Heroes of Might and Magic 3 – syndrom jeszcze jednego tekstu. Stare, ale jare – stare gry, w które ciągle gramy

Heroes of Might and Magic 3 – syndrom jeszcze jednego tekstu

W SKRÓCIE

  1. Producent: New World Computing
  2. Data premiery: 3 marca 1999
  3. Jak wrócić: wersja Complete na GOG-u, HD Edition na Steamie

Trudno opisać, ile razy wracaliśmy do trzeciej części Herosów, ale nie dzieje się tak bez powodu. Heroes nie stało się najbardziej kultową grą od tak – było fantastycznie udaną produkcją, która przyciągnęła graczy na całe lata. I warto to podkreślić: nie piszę o dniach czy miesiącach, tylko o latach właśnie.

Powrót do Heroes III ułatwia mechanika rozgrywki, która w zasadzie w ogóle się nie zestarzała. Ot, zasady to zasady, przyjmujemy je z góry i szybko zapominamy o nieświeżej grafice. Los królestwa leży w naszych rękach, a dodatki takie jak The Shadow of Death czy wyśmienite Armageddon’s Blade wydłużają już i tak przydługą kampanię z podstawki.

Charakterystyczne bitwy bywały niezwykle trudne i frustrujące.

A co tam zresztą kampanię! Heroes III to również generator map, niezliczona ilość fanowskiej twórczości, map i modyfikacji, to miliony kolejnych tur do rozegrania w grze, która zwyczajnie nie ma końca. Dlatego my, niejako składając tej produkcji hołd, wracamy do niej m.in. przy okazji tego tekstu. Ale spokojnie – w 2060 roku ktoś na GOL-u również będzie o tym pisać.

Warto zaznaczyć, że próba stworzenia remastera w 2015 roku wyszła nijako. Nasz recenzent edycji HD wystawił zaledwie 5/10.

Jesienią 2018 roku opublikowaliśmy tekst o modach do „Hirołsów”. Znajdziecie w nim osiem dużych modyfikacji, które jeszcze bardziej rozszerzają Heroes of Might and Magic III.

Dlaczego wracamy?

  1. Bo ta miłość jest bezwzględna, surowa i nie wybacza zdrad.
  2. Bo w poniedziałki dostajemy nowe smoki i archanioły.
  3. Bo mechanika w ogóle się nie zestarzała.
Fallout

Fallout

PC
Data wydania: 30 września 1997
Fallout - Encyklopedia Gier
8.6

GRYOnline

8.9

Gracze

9.4

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

706

Maciej Pawlikowski

Autor: Maciej Pawlikowski

Redaktor naczelny GRYOnline.pl, związany z serwisem od końca 2016 roku. Początkowo pracował w dziale poradników, a później mu szefował, z czasem został redaktorem prowadzącym Gamepressure, anglojęzycznego projektu adresowanego na Zachód, aby w końcu objąć sprawowaną obecnie funkcję. W przeszłości recenzent i krytyk literacki, publikował prace o literaturze, kulturze, a nawet teatrze w wielu humanistycznych pismach oraz portalach, m.in. Miesięczniku Znak czy Popmodernie. Studiował krytykę literacką i literaturę na Uniwersytecie Jagiellońskim. Lubi stare gry, city-buildery i RPG-i, w tym również japońskie. Wydaje ogromne pieniądze na części do komputera. Poza pracą oraz grami trenuje tenisa i okazyjnie pełni funkcję wolontariusza Pokojowego Patrolu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Zdarza Ci się wracać do starych gier?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl