Batman Arkham Origins: Shiva

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Shiva

Sposób odblokowania misji: Szansa na rozpoczęcie tej pobocznej misji pojawia się w trakcie swobodnej eksploracji dzielnicy o nazwie Zaułki [The Bowery].

Rozpoczęcie zadania

1 - Shiva - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry
W trakcie przemierzania centralnej części dzielnicy Zaułków [The Bowery] powinieneś usłyszeć płacz dziecka - Shiva - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry

W trakcie przemierzania centralnej części dzielnicy Zaułków [The Bowery] powinieneś usłyszeć płacz dziecka. Przedostań się na najniższy poziom (pod szklaną kopułę) i zlokalizuj pokazany na powyższych screenach wózek dziecięcy. Zbadaj wózek, dzięki czemu okaże się, że była to pułapka zastawiona przez Shivę. Wciśnij w odpowiednim momencie przycisk/klawisz kontry, otrzymując zaproszenie do miejsca rozegrania pierwszej próby.

Zaliczenie pierwszej próby Shivy

2 - Shiva - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry
Policjant jest więziony w centrum handlowym - Shiva - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry
Policjant jest więziony w centrum handlowym

Pojmany przez Shivę "niewinny" policjant przetrzymywany jest w południowo-wschodnim narożniku dzielnicy [Coventry], a konkretnie w miejscu, w którym styka się ona z Dzielnicą Brylantów [Diamond District] oraz dzielnicą [Burnley]. Po dotarciu na miejsce powinieneś usłyszeć nawoływania policjanta i musisz zlokalizować drzwi prowadzące do centrum handlowego [Shopping Complex].

Przejście prowadzące do pierwszego generatora - Shiva - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry
Przejście prowadzące do pierwszego generatora

Nie próbuj oczywiście od razu odcinać policjanta, bo zginąłby on w wyniku porażenia prądem. Zamiast tego użyj haka żeby przedostać się na prawą półkę i zlokalizuj dziurę w ogrodzeniu, przez którą Batman będzie się mógł przecisnąć. Po wykonaniu tej czynności zniszcz pierwszy generator.

Umiejętnie unikaj szybkich ataków wojowniczek - Shiva - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry
Umiejętnie unikaj szybkich ataków wojowniczek

Przygotuj się, bo tuż po sabotowaniu generatora w okolicy pojawią się trzy wojowniczki Shivy. W trakcie walk staraj się przede wszystkim poprawnie reagować na ich ataki, wciskając (niebieskie znaki) lub przytrzymując (żółte znaki) przycisk/klawisz kontrataku. Nie przejmuj się też zbytnio jeśli atakowana wojowniczka na chwilę zniknie ci z oczu i po prostu zmieniaj w takiej sytuacji cel. Kontynuuj prowadzenie walk do momentu pokonania wszystkich wojowniczek.

Rozwiń linę i przejdź po niej - Shiva - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry
Rozwiń linę i przejdź po niej

Musisz teraz dotrzeć do lewego generatora i należy rozpocząć od wybrania z inwentarza zaczepu. Rozwiń z pomocą tego gadżetu linę, złap się jej i dotrzyj z jej pomocą na balkonik zlokalizowany na lewo od więzionego policjanta. Tak samo jak wcześniej musisz tu przyczynić się do zniszczenia generatora.

Użyj batarangu żeby uwolnić policjanta - Shiva - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry
Użyj batarangu żeby uwolnić policjanta

Analogicznie do wcześniejszej części tego zadania do pokonania będą trzy wrogie wojowniczki i odniesienie zwycięstwa nie powinno ci sprawić jakichś ogromnych kłopotów. Po zabezpieczeniu okolicy ponownie rozwiń linę (zaczep) i powróć do głównej sali. Użyj tu batarangu do oswobodzenia policjanta. Porozmawiaj z tą postacią, dowiadując się o drugim stróżu prawa.

Odnalezienie drugiego policjanta

Ślad krwi - Shiva - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry
Ślad krwi

Załącz skaner dowodów i zbadaj obrzeża fontanny, która do niedawna była podłączona do generatorów, odnajdując ślad krwi nadający się do zeskanowania. Pozostaw załączony tryb detektywa, powróć do dzielnicy [Coventry] i wyrusz za śladami pojawiającymi się na ziemi.

Zwłoki - Shiva - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry
Zwłoki

W drodze do miejsca odnalezienia drugiego policjanta nie powinieneś spotkać żadnych przeciwników, ale za to konieczne okaże się wspięcie na kilka wyższych półek. Po dotarciu do celu podróży okaże się niestety, że stróż prawa został zamordowany. Zbadaj jego ciało i bądź gotowy do ponownego odparcia ataku z zaskoczenia w wykonaniu Shivy (przycisk/klawisz kontry).

