Batman Arkham Origins: Szalony Kapelusznik (The Mad Hatter)
Aktualizacja:
Szalony Kapelusznik (The Mad Hatter)
Sposób odblokowania misji: Szansa na rozpoczęcie tej pobocznej misji pojawia się tuż po opuszczeniu kanałów [Burnley Sewers] i ma to miejsce niedługo po rozpoczęciu głównego zadania Przedostań się do banku Gotham Merchants (Access the Gotham Merchants Bank).
Rozpoczęcie zadania

Tuż po wyjściu z kanałów, czyli w momencie powrotu do dzielnicy [Burnley], spotkasz się automatycznie z kilkoma przestępcami kontrolowanymi przez Szalonego Kapelusznika. Będziesz miał ponadto okazję wysłuchać przemówienia poszukiwanego przestępcy, dowiadując się, że porwał on niewinną kobietę.
Spotkanie się z Szalonym Kapelusznikiem

![Możesz już wyruszyć do sklepu należącego do szaleńca, który znajduje się w centralnej części dzielnicy o nazwie Zaułki [The Bowery] (powyższe screeny) - Szalony Kapelusznik (The Mad Hatter) - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1389/435109954.jpg)
Możesz już wyruszyć do sklepu należącego do szaleńca, który znajduje się w centralnej części dzielnicy o nazwie Zaułki [The Bowery] (powyższe screeny). Zachowaj czujność, bo okolice wejścia do kryjówki Szalonego Kapelusznika mogą być pilnowane przez kilku zwykłych bandytów i w takiej sytuacji musisz się oczywiście z nimi rozprawić. Po oczyszczeniu okolicy skieruj się do wnętrza budynku [Hat Shop].

Zacznij od użycia pazura na kratce zlokalizowanej blisko sufitu i podbiegnij do ściany, tak by Batman doskoczył do szybu. Przejdź przez szyb i po dotarciu do sali z Szalonym Kapelusznikiem zacznij atakować jego podwładnych. Wrogowie ci nie powinni stanowić dużego zagrożenia, aczkolwiek nie pozwól im się zapędzić w jeden z narożników pomieszczenia. Po wygranej bitwie podejdź do Kapelusznika i wciśnij przycisk/klawisz interakcji.
Wydostanie się z koszmaru

Po znalezieniu się w "Krainie Czarów" wyrusz prosto. Nie próbuj za wszelką cenę dogonić Kapelusznika, tym bardziej, że w okolicy natrafisz na pierwsze pułapki. Musisz mianowicie unikać kontaktu z wyładowaniami, przebiegając w odpowiednich momentach przez obszary, w których one się pojawiają.

Zatrzymaj się przed ostatnią płytą, która w regularnych odstępach czasu podłączana jest do prądu. Zaczekaj aż wyładowania znikną, podbiegnij do krawędzi i wyrzuć kilka batarangów, dzięki czemu trafią one w zlokalizowane po prawej stronie lampiony (powyższy screen). Szybko wycofaj się żeby nie zostać porażonym prądem, zaczekaj ponownie na zniknięcie wyładowań i spróbuj po raz kolejny. Powtarzaj tę czynność do momentu trafienia we wszystkich sześć lampionów, a to dlatego, że doprowadzi to do opuszczenia mostu zwodzonego.

Możesz już wznowić przemarsz, doskakując na sam koniec do krawędzi. Przesuń się maksymalnie w prawo i dopiero wtedy się opuść. Wdrapuj się na kolejne półki, docierając docelowo do sali z trzema drzwiami. Musisz wybierać za każdym razem te drzwi, przy których w danym momencie widoczna jest postać pomocnika Kapelusznika, a więc: prawe, lewe, prawe.

Jeżeli wszystko wykonałeś zgodnie z planem to trafisz do nowej lokacji, w której znajduje się duże lustro. Bądź gotowy do stoczenia w tym miejscu bardzo długiej bitwy, tak więc unikaj zbyt częstych utrat punktów zdrowia, bo w przeciwnym wypadku możesz nie dotrwać do końca. W szczególności mam tu na myśli przeciwników uzbrojonych w noże, którzy tradycyjnie dla tego typu konfrontacji powinni być eliminowani w pierwszej kolejności. Po rozprawieniu się ze wszystkimi oponentami wybierz drzwi prowadzące do kolejnego obszaru.

Ruszaj w prawo, po raz kolejny zajmując się skutecznym unikaniem wyładowań. Także i w tym miejscu będziesz musiał dobrze zgrać kilka czynności w czasie. Zaczekaj aż przy ostatniej płycie znikną wyładowania, szybko podbiegnij do pokazanej na screenie prawej ściany i rozpyl na niej wybuchowy żel. Odskocz od obszaru z wyładowaniami i zdetonuj ładunek, odblokowując sobie przejście do nowej lokacji.

Wejdź na niewielką pływającą platformę, wybierz z inwentarza pazur i wyceluj w interaktywny punkt zlokalizowany w centralnej części rzeki. Po przyciągnięciu się do tego punktu ponownie użyj pazura, tym razem po to żeby przedostać się bezpiecznie na prawy brzeg. Opuść to miejsce, a po znalezieniu się w kolejnej lokacji złap się krawędzi i zacznij przemieszczać w prawo. Po dotarciu na niewielką półkę kucnij i w taki sposób przejdź przez wąski tunel.

Skorzystaj z drabiny, a następnie wejdź na znajdującą się w tym miejscu linę. Wciśnij zasugerowany przez grę przycisk/klawisz, dzięki czemu Batman zacznie zjeżdżać na linie i w rezultacie przebije się przez widoczną w oddali przeszkodę. Po udanym lądowaniu błyskawicznie wyrusz w stronę widocznego w oddali wyjścia, a to dlatego, że wkrótce zaczną odpadać kolejne fragmenty mostu. Wykonaj na sam koniec pojedynczy skok i przejdź przez nowe drzwi, docierając do wieży z wieloma pracującymi trybikami.

Na początek wybierz z inwentarza zaczep i użyj go do rozwinięcia liny dokładnie nad miejscem, w którym przebywa główny bohater. Przedostań się na linę z wykorzystaniem haka i zeskocz na znajdującą się nieznacznie pod nią niewielką półkę. Wejdź tu w interakcję z urządzeniem kontrolującym pracę całej maszynerii z zamiarem dokonania sabotażu.

Możesz kontynuować wspinaczkę, ponownie używając zaczepu na jednym z wyżej położonych interaktywnych punktów. Dotrzyj z pomocą haka na nową linę, a następnie poszybuj w stronę wyjścia z opisywanej lokacji. Po znalezieniu się w nowym miejscu skorzystaj z drabiny i zatrzymaj się przy krawędzi. Zaczekaj na odpowiedni moment i wykonaj skok. Przejdź po linie i ponownie zaczekaj na dobry moment do zdecydowania się na skok.

Wespnij się na wyższą półkę i otwórz drzwi. Po dotarciu w nowe miejsce użyj haka na wyżej położonym interaktywnym mechaniźmie i zaczekaj aż zjedzie on na sam dół. Możesz już po raz drugi skorzystać z haka, tym razem w celu dotarcia do niedostępnego wcześniej otworu w suficie. Pozostało ci już tylko przejść po kilku poziomych rurkach, które zaprowadzą Cię do włazu i zakończą całą tę scenę.
Unieszkodliwienie Szalonego Kapelusznika

Co ciekawe, nie czeka Cię tu żaden pełnoprawny pojedynek z Szalonym Kapelusznikiem, albowiem do jego pokonania posłuży ci przyznany przez grę odwrócony batarang (Reverse Batarang). Zacznij od wycelowania w szaleńca i przytrzymaj wskazany przez grę przycisk/klawisz. Na puszczenie przycisku zdecyduj się dopiero po zakończeniu procesu celowania. Pozostało ci już tylko obejrzeć końcową scenkę i opuścić sklep Kapelusznika.
[Nowy profil postaci: Szalony Kapelusznik (The Mad Hatter)]
[Nowe trofeum postaci: Szalony Kapelusznik (The Mad Hatter)]
[Nowa grafika koncepcyjna: Szalony Kapelusznik (The Mad Hatter)]
- Batman: Arkham Origins - poradnik do gry
- Batman: Arkham Origins - poradnik do gry
- Batman Arkham Origins: Poszukiwani przestępcy
- Batman Arkham Origins: Enigma
- Batman Arkham Origins: Anarky
- Batman Arkham Origins: Pingwin (Penguin)
- Batman Arkham Origins: Szalony Kapelusznik (The Mad Hatter)
- Batman Arkham Origins: Deadshot
- Batman Arkham Origins: Czarna Maska (Black Mask)
- Batman Arkham Origins: Shiva
- Batman Arkham Origins: Bird
- Batman Arkham Origins: Uciekinierzy z Blackgate (Escaped Blackgate prisoners)
- Batman Arkham Origins: Przestępstwa w toku (Crime in Progress)
- Batman Arkham Origins: Poszukiwani przestępcy
- Batman: Arkham Origins - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Jedmar Legionista
Jeśli dobrze pamiętam to ta skrzynka z bronią wisi na takim jakby dźwigu, też miałem problem żeby ją znaleźć.
zanonimizowany996141 Junior
Gdzie się zdobywa rękawice (dzielnica) i niewiem co muszę zrobić dalej jestem teraz po pingwine pisze że ukończono kapelusznik też a żeby zdobyć pakiety danych trzeba mieć te rękawice no i siedzę w dołku niewiem co muszę dalej robić mam już zaklucacz ale nie byłem w teatrze pomocy proszę????
zanonimizowany999730 Junior
robie w tej chwili zadanie poboczne a wiec szukam pakietow danych enigmy. Znalazlam juz wszystkie ale zostalo mi kilka w sali balowej z hotelu Royalas w dzielnicy brylantow. Wiec kiedy chce wejsc do "wesolego" miasteczka Jokera to klauni na krzeslach elektrycznych nadal sie wlaczaja bez wzgledu na to, ze juz przeszlam glowna gre. W zaden sposob nie moge sie dostac do sali balowej, nie wiem czy moja gra sie zaciela czy poprostu musze to zrobic w inny sposob. Ps. swiatelka do otworzenia miejsc z zaczepami nie pokazuja sie.
zanonimizowany650129 Senator
"Nie mogę znaleźć skrzynki z bronią na statku Pingwina. Mógłby mi ktoś powiedzieć, w jakim pomieszczeniu zalega?"
Jest w wiszącym kontenerze, którego drzwi otworzysz hakiem. Włącz tryb detektywa, a ujrzysz który to kontener
"Gdzie się zdobywa rękawice (dzielnica) i niewiem co muszę zrobić dalej"
Rękawice elektryczne zabierzesz Electrocutionerowi, w hotelu Gotham City Royal, wykonując zadanie z głównego wątku fabularnego.
zanonimizowany1070685 Junior
Witam mam problem z przejściem jednej misji a chodzi o przedostanie się do jaskini Batmana może mi ktoś powiedzieć gdzie jest na klawiaturze też przycisk żeby dostać się do jaskini Batmana ?? Bardzo bym prosił o pomoc
zanonimizowany1075036 Junior
Witam, ja natomiast mam problem z przejściem w części "uzyskaj dostęp do serwerów policji - boczne pomieszczenia" mianowicie, po zeskoczeniu i znokautowaniu przeciwnika, udaję się w prawo do drzwi, jednak za każdym razem alarmowana jest cała reszta. Ktoś może mi pomóc?? Dzięki
terminator218 Junior
Zawiecha przy misji: Ucieknij z komisariatu. Po spotkaniu z Gordonem i walce z jego ludźmi (rzucenie kulki dymnej) wróciłem do miejsca gdzie jest pełno tych kanałów, i punktów obserwacyjnych (takie duże pomieszczenie, odbywała się tam walka z kikloma uzbrojonymi gliniarzami). Nazwane jest chyba Poczekalnią. Pierwszym razem odbyła się tu walka z ww gliniarzami, których eliminowało się z ukrycia, drugi raz po spotkaniu z Gordonem nasz Batman pobiegł do windy. tam był Gordon i tam było wyjście. ja jednak po raz trzeci wróciłem do tego pomieszczenia i nie moge znaleźć drogi do wyjścia. windy nie da sie uruchomić, chyba jest na górze ale ja nie mam pomysłu jak tam się dostac bez tej windy. ciągle dochodzę do starego nieużywanego szybu na windę i dalej nie ma wyjścia. serwerownia, strzelnica i nic. nie wiem czy to jakiś glitch, bug czy co. pomocy! konsola x360. gg 2848883 lub tu w komentarzu. w załączniku foto o jaką windę chodzi.
J@nek Junior
Mam problem z misja "Rozbrój bombę na stacji kolejowej",moja winda nie podjezdza do góry pomimo uzycia rekawic elektrycznych na generatorze.Wysjani mi ktos o co kaman?
Strielok1011 Centurion
szczerze to ta gra to porazka w porownaniu do poprzednich czesci pod wzgledem technicznym. fabula i misje poboczne sa super, nie mam zastrzezen ale bledow tyle ze glowa boli i co wiecej ponad 2 lata po premierze, a dalej nie poprawione. mimika postaci podczas rozmow to jest tragedia, w arkham city byla wiele lepsza. filmy za to fajne, i poprawiona troche walka a chyba nawet lepiej zoptymalizowany silnik gry, choc nie wiem czy to ten sam co w arkham city. no ale reszta to po prostu jawna kpina z klientow i naciaganie na kase bo dlc to maja czas platne zrobic ale bledow po prawic nie. jak tak bedzie dalej to przesiade sie na piraty i beda biedniejsi o moja wersje gry.
Ragusowa Junior
Witam mam mały problem bo przy zbieraniu pakietów z danymi Enigmy został mi tylko jeden który jest w kościele, lecz nie pokazuje mi misji czarnej maski żeby później jakoś się do niego dostać zrobiłam już wszystkie misje poboczne i nic poradzi ktoś coś ?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
