materiały wybuchowe i nie trzeba czekać na lont.
7. Kostur wojny praktycznie trzeba podnieść, to jedna z najlepszych lasek.
8. Po co obudowywać giganta, najlepiej go zamoczyć i użyć błyskawicy.
9. Nie ma sensu wymieniać m60, chyba że na mroźny tasak.
10. Na lodzie można wypalać dziury i przeciwnicy w nie wpadną.
11. Kostur wojny opłaca się wymienić tylko na aristo staffa.
12. Nigdy nie wyrzucać aristo staffa.
13. Na Grimmira najlepiej działa aura QFSAFE na siebie, a potem parę błyskawic, jeśli coś przyzwie to nuliffy.
14. Magów podczas pojedynku wystarczy wywalić jakimkolwiek wodnym zaklęciem poza mapę.
15. Leczące miny są idealne na nieumarłych.
16. Można poznać która śmierć jest prawdziwa - materializuje się.
17. Szkielety podczas walki ze śmiercią najlepiej odwołać przez nuliffy.
18. Szkielety w miasteczku najlepiej potraktować z życia
19. Grimmira drugi raz można pokonać w ten sam sposób co za pierwszym razem a na Assastura możliwa jest identyczna taktyka, tylko trzeba uważać na Vortex.
20. Drzwi można aktywować obszarowym atakiem ognia, nie trzeba się obracać :P
kwiść Generał
@ignac
Kilka twoich porad jest ciekawych i możliwe, że je dodam, ale inne to tylko jedne z wielu rozwiązań. To jedna z największych zalet tej gry, że dzięki oryginalnemu systemowi zaklęć, można odkryć wiele dróg do sukcesu :)
Nie pamiętam już dobrze gry, ale tak na szybko (zaraz zasne przed monitorem :P):
1. Wydaje mi się, że w poradniku wspominałem o zabijaniu goblinów z bombami w pierwszej kolejności. Ładnie niszczą swoich współplemieńców ^^
2. Który to? Grałem w polską wersję ;)
3. Każdy ma swoją taktykę :)
4. Dobra rada.
5. Dzięki za info. Ja przeszłem gre dwa razy i w dwóch przypadkach Jotunn zniszczył chatkę i popełnił samobójstwo, tak jak 5 innych bosów i oczywiście nie da się wczytać gry przed walką.... Kocham te bugi Magicki...
6. Dobre :)
7. Też używałem, ale moim zdaniem warto zmieniać bronie. Wyjątek to Mroźny tasak, bo jest IMBA ;)
8. Zawsze można inaczej ;)
10. Wydaje mi się, że o tym wspominałem.
13. Moja taktyka też działała ;)
14. Korzystałem z tego, ale każdy sposób jest dobry jak... działa :)
15. Dobra rada.
16. Z tego co pamiętam, przez spowolnienie nie ma dużo czasu na reakcje, więc lepiej atakować cały czas. W moim przypadku zawsze jak nie atakowałem, dostawałem hita i death ;)
19. Jak kto woli :)
20. Ale kręcenie się jest fajniejsze :P
Dzięki za rozbudowany komentarz. Jak komuś moje taktyki nie pomogą, to zawsze będzie miał alternatywne rozwiązania :) pzdr
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

![Po odbyciu krótkiej rozmowy z Vladem [1], udaj się w prawo - Rozdział 1 - Pomroczne widmo (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350270890.jpg)

![Może zejść po schodach od razu [1], lub zwiedzić najpierw uczelnie - Rozdział 1 - Pomroczne widmo (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350270921.jpg)

![Gdy znajdziesz się na dole, jeden ze studentów zrobi dziurę w posadzce, do której wpadniesz [1] - Rozdział 1 - Pomroczne widmo (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350270953.jpg)

![Podejdź do ściany i kliknij LPM, aby podnieść kij oraz miecz [1] - Rozdział 1 - Pomroczne widmo (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350270984.jpg)



![Idąc dalej prosto, zdobędzie kolejny żywioł - Ziemia [1] - Rozdział 1 - Pomroczne widmo (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350271046.jpg)

![Znajdziesz za nią monument, który trzeba będzie zapalić przy pomocy żywiołu Ognia [1] - Rozdział 1 - Pomroczne widmo (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350271093.jpg)

![Chwilę później na górze pojawi się drewniana kładka, po której będziesz mógł ruszyć w dalszą drogę [1] - Rozdział 1 - Pomroczne widmo (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350271125.jpg)

![Po drugiej stronie otrzymasz dostęp do żywiołu Błyskawica [1] - Rozdział 1 - Pomroczne widmo (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350271156.jpg)





![Kilka kroków dalej otrzymasz piąty żywioł - Ciemność [1] - Rozdział 1 - Pomroczne widmo (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350271250.jpg)

![W następnej komnacie poznasz żywioł Mrozu [1] - Rozdział 1 - Pomroczne widmo (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350271281.jpg)

![Kolejne co musisz zrobić, to ugasić pobliskie płomienie [1] - Rozdział 1 - Pomroczne widmo (1) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350271312.jpg)
