Wielcy nieobecni 2018 roku – gry, na które się nie doczekaliśmy
2018 rok przyniósł nam kilka naprawdę solidnych tytułów, ale nie brak było i takich, na których premierę liczyliśmy, i które zawiodły nasze nadzieje.
Spis treści
- Wielcy nieobecni 2018 roku – gry, na które się nie doczekaliśmy
- The Last of Us: Part 2
- Metro Exodus
- Escape from Tarkov
- Dead Island 2
- Days Gone
- Halo Infinite
- MediEvil
- Ori and the Will of the Wisp
- Crackdown 3
- UBOAT
- Black Mesa
- The Last Night
- Final Fantasy VII Remake
- Metroid Prime 4
Escape from Tarkov
ESCAPE FROM TARKOV W SKRÓCIE
- Platforma: PC
- Producent: Battlestate Games
- Przewidywana data premiery: jeszcze nieogłoszona
Postapokalipsa w sowieckich klimatach? Jest. Realistyczna mechanika odpowiedzialna za wygląd, modyfikacje i działanie broni palnej? Jest. Czajenie się po kątach, eksploracja opuszczonych lokacji, rywalizacja z innymi graczami? Jest. Czy Escape from Tarkov może być bardziej współczesnym Stalkerem i zagrozić pozycji innych popularnych strzelanek opartych na podobnym pomyśle? Pewnie. Ostatnio jednak triumfy święci tryb battle royale, a czy tego typu zabawę zaoferuje również dzieło twórców z Sankt Petersburga?
ILE MOGĄ TRWAĆ TESTY?
Zamknięta alfa gry została ogłoszona 28 grudnia 2016 roku, a dostęp do niej otrzymali wybrani użytkownicy, którzy złożyli zamówienia przedpremierowe. Zamknięta beta, do której dostęp uzyskali kolejni gracze, ruszyła w lipcu 2017 roku. W tej chwili każdy, kto zamówi pre-order, zostanie wpuszczony na serwery, mieliśmy jednak nadzieję, że w 2018 roku produkcja ta zostanie ostatecznie ukończona.
EfT nie rzuca nas jednak w jakieś anonimowe miejsce, pozostawiając z pytaniem, o co w tym wszystkim chodzi, poza samym strzelaniem oczywiście. Już tytuł wyraźnie sugeruje konkretny punkt na mapie – fikcyjne miasto Tarków na styku Rosji i Europy, a w bonusie otrzymamy także tło fabularne, w którym walczą ze sobą grupy najemników zatrudnione przez wymyśloną korporację Terra Corp oraz Federację Rosyjską. Akcja toczy się we wspomnianym mieście, odciętym od świata przez ONZ i rosyjską armię, a zadaniem gracza jest, jak łatwo się domyślić, stamtąd uciec.
Niewątpliwym atutem gry powinny być także elementy RPG związane z rozwojem postaci, która w trakcie zabawy w przetrwanie będzie zyskiwać nowe zdolności. Co ciekawe, w zależności od podejmowania lub niepodejmowania jakichś działań, nieużywane umiejętności z czasem mogą zostać zapomniane.