LawBreakers. 9 gier, które błyskawicznie straciły graczy
- Sieciowe katastrofy - 9 gier, które błyskawicznie straciły graczy
- Anthem
- Artifact
- Evolve
- Battleborn
- The Elder Scrolls: Legends
- WildStar
- Paragon
- LawBreakers
LawBreakers

- Data premiery: 8 sierpień 2017
- Przyczyny porażki: źle dobrana data premiery, nijaki styl graficzny, mechanika nieprzystępna dla nowych graczy
- Obecny status: serwery zostały zamknięte we wrześniu 2018 roku
Co to za gra?
LawBreakers to debiutancki FPS studia Boss Key Productions, założonego przez legendarnego twórcę sieciowych strzelanek – Cliffa Bleszinskiego. Rozgrywka została tu oparta na dynamicznych starciach w systemie 5 na 5 na arenowych mapach, które charakteryzowały się odmiennym działaniem grawitacji. Dzięki takiemu rozwiązaniu potyczki były intensywne i pełne akcji. W LawBreakers gracze wcielali się w bohaterów z dwóch ugrupowań – Law i Breakers – a każda z postaci cechowała się innym zestawem umiejętności.
Co poszło nie tak?
Wszystko wskazuje na to, znany i lubiany twórca Cliff Bleszinski (Unreal Tournament, Gears of War) nie do końca umiał rozpoznać trendy na rynku i chodził z głową w chmurach (co od lat miał w zwyczaju). W internecie do dziś można znaleźć materiały, w których deweloper ten jasno daje do zrozumienia, że chce walczyć z grami pokroju Overwatcha, a jego dzieło będzie niezwykle trudne do opanowania dla niedzielnych graczy. Niestety, jego wizja podboju rynku hero shooterów szybko została zweryfikowana. O ile sam gameplay czy projekty lokacji stały na wysokim poziomie, tak LawBreakers totalnie poległo na kreacji ciekawych i zapadających w pamięć bohaterów oraz przystosowaniu rozgrywki do nowych i casualowych użytkowników.
Przez to gra nie miała większych szans w starciu np. z Overwatchem czy debiutującym w podobnym czasie PUBG (sam Bleszinski twierdził, że to ta ostatnia produkcja odpowiedzialna jest za niską sprzedaż jego dzieła). Przez pewien czas twórcy nie chcieli przyznać się do popełnionych błędów i wprowadzić jakichkolwiek zmian, a ostatecznie po prostu porzucili projekt, aby pracować nad swoim kolejnym (równie nieudanym) dziełem – Radical Heights. Porażki obu tych produkcji przyczyniły się do zakończenia działalności studia.
JAK SKOŃCZYŁO LAWBREAKERS?
W 2018 roku twórcy LawBreakers rozpoczęli prace nad nowym projektem – Radical Heights – i przestali wspierać swe poprzednie dzieło. Niestety, porażka kolejnego doprowadziła do upadku studia Boss Key Productions. Serwery gry zostały wyłączone we wrześniu 2018 roku.
