Zabezpieczenie centrum konferencyjnego - zadanie główne | Centrum konferencyjne Apex Centre
Aktualizacja:
Zabezpieczenie centrum konferencyjnego to pierwsze zadanie powiązane z centrum konferencyjnym Apex Centre, czyli lokacją, którą odwiedza się w końcowej części głównego wątku fabularnego. Do przelotu do zlokalizowanego w Londynie centrum dochodzi podczas zaliczania głównego questu Polowanie na ostatnie wskazówki. Nadrzędnym celem wizyty w centrum konferencyjnym jest powstrzymanie planowanego ataku terrorystycznego przez Marchenko, przy czym po dotarciu na miejsce sprawy szybko skomplikują się i Jensen będzie musiał dostosować się do nowej sytuacji.
Uwaga - Zanim potwierdzisz chęć odbycia przelotu do Apex Centre upewnij się, że pozaliczałeś w Pradze wszystkie questy. Warto też odwiedzić lokalnych handlarzy i uzupełnić u nich zapasy żeby mieć pewność, że bohater będzie dostatecznie dobrze przygotowany do finałowych rozstrzygnięć.
- Zestawienie celów misji
- Spotkanie się z Liamem Slaterem
- Dotarcie do gabinetu Slatera i aktywowanie awaryjnego obejścia zabezpieczeń
- Dotarcie do recepcji
- Zneutralizowanie po cichu strażników
- Zdobycie karty dostępowej do cateringu
- Użycie karty dostępowej i zbadanie zaplecza cateringowego
- Epilog
Zestawienie celów misji
1. OBOWIĄZKOWY - Spotkaj się z Liamem Slaterem w centrum operacji specjalnych (Meet Liam Slater in the C.S.O.) - Cel ten zostanie anulowany po porozmawianiu z jednym ze strażników na poziomie 7 (M25,2). Nie przejmuj się tym, bo wydarzenie to jest powiązane z postępami w fabule i nie można temu zapobiec.
2. OBOWIĄZKOWY - Udaj się do gabinetu Slatera (Get to Slater's office) - Biuro Slatera jest w północnej części budynku na poziomie 7 (M25,3).
3. OBOWIĄZKOWY - Aktywuj awaryjne obejście zabezpieczeń (Activate the security override switch) - Terminal awaryjnego obejścia znajduje się w biurze Slatera.
4. OBOWIĄZKOWY - Znajdź kartę dostępową do cateringu (Find the keycard to catering) - Kartę możesz ukraść w trakcie eksploracji tuneli wentylacyjnych (M25,5) lub odebrać jednemu ze strażników patrolujących recepcję (M25,6).
5. DODATKOWY - Zneutralizuj po cichu wszystkich strażników (Quietly neutralize all the guards) - Do zneutralizowania jest jedenastu strażników. Nie możesz ich zaalarmować ani ich ciała nie mogą zostać zauważone przez gości obecnych w recepcji.
6. OBOWIĄZKOWY - Zbadaj zaplecze cateringowe (Investigate the catering area) - Na zaplecze prowadzą zamknięte drzwi (M25,7) wymagające dysponowania kartą dostępową. Po wkroczeniu na zaplecze (M25,8) automatycznie załączy się cut-scenka i misja dobiegnie końca.
Bardzo ważna uwaga - Misja ta kładzie duży nacisk na prowadzenie działań z ukrycia. Jeżeli doprowadzisz do wszczęcia alarmu w początkowej części zadania to będziesz musiał wyeliminować wszystkich wrogów zanim skorzystasz z windy podróżującej do recepcji. Jeśli z kolei zaalarmujesz przeciwników w trakcie starań o przedostanie się na zaplecze cateringowe to misja ta przedwcześnie zakończy się i od razu rozpocznie się jeden z końcowych głównych questów gry - Powstrzymując Marchenkę.
Spotkanie się z Liamem Slaterem

Po przybyciu do Londynu wysłuchasz rozmowy, której uczestnikami będą między innymi James Miller i Nathaniel Brown (Jensen nie będzie miał dużego wpływu na jej przebieg). Rozpoczynasz na dachu centrum konferencyjnego (M25,1) i musisz zjechać windą na poziom 7.
Dotrzyj na posterunek strażniczy (M25,2) i zainicjuj rozmowę ze strażnikiem, który stwierdzi, że Liam Slater jest zajęty innymi obowiązkami. Jeśli chcesz możesz od razu przejść do działania i zaatakować strażników, którzy są tak naprawdę ludźmi Marchenko. Nie jest to jednak dobry pomysł, bo oprócz kilku wartowników zostałbyś też zaatakowany przez robota ochrony. Najlepiej jest wybrać w trakcie rozmowy lewą opcję dialogową, czyli poprosić wartownika o pilną audiencję u Slatera. Sprawi to, że strażnik opuści pomieszczenie ochrony i dzięki temu w razie potrzeby łatwiej będziesz się później mógł do niego zakraść.
Dotarcie do gabinetu Slatera i aktywowanie awaryjnego obejścia zabezpieczeń

Gabinet Slatera znajduje się w północnej części poziomu 7 (M25,3) i musisz wiedzieć, że wszystkie okoliczne obszary poza startowym traktowane są jako zakazana strefa. Jeśli zostaniesz tam przyłapany przez strażników (czyli de facto przez ludzi Marchenko) to automatycznie zaatakują oni wtedy Jensena. Pokonanie ich nie będzie łatwe, bo oprócz używania broni mogą się też wspierać ulepszeniami z kamuflażem na czele. Oprócz tego od momentu wszczęcia alarmu musisz uważać na będące pod kontrolą terrorystów systemy ochronne budynku, a konkretnie na robota i wieżyczkę.
Uwaga - Jeśli rozpocząłeś walki ze strażnikami z pięter 6 i 7 to nie będziesz mógł opuścić tej części centrum konferencyjnego (nawet jeśli dotrzesz do gabinetu Slatera i aktywujesz awaryjne obejście) dopóki się z nimi wszystkimi nie uporasz.

Jeśli zależy ci na szybkim dotarciu do gabinetu Slatera to powinieneś zainteresować się zaporami laserowymi przy północnym przejściu. Możesz użyć Zdalnego hakowania żeby wyłączyć pierwszą zaporę oraz aktywną kamerę ochrony znajdującą się w tym miejscu, a następnie wkroczyć do zakazanego obszaru gdy okoliczny strażnik będzie przebywał w innym miejscu. Możesz następnie skręcić w lewo (ta boczna ścieżka dokładniej opisana została poniżej) lub zbliżyć się do głównej sali łączącej poziomy 6 i 7 centrum konferencyjnego.
W sytuacji gdy odesłałeś strażnika, z którym Jensen odbył rozmowę, możesz rozpocząć podróż do gabinetu Slatera od włamania się do pomieszczenia, w którym przebywał rozmówca (M25,4). Zamek tych drzwi ma zabezpieczenie zaledwie pierwszego stopnia, ale w pomieszczeniu jest kamera, którą musiałbyś sabotować lub przekraść się obok niej np. z pomocą kamuflażu.

Jeżeli nie posiadasz Zdalnego hakowania lub nie chcesz przesadnie ryzykować to Twoim pierwszym priorytetem powinno stać się wyłączenie okolicznych systemów ochrony. Pomieszczenie z komputerem ochrony jest tuż obok windy. Nie próbuj dobierać się do jego głównych drzwi, tylko zamiast tego udaj się na jego tyły i przesuń jeden z automatów żeby odkryć szyb wentylacyjny (M25,6). Przejdź tym szybem i po dotarciu do upatrzonego pomieszczenia (M25,5) uaktywnij zasłony żeby nie zostać zauważonym. Możesz już zainteresować się komputerem ochrony. Ma on zabezpieczenia czwartego stopnia, ale warto się postarać, gdyż włamanie się do systemu pozwoli ci wyłączyć 4 kamery, robota, zaporę laserową i alarmy.
Uwaga - Jeśli chcesz możesz też kontynuować przeprawę szybem wentylacyjnym, który znajdował się za automatem. Doprowadzi on Jensena w pobliże głównej sali i pozwoli mu tym samym ominąć zapory laserowe.

Przejście przez centralną salę nie jest dobrym pomysłem, bo w okolicy tej przebywa około 6-7 przeciwników i w rezultacie eliminowanie ich może okazać się bardzo kłopotliwe. Najlepiej jest dla odmiany zdecydować się na wybór korytarzy i pomieszczeń zlokalizowanych w zachodniej części budynku i możesz do nich dotrzeć skręcając w lewo po przejściu przez pokój gdzie przebywał pojedynczy strażnik (przy okazji znajdziesz w nim dwa ślady - złotą maskę i ślady krwi) lub po wyłączeniu/ominięciu pierwszej zapory laserowej i kamery.
Za rogiem natrafisz na nową zaporę laserową - możesz użyć Zdalnego hakowania i włamać się do lewego terminala (zabezpieczenie 3) lub zaczekać aż dolny laser na chwilę wyłączy się. Nieco dalej napotkasz również zamknięte drzwi nadające się do otwarcia (zabezpieczenie 4). Innym sposobem na ominięcie tych przeszkód jest zajrzenie do małego lewego pomieszczenia (M25,7). Możesz tam się przebić przez ścianę i w kolejnym obszarze (+300 doświadczenia) doskoczyć do górnego wentylatora. Wyłączenie tego wentylatora (ładunek EMP lub Zdalne hakowanie) umożliwi ci przejście dalej (+300 doświadczenia).

Opisane wyżej ścieżki przemarszu pozwolą Jensenowi przedostać się do pomieszczenia ochrony z dużą liczbą zwłok (M25,9). Jeśli do tej pory działałeś z ukrycia to główny bohater skontaktuje się z Millerem żeby wspomnieć o tym przerażającym znalezisku. W pomieszczeniu tym dobrze jest rozejrzeć się za drugim komputerem ochrony. Ma on zabezpieczenie 4 stopnia, ale jeśli je pokonasz lub użyjesz Omni-klucza to będziesz mógł wyłączyć dwie nowe kamery, zaporę laserową oraz wieżyczkę zamontowaną niedaleko biura Slatera. Zanim wyruszysz dalej możesz też zajrzeć do tutejszej zbrojowni i pozbierać z niej cenne przedmioty.

Najlepiej jest wybrać północne wyjście z pomieszczenia ochrony. W okolicy może przebywać dwóch strażników, ale powinni rozejść się po tym jak zakończą rozmowę. Wznów podróż w stronę gabinetu Slatera (M25,3). Jeśli udało ci się wyłączyć wieżyczkę ochronną z pomocą drugiego komputera ochrony to do biura możesz od razu wejść. W przeciwnym razie musisz użyć kamuflażu, Zdalnego hakowania lub w inny sposób dotrzeć do biura. Możesz dla przykładu w wyniku zaliczonej wspinaczki dotrzeć do wąskich szybów zawieszonych przy suficie (powyższy obrazek). Zacznij po nich przechodzić i przedostań się dokładnie nad główne wejście do gabinetu. Jest tam kratka, którą możesz rozsunąć i wkroczyć do małego obszaru nad gabinetem (+300 doświadczenia).

Po znalezieniu się w gabinecie Slatera (otrzymasz 1950 doświadczenia + ewentualną premię za skradanie się) możesz zacząć od zajrzenia do jego komputera, dzięki czemu poznasz kod do terminalu (jest to oczywiście opcjonalne). Po tym jak dostatecznie się rozejrzysz (w szafce jest m.in. unikalna strzelba Dewastator) podejdź do terminalu odpowiedzialnego za aktywowanie awaryjnego obejścia zabezpieczeń. Możesz zaliczyć mini-grę lub wprowadzić kod 5359. Otrzymasz 1950 punktów doświadczenia (i premię jeśli prowadziłeś działania za ukrycia), a także obejrzysz nową scenkę przerywnikową.
Dotarcie do recepcji
Musisz powrócić do windy, którą wcześniej dotarłeś na poziom 7 budynku (najlepiej tą samą drogą jeśli w okolicy przebywają jeszcze jacyś przeciwnicy). Z windy domyślnie od razu możesz skorzystać. Wyjątkiem jest sytuacja, w której zaalarmowałeś wcześniej wrogów o swojej obecności. W takiej sytuacji nie będziesz mógł opuścić tej części budynku dopóki się z nimi wszystkimi nie uporasz.
Wciśnij nowy przycisk na panelu windy żeby dotrzeć na poziom 5 (M25,4). Ponownie znajdziesz się w części budynku, która jest dostępna dla wszystkich.
Bardzo ważna uwaga - Jeżeli doprowadzisz do zaalarmowania nowych strażników lub do wszczęcia alarmu podczas eksploracji recepcji oraz przyległych do niej obszarów to zadanie to zakończy się niepowodzeniem i od razu rozpocznie się jeden z dwóch finałowych questów gry - Powstrzymując Marchenkę. Od tego momentu będziesz miał 10 minut na powstrzymanie Marchenki przed wysadzeniem wieżowców i/lub na uratowanie delegatów zanim zostaną otruci Orchideą.
Uwaga - Najlepiej byłoby w pierwszej kolejności zająć się dodatkowym celem misji związanym z cichą neutralizacją jedenastu strażników (został on opisany poniżej). Jeśli nie interesuje Cię ten temat to możesz skupić się wyłącznie na pozyskaniu karty dostępu i dotarciu dzięki niej na zaplecze cateringowe (M25,8).
Zneutralizowanie po cichu strażników
Uwaga - Opisywany cel związany jest ze zneutralizowaniem jedenastu strażników i nie jest on obowiązkowy, gdyż kartę dostępu możesz pozyskać eliminując tylko jednego z nich lub odnajdując ją w zupełnie innym miejscu w centrum konferencyjnym. Jeśli chcesz podjąć się tego wyzwania (np. dla dodatkowych punktów doświadczenia) to musisz wiedzieć o czterech rzeczach:
1) Atakowani strażnicy nie mogą przejść w zaalarmowany stan (nawet na bardzo krótką chwilę), bo zawalisz misję. Nie korzystaj w rezultacie z karabinu obezwładniającego czy z granatów gazowych, które mają opóźnione działanie. Zamiast tego polegaj na zwykłych obezwładnieniach, na pistolecie z amunicją obezwładniającą (Stun Gun) lub na broni palnej z tłumikiem (celuj w głowy wrogów).
2) Nie możesz pozwolić na to żeby moment ataku na danego strażnika został odnotowany przez gości obecnych na przyjęciu oraz na to żeby ciała ogłuszonych/zabitych osób zostały przez kogoś odnalezione. Staraj się odciągać przeciwników w bardziej ustronne miejsca lub szybko przeciągać ich ciała po udanym ataku.
3) Strażników możesz eliminować w dowolnej kolejności. Poniżej prezentujemy przykładową kolejność, ale możesz wybrać sobie inną. Jeśli używasz radaru to strażnicy będą na nim zaznaczeni i ułatwi ci to ewentualne zlokalizowanie osób, które pominąłeś.
4) Nie możesz zostać zauważonym przez kamerę czy w jakiś inny sposób doprowadzić do wszczęcia alarmu. Takie wydarzenia również nie umkną uwadze Marchenki i przedwcześnie rozpocznie się powiązany z nim nowy główny quest.
Uwaga - Tylko jeden strażnik (ostatni jedenasty z poniższego opisu) ma przy sobie poszukiwaną kartę dostępu. Warto też jednak badać ciała innych zneutralizowanych wrogów, bo będziesz dzięki temu mógł m.in. pozyskać palmtopy z hasłami czy cennymi wiadomościami.

Zignoruj strażnika stojącego niedaleko windy, bo znajduje się on w polu widzenia kamery i łatwiej będzie się go pozbyć nieco później. Wyrusz w prawo i dotrzyj w pobliże schodów prowadzących na czwarty poziom recepcji (M25,14). Możesz tu załączyć kamuflaż i od razu wkroczyć do zakazanej strefy po lewej stronie (tej za czerwoną taśmą) lub doskoczyć do balkoników znajdujących się nad schodami. Niezależnie jak się zachowasz zaczekaj na pierwszego strażnika, który co pewien czas zatrzymuje się na balkoniku. Po tym jak go ogłuszysz lub zabijesz umieść jego ciało w takim miejscu żeby nie zostało zauważone przez gości przebywających na dole.

Drugi strażnik pilnuje klatki schodowej. Pewnym utrudnieniem jest to, że obok niego znajduje się aktywna kamera. Możesz rozwiązać ten problem wyłączając kamerę z pomocą Zdalnego hakowania lub używając np. obiektów do rzucania żeby zachęcić go do przybycia w pobliże balkoników gdzie pozbyłeś się przed chwilą pierwszego wartownika.

