Batman Arkham Origins: Pokonaj Bane'a #2
Aktualizacja:
Pokonaj Bane'a #2 (Defeat Bane #2)

Finałowy pojedynek z Bane'em składa się z dwóch wyraźnie różniących się części. Pierwsza część opisywanego pojedynku jest bardzo podobna do końcowej fazy poprzedniego spotkania z Bane'em, a to dlatego, że będzie on już wzmocniony Jadem i będzie ponadto zajmował się wykonywaniem potężnych szarż. Pamiętaj o tym żeby za wszelką cenę unikać szarż poprzez stosowanie uskoków, bo jeśli zostaniesz uderzony to stracisz sporo punktów zdrowia i wystawisz się na kolejne ataki. Unikaj również silnych uderzeń w ziemię (kończą one zawsze serię szarż w wykonaniu Bane'a) oraz prób złapania Batmana, albowiem w takiej sytuacji będziesz musiał wybronić się przed poważniejszymi obrażeniami.

Od czasu stoczenia bitwy w hotelu Gotham Royal nie zmieniła się również taktyka działania w kwestii odbierania Bane'owi kolejnych punktów zdrowia. Musisz mianowicie szukać okazji do tego żeby trzykrotnie ogłuszyć bossa peleryną (uwaga - ataki peleryną mogą zostać przerwane przez Bane'a jeśli rozpoczniesz je zbyt późno po jego ostatnim ataku).

Po ogłuszeniu Bane'a peleryną przystępuj do wyprowadzania serii szybkich uderzeń w walce wręcz, przed którymi boss nie będzie się już w stanie obronić. Całość finalizuj wyprowadzeniem specjalnego ataku odpalanego dzięki jednoczesnemu wciśnięciu dwóch przycisków/klawiszy (nie jest to absolutnie wymagane, aczkolwiek stosowanie tej kombinacji pozwoli ci szybciej wyczerpywać pasek energii bossa).

Od momentu wyprowadzenia jednej pełnej serii ataków na arenie zaczną pojawiać się więźniowie. Nie ignoruj całkowicie tych postaci, choć możesz oczywiście liczyć na to, że wielu wrogów zostanie powalonych na ziemię przez biegającego Bane'a. O wiele lepiej jest wykorzystywać te osoby do szybszego ładowania rękawic elektrycznych. Jak zapewne pamiętasz rękawice pomogą ci w osłabianiu Bane'a, tak więc warto je uaktywniać gdy tylko stanie się to możliwe.

Po wyczerpaniu około 1/3 paska zdrowia Bane'a gra wyświetli nową cut-scenkę z udziałem Jokera, kapitana Gordona i naczelnika Josepha. Od tego momentu rękawice elektryczne pozostaną aktywne aż do zaliczenia opisywanej części pojedynku, tak więc możesz zacząć w większym stopniu ignorować pomocników Bane'a. W dalszym ciągu unikaj oczywiście szarż bossa, wyczekując na dobre momenty do przystąpienia do ofensywy (peleryna - rozwałka - specjalna kombinacja przycisków).

Kontynuuj prowadzenie walk do momentu, w którym Bane'owi pozostanie już tylko niewielka część paska zdrowia. Gra wkrótce powinna wyświetlić kolejny filmik przerywnikowy, po zakończeniu którego musisz rozpocząć reanimację Bane'a, a więc wciskać w odpowiednich momentach przycisk/klawisz standardowego ataku. Po kilku chwilach awansujesz do drugiej części pojedynku, w której trzeba będzie stawić czoła mocno zmutowanemu Bane'owi.

Druga część pojedynku wymaga zastosowania zupełnie innej taktyki działania. Nie próbuj atakować bossa od przodu, bo nie tylko zakończy się to niepowodzeniem, ale zostaniesz ponadto złapany przez Bane'a i stracisz w rezultacie trochę punktów zdrowia. Unikaj przez cały czas wykrycia, a jeśli zostaniesz zauważony rozpoczynaj bieg i w razie potrzeby pomagaj sobie dodatkowo na przykład kulką dymną, która oślepi Bane'a lub granatem klejowym, który na chwilę go zatrzyma. Dobrze jest zresztą często używać trybu detektywa, ustalając z jego pomocą aktualną pozycję przeciwnika i dostosowując się do sytuacji.

Dobrą wiadomością jest to, że do przemieszczania się po okolicy nie musisz używać wyłącznie głównych korytarzy, albowiem możesz się też chować w szybach wentylacyjnych otaczających główny obszar oraz przebiegających pod posadzką. Batman nie będzie na szczęście tracił czasu na powolne odrywanie kratek. Co więcej, jeśli uciekasz przed Bane'em możesz wykonać wślizg w stronę bocznego szybu, zmniejszając znacząco ryzyko pojmania.

Szyby wentylacyjne są dobrym sposobem na unikanie Bane'a i planowanie kolejnych ataków, aczkolwiek nie możesz się w nich czuć w pełni bezpiecznie. W przypadku bocznych szybów staraj się oddalać od wyjść z nich, a w przypadku dolnych szybów korzystaj głównie z miejsc, w których kamera zmienia swoją pozycję na perspektywę pierwszej osoby. Powodem takich działań jest to, że Bane regularnie będzie sprawdzał okoliczne szyby i podnosił/wyrywał kratki, zwłaszcza niedługo po zakończonej powodzeniem ucieczce.

Bane'owi możesz zadawać obrażenia na dwa zasadnicze sposoby. Pierwszy wariant zakłada zachodzenie go od tyłu i wciskanie przyciska/klawisza cichego nokautu. Batman wskoczy na bossa i nakieruje go na pobliską ścianę. Niestety, Bane w wyniku tego typu ataków nie straci dużo punktów zdrowia.


Drugi wariant jest o wiele lepszy i zakłada spychanie Bane'a na ogrodzenia pod napięciem oddzielające klatki z więźniami od głównych korytarzy. Skryj się w dolnym szybie wentylacyjnym niedaleko jednego z takich ogrodzeń pod napięciem i zaczekaj aż w pobliżu pojawi się boss (screen 1). Wciśnij przycisk/klawisz odpowiedzialny za atak połączony z wyskoczeniem z szybu i następnie zacznij wyprowadzać serie szybkich ciosów (screen 2). Poprawne wykonanie wszystkich czynności powinno zaowocować tym, że Bane straci o wiele więcej punktów energii życiowej.

Niezależnie od obranej taktyki działania musisz doprowadzić do pozbawienia bossa niemal całego paska zdrowia. Obejrzyj efektowną cut-scenkę i dwukrotnie użyj zaczepu na wskazanych przez grę interaktywnych punktach, przyczyniając się do rozwinięcia liny i ostatecznego pokonania Bane'a.
[Aktualizacja profilu postaci: Bane]
[Nowe trofeum postaci: TN-1 Bane]
[Nowe wyzwanie: Wyzwanie kampanii (Campaign)]
[Nowe wyzwanie: Wyzwania modyfikowalne (Custom)]
- Batman: Arkham Origins - poradnik do gry
- Batman: Arkham Origins - poradnik do gry
- Batman Arkham Origins: Główny wątek
- Batman Arkham Origins: Odszukaj Czarną Maskę
- Batman Arkham Origins: Zlokalizuj Komisarza Loeba
- Batman Arkham Origins: Uzyskaj dostęp do sali egzekucji
- Batman Arkham Origins: Doścignij Czarną Maskę
- Batman Arkham Origins: Pokonaj Killer Croca
- Batman Arkham Origins: Użyj bat-komputera do zbadania karty pamięci
- Batman Arkham Origins: Przesłuchaj handlarza bronią pracującego dla Pingwina
- Batman Arkham Origins: Wyłącz sygnał zakłócający
- Batman Arkham Origins: Przesłuchaj handlarza bronią pracującego dla Pingwina #2
- Batman Arkham Origins: Wyłącz sygnał zakłócający #2
- Batman Arkham Origins: Znajdź pierwszą kartę SIM, aby namierzyć Pingwina
- Batman Arkham Origins: Znajdź drugą kartę SIM, aby namierzyć Pingwina
- Batman Arkham Origins: Przedostań się na pokład okrętu Pingwina
- Batman Arkham Origins: Zlokalizuj Pingwina
- Batman Arkham Origins: Pokonaj Electrocutionera
- Batman Arkham Origins: Zlokalizuj Pingwina #2
- Batman Arkham Origins: Uzyskaj dostęp do biura Pingwina - górny pokład
- Batman Arkham Origins: Uzyskaj dostęp do biura Pingwina - teatr
- Batman Arkham Origins: Pokonaj Deathstroke'a
- Batman Arkham Origins: Rozwiąż sprawę w Lacey Towers
- Batman Arkham Origins: Zabierz detonator ogłuszeniowy z jaskini Batmana
- Batman Arkham Origins: Przedostań się do komisariatu policji od strony dachu
- Batman Arkham Origins: Uzyskaj dostęp do serwerów policji - boczne pomieszczenia
- Batman Arkham Origins: Uzyskaj dostęp do serwerów policji - główna sala
- Batman Arkham Origins: Zabierz zakłócacz z magazynu dowodów
- Batman Arkham Origins: Uzyskaj dostęp do serwerów policji - powrót do serwerowni
- Batman Arkham Origins: Ucieknij z komisariatu policji
- Batman Arkham Origins: Uzyskaj dostęp do kanałów znajdujących się pod komisariatem
- Batman Arkham Origins: Wgraj bazę przestępców do bat-komputera
- Batman Arkham Origins: Przedostań się do banku Gotham Merchants
- Batman Arkham Origins: Odszukaj Czarną Maskę #2
- Batman Arkham Origins: Pojmij Jokera
- Batman Arkham Origins: Zbadaj hutę - dotarcie do huty
- Batman Arkham Origins: Zbadaj hutę - eksploracja huty
- Batman Arkham Origins: Zbadaj hutę - laboratorium farmaceutyczne
- Batman Arkham Origins: Przeskanuj próbkę trucizny Copperhead
- Batman Arkham Origins: Dotrzyj do miejsca dostarczenia antidotum
- Batman Arkham Origins: Pokonaj Copperhead
- Batman Arkham Origins: Uzyskaj sygnaturę elektromagnetyczną Electrocutionera
- Batman Arkham Origins: Śledź sygnaturę elektromagnetyczną
- Batman Arkham Origins: Przedostań się do hotelu Gotham City Royal
- Batman Arkham Origins: Przedostań się do pomieszczenia ochrony
- Batman Arkham Origins: Dotarcie do apartamentu Jokera - wschodnia wieża
- Batman Arkham Origins: Dotarcie do apartamentu Jokera - zachodnia wieża
- Batman Arkham Origins: Dotarcie do apartamentu Jokera - górne piętra
- Batman Arkham Origins: Dotarcie do apartamentu Jokera - pływalnia
- Batman Arkham Origins: Pokonaj Bane'a
- Batman Arkham Origins: Spotkanie z panią psycholog - Joker
- Batman Arkham Origins: Zabierz granat klejowy
- Batman Arkham Origins: Przeskanuj trupa w kostnicy policyjnej
- Batman Arkham Origins: Odszukaj lokalizator umieszczony na Bane'ie
- Batman Arkham Origins: Powróć do jaskini Batmana
- Batman Arkham Origins: Zatrzymaj Świetlika na moście Pioneers Bridge
- Batman Arkham Origins: Ostrzeż Gordona o bombach
- Batman Arkham Origins: Odszukaj bomby Świetlika
- Batman Arkham Origins: Rozbrój bombę w kotłowni
- Batman Arkham Origins: Rozbrój bombę na stacji kolejowej
- Batman Arkham Origins: Rozbrój bombę przy południowym filarze
- Batman Arkham Origins: Rozbrój bombę przy północnym filarze
- Batman Arkham Origins: Pokonaj Świetlika
- Batman Arkham Origins: Odszukaj Alfreda
- Batman Arkham Origins: Uratuj Alfreda
- Batman Arkham Origins: Powstrzymaj Jokera
- Batman Arkham Origins: Przedostań się do więzienia Blackgate kanałami
- Batman Arkham Origins: Powstrzymaj Jokera #2 - główna sala
- Batman Arkham Origins: Powstrzymaj Jokera #2 - blok więzienny B
- Batman Arkham Origins: Pokonaj Bane'a #2
- Batman Arkham Origins: Powstrzymaj Jokera #3
- Batman Arkham Origins: Główny wątek
- Batman: Arkham Origins - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Jedmar Legionista
Jeśli dobrze pamiętam to ta skrzynka z bronią wisi na takim jakby dźwigu, też miałem problem żeby ją znaleźć.
zanonimizowany996141 Junior
Gdzie się zdobywa rękawice (dzielnica) i niewiem co muszę zrobić dalej jestem teraz po pingwine pisze że ukończono kapelusznik też a żeby zdobyć pakiety danych trzeba mieć te rękawice no i siedzę w dołku niewiem co muszę dalej robić mam już zaklucacz ale nie byłem w teatrze pomocy proszę????
zanonimizowany999730 Junior
robie w tej chwili zadanie poboczne a wiec szukam pakietow danych enigmy. Znalazlam juz wszystkie ale zostalo mi kilka w sali balowej z hotelu Royalas w dzielnicy brylantow. Wiec kiedy chce wejsc do "wesolego" miasteczka Jokera to klauni na krzeslach elektrycznych nadal sie wlaczaja bez wzgledu na to, ze juz przeszlam glowna gre. W zaden sposob nie moge sie dostac do sali balowej, nie wiem czy moja gra sie zaciela czy poprostu musze to zrobic w inny sposob. Ps. swiatelka do otworzenia miejsc z zaczepami nie pokazuja sie.
zanonimizowany650129 Senator
"Nie mogę znaleźć skrzynki z bronią na statku Pingwina. Mógłby mi ktoś powiedzieć, w jakim pomieszczeniu zalega?"
Jest w wiszącym kontenerze, którego drzwi otworzysz hakiem. Włącz tryb detektywa, a ujrzysz który to kontener
"Gdzie się zdobywa rękawice (dzielnica) i niewiem co muszę zrobić dalej"
Rękawice elektryczne zabierzesz Electrocutionerowi, w hotelu Gotham City Royal, wykonując zadanie z głównego wątku fabularnego.
zanonimizowany1070685 Junior
Witam mam problem z przejściem jednej misji a chodzi o przedostanie się do jaskini Batmana może mi ktoś powiedzieć gdzie jest na klawiaturze też przycisk żeby dostać się do jaskini Batmana ?? Bardzo bym prosił o pomoc
zanonimizowany1075036 Junior
Witam, ja natomiast mam problem z przejściem w części "uzyskaj dostęp do serwerów policji - boczne pomieszczenia" mianowicie, po zeskoczeniu i znokautowaniu przeciwnika, udaję się w prawo do drzwi, jednak za każdym razem alarmowana jest cała reszta. Ktoś może mi pomóc?? Dzięki
terminator218 Junior
Zawiecha przy misji: Ucieknij z komisariatu. Po spotkaniu z Gordonem i walce z jego ludźmi (rzucenie kulki dymnej) wróciłem do miejsca gdzie jest pełno tych kanałów, i punktów obserwacyjnych (takie duże pomieszczenie, odbywała się tam walka z kikloma uzbrojonymi gliniarzami). Nazwane jest chyba Poczekalnią. Pierwszym razem odbyła się tu walka z ww gliniarzami, których eliminowało się z ukrycia, drugi raz po spotkaniu z Gordonem nasz Batman pobiegł do windy. tam był Gordon i tam było wyjście. ja jednak po raz trzeci wróciłem do tego pomieszczenia i nie moge znaleźć drogi do wyjścia. windy nie da sie uruchomić, chyba jest na górze ale ja nie mam pomysłu jak tam się dostac bez tej windy. ciągle dochodzę do starego nieużywanego szybu na windę i dalej nie ma wyjścia. serwerownia, strzelnica i nic. nie wiem czy to jakiś glitch, bug czy co. pomocy! konsola x360. gg 2848883 lub tu w komentarzu. w załączniku foto o jaką windę chodzi.
J@nek Junior
Mam problem z misja "Rozbrój bombę na stacji kolejowej",moja winda nie podjezdza do góry pomimo uzycia rekawic elektrycznych na generatorze.Wysjani mi ktos o co kaman?
Strielok1011 Centurion
szczerze to ta gra to porazka w porownaniu do poprzednich czesci pod wzgledem technicznym. fabula i misje poboczne sa super, nie mam zastrzezen ale bledow tyle ze glowa boli i co wiecej ponad 2 lata po premierze, a dalej nie poprawione. mimika postaci podczas rozmow to jest tragedia, w arkham city byla wiele lepsza. filmy za to fajne, i poprawiona troche walka a chyba nawet lepiej zoptymalizowany silnik gry, choc nie wiem czy to ten sam co w arkham city. no ale reszta to po prostu jawna kpina z klientow i naciaganie na kase bo dlc to maja czas platne zrobic ale bledow po prawic nie. jak tak bedzie dalej to przesiade sie na piraty i beda biedniejsi o moja wersje gry.
Ragusowa Junior
Witam mam mały problem bo przy zbieraniu pakietów z danymi Enigmy został mi tylko jeden który jest w kościele, lecz nie pokazuje mi misji czarnej maski żeby później jakoś się do niego dostać zrobiłam już wszystkie misje poboczne i nic poradzi ktoś coś ?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
