Zakupy na Czarnym Rynku - zadanie główne | Dubaj | Deus Ex Rozłam Ludzkości
Na stronie znajduje się opis przejścia pierwszego głównego zadania Zakupy na Czarnym Rynku gry Deus Ex Rozłam Ludzkości. Opis mówi jak unikać konfrontacji z przeciwnikami, jak dotrzeć do atrium i jak powstrzymać śmigłowiec przed odlotem.
Aktualizacja:
Zakupy na Czarnym Rynku to pierwsze główne zadanie, które automatycznie uaktywnia się w momencie rozpoczęcia gry. Dotyczy ono powstrzymania sprzedaży czarnorynkowych broni i w tym celu główny bohater musi dotrzeć do atrium niedokończonego luksusowego hotelu w Dubaju. Poniżej znajduje się zestawienie celów tej misji. W dalszej części tekstu jest z kolei jej opis przejścia i w szczególności zainteresuj się finałową częścią, albowiem może ona zakończyć się w różny sposób w zależności od tego jak dobrze sobie poradzisz.
Uwaga - Jeszcze przed rozpoczęciem misji w hotelu będziesz mógł wybrać startowe wyposażenie. Postaraj się dostosować wybór uzbrojenia do planowanego stylu gry (agresywny, unikanie wykrycia itp.).
Zestawienie celów misji
1. OBOWIĄZKOWY - Zablokuj dostęp do atrium (Seal off access to the atrium) - Musisz odbyć podróż przez cały hotel i dotrzeć do holu z windą (M1,5).
2. OBOWIĄZKOWY - Przywróć zasilanie klawiaturze (Restore power to the keypad) - Zamknięte drzwi napotyka się w początkowej fazie eksploracji hotelu. Musisz najpierw odnaleźć w okolicy skrzynkę z bezpiecznikami i dopiero po przywróceniu dostaw prądu użyć klawiatury i zaliczyć mini-grę hakerską.
3. DODATKOWY - Zakłóć działanie wzmacniacza sygnału (Jam the signal booster) - Wzmacniacz sygnału jest w jednym z apartamentów na poziomie 3 (M1,4). Jeśli masz zamiar go sabotować to dokonaj tego zanim dotrzesz do atrium.
4. OBOWIĄZKOWY - Nie pozwól, żeby śmigłowiec odleciał (Stop the chopper from escaping) - Śmigłowiec z atrium (M1,6) możesz uziemić otwierając właz w jego przedniej części i dokonując sabotażu. Jeśli się nie pośpieszysz to maszyna odleci (nie będzie to oznaczało całkowitego zawalenia misji).
5. DODATKOWY - Chroń Singha (Protect Singh) - Singh broni się w pobliżu śmigłowca w atrium (M1,6). Możesz pozbyć się szybko wszystkich wrogów w złotych maskach lub uziemić śmigłowiec, dzięki czemu misja automatycznie zakończy się. Jeśli się nie pośpieszysz to Singh może zginąć (nie będzie to oznaczało całkowitego zawalenia misji).
Dotarcie do atrium

Zanim jeszcze rozpoczniesz misję będziesz mógł wybrać startowe wyposażenie na potrzeby jej rozegrania:
- Jeśli zdecydujesz się na wyposażenie ogłuszające (Non-Lehtal) to możesz wybrać karabin z amunicją usypiającą (Tranquilizer Rifle) lub pistolet obezwładniający (Stun Gun).
- Jeśli zdecydujesz się na wyposażenie śmiercionośne (Lethal) to możesz wybrać karabin szturmowy (Combat Rifle) lub rewolwer (Revolver).
Wymienione bronie cechują się zbliżoną przydatnością i jedynie rewolwer nieco od nich odstaje. Wybór broni do tej misji nie ma kluczowego znaczenia, gdyż wielu wrogów będziesz mógł omijać lub eliminować w całości w oparciu o zaawansowane ulepszenia Jensena. Ponadto w razie potrzeby będziesz mógł odebrać bronie zabitym lub ogłuszonym wrogom.