Dotrzyj do klatki schodowej, której pilnował drugi wartownik. Nie korzystaj z niej, tylko obróć się w lewo, dzięki czemu zlokalizujesz wejście do szybu wentylacyjnego. Przejdź tunelem wentylacyjnym do pomieszczenia znajdującego się niedaleko miejsca startu. Eksplorację tego pomieszczenia dobrze jest rozpocząć od włamania się do komputera ochrony (zabezpieczenie 3), dzięki czemu będziesz mógł wyłączyć aż 4 okoliczne kamery. Możesz już podejść do wyjścia z tego pomieszczenia, otworzyć drzwi i zaatakować trzeciego strażnika (jest to teraz o wiele prostsze, bo nie musisz unikać kamery i martwić się gdzie schować jego ciało).

Powróć do klatki schodowej, której pilnował drugi strażnik i zacznij ostrożnie schodzić na niższe piętro. Do klatki tej co pewien czas dociera czwarty strażnik. Zaczekaj aż się tu pojawi i dopiero wtedy go znetralizuj, dzięki czemu nie będziesz musiał dodatkowo starać się o schowanie jego ciała.

Dokończ schodzenie po schodach na czwarty poziom (nadal będzie to zakazana strefa) i po dotarciu na duży balkonik skręć w lewo. Piąty strażnik powinien stać przy balustradzie lub patrolować okolicę. Po tym jak się go pozbędziesz umieść jego ciało w takim miejscu żeby nie zostało zauważone przez gości w recepcji ani przez innych wrogów (możesz je np. przeciągnąć do pobliskiego składziku 24A).

Udaj się teraz do ogólnodostępnego obszaru recepcji na poziomie 2 gdzie znajduje się rząd dużych liter (SAFE HARBOUR). Okolicę tę patroluje szósty strażnik i najlepiej jest go zaatakować gdy ustawi się przy pierwszej literze (S). Tuż po tym jak tego dokonasz przesuń jego ciało za litery żeby nie zostało zauważone przez zgromadzone w recepcji osoby.

Zejdź na poziom 1 i odszukaj na nim dwie toalety. Przed toaletami stoi siódmy strażnik. Z zaatakowaniem go musisz poczekać na odpowiedni moment, albowiem inny wartownik co pewien czas dociera w to miejsce i mogą się tu też pojawić jacyś goście. Po tym jak zneutralizujesz omawianą osobę koniecznie przeciągnij jej ciało do toalety dla kobiet, dzięki czemu nie będziesz ryzykował tym, że zostanie w dalszej części misji odkryte. Możesz pozostawić ciało w głównym obszarze w toalecie lub, jeśli chcesz jeszcze lepiej zabezpieczyć się, umieścić je w jednej z kabin (może to wymagać kilku prób z racji na mało precyzyjny mechanizm przeciągania ciał).

Pozostań na poziomie 1 i odszukaj na zachód od toalet schody na poziom 2, których pilnuje ósmy strażnik (może tu też być aktywna kamera jeśli nie korzystałeś z komputera ochrony). Zignoruj chwilowo tę osobę, przejdź kawałek w prawo i doskocz do górnego balkoniku, dzięki ominiesz wspomnianego przeciwnika i znajdziesz się na półpiętrze za jego plecami. Możesz schować się tu za zasłoną i zaczekać aż wartownik wyruszy po schodach na górę lub zajść go od tyłu (jeśli wyłączyłeś/zhakowałeś kamerę nad jego głową). W tym drugim przypadku koniecznie odciągnij ciało wartownika żeby nie zostało ono zauważone przez jednego z gości w recepcji.

Dwóch kolejnych wartowników znajduje się nad miejscem, w którym zaatakowałeś opisanego wyżej ósmego przeciwnika (jest to poziom 4). Ostrożnie się do nich zbliż i zaczekaj aż zakończą jedną z rozmów. Najpierw zajmij się dziewiątym strażnikiem, który powinien udać się w prawo. Następnie zainteresuj się dziesiątym strażnikiem, który wyruszył w przeciwną stronę. Możesz od razu się go pozbyć lub zaczekać aż powróci w pobliże schodów (wybierz ten wariant jeśli nie wyłączyłeś okolicznej kamery).


Do wyeliminowania pozostał już tylko ostatni jedenasty strażnik i jest to najważniejsza postać w tej okolicy, gdyż to on posiada poszukiwaną kartę dostępu. Strażnika tego poznasz po tym, że nie nosi nakrycia głowy i że ma siłe włosy. Podróżuje on pomiędzy dwoma obszarami na ogólnodostępnym pierwszym poziomie budynku.
Pierwszy z tych obszarów to toaleta dla mężczyzn (obrazek 1). To gorsze miejsce do ataku, bo chcąc mieć pewność, że nie zostanie podniesiony alarm musiałbyś też wyeliminować co najmniej dwie inne osoby przebywające w toalecie. Drugi obszar to barek (obrazek 2) (M25,6). To lepsze miejsce, ale żeby mieć pewność, że atak zakończy się sukcesem, ustaw się za zasłoną i wciśnij klawisz obezwładnienia.
Za zneutralizowanie wszystkich jedenastu strażników otrzymasz 1000 punktów doświadczenia + premię z tytułu pozostawania w ukryciu.
Zdobycie karty dostępowej do cateringu
Uwaga - Tematem zdobycia karty możesz zająć się zanim jeszcze wyeliminujesz strażników (lub jeśli nie jesteś zainteresowany tym celem misji), w trakcie wykonywania wspomnianego celu lub po jego ukończeniu (wtedy będziesz miał bardzo ułatwioną sprawę).

Kartę dostępową możesz zdobyć na jeden z dwóch sposobów. Pierwszy z nich to odebranie jej jednemu ze strażników i jest to opisany w poprzednim podpunkcie jedenasty wartownik, który podróżuje pomiędzy toaletami i barkiem na poziomie 1 (M25,6). Po zneutralizowaniu tej osoby wystarczy przeszukać jej ciało.


Drugi sposób zakłada kradzież karty dostępu z jednego z pomieszczeń na poziomie 4 (M25,5). Nie możesz bezpośrednio dotrzeć do tego pomieszczenia, tylko musisz przedostać się w jego pobliże szybem wentylacyjnym. Wejście do tuneli wentylacyjnych znajduje się przede wszystkim w jednej z toalet na poziom 1 (obrazek 1) (M25,18), ale po drodze musiałbyś użyć Ulepszenia skoku Kozica żeby wykonać skok w pionowej części szybu. Alternatywnym rozwiązaniem jest dotarcie do jeden z kratek wentylacyjnych przy suficie recepcji (obrazek 2). Tu miałbyś już ułatwioną sprawę, bo w trakcie przeprawy trzeba jedynie zejść po drabinie.

Niezależnie od wybranego wejścia musisz przejść szybami wentylacyjnymi do samego ich końca i zwrócić się w stronę pomieszczenia z przeciwnikami. Karta jest w miejscu pokazanym na dołączonym obrazku i możesz ją zabrać bez wychodzenia z szybu wentylacyjnego.
Za zdobycie karty otrzymasz 1950 punktów doświadczenia + premię jeśli skradałeś się.
Użycie karty dostępowej i zbadanie zaplecza cateringowego

Po tym jak wejdziesz w posiadanie karty dostępu musisz dotrzeć z nią do zamkniętych drzwi w północnej części budynku na poziomie 4 (M25,7) (powyższy obrazek). Możesz tego dokonać rozpoczynając na poziomie 1 i wspinając się na kolejne piętra lub podróżując po wyższych poziomach czy wręcz przy suficie. Jeśli nie rozprawiłeś się ze wszystkimi strażnikami powiązanymi z opcjonalnym celem misji, to musisz wiedzieć, że w pobliżu będzie ich co najmniej dwóch - wyeliminuj ich lub zaczekaj aż się rozejdą i szybko dotrzyj do czytnika kart.

Korytarz za rogiem jest pilnowany przez dwóch strażników, ale możesz się w łatwy sposób na nich zaczaić lub ich ominąć dzięki wkroczeniu do szatni i skorzystaniu z szybu wentylacyjnego (M25,17). Zanim dotrzesz do aktualnego celu misji rozważ odwiedzenie wysuniętego bardziej na północ pomieszczenia, w którym jeden ze strażników siedzi przy komputerze (jest to pomieszczenie, z którego mogłeś wcześniej wykraść kartę dostępu podczas ukrywania się w szybie wentylacyjnym) (M25,33). Wyeliminuj wartownika i zajrzyj pod biurko. W pokazanym na obrazku miejscu znajdziesz teczkę, a w niej zabójczy przełącznik Marchenko (Marchenko's Kill Switch). Przedmiot ten może przydać ci się w trakcie finałowej konfrontacji i okazja do jego zdobycia pojawiła się też we wcześniejszej fazie gry podczas zaliczania questu GARM (jeśli masz już przełącznik, to nie potrzebujesz drugiego egzemplarza).

Po załatwieniu wszystkich spraw ZAPISZ STAN GRY i wejdź na zaplecze cateringowe (M25,8). Doprowadzi to do wyświetlenia cut-scenki ze spotkania z ciężko rannym Millerem oraz z rozmowy przez infolink z Marchenką.
Po wyświetleniu filmu (1950 punktów doświadczenia + premia z tytułu pozostawania w ukryciu) gra postawi Cię przed wyborem czy chcesz najpierw zająć się powstrzymaniem Marchenki czy uratowaniem delegatów (odblokowane zostaną nowe główne questy - Powstrzymując Marchenkę oraz Chroniąc przyszłość). Pomimo pojawienia się menu wyboru nie musisz podejmować już teraz ostatecznej decyzji. Wybór pierwszego w kolejności zaliczanego zadania ostatecznie potwierdzony zostanie dopiero w momencie dotarcia do sali wystawowej z Marchenką lub do pomieszczenia z delegatami.
Epilog

Jeśli we wcześniejszej fazie gry zaliczyłeś dwunasty główny quest Napad (ten związany z dotarciem do skrytki korporacyjnej VersaLife) i jeśli w trakcie jego przechodzenia zdobyłeś enzym neutralizujący Orchideę (czyli antidotum), to teraz możesz uratować życie Millerowi. Podejdź do niego i w trakcie rozmowy zdecyduj się na zaaplikowanie antidotum. Enzym możesz również zachować sobie na później gdybyś nie dotarł na czas do sali z delegatami, bo wtedy oni również zostaną zatruci Orchideą.
Jeśli nie użyjesz enzymu lub jeśli go nie posiadasz to Miller zginie, aczkolwiek jego śmierć nie będzie miała wpływu na przebieg dwóch ostatnich głównych zadań gry.
0
- Deus Ex: Rozłam Ludzkości - poradnik do gry
- Deus Ex: Rozłam Ludzkości - poradnik do gry
- Centrum konferencyjne Apex Centre
- Apex Centre - M25 | Centrum konferencyjne Apex Centre | Deus Ex Rozłam Ludzkości
- Zabezpieczenie centrum konferencyjnego - zadanie główne | Centrum konferencyjne Apex Centre
- Zakończenia - ważne informacje, jak odblokować najlepsze zakończenie? | Centrum konferencyjne Apex Centre
- Powstrzymując Marchenkę - zadanie główne | Centrum konferencyjne Apex Centre
- Chroniąc przyszłość - zadanie główne | Centrum konferencyjne Apex Centre
- Centrum konferencyjne Apex Centre
- Deus Ex: Rozłam Ludzkości - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany784443 Generał
Dziekuje.Jednoczesnie prosze Admina o usuniecie mojego wpisu z 23.08.2016 jako,ze sprawa jest niebyla.Pozdrawiam.
Seanevar Junior
Zestaw Praxis z pokoju Allison Stanek (#11) zebrałem po powrocie z GARM, podczas godziny policyjnej w Pradze. Wcześniej wykonałem misję "Napad". Kościół obklejony taśmą, coś tam trzeba zhakować, ale dostać na górę się da.
best.nick.ever Generał
Jest gdzieś w poradniku coś na temat "użyteczne miejsca"?
JÓZEK2 Generał
2. możliwość. Namotałem się przy tym 5. serwerze i w końcu wlazłem nań po tych kostkach, które leżą w okół niego :)
Shira Junior
Jak można włączyć polskie napisy dialogów w grze? Cały interfejs mam po polsku, ale napisy wcale się nie pojawiają podczas dialogów np. jak Adam coś mówi.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
