Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 kwietnia 2010, 11:48

autor: Piotr Doroń

Wieści ze świata (Red Dead Redemption, Just Cause 2, Lost Planet 2) 19/04/10

„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj piszemy m.in. o poziomach trudności w Red Dead Redemption, sprzedaży Red Steel 2, dodatkach DLC do NieR Gestalt i Just Cause 2, a także plotkach o nowych grach do Xbox Live Arcade. Zapraszamy do lektury.

„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj piszemy m.in. o poziomach trudności w Red Dead Redemption, sprzedaży Red Steel 2, dodatkach DLC do NieR Gestalt i Just Cause 2, a także plotkach o nowych grach do Xbox Live Arcade. Zapraszamy do lektury.

Red Dead Redemption

Firma Rockstar Games poinformowała o implementacji w ramach Red Dead Redemption trzech poziomów trudności. Różnią się one w zakresie wsparcia dla automatycznego celowania. W trybie Casual auto-aim jest pełny, w Normal gra naprowadzi jedynie na najbliższego przeciwnika (przy czym dokładniejsze namierzenie wymagać będzie skorzystania z prawej gałki analogowej), z kolei w trybie Expert autocelowania nie uświadczymy w ogóle. Rockstar Games zdecydowało się na taki ruch po raz pierwszy w swoich grach ze światem o strukturze otwartej, w związku z czym traktuje rozwiązanie jako swoisty eksperyment. Red Dead Redemption (X360, PS3) zadebiutuje w połowie przyszłego miesiąca.

Wieści ze świata (Red Dead Redemption, Just Cause 2, Lost Planet 2) 19/04/10 - ilustracja #1

The Fight: Lights Out

John McLaughlin, główny producent bijatyki znanej dotąd pod tytułem Motion Fighter na PlayStation 3, ujawnił za pośrednictwem oficjalnego bloga PlayStation o zmianie nazwy swojej najnowszej gry. Produkcja, której jednym z atutów ma być pełne wsparcie dla kontrolera PlayStation Move, trafi na rynek jako The Fight: Lights Out. Więcej informacji na jej temat zostanie ujawnionych w trakcie czerwcowych targów E3.

Red Steel 2

Z danych amerykańskiej grupy NPD wynika, że gra akcji FPP Red Steel 2 na Nintendo Wii znalazła w Stanach Zjednoczonych w okresie od 23 marca do 3 kwietnia 50 tysięcy nabywców. Taki wynik nie jest oczywiście żadnym zaskoczeniem – do tej pory produkcjom dla starszych graczy nie wiodło się na Wii (wystarczy wspomnieć, że MadWorld i The House of the Dead: Overkill podobne wyniki osiągnęły dopiero po trzech tygodniach). Firma Ubisoft oczekuje, że ostateczna sprzedaż RS2 zbliży się do granicy 500 tysięcy egzemplarzy, przy czym jeszcze niedawno brano pod uwagę możliwość przekroczenia miliona sprzedanych sztuk.

NieR

Studio Cavia, odpowiedzialne za trzecioosobową grę akcji NieR Gestalt na Xboksa 360 i PlayStation 3 (znaną również jako NieR Replicant), rozpoczęło pracę nad pierwszymi dodatkami DLC. Istnieje szansa, że będą one powiązane fabularnie z jedną z poprzednich produkcji firmy, czyli całkiem udaną serią Drakengard znaną z PlayStation 2. Zarówno NieR, jak i Drakengard są bowiem osadzone w tym samym uniwersum, z tym że w zupełnie różnych epokach historycznych. Pełna wersja NieR Gestalt zadebiutuje na europejskich rynku pod koniec bieżącego tygodnia.

Just Dance

Just Dance – gra rytmiczno-muzyczna od Ubisoft przeznaczona na Nintendo Wii – sprzedała się w samych Stanach Zjednoczonych w nakładzie przekraczającym milion egzemplarzy. Na całym świecie rozeszły się z kolei dwa miliony pudełek z dziełem francuskiego koncernu.

Just Cause 2

Do sprzedaży wprowadzony został kolejny niewielki dodatek DLC do gry akcji Just Cause 2. Jest nim tym razem Monster Truck, kosztujący 0,99 euro (Steam). Oczekuje się, że do jego publikacji w ramach Xbox Live i PlayStation Network dojdzie w tym tygodniu. Jednocześnie warto poinformować, że kilku graczy wyodrębniło z pecetowego dema gry plik tekstowy z prawdopodobną listą kolejnych niewielkich dodatków do dzieła Avalanche Studios, wraz z ich szczegółowymi opisami.

Lost Planet 2

W sieciowym trybie multiplayer w Lost Planet 2 posiadacze PlayStation 3 otrzymają szansę wcielenia się w postać wyposażoną w Rathalos Armor, znany z marki Monster Hunter. Ponadto firma Capcom poinformowała, że posiadacze X360 i PS3 będą mogli objąć kontrolę nad Frankiem Westem z Dead Rising, który dołączy do Alberta Weskera z Resident Evil 5 oraz Marcusa i Doma z Gears of War (ostatni dwaj tylko na 360-tce). Przypominamy, że LP2 w wersjach na obie wymienione wyżej konsole zawita do sklepów w połowie przyszłego miesiąca. Jesienią na ich półki trafi również edycja pecetowa.

Wieści ze świata (Red Dead Redemption, Just Cause 2, Lost Planet 2) 19/04/10 - ilustracja #2

Konami

Konami zarejestrowało w europejskim Urzędzie Patentowym znak towarowy Harmony of Despair, który wiele zachodnich serwisów wzięło za podtytuł nowej produkcji z cyklu Castlevania (jedna z poprzednich części to Harmony of Dissonance). Według 1UP.com dewelopingiem potencjalnej gry mógłby zarządzać legendarny pomysłodawca marki, Koji Igarashi, który nie jest zaangażowany w produkcję trójwymiarowego slashera Castlevania: Lords of Shadow (X360, PS3).

Crazy Taxi/Quake Live Arcade

Serwis AllGamesBeta opublikował zestaw zrzutów ekranowych z gier Crazy Taxi oraz Quake Live Arcade, mających w przyszłości trafić do oferty usługi Xbox Live Arcade. Plotkuje się, że bazę serwisu już wkrótce uzupełnią również Doom 2 oraz Metal Slug XX.

Galeria obrazków

Polecamy Waszej uwadze najnowsze obrazki w galeriach...

Future Wars

Galeria filmów

A także najnowsze filmy z gier:

NieR Gestalt

Prince of Persia: The Forgotten Sands – gameplay Wii

Kick-Ass

Zeno Clash: Ultimate Edition - zenorush

Crysis 2 - wrażenia z pokazu video zapowiedź

Przegląd tygodnia - trybiki wojny video magazyn

LEGO Harry Potter: Years 1-4 - Z dziennika dewelopera #1 – wersja PL

LEGO Harry Potter: Years 1-4 - Z dziennika dewelopera #2 – wersja PL

Alan Wake - gameplay #1

Alan Wake - gameplay #2

Alan Wake - gameplay #3

Alan Wake - gameplay #4

Alan Wake - gameplay #5

Alan Wake - gameplay #6

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej

gry