Dotarcie do miejsca pobytu Shivy

3 - Shiva - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry
Uważaj na snajperów rozstawionych w pobliżu wejścia do Wieży Cudów - Shiva - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry
Uważaj na snajperów rozstawionych w pobliżu wejścia do Wieży Cudów

Kryjówka Shivy znajduje się w lobby Wieży Cudów w dzielnicy [Sheldon Park]. Zbliż się do niej od południowej strony, przy czym zwróć uwagę na snajperów okupujących niektóre spośród narożnych balkoników budynku. W zależności od upodobań możesz spróbować przemknąć obok snajperów lub pozbyć się ich skutecznymi nokautami z zaskoczenia. Niezależnie od tego jak się zachowałeś wejdź na sam koniec do Wieży Cudów [Wonder Tower - Lobby].

Pokonanie Shivy i jej pomocników

Warto pozbyć się co najmniej kilku pomocniczek Shivy - Shiva - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry
Warto pozbyć się co najmniej kilku pomocniczek Shivy

Pojedynek z Shivą rozpocznij od wciśnięcia przycisku/klawisza kontrataku, tak by odperzeć pomyślnie atak ze strony wszystkich postaci próbujących naskoczyć na Batmana. W pierwszej części bitwy Shivie będą właśnie pomagały podległe jej wojowniczki, z którymi miałeś już do czynienia w centrum handlowym. Powinieneś w rezultacie doskonale wiedzieć w jaki sposób należy reagować na ich ataki.

Odbieraj zabójczyni kolejne punkty zdrowia - Shiva - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry
Odbieraj zabójczyni kolejne punkty zdrowia

W miarę możliwości skupiaj się na zadawaniu obrażeń Shivie, a to dlatego, że w celu awansowania do drugiej części pojedynku będziesz musiał odebrać jej wystarczającą ilość punktów zdrowia, a nie pozbyć się wszystkich towarzyszących jej postaci. Także i w tym przypadku kluczem do sukcesu jest bezbłędne wyprowadzanie kontrataków, choć nie musisz ograniczać się do defensywy i możesz też szukać okazji do zadawania jej obrażeń.

Pilnuj się w trakcie bezpośrednich starć z ekspertami od sztuk walk - Shiva - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry
Pilnuj się w trakcie bezpośrednich starć z ekspertami od sztuk walk

Po tym jak Shiva straci około połowy paska zdrowia awansujesz do drugiej części pojedynku. Tym razem Shiva wezwie sobie na pomoc ekspertów od sztuk walki (martial artist). Gwoli przypomnienia, musisz liczyć się z tym, że postacie te będą mogły kontrować niektóre uderzenia Batmana. W przypadku blokowania ich ciosów musisz z kolei pamiętać o tym żeby dwukrotnie wciskać przycisk/klawisz kontrataku celem zniwelowania całej sekwencji.

Przytrzymuj klawisz kontry żeby unikać ataków kataną - Shiva - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry
Przytrzymuj klawisz kontry żeby unikać ataków kataną

Także i w drugiej części pojedynku nie musisz pozbyć się całej obstawy Shivy, choć może ci to oczywiście pomóc w bardziej skutecznym atakowaniu głównego bossa. Zabójczyni zacznie zapewne używać katany, tak więc nie zapominaj o konieczności przytrzymywania klawisza kontry. Stopniowo wyczerpuj pasek energii Shivy i na sam koniec bądź gotowy do kilkukrotnego wciśnięcia wskazanego przez grę przycisku/klawisza celem zablokowania jej ostatniego uderzenia kataną. To już koniec tej pobocznej misji.

[Aktualizacja profilu postaci: Shiva]

[Nowe trofeum postaci: Shiva]

[Nowa grafika koncepcyjna: Shiva]

[Nowe wyzwanie: Wyzwania treningowe (Combat Training)]

Batman: Arkham Origins

16 października 2013

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2014-01-10
15:57

Jedmar Legionista

Jeśli dobrze pamiętam to ta skrzynka z bronią wisi na takim jakby dźwigu, też miałem problem żeby ją znaleźć.

Komentarz: Jedmar
2014-05-05
21:25

zanonimizowany996141 Junior

Gdzie się zdobywa rękawice (dzielnica) i niewiem co muszę zrobić dalej jestem teraz po pingwine pisze że ukończono kapelusznik też a żeby zdobyć pakiety danych trzeba mieć te rękawice no i siedzę w dołku niewiem co muszę dalej robić mam już zaklucacz ale nie byłem w teatrze pomocy proszę????

Komentarz: zanonimizowany996141
2014-09-14
11:13

zanonimizowany999730 Junior

robie w tej chwili zadanie poboczne a wiec szukam pakietow danych enigmy. Znalazlam juz wszystkie ale zostalo mi kilka w sali balowej z hotelu Royalas w dzielnicy brylantow. Wiec kiedy chce wejsc do "wesolego" miasteczka Jokera to klauni na krzeslach elektrycznych nadal sie wlaczaja bez wzgledu na to, ze juz przeszlam glowna gre. W zaden sposob nie moge sie dostac do sali balowej, nie wiem czy moja gra sie zaciela czy poprostu musze to zrobic w inny sposob. Ps. swiatelka do otworzenia miejsc z zaczepami nie pokazuja sie.

Komentarz: zanonimizowany999730
2014-12-28
17:37

zanonimizowany650129 Senator

"Nie mogę znaleźć skrzynki z bronią na statku Pingwina. Mógłby mi ktoś powiedzieć, w jakim pomieszczeniu zalega?"
Jest w wiszącym kontenerze, którego drzwi otworzysz hakiem. Włącz tryb detektywa, a ujrzysz który to kontener
"Gdzie się zdobywa rękawice (dzielnica) i niewiem co muszę zrobić dalej"
Rękawice elektryczne zabierzesz Electrocutionerowi, w hotelu Gotham City Royal, wykonując zadanie z głównego wątku fabularnego.

Komentarz: zanonimizowany650129
2015-02-11
16:53

zanonimizowany1070685 Junior

Witam mam problem z przejściem jednej misji a chodzi o przedostanie się do jaskini Batmana może mi ktoś powiedzieć gdzie jest na klawiaturze też przycisk żeby dostać się do jaskini Batmana ?? Bardzo bym prosił o pomoc

Komentarz: zanonimizowany1070685
2015-03-02
16:20

zanonimizowany1075036 Junior

Witam, ja natomiast mam problem z przejściem w części "uzyskaj dostęp do serwerów policji - boczne pomieszczenia" mianowicie, po zeskoczeniu i znokautowaniu przeciwnika, udaję się w prawo do drzwi, jednak za każdym razem alarmowana jest cała reszta. Ktoś może mi pomóc?? Dzięki

Komentarz: zanonimizowany1075036
2015-06-02
04:06

terminator218 Junior

Zawiecha przy misji: Ucieknij z komisariatu. Po spotkaniu z Gordonem i walce z jego ludźmi (rzucenie kulki dymnej) wróciłem do miejsca gdzie jest pełno tych kanałów, i punktów obserwacyjnych (takie duże pomieszczenie, odbywała się tam walka z kikloma uzbrojonymi gliniarzami). Nazwane jest chyba Poczekalnią. Pierwszym razem odbyła się tu walka z ww gliniarzami, których eliminowało się z ukrycia, drugi raz po spotkaniu z Gordonem nasz Batman pobiegł do windy. tam był Gordon i tam było wyjście. ja jednak po raz trzeci wróciłem do tego pomieszczenia i nie moge znaleźć drogi do wyjścia. windy nie da sie uruchomić, chyba jest na górze ale ja nie mam pomysłu jak tam się dostac bez tej windy. ciągle dochodzę do starego nieużywanego szybu na windę i dalej nie ma wyjścia. serwerownia, strzelnica i nic. nie wiem czy to jakiś glitch, bug czy co. pomocy! konsola x360. gg 2848883 lub tu w komentarzu. w załączniku foto o jaką windę chodzi.

Komentarz: terminator218
2015-11-24
20:45

J@nek Junior

Mam problem z misja "Rozbrój bombę na stacji kolejowej",moja winda nie podjezdza do góry pomimo uzycia rekawic elektrycznych na generatorze.Wysjani mi ktos o co kaman?

Komentarz: J@nek
2016-02-26
23:35

Strielok1011 Centurion

szczerze to ta gra to porazka w porownaniu do poprzednich czesci pod wzgledem technicznym. fabula i misje poboczne sa super, nie mam zastrzezen ale bledow tyle ze glowa boli i co wiecej ponad 2 lata po premierze, a dalej nie poprawione. mimika postaci podczas rozmow to jest tragedia, w arkham city byla wiele lepsza. filmy za to fajne, i poprawiona troche walka a chyba nawet lepiej zoptymalizowany silnik gry, choc nie wiem czy to ten sam co w arkham city. no ale reszta to po prostu jawna kpina z klientow i naciaganie na kase bo dlc to maja czas platne zrobic ale bledow po prawic nie. jak tak bedzie dalej to przesiade sie na piraty i beda biedniejsi o moja wersje gry.

Komentarz: Strielok1011
2020-04-02
19:56

Ragusowa Junior

Witam mam mały problem bo przy zbieraniu pakietów z danymi Enigmy został mi tylko jeden który jest w kościele, lecz nie pokazuje mi misji czarnej maski żeby później jakoś się do niego dostać zrobiłam już wszystkie misje poboczne i nic poradzi ktoś coś ?

Komentarz: Ragusowa

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl