Magicka: Rozdział 5 - Havindr kontratakuje (2)
Aktualizacja:
![]() | ![]() |
Po walce udaj się na północ, zabij wrogów na moście [1] i przejdź do następnej lokacji [2].
![]() | ![]() |
Gdy pociągniesz za umieszoną niedaleko dźwignię, wysunie się mostek, który zaprowadzi cię do obozu wroga [1]. Czeka tutaj na ciebie naprawdę wymagająca walka. Przeciwników będzie bardzo wielu, a żeby tego było mało, cały czas będziesz ostrzeliwany przez potężnego giganta [2]. To on właśnie powinien być twoim pierwszym celem.
![]() | ![]() |
Wyposażony w Pęd, jak najszybciej podbiegnij to przeciwnika i otocz go płonącymi ścianami [1]. Odgrodź się w podobny sposób od pozostałych przeciwników. Gdy olbrzym zginie, zajmij się resztą jego kompanów [2]. Wrogów będzie naprawdę wielu, ale do tego czasu powinieneś wszystkich już dobrze poznać.
![]() | ![]() |
Przedzierając się cały czas na północ, dotrzesz do klatki z kolejnym gigantem [1]. Skręć wtedy w lewo i pociągnij za znajdującą się tam dźwignie [2].
![]() | ![]() |
Odblokujesz w ten sposób przejście na wschodzie [1] oraz uwolnisz potężnego przeciwnika [2].
![]() | ![]() |
Gdy się uporasz z nim i jego obstawą, biegnij dalej na wschód [1]. Znajdziesz tam Punkt kontrolny [2].
![]() | ![]() |
Po jego aktywacji pozbądź się strzelca na północnym-wschodzie [1]. Postaraj się go ściągnąć na dół, a następnie wykończ ognistymi zaklęciami [2]. Dopiero jak zginie, pobiegnij kawałek na północ. Czekają tam na ciebie kolejni przeciwnicy. Słabszych pozbądź się czarami obszarowymi, a silniejszych odgrodź płonącymi ścianami i wykończ Pożogą.
![]() | ![]() |
Możesz teraz wrócić na stanowisko, które zajmował strzelec i pociągnąć za złotą dźwignię [1]. Otworzysz w ten sposób wrota prowadzące do zamku [2].
![]() | ![]() |
Wyjdą przez nie oddział orków, gigant oraz dwóch magów [1]. Walki z nimi należy do jednych z najtrudniejszych z jakimi miałeś do czynienia więc dobrze się przygotuj. Polecam jak najszybciej zabarykadować się, tworząc na schodach płonące ściany [2]. Nie zabijesz w ten sposób większości orków (magowie będą ich leczyć), ale postaraj się wykończyć w ten sposób giganta. Jak zginie, rozpocznij spamowanie czarów ogłuszających. Polecam kombinację Woda + Mróz oraz jeden żywioł Ziemi. Przy pomocy ścian odgradzaj orków od magów i wykańczaj ich pojedynczo [2]. Jak wszystkie zginą, pora zająć się czarodziejami. Żeby uniknąć ich śmiertelnych zaklęć, cały czas używaj ogłuszenia i w dogodnym momencie zamrażaj. Zamrożonego przeciwnika uderz w pełni naładowanym pociskiem Ziemi. Powinieneś zadać mu potężne obrażenia. Powtórz operację kilkukrotnie, a wrogowie powinni polec.
![]() | ![]() |
Gdy starcie dobiegnie końca, wejdź do zamku [1]. Przywódca orków Khan już na ciebie czeka [2].
![]() | ![]() |
Walka z nim nie należy do najtrudniejszych. Staraj się cały czas odgradzać od niego płonącymi ścianami i leczyć, jak na ciebie skoczy [1]. Ściany w połączeniu z Pożogą powinny szybko zakończyć starcie [2]. Po walce porozmawiaj z Vladem i zakończ etap.
- Magicka - poradnik do gry
- Magicka: Poradnik do gry
- Magicka: Opis przejścia
- Magicka: Rozdział 1 - Pomroczne widmo (1)
- Magicka: Rozdział 1 - Pomroczne widmo (2)
- Magicka: Rozdział 2 - Atak Goblinów
- Magicka: Rozdział 3 - Zemsta Plemion
- Magicka: Rozdział 4 - Nowa Nadzieja
- Magicka: Rozdział 5 - Havindr kontratakuje (1)
- Magicka: Rozdział 5 - Havindr kontratakuje (2)
- Magicka: Rozdział 6 - Powrót czarodzieja (1)
- Magicka: Rozdział 6 - Powrót czarodzieja (2)
- Magicka: Rozdział 7 - Powrót do zamku Aldrheim
- Magicka: Rozdział 8 - Kopalnie (1)
- Magicka: Rozdział 8 - Kopalnie (2)
- Magicka: Rozdział 9 - Symfonia zmierzchu
- Magicka: Rozdział 10 - Posępne tango
- Magicka: Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (1)
- Magicka: Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (2)
- Magicka: Rozdział 12 - W górach szaleństwa
- Magicka: Opis przejścia
- Magicka: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany681003 Legionista
Fajnie się nazywają Rozdziały np: Pomroczne Widmo xD
kwiść Generał
@wieslaf
W grze jest cała masa podobnych nawiązań do filmów, książek i innych gier ;)
kubas246 Pretorianin
@wieslaf Ogólnie pierwsze 6 rozdziałów to zmienione nazwy wszystkich części filmów Gwiezdnych Wojen.
kwiść Generał
@ignac8
Jeżli uważasz, że poradnik jest kiepski, to napisz czego ci brakuje. Zawsze można go uzupełnić lub w przyszłości pisać lepiej. Wszelkie uwagi mile widziane :)
ignac8 Konsul
Może przesadziłem z tym kiepski, ale niektóre rzeczy można by zrobić lepiej, podam 20 błędów na szybko:
1. Warto by spalać gobliny z bombami, wtedy wybuchają ułatwiając sprawę
2. Dlaczego nie bierzesz Master Sworda?
3. Na węża najprościej nakładać "bańkę" za każdym razem jak się wynurzy.
4. Na deszcz najlepiej rzucać nuliffy, albo rzucić na siebie tarcze wody po czym ich wszystkich pozamrażać.
5. Nie można dopuścić żeby Jotunn zniszczył chatkę, bo wtedy straci się szanse na M60.
6. Żeby przyśpieszyć otwieranie wrót zamku wystarczy podpalić materiały wybuchowe i nie trzeba czekać na lont.
7. Kostur wojny praktycznie trzeba podnieść, to jedna z najlepszych lasek.
8. Po co obudowywać giganta, najlepiej go zamoczyć i użyć błyskawicy.
9. Nie ma sensu wymieniać m60, chyba że na mroźny tasak.
10. Na lodzie można wypalać dziury i przeciwnicy w nie wpadną.
11. Kostur wojny opłaca się wymienić tylko na aristo staffa.
12. Nigdy nie wyrzucać aristo staffa.
13. Na Grimmira najlepiej działa aura QFSAFE na siebie, a potem parę błyskawic, jeśli coś przyzwie to nuliffy.
14. Magów podczas pojedynku wystarczy wywalić jakimkolwiek wodnym zaklęciem poza mapę.
15. Leczące miny są idealne na nieumarłych.
16. Można poznać która śmierć jest prawdziwa - materializuje się.
17. Szkielety podczas walki ze śmiercią najlepiej odwołać przez nuliffy.
18. Szkielety w miasteczku najlepiej potraktować z życia
19. Grimmira drugi raz można pokonać w ten sam sposób co za pierwszym razem a na Assastura możliwa jest identyczna taktyka, tylko trzeba uważać na Vortex.
20. Drzwi można aktywować obszarowym atakiem ognia, nie trzeba się obracać :P
kwiść Generał
@ignac
Kilka twoich porad jest ciekawych i możliwe, że je dodam, ale inne to tylko jedne z wielu rozwiązań. To jedna z największych zalet tej gry, że dzięki oryginalnemu systemowi zaklęć, można odkryć wiele dróg do sukcesu :)
Nie pamiętam już dobrze gry, ale tak na szybko (zaraz zasne przed monitorem :P):
1. Wydaje mi się, że w poradniku wspominałem o zabijaniu goblinów z bombami w pierwszej kolejności. Ładnie niszczą swoich współplemieńców ^^
2. Który to? Grałem w polską wersję ;)
3. Każdy ma swoją taktykę :)
4. Dobra rada.
5. Dzięki za info. Ja przeszłem gre dwa razy i w dwóch przypadkach Jotunn zniszczył chatkę i popełnił samobójstwo, tak jak 5 innych bosów i oczywiście nie da się wczytać gry przed walką.... Kocham te bugi Magicki...
6. Dobre :)
7. Też używałem, ale moim zdaniem warto zmieniać bronie. Wyjątek to Mroźny tasak, bo jest IMBA ;)
8. Zawsze można inaczej ;)
10. Wydaje mi się, że o tym wspominałem.
13. Moja taktyka też działała ;)
14. Korzystałem z tego, ale każdy sposób jest dobry jak... działa :)
15. Dobra rada.
16. Z tego co pamiętam, przez spowolnienie nie ma dużo czasu na reakcje, więc lepiej atakować cały czas. W moim przypadku zawsze jak nie atakowałem, dostawałem hita i death ;)
19. Jak kto woli :)
20. Ale kręcenie się jest fajniejsze :P
Dzięki za rozbudowany komentarz. Jak komuś moje taktyki nie pomogą, to zawsze będzie miał alternatywne rozwiązania :) pzdr
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

![Po walce udaj się na północ, zabij wrogów na moście [1] i przejdź do następnej lokacji [2] - Rozdział 5 - Havindr kontratakuje (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350317078.jpg)

![Gdy pociągniesz za umieszoną niedaleko dźwignię, wysunie się mostek, który zaprowadzi cię do obozu wroga [1] - Rozdział 5 - Havindr kontratakuje (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350317109.jpg)

![Wyposażony w Pęd, jak najszybciej podbiegnij to przeciwnika i otocz go płonącymi ścianami [1] - Rozdział 5 - Havindr kontratakuje (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350317140.jpg)

![Przedzierając się cały czas na północ, dotrzesz do klatki z kolejnym gigantem [1] - Rozdział 5 - Havindr kontratakuje (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350317171.jpg)

![Odblokujesz w ten sposób przejście na wschodzie [1] oraz uwolnisz potężnego przeciwnika [2] - Rozdział 5 - Havindr kontratakuje (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350317203.jpg)

![Gdy się uporasz z nim i jego obstawą, biegnij dalej na wschód [1] - Rozdział 5 - Havindr kontratakuje (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350317234.jpg)

![Po jego aktywacji pozbądź się strzelca na północnym-wschodzie [1] - Rozdział 5 - Havindr kontratakuje (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350317265.jpg)

![Możesz teraz wrócić na stanowisko, które zajmował strzelec i pociągnąć za złotą dźwignię [1] - Rozdział 5 - Havindr kontratakuje (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350317296.jpg)

![Wyjdą przez nie oddział orków, gigant oraz dwóch magów [1] - Rozdział 5 - Havindr kontratakuje (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350317328.jpg)

![Gdy starcie dobiegnie końca, wejdź do zamku [1] - Rozdział 5 - Havindr kontratakuje (2) - Opis przejścia - Magicka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1141/350317359.jpg)


