Chłopaki nie płaczą. 16 gier, które zrobiono tylko dla Polaków

Chłopaki nie płaczą

  1. Gatunek: przygodówka
  2. Data premiery: marzec 2005
  3. Producent: L’Art

Lata dziewięćdziesiąte i początek XXI wieku obrodziły kultowymi komediami – to wtedy dostaliśmy m.in. Killera, Poranek kojota czy Czas surferów. Każdy ma pewnie własnego króla polskich komedii, ale dla mnie spośród nich najlepszy był obraz Chłopaki nie płaczą. Dzieło Olafa Lubaszenki bawiło jak mało który film, serwując teksty, które mógłbym tu godzinami cytować, ale niestety, nie znając kontekstu, nie zrozumiano by ich tak samo jak historii pewnego swetra.

Scenariusz filmowych Chłopaków stanowił zamkniętą całość. Mimo to L’Art postanowiło stworzyć jego interaktywną kontynuację. Co więcej, opowieść skupiła się na postaciach Freda i Gruchy, co było o tyle nietypowe, że jeden z nich w oryginalnym filmie wyzionął ducha. Jak gra szybko udowodniła, nie był to problem, którego nie rozwiązałaby krótka rozmowa z Bogiem. A uporawszy się z tą drobną niedogodnością, scenarzyści mogli bez większych oporów wplątywać bohaterów w różne absurdalne sytuacje.

Chłopaki nie płaczą było klasyczną przygodówką, nie brakowało tu więc charakterystycznych dla tego gatunku zabawnych dialogów i wymagających abstrakcyjnego myślenia zagadek. Do projektu zaangażowano Cezarego Pazurę i Mirosława Zbrojewicza, którzy podłożyli głosy Fredowi i Grusze, a graficy studia L’Art zadbali o solidną, ręcznie rysowaną oprawę wizualną. Efekt końcowy okazał się naprawdę dobry – zaryzykuję stwierdzenie, że tylko hermetyczna tematyka stała Chłopakom nie płaczą na drodze do podboju zachodnich rynków.

  1. Więcej o grze Chłopaki nie płaczą
Super Agent 008

Detektyw Rutkowski - Is back!

Super Agent 008
PC
Data wydania: 9 lipca 2007
Super Agent 008 - Encyklopedia Gier
2.0

GRYOnline

2.2

Gracze

Wszystkie Oceny
Oceń

129

Michał Grygorcewicz

Autor: Michał Grygorcewicz

Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

Czy chętniej sięgasz po grę, jeśli ma polskie akcenty?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl