Skoki narciarskie 2003: Polski orzeł. 16 gier, które zrobiono tylko dla Polaków

Skoki narciarskie 2003: Polski orzeł

  1. Gatunek: symulator skoków narciarskich
  2. Data premiery: listopad 2002
  3. Producent: L’Art

„Małyszomania”, jaka wybuchła w 2001 roku i w ciągu tygodni przekształciła miliony Polaków z kompletnych laików w dziedzinie skoków narciarskich w ekspertów gotowych bez cienia wątpliwości podważać decyzje sędziowskie, była pięknym fenomenem społecznym, który jednoczył całe rodziny dumne z wyczynów jednego człowieka. Pod ten trend bardzo szybko podpięło się wydawnictwo Axel Springer Polska, jeszcze w 2001 roku rozpoczynając tradycję corocznego wydawania gier, pozwalających każdemu z nas skakać niczym Adam Małysz.

Skoki narciarskie 2001 oraz Skoki narciarskie 2002 były przetłumaczonymi wersjami gier z serii RTL Skispringen i prezentowały solidny poziom. Koszty licencji musiały jednak szybko rosnąć, gdyż już w 2003 roku wydawca postanowił zmienić taktykę i powierzyć prace nad kolejną grą studiu L’Art – twórcom wspomnianego w tym zestawieniu Chłopaki nie płaczą. Nie skończyło się to najlepiej. Gra ewidentnie odstawała od tytułu, który dostaliśmy rok wcześniej, zwłaszcza pod względem sterowania i symulacji fizyki, sprawiając, że wielu graczy było mocno rozczarowanych.

Mimo ich narzekań Axel Springer nie zdecydował się na powrót do współpracy z twórcami RTL Skispringer. L’Art stworzyło również Skoki narciarskie 2004 oraz Skoki narciarskie 2005. Te pierwsze okazały się nie lepsze od edycji z 2003 roku, natomiast w wersji z 2005 nastąpiła pewna poprawa i był to w końcu tytuł, w który dało się grać. W 2006 dostaliśmy ostatnią grę z serii, przygotowaną tym razem przez Metropolis Software – i prezentowała ona już poziom zbliżony do konkurencyjnego cyklu sygnowanego logiem RTL.

  1. Więcej o grze Skoki narciarskie 2003
Super Agent 008

Detektyw Rutkowski - Is back!

Super Agent 008
PC
Data wydania: 9 lipca 2007
Super Agent 008 - Encyklopedia Gier
2.0

GRYOnline

2.2

Gracze

Wszystkie Oceny
Oceń

129

Michał Grygorcewicz

Autor: Michał Grygorcewicz

Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

Czy chętniej sięgasz po grę, jeśli ma polskie akcenty?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl