ArmA: Armed Assault – „zbiór niewypełnionych obietnic”. Kiedy Oblivion otworzył wrota, a Gears of War nauczyło nas chować się za osłoną - 10 najlepszych gier 2006 roku

Dariusz Matusiak

ArmA: Armed Assault – „zbiór niewypełnionych obietnic”

Data premiery: 10 listopada 2006 (Czechy), 2007 (reszta świata)

Producent: Bohemia Interactive

Gatunek: strzelanka taktyczna

Platforma: PC

Armed Assault wygląda, jakby pracowały nad nim dwa różne zespoły twórców – jeden robił wszystko, by go ulepszyć, a drugi, by schrzanić. [...] ArmA jest jednym, wielkim zbiorem niewypełnionych obietnic. Grając w niego, miałem niejasne przeczucie, że po latach doskonalenia wciąż niedokończonej produkcji, ktoś w kierownictwie stwierdził: „wydajmy już ją w diabły, niech nam się w końcu zaczną zwracać koszty”. Obawiam się jednak, że ode mnie nie wyciągną ani złotówki.

Recenzja gry ArmA: Armed Assault, „Click!” Nr 02/2007, ocena: 3/6

Kilka lat wcześniej nieznane studio z Czech, Bohemia Interactive, stworzyło grę Operation Flashpoint, która ku uciesze wydawcy, Codemasters, okazała się wielkim hitem. Zapisy umowy były chyba jednak niezbyt korzystne dla Czechów, bo stracili prawa do marki, a „Mistrzowie Kodu” w kolejnych odsłonach OFP doprowadzili serię do upadku. Operation Flashpoint to był jednak tylko tytuł. Czeskie studio miało ciągle silnik, tych samych zdolnych ludzi i w 2006 roku ukazał się prawdziwy sequel pierwszego Operation Flashpoint, tyle że pod nową nazwą ArmA: Armed Assault.

Najbardziej zaawansowany symulator żołnierza przenosił akcję do czasów współczesnych, na fikcyjną wyspę Sahrani, na której wybucha lokalny konflikt. Przebywająca tam z pewnych powodów armia USA postanawia wspomóc jedną ze stron i to właśnie w amerykańskiego żołnierza się wcielamy. Ale kampania fabularna to był zaledwie mały wycinek gry – dzięki trybowi multiplayer oraz przede wszystkim dodatkowym misjom i modom tworzonym przez społeczność pozycja ta zapewniała niekończące się pokłady ciekawej zawartości. Narzekać można było głównie na błędy, których nie brakowało na premierę, czy też na wymagania sprzętowe, ale nie przeszkodziło to w osiągnięciu ogromnej popularności przez nową markę na rynku, która nie słabnie po dziś dzień.

  1. Więcej o grze ArmA: Armed Assault
The Elder Scrolls IV: Oblivion

The Elder Scrolls IV: Oblivion

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 20 marca 2006

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

8.2

Gracze

9.5

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Dariusz Matusiak

Autor: Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

Najlepsza gra roku 2006 to:

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl