WildStar. 9 gier, które błyskawicznie straciły graczy
- Sieciowe katastrofy - 9 gier, które błyskawicznie straciły graczy
- Anthem
- Artifact
- Evolve
- Battleborn
- The Elder Scrolls: Legends
- WildStar
- Paragon
- LawBreakers
WildStar

- Data premiery: 3 czerwca 2014
- Przyczyny porażki: brak spójnego pomysłu na rozwój gry i ograniczenie swobody twórców
- Obecny status: serwery wyłączone
Co to za gra?
WildStar to MMORPG opracowane przez studio Carabine. Akcja gry miała miejsce na planecie Nexus, na której obecne były dwie frakcje, zrzeszające przedstawicieli wielu ras. Fabuła dotyczyła zniknięcia pierwotnych mieszkańców tegoż globu, nawiązując do pozostawionych przez nich technologii. Jak na rasowe MMO przystało, gracze wcielali się w stworzonych przez siebie bohaterów (wybierało się m.in. rasę oraz klasę postaci) i rozpoczynali pełną przygód zabawę, wykonując rozmaite zadania, oddając się aktywnościom pobocznym, a także walcząc z przeciwnikami (czy to w postaci komputerowych wrogów, czy też w ramach klasycznego PvP).
Co poszło nie tak?
WildStar to kolejny przykład growej porażki, za którą stoi coś znacznie grubszego niż tylko kiepski pomysł na grę czy słaby model biznesowy. Ba, w przypadku tego MMO trudno nawet powiedzieć, że rozgrywka okazała się nudna czy nieoryginalna. Recenzje w dniu premiery były bardzo pozytywne, a dziennikarze chwalili przede wszystkim system walki, rozbudowany endgame oraz wiele ścieżek rozwoju postaci. Gracze również byli zadowoleni i produkcja ta szybko zyskała sporą rzeszę fanów, mimo że od początku było wiadomo, iż nie ma większych szans w starciu z gigantem w postaci WoW-a.
Przyczyn porażki WildStara upatruje się przede wszystkim w braku konkretnego pomysłu na rozwój gry, ale zwracano również uwagę na fakt, że twórcy nie potrafili do końca w sensowny sposób skleić swoich pomysłów w spójną całość. Anonimowi pracownicy studia Carabine zdradzili także, że osoby nadzorujące produkcję narzucały deweloperom swoją wizję gry w tak nachalny sposób, iż wiele gotowych elementów nigdy do niej nie trafiło, a zastąpiono je nieprzetestowanymi rozwiązaniami. Koniec końców nawarstwiające się problemy doprowadziły do zamknięcia studia i wyłączenia serwerów WildStara.
JAK SKOŃCZYŁ WILDSTAR?
We wrześniu 2018 roku dowiedzieliśmy się o upadku studia Carabine oraz zakończeniu wspierania gry WildStar. Serwery tej produkcji zostały wyłączone pod koniec listopada tego samego roku.