Po wylądowaniu (M1,1) rozpocznij liniowy przemarsz. Doprowadzi on głównego bohatera do wejścia do szybu wentylacyjnego, przez który należy się przecisnąć. Po skorzystaniu z drabiny podejdź do dużych pojemników i skorzystaj z ogromnej siły Jensena żeby jeden z nich odsunąć na bok.
Wykonaj dwa dłuższe skoki żeby przedostać się na wyższą półkę. W kolejnym obszarze możesz użyć ulepszenia Wyostrzenie wzroku (Smart Vision) w celu zlokalizowania pokazanej na obrazku pękniętej ściany. Alternatywnie możesz zlokalizować ją we własnym zakresie. Wykorzystaj to, że Adam dysponuje ulepszeniem pozwalającym mu na przebijanie się przez tego typu osłabione ściany.

Znajdziesz się w pomieszczeniu z zamkniętymi drzwiami z terminalem, ale zanim będziesz mógł z niego skorzystać konieczne okaże się przywrócenie dostaw prądu. Popatrz do góry i doskocz do szybów wentylacyjnych biegnących przy suficie. Dotrzyj do bocznego pomieszczenia, zlokalizuj skrzynkę z bezpiecznikami i wejdź z nią w interakcję. Powróć do zamkniętych drzwi w ten sam sposób.
Możesz już wejść w interakcję z klawiaturą. Zamek ma zabezpieczenie poziomu 1, ale możesz przystąpić do mini-gry hakerskiej. Jej dokładne omówienie znajdziesz w samouczku gry i zamieściliśmy także związane z nią podpowiedzi w odrębnym rozdziale poradnika. Gwoli przypomnienia, rozpoczynasz w niebieskim punkcie wejścia/wyjścia i Twoim zadaniem jest przejęcie zielonego rejestru (w tym przypadku tylko jednego). Musisz w związku z tym przechwytywać prowadzące do rejestru kolejne węzły. Jeśli zostaniesz wykryty przez proces namierzania to postaraj się dokończyć operację zanim upłynie przydzielony limit czasu, bo w przeciwnym razie będziesz musiał rozpocząć mini-grę od początku.
Uwaga - Jeśli chcesz zdobyć osiągnięcie Palący kod to użyj "klasycznego kodu" 0451 do otwarcia drzwi. Unikniesz też w ten sposób konieczności rozegrania mini-gry hakerskiej.

W kolejnym obszarze po raz pierwszy spotkasz przeciwników (nazywani są oni przez grę Dżinami). Możesz zgodzić się na rozegranie krótkiego samouczka z korzystania z systemu zasłon. Nadrzędnym zadaniem Jensena jest dotarcie do pobliskich wind (M1,2). W pobliżu przebywa w sumie trzech przeciwników. Jeśli chcesz się ich pozbyć to możesz ich zastrzelić lub ich po cichu neutralizować. W tym drugim przypadku dobrze jest ich zaskakiwać po kolei i odciągać ich ciała w ustronne miejsca.
Jeżeli nie chcesz eliminować wrogów to możesz przede wszystkim starać się odwracać ich uwagę (np. rzucanymi przedmiotami), bądź też udać się od razu do południowej drabiny i dotrzeć dzięki niej na poziom 3. Pozwoli ci to swobodnie przemieszczać się nad ich głowami.

Do kolejnej części hotelu możesz przedostać się na dwa zasadnicze sposoby. Pierwszy z nich to dotarcie do sprawnej windy i jest on łatwy w realizacji tylko jeśli wyeliminowałeś wszystkich wrogów.
Jeśli nie chcesz atakować przeciwników to możesz przedostać się do bocznego pomieszczenia. Dostępu do niego blokuje zamknięta bramka, ale nie musisz zaliczać mini-gry hakerskiej, bo możesz przejść po poziomie 3 i zeskoczyć do odgrodzonego obszaru. W miejscu tym znajdziesz nową pękniętą ścianę. Możesz przebić się przez nią żeby odsłonić nieczynny szyb windy. Jako że Jensen dysponuje w tej misji ulepszeniem Ikar możesz śmiało wskoczyć do szybu i zaliczyć pionowy lot, który zakończy się pomyślnym lądowaniem.

Niezależnie od wybranej metody działania znajdziesz się w części hotelu, w której są apartamenty (M1,3) i Twoim nowym zadaniem będzie dotarcie do holu z kolejną windą (M1,5). W pierwszym obszarze możesz zaliczyć samouczek z działania w ukryciu lub go pominąć. W okolicy przebywa dwóch przeciwników. Jeśli planujesz ich wyeliminować (zabić lub ogłuszyć) to zaczekaj aż zwrócą się w inne strony. W przeciwnym razie skorzystaj z kamuflażu lub rzuć jakimś obiektem żeby nakłonić ich do udania się w inne miejsce.
W następnym obszarze gra zaproponuje ci odbycie samouczka z bezpośredniej walki, ale tak jak poprzednie nie jest on obowiązkowy. Najlepiej jest zaczekać aż tutejsi wrogowie rozejdą się, także jeśli masz w planach ich zabicie. W przeciwnym razie na poziomie 2 może nagle pojawić się kilku przeciwników i będą oni dysponowali przewagą wysokości.

W trakcie podróży do aktualnego celu misji dobrze jest pozostawać na poziomie 2, a to dlatego, że niższe piętro patrolowane jest przez znacznie większą liczbę wrogów. Na piętrze z kolei ryzyko nagłego wpadnięcia na kogoś jest mniejsze i ponadto wielu przeciwników przebywa wewnątrz apartamentów, a nie na głównych korytarzach.
Największa grupa przeciwników stacjonuje w sali widokowej i atakowanie ich nie jest dobrym pomysłem nawet jeśli masz w planach ich jedynie ogłuszać. Ich pola widzenia często przecinają się, a ponadto sala domyślnie obserwowana jest przez co najmniej jednego wartownika z górnych balkoników. W lokacji tej do odnalezienia jest palmtop z kodem (jego lokalizację prezentuje dołączony obrazek), który później ci się przyda. Jego zabranie nie jest jednak wymagane, bo będziesz mógł otworzyć zamek bez posiadania kodu lub korzystując z informacji z naszego poradnika.

Po drodze koniecznie zatrzymaj się przy drugim w kolejności apartamencie na poziomie 2 (M1,4). Znajduje się tam mianowicie wzmacniacz sygnału powiązany z opcjonalnym celem misji. W pomieszczeniu tym domyślnie przebywa dwóch wrogów. Możesz ich dość łatwo ogłuszyć lub zabić (zaczekaj aż się dostatecznie rozejdą), bądź też wywołać hałas w innym miejscu (np. w korytarzu albo na parterze) i nakłonić ich do oddalenia się od celu misji. Wejdź w interakcję ze wzmacniaczem żeby go sabotować - otrzymasz 250 punktów doświadczenia i premię jeśli unikałeś wykrycia.
Uwaga - W pomieszczeniu ze wzmacniaczem odnajdziesz również pierwszego eBooka. Warto jest je kolekcjonować, gdyż za odnalezienie każdego z nich otrzymasz 100 punktów doświadczenia.

W końcowej fazie podróży do atrium napotkasz co najmniej dwóch nowych przeciwników. Jeśli preferujesz agresywne rozwiązania to możesz ich zaatakować z zaskoczenia gdy stoją jeszcze obok siebie. W przeciwnym razie zaczekaj aż się rozejdą i ostrożnie ich wymiń lub pomóż sobie np. kamuflażem albo rzucanymi obiektami.
Celem podróży są zamknięte drzwi prowadzące do holu (M1,5). Możesz je otworzyć na dwa sposoby - zaliczając mini-grę hakerską (pierwszy poziom zabezpieczeń) lub wykorzystując kod ze wspomnianego wcześniej palmtopa - 0682. Po wkroczeniu do holu załączy się filmik i otrzymasz nowe wytyczne. Oprócz tego przyznane ci zostaną punkty doświadczenia - 500 i premię jeśli nie zostałeś wykryty.
Powstrzymanie śmigłowca przed odlotem

Otrzymałeś dwa nowe cele misji. Pierwszy z nich dotyczy powstrzymania śmigłowca (M1,6) przed odleceniem z hotelu, a drugi utrzymania przy życiu Singha broniącego się w pobliżu maszyny latającej. Pierwszy krok to dotarcie na najniższy poziom atrium. Najłatwiej możesz do tego doprowadzić wskakując do pustego szybu windy i wykorzystując to, że ulepszenie Ikar zamortyzuje lądowanie. Pośpiech jest w tym przypadku bardzo wskazany, albowiem jeśli nie będziesz działał wystarczająco szybko to oba wspomniane wyżej cele misji możesz zawalić.
W atrium przebywa grupa przeciwników w złotych maskach i dobrze jest korzystać z ulepszenia Wyostrzenie wzroku (Smart Vision), dzięki czemu będziesz ich mógł łatwo lokalizować. Kolejnych wrogów możesz eliminować i w takiej sytuacji możesz ich obezwładniać lub oddawać celne strzały z broni palnej (najlepiej wyciszonej). Staraj się unikać wykrycia przez nich, bo dysponują oni ulepszeniami i w rezultacie stanowią o wiele większe wyzwanie od napotykanych wcześniej Dżinów. Jeśli masz w planach unikanie ich to rozpocznij przemarsz przez lewą część atrium i dodatkowo obserwuj wskazania radaru żeby nie znaleźć się w ich polu widzenia.

Główny cel misji, czyli "uziemienie" śmigłowca, możesz zrealizować bez konieczności jej niszczenia w wyniku przeprowadzonego ostrzału. W celu wykonania tego zadania musisz przedostać się w pobliże przedniej części śmigłowca i odszukać pokazany na powyższym obrazku właz. Wejdź z nim w interakcję żeby sabotować maszynę latającą i w konsekwencji doprowadzić również do zaliczenia misji.
Alternatywnym rozwiązaniem jest odlot śmigłowca i może do tego dojść jeśli zbyt długo będziesz ociągał się z wykonaniem sabotażu. Nie doprowadzi to do całkowitego zawalenia opisywanego zadania, ale będzie oczywiście miało swoje konsekwencje w dalszej części gry.

Dodatkowy cel misji najprościej możesz zaliczyć dzięki wykonaniu opisanego wcześniej sabotażu, gdyż zadanie automatycznie zostanie wtedy zaliczone. Jeśli mimo wszystko zamierzasz zaangażować się w walki to Singha odnajdziesz na prawo od maszyny latającej. Możesz po dostatecznym zbliżeniu się do niego zająć się (SZYBKIM!) eliminowaniem tych wrogów w złotych maskach, którzy w danym momencie aktywnie go ostrzeliwują. Warto pomagać sobie tu ofensywnymi ulepszeniami takimi jak np. Tajfun.
Singh może zginąć jeśli straci cały pasek zdrowia. Misja nie zakończy się przez to niepowodzeniem, ale otrzymasz naganę i będziesz musiał liczyć się z konsekwencjami tego wydarzenia w dalszej części gry.
Za poprawne zaliczenie obu celów (sabotaż śmigłowca, utrzymanie Singha przy życiu) możesz otrzymać w sumie 1500 punktów doświadczenia + premię jeśli nie zostałeś wykryty. Tak jak już zostało to zaznaczone najłatwiej możesz do tego doprowadzić od razu wyruszając w stronę wrogiej maszyny latającej i omijając po drodze wszystkich wrogów w złotych maskach.
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany784443 Generał
Dziekuje.Jednoczesnie prosze Admina o usuniecie mojego wpisu z 23.08.2016 jako,ze sprawa jest niebyla.Pozdrawiam.
Seanevar Junior
Zestaw Praxis z pokoju Allison Stanek (#11) zebrałem po powrocie z GARM, podczas godziny policyjnej w Pradze. Wcześniej wykonałem misję "Napad". Kościół obklejony taśmą, coś tam trzeba zhakować, ale dostać na górę się da.
best.nick.ever Generał
Jest gdzieś w poradniku coś na temat "użyteczne miejsca"?
JÓZEK2 Generał
2. możliwość. Namotałem się przy tym 5. serwerze i w końcu wlazłem nań po tych kostkach, które leżą w okół niego :)
Shira Junior
Jak można włączyć polskie napisy dialogów w grze? Cały interfejs mam po polsku, ale napisy wcale się nie pojawiają podczas dialogów np. jak Adam coś mówi.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
