Battleborn. 9 gier, które błyskawicznie straciły graczy

Paweł Woźniak

Battleborn

  1. Data premiery: 3 maja 2016
  2. Przyczyny porażki: brak jednolitego pomysłu na rozgrywkę i konkurencja w postaci Overwatcha
  3. Obecny status: brak wsparcia, serwery zostaną wyłączone na początku 2021 roku

Co to za gra?

Battleborn, dzieło twórców m.in. serii Borderlands, to sieciowy hero shooter, rozgrywkę w którym trudno jednoznacznie zaklasyfikować. Gra oferuje kilka modułów starć – kooperacyjną kampanię fabularną oraz trzy tryby sieciowe. Wśród tych ostatnich znalazło się miejsce na klasyczne PvP polegające na niszczeniu baz przeciwnika, misje eskortowe oraz coś na podobieństwo MOB-y. Gracze w ramach potyczek mogli wcielać się w różnorodnych bohaterów o odmiennych umiejętnościach i zróżnicowanym arsenale. Battleborn, podobnie jak wcześniejsze Evolve, jakiś czas po premierze przeszedł na model free-to-play.

Co poszło nie tak?

Na pierwszej stronie tego zestawienia mieliście okazję przeczytać o problemach, z którymi zmagało się Crucible. Zastanawiając się nad przyczynami porażki Battleborna, przytoczymy bardzo podobne argumenty, co pokazuje, że nawet na przestrzeni kilku lat twórcy nie są w stanie wyciągnąć wniosków z błędów popełnionych przez innych. Battleborn, mimo zestawu oryginalnych bohaterów i całkiem przyjemnej kampanii fabularnej, nie potrafił utrzymać przy sobie graczy. Wśród powodów tego stanu rzeczy wymienia się przede wszystkim zbyt duży rozrzut form rozgrywki, co spowodowało, że żadna z nich nie została w pełni dopracowana (jakby w myśl zasady – jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego). Optymalizacja tej produkcji również nie była na najwyższym poziomie.

Co więcej, gra wyszła w podobnym czasie co jeden z większych hitów Blizzarda – Overwatch. Twórcom Battleborna naprawdę trudno było walczyć z marketingiem tego tytułu, a bardziej doświadczone studio udowodniło, że doskonale wiedziało, jaki produkt chce dostarczyć graczom. Overwatch na początku skupiony był wyłącznie na jednym trybie, co pozwoliło wydać dopracowaną grę, a następnie zaplanować jej dalszy rozwój.

JAK SKOŃCZYŁ BATTLEBORN?

W 2017 roku zapowiedziano całkowity koniec wspierania Battleborna. Jego serwery zostaną wyłączone w styczniu 2021, a zabawa nie będzie możliwa nawet w trybie dla pojedynczego gracza.

  1. Więcej o grze Battleborn
Anthem

Anthem

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 22 lutego 2019

Informacje o Grze
6.8

GRYOnline

5.4

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

59

Paweł Woźniak

Autor: Paweł Woźniak

Od 2019 roku związany z GRY-OnLine, gdzie zaczynał jako autor newsów, a obecnie jest jednym z redaktorów tvgry. Obecnie interesują go przede wszystkim gry RPG, soulslike i metroidvanie, ale sporą część gamingowego życia poświęcił też produkcjom sieciowym. W grach ceni sobie głównie rozbudowane mechaniki rozwoju postaci oraz swobodę w działaniu, a na omawiane tytuły stara się patrzeć z różnych perspektyw. Od 2023 roku prowadzi również swój kanał na YouTube.

W jakie gry grasz częściej?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl