Company of Heroes – „wciąga, budzi emocje, buduje klimat”. Kiedy Oblivion otworzył wrota, a Gears of War nauczyło nas chować się za osłoną - 10 najlepszych gier 2006 roku

Dariusz Matusiak

Company of Heroes – „wciąga, budzi emocje, buduje klimat”

Data premiery: 11 września

Producent: Relic Entertainment

Gatunek: RTS

Platformy: PC, Mac OS X

...masz wrażenie, że oglądasz strategię inną niż wszystkie, które widziałeś wcześniej. Wydaje ci się, że dopiero ta produkcja pokazuje zmniejszone do rozmiarów monitora pole walki, żywcem przeniesione z frontów II wojny światowej. [...]

Kompania Braci to gra, która idzie w kierunku wyznaczonym przez wcześniejsze „drugowojenne” RTS-y, takie jak Soldiers: Ludzie honoru, obie części Codename: Panzers czy Blitzkrieg II. Tytuły te dążyły do wykreowania miniaturowego pola walki, w którym wszystkie wydarzenia, akcje, zachowania i eksplozje wyglądałyby tak jak w rzeczywistości – tyle że w pomniejszonej skali. Pod tym względem Company of Heroes jest bliżej ideału od wszystkich swoich konkurentów – wciąga, budzi emocje, buduje klimat, któremu nie sposób nie ulec. Do ataku!

Recenzja gry Company of Heroes, „Click!” nr 10/2006, ocena: 5+/6

Rok 2006 to jeszcze okres, w którym setting II wojny światowej całkiem dobrze się sprzedawał, a gra z gatunku RTS-ów mogła sporo namieszać wśród mainstreamowych hitów. I tak właśnie było po premierze Company of Heroes – strategii czasu rzeczywistego, w której braliśmy udział w inwazji na Normandię oraz w wyzwalaniu Francji w operacji Cobra.

CoH nie tylko zdobył liczne nagrody dla najlepszej strategii roku, ale i tytuł najlepszej gry 2006 roku, najlepszej gry pecetowej, a nawet gry z najlepszym voice actingiem. Według krytyków w pokazywaniu realiów II wojny światowej oraz klimatu i niuansów walk na tamtejszych frontach wyprzedzał większość taśmowo powstających strzelanek FPP. Doczekał się dwóch pełnoprawnych sequeli i licznych dodatków. Company of Heroes było też pierwszą produkcją z certyfikatem „Games for Windows”.

Wspomina Zbigniew „Canaton” Woźnicki

Company of Heroes to zdecydowanie jedna z najlepszych strategii, w jakie można było zagrać 20 lat temu. Podobna do Dawn of War, ale THQ nie skopiowało 1:1 tego, co można było spotkać we wcześniejszym RTS-ie. Niesamowity jest tu klimat drugiej wojny światowej i kampanii z faktycznie zróżnicowanymi misjami. Naprawdę można było się poczuć jak dowódca oddziału, który ma konkretny cel do osiągnięcia i ograniczone zasoby. Dobrze wspominam CoH-a, chociaż wracam do niego rzadziej niż do wspomnianego Dawn of War.

  1. Więcej o grze Company of Heroes
The Elder Scrolls IV: Oblivion

The Elder Scrolls IV: Oblivion

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 20 marca 2006

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

8.2

Gracze

9.5

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Dariusz Matusiak

Autor: Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

Najlepsza gra roku 2006 to:

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl