Kult osobowości - zadanie poboczne | Praga - Zadania poboczne | Deus Ex
Na stronie jest opis przejścia pobocznego zadania Kult osobowości gry Deus Ex Rozłam Ludzkości. Opis informuje jak odnaleźć siedzibę kultu w kanałach, gdzie zainstalować urządzenia szyfrujące i jak poprawnie zaliczyć debatę z Richardem.
Aktualizacja:

Misję tę możesz odblokować podczas eksploracji kanałów biegnących pod południową częścią Pragi (mapa M2). Na poziomie 3 kanałów spotkasz mianowicie Viznika (M6,1) i możesz porozmawiać z nim na temat podejrzanego kultu, z którego został wypędzony. W celu dodania opisywanego questu do dziennika musisz obiecać przyjrzeć się bliżej sprawie (prawa opcja dialogowa), dzięki czemu otrzymasz 350 punktów doświadczenia i kartę dostępu (Viznik's keycard).
- Zestawienie celów misji
- Dotarcie do siedziby kultu
- Odnalezienie tajnego pomieszczenia Richarda w siedzibie kultu
- Zneutralizowanie Richarda i wyłączenie jego systemu
- Odnalezienie plakatu w siedzibie kultu i spotkanie się z Liborio
- Zainstalowanie trzech urządzeń szyfrujących
- Wyjawienie kultystom prawdy o Richardzie
Zestawienie celów misji
1. OBOWIĄZKOWY - Wejdź na zamknięty obszar (Enter the locked area) - Musisz dysponować kartą dostępu otrzymaną od Viznika.
2. OBOWIĄZKOWY - Znajdź sposób na konfrontację z Richardem (Find a way to confront Richard) - Możesz odnaleźć sekretne pomieszczenie Richarda w siedzibie kultu (M6,3) lub rozejrzeć się za zmiętym plakatem i udać się na spotkanie z Liborio w północnej Pradze (M3,2).
3. OBOWIĄZKOWY - Zneutralizuj Richarda (Neutralize Richard) - Cel ten uaktywni się tylko jeśli odnalazłeś tajne pomieszczenie w siedzibie kultu. Richard przebywa w małym pomieszczeniu na poziomie 4 kanałów (M6,3).
4. OBOWIĄZKOWY - Wyłącz system Richarda (Disable Richard's system) - Cel ten uaktywni się tylko jeśli odnalazłeś tajny pokój Richarda. Musisz dotrzeć do małego pomieszczenia na poziomie 4 kanałów (M6,3) i sabotować bezpieczniki.
5. OBOWIĄZKOWY - Udaj się do dzielnicy Cista (Travel to Cista Ctvrt) - Cel ten uaktywni się tylko jeśli odnalazłeś plakat w siedzibie kultu. Dotrzyj na stację metra i udaj się do północnej części Pragi (mapa M3).
6. OBOWIĄZKOWY - Odszukaj Liborio (Seek Out Liborio) - Cel ten uaktywni się tylko jeśli odnalazłeś plakat w siedzibie kultu. Sklep magiczny Liborio jest w północnej części Pragi (M3,2).
7. OBOWIĄZKOWY - Zainstaluj urządzenia szyfrujące (Install the signal scramblers) - Cel ten uaktywni się tylko jeśli spotkałeś się z Liborio. Urządzenia szyfrujące montuje się w trzech różnych miejscach na poziomie 4 kanałów (M6,5) (M6,6) (M6,7).
8. OBOWIĄZKOWY - Ujawnij innym prawdę o Richardzie (Reveal Richard to the others) - Cel ten uaktywni się tylko jeśli zainstalowałeś urządzenia szyfrujące. Musisz użyć mikrofonu na dolnym poziomie siedziby kultu.
Dotarcie do siedziby kultu

Użyj otrzymanej od Viznika karty dostępu na pobliskich zamkniętych drzwiach, dzięki czemu odblokujesz sobie wejście do siedziby kultu (M6,2). W miejscu tym głównego bohatera czeka rozmowa z przywódcą kultu Richardem. Jeżeli dysponujesz ulepszeniem Wzmacniacz społeczny to możesz obserwować reakcje Richarda w trakcie tego spotkania, aczkolwiek jego przebieg jest liniowy. Nie sprowokujesz Richarda w żaden sposób ani sam nie zostaniesz wygnany z kryjówki kultu (dopiero opcjonalna druga rozmowa z Richardem pod koniec questu będzie istotna pod kątem wybieranych opcji dialogowych). Na koniec spotkania otrzymasz 450 punktów doświadczenia.
Możesz teraz zachować się na dwa zasadnicze sposoby:
- Odnaleźć tajne pomieszczenie Richarda w siedzibie kultu - Wybór tego wariantu zachowania jest lepszym sposobem jeśli zależy ci na szybszym i/lub bardziej agresywnym zakończeniu tego questu. Będziesz musiał dotrzeć do kryjówki Richarda, a następnie ogłuszyć go lub zabić i wyłączyć jego system.
- Odnaleźć plakat w siedzibie kultu i udać się na spotkanie z Liborio - Wybór tego wariantu jest lepszym pomysłem jeśli chcesz zaliczyć to zadanie w bardziej pokojowy sposób. Będziesz musiał zabrać plakat z siedziby kultu, spotkać się z Liborio, odebrać od niego urządzenia szyfrujące, zamontować je w siedzibie kultu i na koniec odbyć swego rodzaju debatę z Richardem.
Odnalezienie tajnego pomieszczenia Richarda w siedzibie kultu

Pozostań w siedzibie kultu. Musisz przedostać się na wyższy poziom kanałów i najłatwiej możesz tego dokonać odnajdując drabinę (M6,3). Od momentu skorzystania z drabiny musisz unikać wykrycia jeśli nie chcesz znaleźć się na celowniku któregoś z trzech okolicznych działek obronnych. Warto przy okazji zaznaczyć, że Jensen nie może używać ulepszeń ani broni czy innych ofensywnych gadżetów (granaty itp.) podczas pobytu w siedzibie kultu. Musisz w rezultacie w dużym stopniu polegać na obiektach z otoczenia i wykorzystywać je do unikania znalezienia się na celowniku działek obronnych.

Celem podróży jest małe pomieszczenie na poziomie 4 kanałów (M6,4). Jeśli użyłeś drabiny to skieruj się szybko w stronę pobliskiego korytarza w momencie gdy kamera będzie zwrócona w inną stronę. Są tam zamknięte drzwi z zamkiem piątego poziomu, przy czym gra pozwoli ci je otworzyć z pomocą omniklucza (wytwórz taki obiekt jeśli dysponujesz odpowiednią liczbą części do craftingu).

Jeśli nie posiadasz ani odpowiednich umiejętności hakerskich ani omniklucza to możesz pozostać na dolnym poziomie siedziby kultu i zainteresować się pokazanym na obrazku metalowym balkonikiem, do którego Jensen może doskoczyć. Po tym jak tego dokonasz zainteresuj się lewym pomieszczeniem z jedną z kamer. Po tym jak kamera zwróci się w inną stronę szybko dobiegnij do widocznych w oddali drzwi. Prowadzą one bezpośrednio do kryjówki Richarda i mają one zamek z zabezpieczeniem "jedynie" drugiego poziomu, tak więc o wiele łatwiej jest się włamać.
Zneutralizowanie Richarda i wyłączenie jego systemu

Richarda musisz wyeliminować, gdyż zaatakuje on Jensena gdy tylko zauważy głównego bohatera. Plan ten możesz zrealizować np. dzięki wykonaniu obezwładnienia, użyciu broni palnej (Richarda możesz jedynie ogłuszyć używając choćby pistoletu obezwładniającego) czy wrzuceniu do pomieszczenia granatu gazowego. Warto dodać, że jedynie dzięki wybraniu korytarzy za drzwiami z zamkiem piątego poziomu będziesz mógł dotrzeć do miejsca, z którego możliwe będzie zaatakowanie Richarda z zaskoczenia. Za zneutralizowanie Richarda otrzymasz 750 punktów doświadczenia.
Druga część zadania jest już bardzo prosta. Odszukaj w pomieszczeniu skrzynkę z bezpiecznikami i wejdź z nią w interakcję żeby ją sabotować. Misja dobiegnie końca i otrzymasz w sumie 1100 punktów doświadczenia.
Odnalezienie plakatu w siedzibie kultu i spotkanie się z Liborio

Zbadaj siedzibę kultu i odszukaj w niej pokazany na powyższym obrazku zmięty plakat (Crumpled Poster). Obejrzyj go, dzięki czemu otrzymasz 350 punktów doświadczenia oraz kolejny cel misji polegający na odwiedzeniu Liborio, z którym Richard współpracował gdy trudnił się jako hipnotyzer. Musisz w związaku z tym dotrzeć do północnej części Pragi (mapa M3), tak więc wyjdź z kanałów i udaj się na stację metra Capek.
Dotrzyj do sklepu magicznego (M3,2) i porozmawiaj w nim z Liborio na temat przeszłości Richarda i jego aktualnych poczynań. Od Liborio otrzymasz trzy urządzenia szyfrujące, z pomocą których będziesz mógł zagłuszyć sygnał wykorzystywany przez Richarda do wpływania na kultystów. Otrzymasz przy okazji 350 punktów doświadczenia.
Zainstalowanie trzech urządzeń szyfrujących

Wyrusz z powrotem do siedziby kultu znajdującej się w kanałach pod południową częścią Pragi (M6,2). W celu dotarcia do miejsca umieszczenia pierwszego urządzenia szyfrującego zainteresuj się pokazanym na obrazku górnym metalowym balkonikiem, do którego możesz doskoczyć.
Od tego momentu musisz unikać wykrycia jeśli nie chcesz znaleźć się na celowniku któregoś z trzech okolicznych działek obronnych. Warto przy okazji zaznaczyć, że Jensen nie może używać ulepszeń ani broni czy innych ofensywnych gadżetów (granaty itp.) podczas pobytu w siedzibie kultu. Musisz w rezultacie w dużym stopniu polegać na obiektach z otoczenia i wykorzystywać je do unikania znalezienia się na celowniku działek obronnych.

Wejdź do lewego pomieszczenia w momencie gdy jedno z działek obronnych będzie zwrócone w inną stronę. Ponownie skręć w lewo. Miejsce umieszczenia urządzenia jest na końcu pomieszczenia (M6,5) i pokazuje je powyższy obrazek.

Powróć na balkonik, do którego wcześniej doskoczyłeś i zbliż się do zamontowanego nad nim jednego z działek obronnych. Miejsce umieszczenia drugiego urządzenia jest w pokazanym na obrazku miejscu (M6,6).

Zeskocz na niższy poziom i tym razem odszukaj w siedzibie kultu drabinę, dzięki której dotrzesz do innej części czwartego poziomu kanałów. Także i w tym miejscu musisz unikać wykrycia przez działko obronne. W momencie gdy zwróci się ono w stronę korytarza prowadzącego do zamkniętych drzwi przejdź szybko w lewo i schowaj się za zasłoną przy pokazanym na obrazku narożniku (M6,7). Możesz tu zamontować ostatnie trzecie urządzenia. Za umieszczenie wszystkich urządzeń otrzymasz 750 punktów doświadczenia.
Wyjawienie kultystom prawdy o Richardzie

Raz jeszcze powróć na niższy poziom siedziby kultu. Odszukaj w tym miejscu mównicę i wejdź w interakcję z mikrofonem, dzięki czemu rozpoczniesz swego rodzaju debatę z Richardem. Będzie ona miała dwa zasadnicze cele - wyjawienie kultystom, że byli oszukiwani (uda ci się tego dokonać niezależnie od wybieranych opcji zachowania) oraz przekonanie Richarda do tego, że niewłaściwie postępuje (będziesz mógł to osiągnąć tylko dzięki odpowiedniemu zachowywaniu się w trakcie rozmowy).

W odbyciu rozmowy z Richardem może ci pomóc ulepszenie Wzmacniacz społeczny, które pozwala na analizowanie na żywo innych osób (w tym na jak reagują na określone zachowania Jensena) i tworzenie ich profili psychologicznych. Dysponowanie nim nie jest jednak obowiązkowe. Sama debata może mieć dwa zakończenia. Domyślnie uda ci się jedynie przekonać kultystów do tego, że byli oszukiwani i w pewnym stopniu kontrolowani przez Richarda. Sprawi to, że odwrócą się od niego i opuszczą siedzibę kultu.
Jeśli chcesz dodatkowo przekonać Richarda do tego, że postępował w niewłaściwy sposób to musisz pilnować się przy wyborze opcji dialogowych. W początkowej części debaty wybierz prawą opcję dialogową (Beta). W dalszej części rozmowy zdecyduj się z kolei na górną opcję dialogową (Omega). Za zaliczenie debaty maksymalnie możesz zdobyć 1600 punktów doświadczenia (z tego 500 to nagroda za wybieranie najlepszych opcji zachowania).
Uwaga - Jeśli Richard przyznał się do błędu to od tego momentu będziesz mógł swobodnie podróżować po czwartym poziomie kanałów (i oczywiście odwiedzić jego prywatne pomieszczenie).
Uwaga - Po zakończeniu questu możesz odbyć krótką rozmowę z Viznikiem, ale nie otrzymasz za nią żadnego doświadczenia.
0
- Deus Ex: Rozłam Ludzkości - poradnik do gry
- Deus Ex: Rozłam Ludzkości - poradnik do gry
- Praga - Zadania poboczne
- Złoty bilet - zadanie poboczne | Praga - Zadania poboczne | Deus Ex
- Tajemnicze ulepszenia - zadanie poboczne | Praga - Zadania poboczne
- Kult osobowości - zadanie poboczne | Praga - Zadania poboczne | Deus Ex
- Neonowe noce - zadanie poboczne | Praga - Zadania poboczne | Deus Ex
- Kalibrator - zadanie poboczne | Praga - Zadania poboczne | Deus Ex
- Samizdat - zadanie poboczne | Praga - Zadania poboczne | Deus Ex
- Praga - Zadania poboczne
- Deus Ex: Rozłam Ludzkości - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany784443 Generał
Dziekuje.Jednoczesnie prosze Admina o usuniecie mojego wpisu z 23.08.2016 jako,ze sprawa jest niebyla.Pozdrawiam.
Seanevar Junior
Zestaw Praxis z pokoju Allison Stanek (#11) zebrałem po powrocie z GARM, podczas godziny policyjnej w Pradze. Wcześniej wykonałem misję "Napad". Kościół obklejony taśmą, coś tam trzeba zhakować, ale dostać na górę się da.
best.nick.ever Generał
Jest gdzieś w poradniku coś na temat "użyteczne miejsca"?
JÓZEK2 Generał
2. możliwość. Namotałem się przy tym 5. serwerze i w końcu wlazłem nań po tych kostkach, które leżą w okół niego :)
Shira Junior
Jak można włączyć polskie napisy dialogów w grze? Cały interfejs mam po polsku, ale napisy wcale się nie pojawiają podczas dialogów np. jak Adam coś mówi.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
