Złoty bilet - zadanie poboczne | Praga - Zadania poboczne | Deus Ex
Na stronie znajduje się opis przejścia pobocznego zadania Złoty bilet gry Deus Ex Rozłam Ludzkości. Opis mówi jak i gdzie odnaleźć speca od dokumentów oraz fałszerza, jak pozbyć się Drahomira i jak uwierzytelnić zezwolenia dla Edwarda i Irenki.
Aktualizacja:

Zadanie to możesz odblokować po dotarciu do policyjnego posterunku w południowej części Pragi (M2,1). Główny bohater zostanie tam zatrzymany przez funkcjonariusza Drahomira, od którego dowie się o braku posiadania odpowiednich dokumentów. Drahomir zasugeruje w trakcie rozmowy spotkanie się z polecanym przez niego specem od dokumentów by pozyskać niezbędne papiery i żeby odblokować ten quest musisz przystać na tę propozycję (wybieraj prawe opcje dialogowe).
- Zestawienie celów misji
- Spotkanie ze specem od dokumentów
- Odnalezienie fałszerza
- Przekazanie dokumentów Edwardowi i Irence
- Rozprawienie się z Drahomirem
- Uwierzytelnienie zezwoleń
Zestawienie celów misji
1. OBOWIĄZKOWY - Spotkaj się ze specem od dokumentów (Meet the document agent) - Spec od dokumentów przebywa w północnej alejce (M2,2).
2. OBOWIĄZKOWY - Konfrontacja z fałszerzem (Confront the forger upstairs) - Musisz przekraść się do biura, w którym przebywa Milena (M2,3). Możesz tego dokonać otwierając skrytkę i przechodząc przez szyb wentylacyjny.
3. OBOWIĄZKOWY - Spotkaj się z Edwardem i Irenką (Meet Edward and Irenka) - Cel ten otrzymasz tylko jeśli zgodzisz się dostarczyć fałszywe dokumenty Edwardowi i Irence. Osoby te znajdziesz w innych częściach dzielnicy (M2,4)(M2,5).
4. OBOWIĄZKOWY - Rozpraw się ze zbirem (Deal with the thug) - Zbir przebywa w mini-markecie (M2,5) i musisz go zneutralizować zanim zabije Edwarda.
5. OBOWIĄZKOWY - Rozpraw się z Drahomirem (Deal with Drahomir) - Celem tym możesz zająć się po spotkaniu się z Mileną. Na Drahomira musisz nasłać prawdziwych funkcjonariuszy (M2,6).
6. OBOWIĄZKOWY - Udaj się do dzielnicy Cista (Travel to Cista Ctvrt) - Cel ten otrzymasz tylko jeśli dostarczysz fałszywe dokumenty Edwardowi i Irence.
7. OBOWIĄZKOWY - Uwierzytelnij zezwolenia (Validate the Permits) - Cel ten otrzymasz tylko jeśli dostarczysz fałszywe dokumenty Edwardowi i Irence. Musisz dotrzeć do Rządowego Urzędu Rejestracyjnego i uwierzytelnić jedno z zezwoleń (Edwarda lub Irenki) (M3,1).
Spotkanie ze specem od dokumentów

Speca od dokumentów (Document Agent) możesz odnaleźć na końcu alejki w północnej części dzielnicy (M2,2). Po rozpoczęciu rozmowy dowiesz się, że opłata za przygotowanie fałszywych dokumentów to aż 35000 kredytów i jest to nieosiągalna wartość na początkowym stadium gry. Jensen postanowi odnaleźć fałszerza we własnym zakresie (350 punktów doświadczenia). Możesz od razu wyruszyć na poszukiwania tej osoby lub zaatakować speca od dokumentów i inne zgromadzone w okolicy osoby. Nie jest to jednak dobrym pomysłem, bo możesz znaleźć się pod zmasowanym ostrzałem i dodatkowo zwrócić na siebie uwagę stróżów prawa.
Odnalezienie fałszerza

Zbliż się do dziedzińca Konicky i Hracky. Wejścia na ten zakazany teren pilnuje jeden z bandytów. Jeśli nie chcesz go atakować (i jego kolegów) to przedostań się na gzyms pobliskiego budynku i przejdź w ten sposób nad pilnowanym przez zbira przejściem.
Musisz się pilnować, bo kolejni wrogowie patrolują wspomniany dziedziniec. Dobrym ponysłem byłoby zneutralizowanie ich (możesz ich atakować z zaskoczenia i ogłuszać gdy się rozejdą), bo w przeciwnym razie będziesz miał problemy z poprawnym zbadaniem dziedzińca i ustaleniem najlepszej ścieżki dotarcia do miejsca pobytu fałszerza. Jeśli mimo wszystko nie chcesz ich atakować to pozostawaj jak najdłużej na gzymsie lub przeskocz na jeden z pobliskich dachów. Bądź też gotowy do odwrócenia w jakiś sposób ich uwagi lub do błyskawicznego dotarcia do opisanej w dalszej części tekstu skrytki.

Eksploracja dziedzińca nie jest obowiązkowa, ale dobrze byłoby rozejrzeć się tu za małym szybem wentylacyjnym, wewnątrz którego ukryty został palmtop (Pocket secretary) z kodem 1998. W następnej kolejności dotrzyj do pokazanej na powyższym obrazku skrytki. Jej zamek ma zabezpieczenie poziomu 3, ale możesz skorzystać ze wspomnianego kodu 1998 żeby ją otworzyć. Wewnątrz skrytki odnajdziesz kolejny szyb wentylacyjny. Przejście przez niego umożliwi ci dotarcie do pomieszczenia na piętrze budynku (M2,3). To właśnie tam przebywa fałszerz - Milena.

Do biura z Mileną prowadzi też inna ścieżka, ale zakłada ona unikanie pułapek laserowych oraz kamery, tak więc lepiej jest ją zignorować jeśli znajdujesz się na bardzo wczesnym stadium gry (tj. zająłeś się opisywanym questem niedługo po pierwszym przybyciu do Pragi). Jeśli mimo wszystko chcesz ją sprawdzić to zignoruj składzik i wejdź do pobliskiego budynku. Nie dotykaj wiązek laserowych, bo doszłoby do eksplozji. Co do kamery, możesz ją sabotować ładunkiem EMP lub (jeśli odblokowałeś już utracone ulepszenia u Kollera) skorzystać np. z kamuflażu. Przy schodach przebywa pojedynczy strażnik. Warto go zneutralizować i zbadać jego ciało żeby pozyskać palmtopa z kodem 1980. Na piętrze unikaj kolejnych laserów i przedostań się do komputera. Możesz zaliczyć mini-grę hakerską (zabezpieczenie 1) lub wprowadzić pozyskany kod. Po włamaniu się do komputera możesz wyłączyć lasery i kamery, a także otworzyć drzwi skarbca i odblokować sobie dzięki temu dostęp do biura.
Za dotarcie do biura otrzymasz 750 punktów doświadczenia i premię jeśli działałeś z ukrycia. Po zainicjowaniu rozmowy z Mileną dobrze jest wybierać prawe opcje dialogowe, dzięki czemu oprócz problemów z Drahomiren poruszony też zostanie temat innych osób z ulepszeniami, którym Jensen będzie mógł pomóc. Milena poprosi na początek głównego bohatera o dostarczenie fałszywych dokumentów Edwardowi i Irence.
Uwaga - Milena wyjawi Jensenowi kod dostępu do sejfu znajdującego się w odwiedzanej niedawno skrytce (2489). Warto go splądrować w drodze powrotnej, bo oprócz 2 granatów odłamkowych odnajdziesz też w nim dużo kredytów.
Przekazanie dokumentów Edwardowi i Irence
Uwaga - Cel ten otrzymasz tylko jeśli byłeś wystarczająco dociekliwy w trakcie rozmowy z Mileną i zgodziłeś się na dostarczenie fałszywych dokumentów innym osobom z ulepszeniami. Jeśli pominałeś ten krok to możesz od razu przejść do kroku związanego z pozbyciem się Drahomira.

Irenka Bauer przebywa w budynku galerii sztuki Vincent Van Aug w centralnej części dzielnicy (M2,4). Odszukaj zejście do piwnicy, bo znajduje się tam małe pomieszczenie teatralne. Zalicz krótką rozmowę, w wyniku której kobieta otrzyma fałszywy dokument.

Edward Brod pracuje w mini-markecie w południowej części dzielnicy (M2,5). Po dotarciu w to miejsce zauważysz, że w mini-markecie przebywa zbir, który celuje z broni w Edwarda. Musisz szybko działać jeśli nie chcesz żeby Edward zginął. Zbira możesz zastrzelić lub zajść go od tyłu i wykonać na nim obezwładnienie. Jeśli Edward przeżył to porozmawiaj z nim po wszystkim. Możesz wyjawić mu prawdę na temat skuteczności przekazanego mu zezwolenia lub zachować tę informację dla siebie. Oprócz tego możesz przyjąć zapłatę (52 kredyty) lub odmówić. Otrzymasz 750 punktów doświadczenia.
Z Jensenem skontaktuje się Milena i poda mu kod 6788, którego główny bohater będzie później mógł użyć po dotarciu do rządowego kiosku w celu uaktywnienia przekazanych zezwoleń.
Rozprawienie się z Drahomirem

Nie wracaj do Drahomira, bo nawet jeśli poinformowałbyś go o rozwikłaniu całej intrygi to jedynym rozwiązaniem nadal pozostanie rozpoczęcie walki z nim. Zamiast tego odszukaj funkcjonariuszkę, o której wspomniała Milena - odnajdziesz ją w niewielkiej odległości na północny-zachód od posterunku (M2,6).
Po rozpoczęciu rozmowy z policjantką możesz złożyć jeden z dwóch donosów na Drahomira - oskarżyć go o porwanie i przetrzymywanie Mileny lub o produkcję fałszywych dokumentów i zmuszanie osób z wszczepami do kupowania ich. W obu przypadkach rozmówczyni zdecyduje się na podjęcie dalszych działań i wyruszy wraz ze swoimi podłwadnymi w stronę posterunku. Nie musisz już nic więcej robić. Zaczekaj aż Drahomir i inni skorumpowani funkcjonariusze zostaną zastrzeleni (po wszystkim możesz zbadać zwłoki Drahomira i odnaleźć m.in. palmtop). Otrzymasz 1500 punktów doświadczenia.
Uwaga - Jeśli w trakcie spotkania z Mileną pominąłeś krok dostarczenia fałszywych dokumentów Edwardowi i Irence to quest dobiegnie końca. W przeciwnym razie nadal będzie on aktywny i konieczne okaże się złożenie wizyty w Rządowym Urzędzie Rejestracyjnym w celu uaktywnienia przekazanych wcześniej zezwoleń (opis poniżej).
Uwierzytelnienie zezwoleń

Rządowy Urząd Rejestracyjny znajduje się w północnej części Pragi (M3,1), tak więc musisz dotrzeć na stację metra Capek i jako cel podróży wybrać stację Monument. Główne wejście do urzędu pilnowane jest przez dwóch strażników i nie możesz zwyczajnie przejść obok nich, bo teren urzędu to zakazana strefa i zostałbyś przez nich zaatakowany. Jeśli chcesz mimo wszystko wybrać to przejście to użyj kamuflażu lub szybko zneutralizuj obu strażników np. z pomocą rzucanych przedmiotów lub broni obezwładniającej. Ważne jest to żeby nie zwrócić na siebie uwagi innych stróżów prawa z okolicy. Unikaj również znalezienia się w obszarze sprawdzanym przez kamerę, bo doprowadziłoby to do wszczęcia alarmu.
Znacznie lepszym pomysłem jest przekradnięcie się do wnętrza urzędu szybami wentylacyjnymi. Zbadaj w tym celu obszar za urzędem i zlokalizuj pokazane na powyższym obrazku wejście do szybu. Wdrap się na pojazd, a następnie wykonaj pierwszy skok żeby otworzyć kratkę i drugi skok żeby przedostać się do szybu.

Niezależnie od wybranej taktyki działania musisz dotrzeć do pomieszczenia znajdującego się na tyłach urzędu rejestracyjnego. Także i tu unikaj wykrycia przez kamerę. Zainteresuj się tutejszym komputerem - ma on zabezpieczenie poziomu 1, ale możesz też wpisać hasło samithedog (pozyskuje się je dzięki sprawdzeniu palmtopa będącego na wyposażeniu jednego ze strażników). Dzięki włamaniu się do systemu możesz nie tylko wyłączyć kamery, ale i uaktywnić stanowisko do uwierzytelniania zezwoleń.

Podejdź do uaktywnionego stanowiska i skorzystaj z niego. Załączy się rozmowa z Mileną, z której wyniknie, że tylko jedna osoba będzie mogła zdobyć zezwolenie. Musisz w rezultacie dokonać wyboru czy ma być to Edward czy Irenka. Decyzję podejmij zanim upłynie limit czasu, bo w przeciwnym razie zawalisz zadanie i nikt nie otrzyma zezwolenia. Quest zostanie zakończony. Otrzymasz 1500 punktów doświadczenia i premię jeśli działałeś z ukrycia.
Epilog: Osoba, której zezwolenie nie zostało uwierzytelnione, zesłana zostanie do miasta Golem w kompleksie Utulek (mapa M15 w naszym poradniku). Możesz tam spotkać się z Edwardem lub z Irenką celem odbycia krótkiej rozmowy i ewentualnego przekazania rozmówcy neuropozyny.
0
- Deus Ex: Rozłam Ludzkości - poradnik do gry
- Deus Ex: Rozłam Ludzkości - poradnik do gry
- Praga - Zadania poboczne
- Złoty bilet - zadanie poboczne | Praga - Zadania poboczne | Deus Ex
- Tajemnicze ulepszenia - zadanie poboczne | Praga - Zadania poboczne
- Kult osobowości - zadanie poboczne | Praga - Zadania poboczne | Deus Ex
- Neonowe noce - zadanie poboczne | Praga - Zadania poboczne | Deus Ex
- Kalibrator - zadanie poboczne | Praga - Zadania poboczne | Deus Ex
- Samizdat - zadanie poboczne | Praga - Zadania poboczne | Deus Ex
- Praga - Zadania poboczne
- Deus Ex: Rozłam Ludzkości - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany784443 Generał
Dziekuje.Jednoczesnie prosze Admina o usuniecie mojego wpisu z 23.08.2016 jako,ze sprawa jest niebyla.Pozdrawiam.
Seanevar Junior
Zestaw Praxis z pokoju Allison Stanek (#11) zebrałem po powrocie z GARM, podczas godziny policyjnej w Pradze. Wcześniej wykonałem misję "Napad". Kościół obklejony taśmą, coś tam trzeba zhakować, ale dostać na górę się da.
best.nick.ever Generał
Jest gdzieś w poradniku coś na temat "użyteczne miejsca"?
JÓZEK2 Generał
2. możliwość. Namotałem się przy tym 5. serwerze i w końcu wlazłem nań po tych kostkach, które leżą w okół niego :)
Shira Junior
Jak można włączyć polskie napisy dialogów w grze? Cały interfejs mam po polsku, ale napisy wcale się nie pojawiają podczas dialogów np. jak Adam coś mówi.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
