Mount & Blade: Ogniem i mieczem. 16 gier, które zrobiono tylko dla Polaków

Mount & Blade: Ogniem i mieczem

  1. Gatunek: sandboksowe RPG
  2. Data premiery: grudzień 2010
  3. Producent: TaleWorlds

Uwaga, to nie jest polska gra

Za Ogniem i mieczem, pomimo arcypolskiej tematyki, nie stali Polacy. Grę stworzyło ukraińskie studio SiCh.

Mount & Blade odniosło sukces w wielu krajach, ale w Polsce tytuł z 2008 roku cieszył się (a nawet wciąż cieszy) szczególną popularnością. Zapewne dlatego zdecydowano się na nietypowe przedsięwzięcie stworzenia samodzielnego dodatku do tej produkcji, przygotowanego głównie z myślą o graczach z kraju nad Wisłą.

Ogniem i mieczem nie grzebało w mechanikach rozgrywki, raz jeszcze przenosząc nas do otwartego świata i pozwalając samodzielnie kształtować jego losy, walcząc, a później również dowodząc rekrutowanymi przez nas armiami. Zmieniało natomiast realia, rzucając nas w sam środek konfliktu doskonale znanego z powieści Henryka Sienkiewicza. Trafiając do siedemnastowiecznej Rzeczpospolitej Obojga Narodów, mogliśmy jako husarz gromić Kozaków, podbijać Częstochowę pod szwedzką flagą albo dawać opór dzikim Tatarom nad Morzem Czarnym.

Rok po premierze Ogniem i mieczem doczekało się również wersji rozszerzonej, zatytułowanej Dzikie Pola, która do singleplayerowej kampanii dorzuciła tryb sieciowy. Zarówno podstawową, jak i późniejszą, wzbogaconą edycję trapiły jednak spore bolączki techniczne, które zwłaszcza w początkowym okresie po premierze mocno utrudniały cieszenie się tymi tytułami.

  1. Więcej o grze Mount & Blade: Ogniem i mieczem
Super Agent 008

Detektyw Rutkowski - Is back!

Super Agent 008
PC
Data wydania: 9 lipca 2007
Super Agent 008 - Encyklopedia Gier
2.0

GRYOnline

2.2

Gracze

Wszystkie Oceny
Oceń

129

Michał Grygorcewicz

Autor: Michał Grygorcewicz

Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

Czy chętniej sięgasz po grę, jeśli ma polskie akcenty?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl