Wyszukiwarka gier
Dungeon Keeper (1997)

Dungeon Keeper (1997)

PC
po premierze

Data wydania: 26 czerwca 1997

Strategiczne, Xbox Game Pass Ultimate, EA Play, Multiplayer, Singleplayer, PC Game Pass

Innowacyjna strategia czasu rzeczywistego osadzona w klimatach fantasy, przygotowana przez Petera Molyneux i jego studio Bullfrog Productions (znane m.in. z serii Populous i Syndicate). W odróżnieniu od popularnych w latach 90. dungeon crawlerów, w Dungeon Keeper gracz nie wciela się rządnego przygód herosa, lecz w demonicznego władcę podziemi. Głównym zadaniem jest tu budowa rozległej sieci lochów oraz obrona ich przed zakusami bohaterów.

9.3

GRYOnline

8.8

Gracze

9.3

Steam

OCEŃ
Oceny

Platformy:

PC Windows

PC WindowsPolskie napisy i dialogi

Producent: Bullfrog Productions

Wydawca: Electronic Arts Inc.

Polski wydawca: Cenega S.A.

Ograniczenia wiekowe: 16+

Dungeon Keeper to rozgrywana w czasie rzeczywistym innowacyjna gra strategiczna, autorstwa Petera Molyneux. Jej tematem są odwieczne zmagania herosów, eksplorujących podziemne labirynty, wypełnione różnej maści kreaturami. W grze Bullfrog Productions nie wcielamy się jednak w takiego właśnie super rycerza, lecz w demonicznego władcę lochów, który stara się chronić swe włości przed zakusami innych władców oraz szukającymi sławy śmiałkami.

W tym celu musimy rozbudowywać nasze podziemia i wydzielać w nich miejsce dla różnych specyficznych komnat, jak np. sala tortur, sala treningowa, kurnik itp. Wszystko to by uczynić je doskonalszymi i zjednać sobie przychylność nowych, coraz bardziej bezwzględnych potworów. Równocześnie musimy zatroszczyć się o aspekt ekonomiczny, szukając nowych pokładów złota i diamentów, które będą stanowić żołd dla podległych nam stworzeń. Podczas rozgrywki należy też zadbać o stały rozwój technologiczny, który zagwarantuje nam wiele pomocnych gadżetów, jak pułapki, zapadnie, wzmocnione drzwi itd.

Czytaj więcej

Gry z serii

Dungeon Keeper (1997)
Dungeon Keeper (1997)
Dungeon Keeper (1997)

5GIER

Gry z serii Dungeon Keeper

Seria gier strategicznych czasu rzeczywistego (RTS-ów), zapoczątkowana w 1997 roku. Dwie pierwsze odsłony cyklu były dziełami założonego przez słynnego Petera Molyneuxa studia Bullfrog Productions, które wcześniej zapisało się złotymi zgłoskami na kartach historii gier wideo za sprawą takich projektów, jak Populous czy Syndicate. Później przy marce maczały palce również studia Mythic oraz TQ Digital Entertainment. Od początku istnienia serii prawa wydawnicze do niej są w rękach firmy Electronic Arts.

Gry z serii Dungeon Keeper

Publicystyka

Opinie

23 maja 2023

Stare, ale jare - najlepsze stare gry, które wciąż goszczą na dyskach redakcji

Wracacie czasem do staroci? Powrót do starej gry może być ciekawym doświadczeniem. Zapytaliśmy członków redakcji, do których dawnych, około dwudziestoletnich gier wracają w przerwach między premierami.

Stare, ale jare - najlepsze stare gry, które wciąż goszczą na dyskach redakcji
Stare, ale jare - najlepsze stare gry, które wciąż goszczą na dyskach redakcji
Opinie

8 kwietnia 2018

Przepraszamy, już zamknięte – legendarne studia, które zakończyły działalność

Geniusz w tworzeniu gier nie zawsze przekłada się na talent do marketingu czy zarządzania firmą. Oto lista legendarnych zespołów, które zmieniły na zawsze oblicze interaktywnej rozrywki, ale ostatecznie z najróżniejszych powodów przestały działać.

Przepraszamy, już zamknięte – legendarne studia, które zakończyły działalność
Przepraszamy, już zamknięte – legendarne studia, które zakończyły działalność
Opinie

8 kwietnia 2017

Klasyki na sterydach – fanowskie remaki kultowych gier

Gdzie deweloper nie może, tam modera pośle. Ta zasada sprawdza się często w przypadku gier, których oficjalnych remake’ów nie możemy się doczekać. Przyglądamy się najciekawszym fanowskim projektom odnawiającym klasyczne tytuły.

Klasyki na sterydach – fanowskie remaki kultowych gier
Klasyki na sterydach – fanowskie remaki kultowych gier
Opinie

21 października 2008

Słynni twórcy gier - Peter Molyneux

Peter Molyneux - współzałożyciel firm Bullfrog i Lionhead Studios - jest jednym z najsłynniejszych twórców gier komputerowych na świecie. W niniejszym artykule prezentujemy sylwetkę tego projektanta.

Słynni twórcy gier - Peter Molyneux

Wiadomości

Peter Molyneux ma pomysł, którego „nie widziano wcześniej w żadnej grze"

Peter Molyneux ma pomysł, którego „nie widziano wcześniej w żadnej grze"

Ojciec serii Fable i niezapomnianego Black & White, Peter Molyneux, zdradził, że jego nadchodzący projekt będzie przypominać największe hity, które stworzył.

gry

Kamil Kleszyk

7 lipca 2023 12:30

Peter Molyneux ma pomysł, którego „nie widziano wcześniej w żadnej grze"
Dungeon Keeper obchodzi 25 lat. Tragiczna historia gry mojego dzieciństwa

Dungeon Keeper obchodzi 25 lat. Tragiczna historia gry mojego dzieciństwa

25 lat temu Peter Monyleux był jeszcze wizjonerem, który wkrótce swoim uśmiechem i opowieściami zdobędzie świat. 25 lat temu powstało Dungeon Keeper od studia Bullfrog Productions – gra, w której jesteśmy źli i torturujemy dobrych.

opinie

Maciej Pawlikowski

26 czerwca 2022 12:32

Dungeon Keeper obchodzi 25 lat. Tragiczna historia gry mojego dzieciństwa

Dungeon Keeper za darmo w sklepie Origin

Firma Electronic Arts udostępniła za darmo grę Dungeon Keeper. Kultowa strategia studia Bullfrog Productions oferowana jest na platformie Origin w ramach akcji Specjalny Prezent.

gry

Krzysztof Sobiepan

7 października 2016 12:09

Dungeon Keeper za darmo w sklepie Origin

Mobilny Dungeon Keeper nie może być nazywany grą darmową - twierdzi ASA

W najnowszym raporcie brytyjskiej organizacji Advertising Standards Authority (ASA stara się m.in. kontrolować zgodność reklam z rzeczywistością) czytamy, że mobilna wersja gry Dungeon Keeper nie może nazywać się darmową produkcją. Wszystko przez niezbalansowany system mikropłatności, który tak naprawdę eliminuje możliwość zabawy bez jakichkolwiek opłat.

gry

Marcin Skierski

3 lipca 2014 11:03

Mobilny Dungeon Keeper nie może być nazywany grą darmową - twierdzi ASA

Peter Molyneux o upadku studia Bullfrog i jego przejęciu przez Electronic Arts

Założyciel legendarnego studia Bullfrog, Peter Molyneux, wypowiedział się na temat jego powolnego upadku po przejęciu przez koncern Electronic Arts. Niegdyś kipiący od pomysłów zespół, w którego katalogu znajdowały się gry takie jak Populous, Syndicate czy Dungeon Keeper, ostatecznie stracił swoją iskrę na początku lat 2000.

pozostałe

Michał Kułakowski

23 marca 2014 11:17

Peter Molyneux o upadku studia Bullfrog i jego przejęciu przez Electronic Arts

Pierwsze konkrety na temat sieciowego Dungeon Keeper

Grubo ponad rok temu świat obiegła wieść, że klasyczna seria Dungeon Keeper zostanie wskrzeszona jako azjatycka produkcja MMO. Potem w tym temacie zapadła jednak cisza. Na pierwsze konkretne informacje musieliśmy czekać aż do teraz.

gry

Adrian Werner

1 czerwca 2010 08:05

Pierwsze konkrety na temat sieciowego Dungeon Keeper

Electronic Arts jednak pracuje nad nowym Dungeon Keeperem?

Najlepsza ze złych gier, wielkie wydarzenie roku 1997 (i nieco mniejsze w roku 1999, przy okazji premiery sequela) wciąż żyje w pamięci graczy. I wielu z nich bardzo chce, by Dungeon Keeper powrócił do świata wirtualnej rozgrywki w całej swojej demonicznej chwale. Czyżby ich życzenia miały zostać wysłuchane?

gry

Filip Grabski

19 sierpnia 2009 19:15

Electronic Arts jednak pracuje nad nowym Dungeon Keeperem?

Czy stare marki Bullfroga powrócą?

Jeden z serwisów (Videogamer) napisał, że jest nadzieja na przypomnienie przez Electronic Arts starszych produkcji studia Bullfrog, założonego między innymi przez Petera Molyneux. Taki wniosek wysunięto po rozmowie z szefem EA Bright Light. Harvery Elliott, jak sam mówi, został zatrudniony kilka lat temu przez wydawcę właśnie w celu przywrócenia do życia którejś ze starych marek.

gry

Szymon Liebert

22 lipca 2009 11:09

Czy stare marki Bullfroga powrócą?

Dungeon Keeper powraca w wersji Online

Jedenaście lat temu, po długim i cierpliwym oczekiwaniu, nareszcie dane nam było stać się naprawdę złymi. A to wszystko dzięki pokręconemu umysłowi Petera Molyneux i jego grze o zarządzaniu pełnymi potworów podziemiami. Dungeon Keeper pojawił się 1997 roku i na parę chwil zatrząsł światem strategii.

gry

Filip Grabski

1 grudnia 2008 14:15

Dungeon Keeper powraca w wersji Online

Dobrze znany wszystkim projektant gier, Peter Molyneux, otrzyma honorowy doktorat

Założyciel firmy Lionhead Studios, Peter Molyneux, zostanie uhonorowany tytułem Doctorate od Technology, przyznanym przez University of Abertay Dundee (Szkocja), za swoje osiągnięcia na polu tworzenia i projektowania gier.

pozostałe

Maciej Myrcha

28 października 2003 10:25

Dobrze znany wszystkim projektant gier, Peter Molyneux, otrzyma honorowy doktorat

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Dungeon Keeper (1997).

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Dungeon Keeper (1997):

PC Windows

PC / Windows

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 75 MHz, 16 MB RAM, Karta grafiki 1 MB, 80 MB HDD, DOS/Windows 95.

Dodatki

Lista dodatków do gry Dungeon Keeper (1997):

Dungeon Keeper: The Deeper Dungeons

Dungeon Keeper: The Deeper Dungeons

PC

Dodatek

30 listopada 1997

Strategiczne

Oficjalny dodatek do oryginalnej gry strategicznej Dungeon Keeper autorstwa Petera Molyneux. Wraz z nim otrzymujemy piętnaście nowych misji przeznaczonych do zabawy z komputerem i tyle samo map dedykowanych do rozgrywek multiplayer. Twórcy nie zapomnieli też o szeregu poprawek, korygujących niedostatki pierwowzoru.

7.4

Gracze

Dungeon Keeper: The Deeper Dungeons

Oceny gry

Średnie Oceny:

9.3

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 6 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
8.8

Ocena Graczy

Średnia z 993 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

9.3

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 530 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

10
Wiedźmin
PC

Wiedźmin

Ekspert

2024.10.11

Dungeon Keeper to rzadka mieszanka gatunkowa z 1997 roku, która została wyprodukowana przez Bullfrog. Na papierze ta gra brzmi jak szalona mieszanka wielu koncepcji, ale w praktyce sprawdza się to rewelacyjnie. To bogata gra strategiczna, która jest zarówno intuicyjna jak i wymagająca, innowacyjna i dopracowana. Odwrócenie typowych schematów, bo gramy złym strażnikiem lochów i walczymy z tymi dobrymi. Gra jest absolutnie wyjątkowa i posiada głębię. Najbardziej oryginalna gra typu zabawa w boga bądź zarządzanie lochami.Gameplay. Gramy złym gościem, który chce chronić ciężko zarobione złoto i zasoby przed powtarzającymi się najazdami irytujących dobroczyńców i rywalizujących strażników. Jesteśmy strażnikiem lochów co oznacza budowanie i zarządzanie lochem, aby przyciągać lub łapać sługi, które wykonują nasze rozkazy. Możesz to robić z góry w stylu RTS lub możesz przejąć kontrolę nad poszczególnymi sługami. W zasadzie połączenie obu jest wymagane do ukończenia gry. Na szczęście mamy mnóstwo narzędzi pod ręką, które pomogają utrzymać wrogie robactwo na zewnątrz i zadowolić własnych pobratymców. Budujemy dla nich legowiska w których mogą mieszkać, wylęgarnie, aby ich karmić i sale treningowe, aby doskonalić ich umiejętności. Bardziej zaawansowane pomieszczenia takie jak biblioteki, warsztaty, więzienia i cmentarze pomagają nam przyciągnąć nowych sługusów oraz badać i wytwarzać nowe struktury, by dezorientować swoich wrogów. Im większa różnorodność pokoi tym więcej stworzeń przyciągamy do swojego lochu. Zajmuje trochę czasu, aby zorientować się jakie pokoje i rozmiary pokoi są potrzebne różnym stworzeniom. Możemy również budować pułapki, aby atakować niepożądane stworzenia. Czarodzieje są świetni w badaniu nowych czarów, ale stają się bardzo destrukcyjni, gdy się nudzą. Smoki są fantastycznymi wojownikami i badaczami, ale szybko się irytują, gdy nie możemy im zapłacić. Utrzymanie wszystkich potworów w pracy i skutecznej walce z wrogiem jest najbardziej wymagającym aspektem tej gry, a tylko najsprytniejsi i najbardziej cierpliwi opiekunowie mają szansę wytrwać do końca. Najlepszą rzeczą w Dungeon Keeper jest to, że przedstawia nam wszystkie te problemy w bardzo zabawnym i wciągającym formacie. Podobnie jak X-COM i Civilization także Dungeon Keeper wykorzystuje badania, aby utrzymać zainteresowanie obiecując więcej pomieszczeń, więcej czarów i więcej potworów, które pomogają w trakcie gry. Rozgrywka nigdy nie staje w miejscu, ponieważ każdy poziom staje się coraz trudniejszy rzucając strome zakręty pod nogi w postaci trudniejszych wrogów, mniejszej ilości miejsca do budowania, mniej zasobów do wydobycia lub kombinacji tych trzech. Wiele animacji postaci dodaje smaczku. Gdy przykładowo wrzucimy czarnoksiężnika do komnaty tortur mamy inną reakcję niż gdy wrzucimy demona żółci. Całą akcję można oglądać z niemal każdego kąta w tym widoku z pierwszej osoby, który zmienia się w zależności od potwora, który jest opętany w danym momencie. Nasze potwory mogą się zdenerwować bez wyraźnego powodu i często trudno jest je zadowolić. Oprócz budowania pokoi i dowodzenia sługami mamy możliwość rzucania czarów. Są one kluczowe w bitwie i nie należy ich ignorować. Naszymi przeciwnikami są ludzie z krainy zwykle uosabiani jako stereotypowa grupa poszukiwaczy przygód, wojownicy, magowie, złodzieje albo inni strażnicy lochów rywalizujący o kontrolę nad krainą. Mamy też odpowiednią ilość humoru w tej historii, ale fabuła nie jest wcale tak ważna dla odczuwania przyjemności w Dungeon Keeper. To co naprawdę trzyma tę grę tak wysoko w hierachii to dynamiczny styl rozgrywki i pomysłowy projekt poziomów. Istnieje tak wiele sposobów na ukończenie celu misji i zazwyczaj fajnie spróbować przejść dany poziom kilka razy. Ta gra to świetne doświadczenie. Produkcja wybitna z mega grywalnością, która ma również świetny sequel. Szkoda, że tak oryginalnych produkcji już się praktycznie nie robi, a głównie lata 80' i 90' zasłynęły z urodzaju kreatywności twórców gier video. Podsumowanie. Da fanów strategii czasu rzeczywistego lub klasycznych gier fabularnych fantasy jest to pozycja obowiązkowa. To w zasadzie twarz Bullfrog, którzy tworzyli znakomite produkcje przez całą dekadę lat 90'. Najlepsza gra tego studia wraz z doskonałym sequelem. Dobrze przemyślana gra nigdy się nie zestarzeje. Oryginalny gameplay, świetna grywalność i wymagająca mechanika. Czasem dobrze jest być tym złym :)https://www.youtube.com/watch?v=tVRBeKoROJ0&ab_channel=LoopyLongplays

9.0
PC

buddookann

Ekspert

2023.08.02

Mój pierwszy kontakt z tą grą (2023 rok).Świetny przykład tego, że dobrze przemyślana gra nigdy się nie zestarzeje. Drobne podrasowanie grafiki i wciąga. Gra nie jest łatwa i wymaga przemyślenia strategii. Pod koniec robi się naprawdę ciężko.Podoba mi się to że kiedyś odkrywało się grę eksperymentując. Nie było napisane nawet w instrukcji jak działa mechanika gry. Dzisiaj w grach opisane jest w samouczku jak się poruszać...Rewelacyjny pomysł który wydaje mi się świeży nawet dzisiaj. Przejście z widoku izometrycznego na 3D jest rewelacyjne i dodaje klimatu. Musiało to robić wrażenie w 1997 roku.

8.0
Orzech
PC

Orzech

Ekspert

2022.08.14

Wciąga jak bagno, a to moja pierwsza styczność z tą grą także o żadnym sentymencie nie ma mowy. Nawet jeśli graficznie zestarzała się paskudnie(już jak na swój rocznik nie wyglądała najlepiej) i w zasadzie w większości poziomy zrobione są na jedno kopyto to mechanika rozgrywki, sposoby na pozyskiwanie poszczególnych stworów, swoboda w budowie i dobieraniu sobie jednostek potrafią pochłonąć tak, że po chwili spostrzegasz ze zdziwieniem na zegarek myśląc gdzie ten czas tak uleciał. Do tego to jedna z tych gier której brak fabuły niczego nie odbiera, jeśli rozgrywka jest tak przyjemna to obroni się sama.

10
Grzegorz Misztal
PC

Grzegorz Misztal

GRYOnline.pl Team

2018.04.25

Moja ulubiona gra wszech czasów. Wracam do niej regularnie i myślę, że to jedna z najoryginalniejszych gier w historii. Budujemy loch dla stworów, rekrutujemy najrozmaitsze bestie, walczymy z "jasną" stroną mocy... Niesamowite, jaka kreatywność kiedyś drzemała w branży gier - zachwycające było to, że gry faktycznie wychodziły zgoła różne od siebie, prześcigały się w pomysłach i tworzyły coś, co teraz tak naprawdę jest tylko powielane.Dycha. Za to, że przy tej grze pokochałem gry komputerowe i przez lata towarzyszyły mi w mniejszym, lub większym stopniu ;)

9.0
Maciej Pawlikowski
PC

Maciej Pawlikowski

GRYOnline.pl Team

2016.12.28

Musisz zbudować skarbiec, by gromadzić złoto. Atak na serce lochu! Twe sługi przegrywają! Każdy fan DK2 zna teksty z rewelacyjnej polskiej wersji na pamięć nawet po tylu latach. Szkoda, że nie udało się ożywić marki, bo to jedna z najbardziej ciekawych strategii tamtego czasu. Zwyciężyłeś wrogów, Strażniku.

9.5
1up
PC

1up

Ekspert

2017.12.31

Ocena STEAM

9.3

Bardzo pozytywne (530)

[title]

Główne zalety gry

  • Unikalna rozgrywka: Gracze doceniają innowacyjny koncept zarządzania lochami jako złoczyńca, który łączy elementy gatunków RTS i symulacji.
  • Czarny humor: Gra jest znana z mrocznego, komediowego tonu, co sprawia, że doświadczenie jest przyjemne i zabawne.
  • Nostalgia: Wiele osób wyraża miłe wspomnienia związane z grą z młodości, podkreślając jej trwały wpływ i urok.
  • Różnorodność stworzeń: Różnorodna gama stworzeń, z których każde ma unikalne umiejętności i osobowości, dodaje głębi rozgrywce.
  • Wsparcie społeczności: Aktywna społeczność i wsparcie dla modów, szczególnie mod KeeperFX, poprawiają użyteczność, grafikę i ogólne doświadczenie gry.
  • Wyzwania w rozgrywce: Gra uważana jest za wymagającą, z strategiczną głębią, która zachęca graczy do krytycznego myślenia o zarządzaniu lochami.

Główne wady gry

  • Przestarzała grafika i interfejs użytkownika: Użytkownicy wspominają, że grafika i interfejs użytkownika wydają się przestarzałe, co może być wadą dla nowoczesnych graczy.
  • Problemy techniczne: Wiele recenzji wskazuje na błędy i problemy z wydajnością, szczególnie że gra działa na emulatorze DOS, co prowadzi do zacięć i niestabilności.
  • Problemy z nawigacją AI: Pojawiają się skargi dotyczące sztucznej inteligencji impów i innych stworzeń, co może prowadzić do frustrujących momentów w grze.
  • Stroma krzywa uczenia się dla nowych graczy: Chociaż niektórzy uważają, że krzywa uczenia się jest do opanowania, inni sugerują, że może być przytłaczająca dla nowicjuszy.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Modernizacja: Użytkownicy pragną niektórych nowoczesnych aktualizacji lub ulepszeń do oryginalnej gry, szczególnie w zakresie grafiki i interfejsu użytkownika.
  • Ulepszona AI: Wiele recenzji wyraża pragnienie posiadania mądrzejszej sztucznej inteligencji, która mogłaby poprawić rozgrywkę i zredukować frustrację.
  • Lepsze opcje wieloosobowe: Choć tryb wieloosobowy istnieje, nie jest on podkreślany jako mocna cecha, a użytkownicy wyrażają chęć posiadania bardziej rozbudowanego doświadczenia wieloosobowego.
  • Ulepszenia jakości życia: Często pojawiają się sugestie dotyczące lepszej kontroli, bardziej intuicyjnych menu oraz możliwości powtarzania konkretnych poziomów po ich ukończeniu.
  • Oficjalne wsparcie dla modów: Chociaż polecany jest mod KeeperFX, użytkownicy czują, że większe oficjalne wsparcie dla modowania mogłoby poprawić doświadczenie podstawowej gry.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, chociaż Dungeon Keeper Gold™ zachowuje swój urok i unikalną rozgrywkę, często postrzegana jest jako wymagająca modernizacji i ulepszeń, aby w pełni spełnić oczekiwania dzisiejszych graczy.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl