Wielcy nieobecni 2018 roku – gry, na które się nie doczekaliśmy
2018 rok przyniósł nam kilka naprawdę solidnych tytułów, ale nie brak było i takich, na których premierę liczyliśmy, i które zawiodły nasze nadzieje.
Spis treści
- Wielcy nieobecni 2018 roku – gry, na które się nie doczekaliśmy
- The Last of Us: Part 2
- Metro Exodus
- Escape from Tarkov
- Dead Island 2
- Days Gone
- Halo Infinite
- MediEvil
- Ori and the Will of the Wisp
- Crackdown 3
- UBOAT
- Black Mesa
- The Last Night
- Final Fantasy VII Remake
- Metroid Prime 4
Halo Infinite
HALO INFINITE W SKRÓCIE
- Platforma: PC, Xbox One
- Producent: 343 Industries
- Przewidywana data premiery: jeszcze nieogłoszona
Piąta część Halo nie była udaną grą (choć w recenzjach nie brakowało pochwał). Kiepski scenariusz, słabo zrealizowany pomysł na jednoczesne śledzenie działań dwóch ekip żołnierzy i źle zaprojektowane pojedynki z identycznymi bossami nie podołały zadaniu i rozczarowały fanów. Trudno dzisiaj wskazać winowajców tego stanu rzeczy. Być może przyczyną był brak jasnej wizji rozwoju marki? A może zawiodły inne czynniki. Jedno jest faktem. To jeszcze nie koniec przygód spartiaty w krainie różowych stworków.
Do tej pory jedynym materiałem z Infinite, jakim podzielono się z graczami, jest blisko dwuipółminutowy filmik prezentujący silnik graficzny Slipspace napędzający nową produkcję. Prawdopodobnie jest on dobrze skalowalny, bo gładko przechodzi od szczegółu do ogółu, pokazując świat przedstawiony zarówno w mikro-, jak i w makroskali. Czy to wystarczy, by zaczarować fanów i rozpocząć nową erę przygód Master Chiefa? Powątpiewam, dla tej serii ważniejsza zawsze była historia i mechanika strzelania.
Wspomniane demo technologiczne zaprezentowano podczas targów E3 2018. Wielu widzów i uczestników konferencji Microsoftu miało z pewnością nadzieję ujrzeć na końcu trailera datę premiery. Jakby nie było – w tegorocznym sezonie świątecznym minęły trzy lata od debiutu Guardians. W tym czasie dałoby się stworzyć nową część growego tasiemca. Niestety, daty premiery nie poznaliśmy ani na targach E3, ani na gamescomie – i nie znamy jej do dziś.