eBook (+100XP)
Tropienie prawdziwych terrorystów - Miejsce rozpoczęcia zadania (po powrocie z Kompleksu Utulek).
Kto pociąga za sznurki? - Miejsce rozpoczęcia zadania (po powrocie z Kompleksu Utulek).
K jak "Każdy" - Miejsce przetrzymywania członków Samizdat.
Komputer (zabezpieczenie 1) - zalicz mini-grę lub wprowadź hasło samithedog (palmtop jednego ze strażników) - możesz wyłączyć kamery i uaktywnić stanowiska do zezwoleń.
Voltar 3000 może udzielić ci porady życiowej za 250 kredytów.
Do piwnicy prowadzą schody oraz szyb wentylacyjny za śmietnikiem na placu. Połączony nim jest również z Tubehouse (M3,17).
W budce strażnika znajdziesz zaś oprogramowanie Breach, a w schowku naprzeciw Biobaterię i palmtop z kodem 2411.
W mieszkaniu znajdziesz komputer (zabezpieczenia 3) - 2 emaile oraz Biobaterię - włóż ją do urządzenia na biurku, by odkryć sekretny sejf (zabezpieczenia 3).
eBook (+100XP)
Dostaniesz się tam pomagając sobie skokiem po elektrycznej skrzynce.
Wewnątrz znajdziesz komputer (zabezpieczenia 1) 2 emaile (hasła: 9410, FURVENT6).
Sklep (oprogramowanie hakerskie, Biobaterie, Omniklucze, części oraz pistolet obezwładniający i amunicja). Połączony jest z garażami na tyłach.
Garaże (+400XP) - są połączone ze sobą zniszczalną ścianą oraz z Tech Noir (M3,9). Lewy garaż zawiera oprogramowanie Breach.
Możesz spróbować otworzyć drzwi kodem 9356.
Na wyższym piętrze znajdziesz mieszkanie (+200XP), dostępne ze szklanego "sufitu" nad ulicą. Możesz zebrać tam trochę kredytów, ale tylko jeśli rozwiążesz zagadkę (użyj przycisku w łazience, lecz uważaj na minę gazową).
Na dachu tego budynku znajdziesz drugi eBook (+100XP).
Na północy (I piętro) znajduje się mieszkanie, wewnątrz sejf (zabezpieczenia 5) - kod: 3608. Wewnątrz niego: Confidental Medical Report (przedmiot fabularny), oprogramowanie Breach.
Znajdziesz tu także komputer (zabezpieczenia 1) z 2 emailami.
Za Neuropozyne otrzymasz dostęp do piwnicy (wyłączenie alarmów). Miny możesz dezaktywować odblokowanym terminalem za obrazem przy schodach. Wewnątrz pokoju jest sejf (zabezpieczenia 3) z kartą Tarvos Vault Key, a na biurku oprogramowanie Breach.
Użyj wentylacji (+300XP), by dostać się do Hemingway's Fine Spirits (M3,22) i mieszkania na piętrze (+300XP).
W mieszkaniu: komputer (zabezpieczenia 1) z emailem, palmtop (hasło: Dellarocca) w wentylacji.
Nad sklepem znajduje się mieszkanie (+300XP). Komputer (zabezpieczenia 1) otwiera ukryty w ścianie sejf.
W górnej części budynku za zamkniętymi drzwiami (zabezpieczenia 2) znajdziesz oprogramowanie Breach oraz eBook (+100XP).
Idąc dalej wentylacją dojdziesz do sekretnego schowka z 6x Neuropozyną, 3x Biobateriami i 4 Środkami przeciwbólowymi
W mieszkaniu (+200XP) znajduje się eBook (+100XP) oraz oprogramowanie Breach.
Na końcu peronu za drzwiami jest zejście do podziemi. Tam w ostatnim pomieszczeniu znajdziesz Neuropozyne i Biobaterię, a we wcześniejszym (zabezpieczenia 5) trochę broni/amunicji.
Mapa północnej części Pragi - M3 | Praga - Mapy | Deus Ex Rozłam Ludzkości
Aktualizacja:
Ogólne informacje na temat mapy M3
Powyższa mapa prezentuje północną część Pragi, czyli jednego z centralnych hubów gry Deus Ex: Rozłam Ludzkości. Eksplorację Pragi domyślnie rozpoczynasz w jej południowej części (mapa M2) i jeśli chcesz dotrzeć do jej północnych obszarów to musisz skorzystać z metra. Na kolejnych stronach poradnika zamieszczone zostały mapy mniejszych lokacji znajdujących się w północnej części miasta i jest to między innymi siedziba Grupy Operacyjnej 29, z którą współpracuje Adam Jensen.
W tej lokacji dzieje się dużo. Możesz wchodzić do ogromnej ilości budynków (nie wszystkie przejścia są dostępne od początku) możliwość dostania się do wielu z nich warunkuje jednak to, jakie ulepszenia posiadasz. Bardzo dużo mieszkań umieszczonych jest na I-III piętra lub zamkniętych za zamki 5-go poziomu. Poniżej wyszczególniono kilka wartych uwagi lokacji.

Nad opuszczoną kliniką Limb (M3,40) znajduje się ukryty schowek, w którym znajdziesz wiele cennych przedmiotów: zestaw Praxis, Biobaterie oraz Nauropozynę, a także sekrety: trój-kod oraz oprogramowanie Breach. Jednakże nie jest tak łatwo się tam dostać, a jeszcze trudniej zlokalizować to miejsce. Stojąc koło Kawiarni przejdź kawałek na zachód, na plac z którego widać stalowe rusztowanie łączące klinikę z sąsiednim budyniem. Sąsiedni budynek ma wyciągany daszek (umiejętność Zdalne hakowanie) i z owego daszku wyskoczysz (ulepszenie skoku Kozica) na wspomniane rusztowanie, skąd przejdziesz do kratki wentylacyjnej - to tam znajduje się skrytka.

Chcesz się szybko wzbogacić? Koniecznie odwiedź aptekę (M3,33)! Pomijając fakt, że u farmakologa możesz zaopatrzyć się w HypoStimy, za kanałem wentylacyjnym na piętrze znajdziesz ukryty schowek. Pomieszczenie wypełnione jest gazem, ale mając pod ręką środki lecznicze (czy choćby alkohol) powinieneś być w stanie przekręcić zawór, nim się udusisz. W owym schowku znajdziesz 6x Neuropozyna, 4x Środki przeciwbólowe oraz 3 Biobaterie.

Nad budynkiem Tubehouse (M3,17) w zachodniej części dzielnicy znajduje się małe mieszkanko. Aby się tam dostać, wskocz na szklany dach nad ulicą od strony Roars Garden (M3,18) i przejdź nim do jego przeciwnego końca, skąd możesz wskoczyć na balkon mieszkania. Nie znajdziesz tam zbyt wiele bogactw (jedynie ok. 400 kredytów), ale jest ono o tyle ciekawe, że znajduje się tam pułapka, która może zabić niedoświadczonego gracza. Po wejściu do środka rolety w oknach opadną, a gdy otworzysz szafkę rozpocznie się odliczanie (45 sekund) do aktywacji zaworu, który wypełni całe pomieszczenie gazem (właśnie na dole szafki znajdziesz karty płatnicze o wartości wspomnianych kredytów).
Aby rozwiązać tą dość prostą jak na Jensena sytuację wystarczy odblokować rolety Zdalnym Hakowaniem lub jak gra sugeruje: wejść do łazienki - na wprost jest mina gazowa, więc uważaj. Możesz ją spróbować delikatnie dezaktywować lub po prostu bardzo szybko wyłącz przełącznik od gazu, który dezaktywuje pułapkę - a znajduje się on od razu po lewej stronie wewnątrz łazienki.

W sejfie wewnątrz piwnic sklepu Sobchak's Security (M3,21) znajduje się warty uwagi sejf. Znajduje się w nim bowiem karta Travosa, która służy do otwarcia specjalnego sejfu wewnątrz tajnych skrytego pod bankiem Palisade. Możesz się do nich dostać przez garaże naprzeciwko banku.
Aby bezproblemowo poruszać się po piwnicy możesz przejść do niej wentylacją w sąsiedniego budynku Hemingway (M3,22) lub dogadać się ze sprzedawcą: gdy porozmawiasz z nim poprosi cię on o neuropozyne - jeśli mu ją przekażesz wyłączy on dla ciebie podstawowe alarmy. Pozostanie kwestia zaminowanego wejścia do pomieszczenia z sejfem - w rogu pomieszczenia, znajdziesz terminal za obrazem. Dzięki niemu pozbędziesz się zagrożenia wysadzenia się w powietrze.

Warto w początkowych fazach rozgrywki odwiedzić mały schowek na południu (M3,28). Wewnątrz niego odnajdziesz trochę amunicji, która cenna jest na początkowych fazach rozrywki, a dość droga u handlarzy. Do środka można wejść co prawda tylko na jeden sposób, jednakże jeśli szkoda ci Omniklucza, a nie posiadasz umiejętności hakowania, by ominąć zabezpieczenia, po prostu wysadź drzwi granatem, miną lub z dowolnej broni palnej.

Ostatnia drobna ciekawostka to garaż za budynkiem sklepu Tech Noir (M3,14). Jeśli się tam włamiesz (i nie wyzabijasz wcześniej obsługi) będziesz potem mógł zobaczyć, jak montowane są wewnątrz garażu nowe zabezpieczenia anty-włamaniowe (miny i kamera oraz drzwi mogą być na nowo zamknięte).

Ważna uwaga - Wschodnia część mapy Północnej Pragi to dzielnica Czerwonych Latarni (The Red Light District). Jest ona niedostępna podczas pierwszej wizyty w Pradze. Okolicę tę najwcześniej możesz zbadać po powrocie z Kompleksu Utulek, w którym do wykonania było główne zadanie Cel: Rucker. Od tego momentu wszystkie przejścia do dzielnicy Czerwonych Latarni będą dostępne i w tych obszarach na Jensena będą czekały kolejne atrakcje i questy.

Ważna uwaga - Trzecia wizyta w Pradze (ta, do której dochodzi po ukończeniu głównego questu GARM) wiąże się z bardzo poważnymi komplikacjami, albowiem pod nieobecność Jensena w całym kraju wprowadzony został stan wojenny i będzie obowiązywała godzina policyjna. Utrudnienie to dotyczy map M2 i M3 (możesz swobodnie podróżować po kanałach, odwiedzać bloki mieszkalne i inne "duże" lokacje). Zasady działania godziny policyjnej są bardzo surowe, albowiem jeśli Jensen zostanie wykryty to stróże prawa automatycznie go zaatakują.
Godzina policyjna poważnie utrudnia przemieszczanie się po mieście celem wykonywania questów czy eksploracji, ale możesz sobie radzić z tą nową sytuacją na kilka sposobów. Staraj się przede wszystkim całkowicie unikać konfrontacji z policjantami i korzystać z tego, że prawdopodobnie dość dobrze poznałeś już Pragę. Wykorzystuj boczne uliczki, wnętrza budynków, szyby wentylacyjne czy kanały żeby łatwiej docierać w upatrzone miejsca. Jeśli masz w planach atakowanie policjantów to staraj się ich eliminować z zaskoczenia i nie prowadzić walk z większymi grupami. Pamiętaj też, że na wrogów w egzo-szkieletach bardzo dobrze działają granaty EMP (po tym jak granat ich sparaliżuje możesz ich ostrzelać lub wykonać obezwładnienie). Oprócz samych policjantów musisz też uważać na roboty, sondy strażnicze, wieżyczki, kamery oraz zapory laserowe. W neutralizowaniu wielu z tych zagrożeń Jensenowi mogą pomóc ładunki EMP, ale jeszcze lepiej sprawdza się ulepszenie Zdalne hakowanie, dzięki któremu możesz w łatwy sposób tymczasowo wyłączyć np. robota patrolującego dany obszar czy lasery blokujące dostępu na stację metra.
Zadania rozpoczynane na mapie M3
Tropienie prawdziwych terrorystów (Tracking Down the Real Terrorists) - główne zadanie (M3,2)
Kto pociąga za sznurki? (Checking Out the Men in Charge) - główne zadanie (M3,2)
Twarzą w twarz z tajemnicą (Facing the Enigma) - główne zadanie (po wyjściu z M7)
Wszystko zostanie w rodzinie (All in the Family) - poboczne zadanie (brak ustalonego miejsca rozpoczęcia zadania)
Handlarze oraz cenne przedmioty na mapie M3
W Północnej Pradze dostępnych jest czterech "handlarzy", z czego tylko jeden oferuje sprzedaż i zakup oraz wybór towarów (drugi taki sprzedawca [poza Trasem z Połunia] znajduje się w budynku Hlavni 33 - mapka M8).

Tym handlarzem jest sprzedawca w Tech Noir (M3,14). Cechuje się sprzedażą wszystkich typów oprogramowania hakerskiego, licznej amunicji oraz podstawowych narzędzi: Biobaterii, części dla "majsterkowicza" oraz Omnikluczy. Posiada także Pistolet obezwładniający, jeśli jeszcze go nie posiadasz. Unikalna cechą dodatkową jest to, że wszelkie oprogramowanie Breach (sekrety) możesz u niego sprzedać po prostu podejmując z nim rozmowę (sprzedaż odbędzie się w tle). Więcej o oprogramowaniu Breach znajdziesz w rozdziale Zestawienia.
Apteka (M3,33). Tu miły Pan zechce sprzedać ci urządzenia leczące HypoStim w cenie 50 za sztukę, przy czym musisz posiadać kredyty by kupić cały pakiet pięciu naraz (czyli 250 kredytów za 5 przedmiotów).
W sklepie Sobchak's Security (M3,21) możesz zakupić części do tworzenia. Otrzymasz 200 części za 450 kredytów. Nie daj się jednak nabrać - jeśli cenisz sobie Neuropozyne (wartość 1000 kredytów) nie musisz jej dawać sprzedawcy, gdy cię o nią poprosi. W zamian za nią udostępni ci piwnicę, jednak możesz dostać się tam na własną rękę ignorując alarmy lub wchodząc wentylacją od strony sklepu naprzeciwko (Hemingway's - (M3,22)).
W sklepie Tubehouse (M3,17) we wschodniej części dzielnicy możesz nabyć pakiet Biobaterii. Cena wynosi 250 kredytów, za co otrzymasz 5 Biobaterii.
0
- Deus Ex: Rozłam Ludzkości - poradnik do gry
- Deus Ex: Rozłam Ludzkości - poradnik do gry
- Praga - Mapy
- Mapa południowej części Pragi - M2 | Praga - Mapy | Deus Ex Rozłam Ludzkości
- Mapa północnej części Pragi - M3 | Praga - Mapy | Deus Ex Rozłam Ludzkości
- Mapa bloku mieszkalnego Zelen - M4 | Praga - Mapy | Deus Ex Rozłam Ludzkości
- Mapa księgarni Wehikuł Czasu - M5 | Praga - Mapy | Deus Ex Rozłam Ludzkości
- Mapa kanałów w południowej części Pragi - M6 | Praga - Mapy | Deus Ex
- Mapa siedziby Grupy Operacyjnej TF29 - M7 | Praga - Mapy | Deus Ex
- Mapa bloku mieszkalnego na Hlavni 33 - M8 | Praga - Mapy | Deus Ex
- Mapa kanałów w dzielnicy Cista Pragi - M9 | Praga - Mapy | Deus Ex
- Mapa kanałów w dzielnicy Davny Pragi - M10 | Praga - Mapy | Deus Ex
- Mapa dworca Ruzicka - M11 | Praga - Mapy | Deus Ex Rozłam Ludzkości
- Mapa banku Palisade Property - M12 | Praga - Mapy | Deus Ex Rozłam Ludzkości
- Mapa bloku mieszkalnego Libuse - M13 | Praga - Mapy | Deus Ex Rozłam Ludzkości
- Mapa parkingu w północnej Pradze - M14 | Praga - Mapy | Deus Ex Rozłam Ludzkości
- Praga - Mapy
- Deus Ex: Rozłam Ludzkości - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany784443 Generał
Dziekuje.Jednoczesnie prosze Admina o usuniecie mojego wpisu z 23.08.2016 jako,ze sprawa jest niebyla.Pozdrawiam.
Seanevar Junior
Zestaw Praxis z pokoju Allison Stanek (#11) zebrałem po powrocie z GARM, podczas godziny policyjnej w Pradze. Wcześniej wykonałem misję "Napad". Kościół obklejony taśmą, coś tam trzeba zhakować, ale dostać na górę się da.
best.nick.ever Generał
Jest gdzieś w poradniku coś na temat "użyteczne miejsca"?
JÓZEK2 Generał
2. możliwość. Namotałem się przy tym 5. serwerze i w końcu wlazłem nań po tych kostkach, które leżą w okół niego :)
Shira Junior
Jak można włączyć polskie napisy dialogów w grze? Cały interfejs mam po polsku, ale napisy wcale się nie pojawiają podczas dialogów np. jak Adam coś mówi.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
