Battleborn. 9 gier, które błyskawicznie straciły graczy
- Sieciowe katastrofy - 9 gier, które błyskawicznie straciły graczy
- Anthem
- Artifact
- Evolve
- Battleborn
- The Elder Scrolls: Legends
- WildStar
- Paragon
- LawBreakers
Battleborn

- Data premiery: 3 maja 2016
- Przyczyny porażki: brak jednolitego pomysłu na rozgrywkę i konkurencja w postaci Overwatcha
- Obecny status: brak wsparcia, serwery zostaną wyłączone na początku 2021 roku
Co to za gra?
Battleborn, dzieło twórców m.in. serii Borderlands, to sieciowy hero shooter, rozgrywkę w którym trudno jednoznacznie zaklasyfikować. Gra oferuje kilka modułów starć – kooperacyjną kampanię fabularną oraz trzy tryby sieciowe. Wśród tych ostatnich znalazło się miejsce na klasyczne PvP polegające na niszczeniu baz przeciwnika, misje eskortowe oraz coś na podobieństwo MOB-y. Gracze w ramach potyczek mogli wcielać się w różnorodnych bohaterów o odmiennych umiejętnościach i zróżnicowanym arsenale. Battleborn, podobnie jak wcześniejsze Evolve, jakiś czas po premierze przeszedł na model free-to-play.
Co poszło nie tak?
Na pierwszej stronie tego zestawienia mieliście okazję przeczytać o problemach, z którymi zmagało się Crucible. Zastanawiając się nad przyczynami porażki Battleborna, przytoczymy bardzo podobne argumenty, co pokazuje, że nawet na przestrzeni kilku lat twórcy nie są w stanie wyciągnąć wniosków z błędów popełnionych przez innych. Battleborn, mimo zestawu oryginalnych bohaterów i całkiem przyjemnej kampanii fabularnej, nie potrafił utrzymać przy sobie graczy. Wśród powodów tego stanu rzeczy wymienia się przede wszystkim zbyt duży rozrzut form rozgrywki, co spowodowało, że żadna z nich nie została w pełni dopracowana (jakby w myśl zasady – jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego). Optymalizacja tej produkcji również nie była na najwyższym poziomie.
Co więcej, gra wyszła w podobnym czasie co jeden z większych hitów Blizzarda – Overwatch. Twórcom Battleborna naprawdę trudno było walczyć z marketingiem tego tytułu, a bardziej doświadczone studio udowodniło, że doskonale wiedziało, jaki produkt chce dostarczyć graczom. Overwatch na początku skupiony był wyłącznie na jednym trybie, co pozwoliło wydać dopracowaną grę, a następnie zaplanować jej dalszy rozwój.
JAK SKOŃCZYŁ BATTLEBORN?
W 2017 roku zapowiedziano całkowity koniec wspierania Battleborna. Jego serwery zostaną wyłączone w styczniu 2021, a zabawa nie będzie możliwa nawet w trybie dla pojedynczego gracza.
