Wieści ze świata (Minecraft, Hawken, OnLive) 28/8/12
Dziś piszemy m.in. o wynikach sprzedaży Minecrafta w wersji na Xboksa 360, obsłudze okularów Oculus Rift w grze Hawken, a także odejściu Steve'a Perlmana z firmy OnLive. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
Marcin Skierski
Lunar Flight
Codzienną akcją promocyjną platformy Steam objęto grę Lunar Flight. Dzieło studia Shovsoft możecie aktualnie nabyć 75% taniej. Produkcja kosztuje 2,50 euro (ok. 10 zł). Promocja potrwa do godziny 19:00.
Minecraft
Daniel Kaplan ze studia Mojang poinformował za pośrednictwem Twittera, że gra Minecraft w wersji na Xboksa 360 została zakupiona przez 3,6 mln użytkowników Xbox Live. To ogromny sukces tej produkcji biorąc pod uwagę fakt, że jej premiera odbyła się 9 maja, a konsolowa edycja jest mniej rozbudowana od komputerowej.
Sony Computer Entertainment
Kenji Kaido poinformował za pośrednictwem Twittera, że w tym miesiącu opuszcza firmę Sony Computer Entertainment. Kaido był producentem gier Ico oraz Shadow of the Colossus od studia Team Ico. Jednocześnie zdradził, że wciąż nie ma konkretnych planów na przyszłość, więc nie wiadomo, jakim projektem zajmie się w następnej kolejności.
OnLive
Steve Perlman, założyciel i dyrektor generalny OnLive, zdecydował się opuścić firmę, by zająć się innymi projektami. Jego stanowisko objął Charlie Jablonski, podczas gdy Gerry Launder został prezesem koncernu. Ten ostatni podziękował Perlmanowi za to, co zrobił dla firmy. Użył nawet stwierdzenia, że nikt inny nie mógłby dokonać tego, co zrobił Perlman. OnLive to platforma cloud gamingu, pozwalająca na zabawę w gry na zewnętrznych serwerach.
Hawken
Firma Meteor Entertainment ogłosiła, że nadchodząca gra Hawken otrzyma wsparcie dla okularów rzeczywistości wirtualnej Oculus Rift. Obsługa nowoczesnego sprzętu, na którego produkcję trwa zbiórka w serwisie Kickstarter, zostanie wprowadzona do dzieła studia Adhesive Games w dniu premiery Hawken, czyli 12 grudnia bieżącego roku.
WWE
Arnaud Frey (starszy producent gry WWE ’13) powiedział w wywiadzie dla serwisu Jeux Video Magazine, że studio Yuke’s pracuje obecnie nad nową częścią serii WWE na kolejną generację konsol. Jego zdaniem, na przyszłorocznych targach E3 dojdzie do prezentacji następców Xboksa 360 oraz PlayStation 3. Z kolei wspomniana odsłona na nadchodzące platformy sprzętowe powinna ukazać się w ciągu dwóch najbliższych lat, bo WWE ’14 pojawi się jeszcze na aktualnie dostępne na rynku konsole.
Galeria obrazków
Polecamy Waszej uwadze najnowsze obrazki w galeriach…
- Day One: Garry’s Incident
- The Walking Dead
- Yakuza 5
- Orcs Must Die! 2
- Microsoft Flight
- Transformers: Upadek Cybertronu
- They Bleed Pixels
- Blood Knights
Galeria filmów
…a także najnowsze filmy z gier:
- Dark Souls – zwiastun na premierę – Prepare to Die Edition
- FIFA 13 – Ultimate Team
- MechWarior Online – River city
- Naughty Bear: Panic in Paradise – gameplay z wersji na PS3
- State of Decay – rozbudowa bazy
- Primal Carnage – gameplay – Trapper i Raptor
- Starvoid – trailer promujący zamówienia przedpremierowe
- Mass Effect 3: Leviathan – pierwszy trailer
- Komentarz – premiery gier w Polsce (27-31 sierpnia)
- Borderlands 2 – technologia PhysX
- Fable: The Journey – kulisy produkcji #1 o grze (PL)
- Blood Knights – Jeremy
- Guardians of Middle-Earth – kulisy produkcji #1 spotkanie z profesjonalnymi graczami MOBA
Więcej:Sprzedaż Dragon Ball Z: Kakarot, nowe sterowniki od Nvidii i inne wieści

GRYOnline
Gracze
OpenCritic
Komentarze czytelników
Kazioo Senator
Ciężko nazywać Kickstartera Oculus Rift jako "zbiórka na produkcję", bo znaczącej kasy na tym Kickstarterze nie zarobią, bo nawet tego nie planowali.
Palmer ustalił minimalną marżę na produkcie (za co skrytykował go Carmack, jako zbyt ryzykowne i naiwne), bo jedyne czego chce od Kickstartera to dotarcie z dev kitami do wszelkiej maści deweloperów i zwiększanie świadomości o HMD i VR wśród społeczności graczy na świecie. Chyba się udało, bo o Oculus Rift już jest głośno.
Wersja konsumencka będzie dostępna prawdopodobnie dopiero pod koniec 2013 roku, więc ta obsługa w Hawken to na razie z myślą o tych wszystkich, co wsparli projekt na Kickstarterze.