Tarcza czy unik? | Walka w Lords of the Fallen
Aktualizacja:

W grze istnieją dwie metody na uniknięcie obrażeń: unik oraz blok. Obie mają swoje zalety oraz wady i warto je dobrze poznać.
Blok
Blok tarczą jest przede wszystkim bardzo łatwy do wykonania. Wystarczy przytrzymać przycisk bloku i czekać, aż wróg nas zaatakuje. Niestety niesie to ze sobą kilka problemów. Po pierwsze trzymając tarczę w pozycji obronnej blokujemy regenerację energii. Po drugie każdy blok pochłania pewną dodatkową ilość energii. Jeżeli nie będziemy mieli jej wystarczająco dużo przed przyjęciem ciosu, to nie dość, że stracimy część punktów zdrowia, to oprócz tego zostaniemy wytrąceni z równowagi, stając się na krótką chwilę wrażliwi na ataki przeciwnika. Istnieją również wrogowie, którzy wyprowadzają bardzo szybkie serie ciosów mogące pochłonąć cały nasz pasek energii. W takiej sytuacji za każdym razem jak będziemy chcieli ich zablokować, otrzymamy jakąś porcję obrażeń. Należy też pamiętać, że nie wszystkie ciosy da się zablokować! Zasada ta dotyczy przede wszystkim walk z Lordami. Choć blok posiada sporo wad, nie należy z niego rezygnować. Na część przeciwników może okazać się bardzo skuteczny. Spełnia też świetną funkcje asekuracyjną. Bardzo często zdarza się, że czekając na dogodną sytuację do ataku, staramy się trzymać wroga na odległość, minimalnie poza zasięgiem jego ciosów. Jeżeli mamy już maksymalny poziom energii, warto cały czas trzymać tarczę w pozycji obronnej. W ten sposób nic nie tracimy, a jeśli popełnimy minimalny błąd, tarcza zawsze zmniejszy potencjalne obrażenia.
Unik
Uniki są bardziej ryzykowne, ale w przypadku dobrego wykonania gwarantują nam uniknięcie wszelkich obrażeń. Podobnie jak blok, pochłaniają jednak pewną ilość energii, wiec jeśli będziemy używać ich zbyt często, zabraknie nam potem sił na wykonanie dłuższych sekwencji ataków. Podstawą jest utrzymanie odpowiedniego balansu. W większości przypadków odradzam robienie dwóch błyskawicznych uników pod rząd. Jeżeli przeciwnik wykonuje powolne ciosy, zawsze lepiej zrobić krótką przerwę między przewrotami, żeby zregenerować drobną ilość energii i być gotowym do ataku. Wyjątek stanowią sytuacje, gdy już zadaliśmy przeciwnikowi obrażenia i chcemy po prostu wycofać się na bezpieczną odległość. Bardzo przydatny jest również atak wyprowadzany zaraz po przewrocie. Jest on najczęściej dość silny i szybki, nawet w przypadku wolniejszych broni. Jeżeli nasz wróg wykonuje serie 2-3 ciosów, polecam ominięcie pierwszych ataków trzymając się poza ich zasięgiem, a w przypadku ostatniego ciosu, wykonanie uniku w stronę wroga i wyprowadzenie szybkiego pchnięcia. Zaletą tej metody jest to, że tracąc energię jedynie na jeden przewrót, unikamy obrażeń i zmniejszamy dystans, cały czas zachowując siły na wyprowadzenie dłuższej sekwencji ciosów.
0
Komentarze czytelników
tukaram3030 Pretorianin
Gra Bardzo podobna Klimatem i System walki do DARK SOULS 3 !!-Szkoda ze nie ma Prawdziwego Uniku zejścia z linii ciosu tylko znów to Głupie Niepraktyczne Przeturlanie!!????Gra dość trudna jak się nie pozna mechaniki gry i nie zastosuje pewnych zasad.Sporo bronii zbroii magi itp.Napewno skończę i zagram inna postacią!????
tukaram3030 Pretorianin
Po tygodniu grania Fajna muzyka klimat i kilka fajnych broni i zbroi robi sie nudne niestety!!Ciagle brak rozbudowy postaci pod wzgledem nowego uniku i czy super ataków.Duze nowe miecze topory czy srednie ciagle maja to samo uderzenie sorki żenada nuda!!Dobrze ze sa cheaty tipsy do tej gry to zaoszczedze sobie czasu!!Dziwie sie ze tworcy dobrej gry Sniper ghost warrior zrobili tak słabo rozbudowana gre!?!?
FALLEN999 Junior
Yetka mi się nie pojawia w Komnacie Kłamstw na początku na lewo od głównego wejścia. Może mi ktoś pomóc?
oskar1981 Junior
Jak otwiera się kufry te czerwone gdzie znaleźć do nich klucz
mariuszk258111417 Junior
Czemu nie można zmienić poziomu gry?
mariuszk258111417 Junior
Moim zdaniem są wszystkie takie same poziomy.
mariuszk258111417 Junior
Więc nie wiem co to za różnica
mariuszk258111417 Junior
Gdzie znajdę przed walką z przywódcą eliksir życia ?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
