Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiMMOPCXONEPS4
Okładka Hawken (PC)

Hawken

Ukierunkowana na rozgrywkę wieloosobową futurystyczna strzelanina FPP, opracowana przez niezależne amerykańskie studio Adhesive Games. W grze Hawken przenosimy się na skolonizowaną przez ludzi planetę, która uległa zniszczeniu na skutek industrializacji.

Akcji | FPP | zagraj za darmo | mechy i roboty | multiplayer | indie | Oculus Rift | strzelanki | rzeczywistość wirtualna

Gra przestała działać 8 stycznia 2018

Hawken to wieloosobowa strzelanka pierwszoosobowa, w której gracze przejmują kontrolę nad potężnymi mechami. Produkcja została przygotowana przez niezależne studio Adhesive Games z Los Angeles. Deweloper powstał z inicjatywy kilku osób pracujących przy anulowanej strzelance Project Offset.

W Hawken przenosimy się na planetę skolonizowaną przez ludzi, którzy doprowadzili do jej zniszczenia przez przesadną industrializację. Ruiny dawnych miast i fabryk stały się polami bitew dla zwaśnionych frakcji, walczących o surowce potrzebne do przetrwania. Gracze stają po jednej ze stron i walczą w kilku trybach rozgrywki - od zwykłego deathmatchu (każdy przeciwko każdemu), przez pojedynki drużynowe, aż po bardziej wymyślne formy współzawodnictwa (Siege, Missle Assault). Gra nie zawiera żadnej kampanii solowej i oferuje jedynie zabawę wieloosobową.

Podczas walk zasiadamy za sterami machin bojowych, które mimo swoich rozmiarów oraz ciężaru poruszają się nadzwyczaj szybko, a nawet zostały wyposażone w silniki odrzutowe. Producent chciał w ten sposób oddać wrażenie pilotowania potężnych pojazdów przy jednoczesnym zachowaniu bardzo dużego tempa akcji. Nie jest to więc ociężały symulator wielkich maszyn kroczących, a raczej strzelanka, w której po prostu pojawiają się mechy,

Do dyspozycji graczy oddano pokaźny ekwipunek – kilka typów mechów, podzielonych na lekkie, średnie i ciężkie, oraz mnóstwo rodzajów broni i ulepszeń. W walce można wykorzystać takie zabawki jak karabiny, wyrzutnie rakiet, granatniki, wieżyczki, czy chociażby pocisk elektromagnetyczny. Sam pojazd da się wyposażyć także w radar, tarczę, hologram i parę innych gadżetów, które pomagają w akcji.

Gra została stworzona za pomocą Unreal Engine (Unreal Development Kit), który pozwolił wykreować świetne otoczenia i imponujące modele mechów (pomimo tego, że produkcja korzysta tylko z bibliotek DirectX 9). Przy pracach nad Hawken twórcy inspirowali się seriami MechWarrior i Virtual On oraz dziełami japońskiego artysty i rzeźbiarza Kow Yokoyama.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Ocena gry 8,4 / 10 na podstawie 106 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8,4 / 10 na podstawie 150 głosów czytelników.

Klasyfikacja PEGI Hawken

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Hawken

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Duo 3 GHz, 3 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 1024 MB (GeForce GTX 460 lub lepsza), 5 GB HDD, Windows XP/Vista/7

Hawken, czyli Battlefield z mechami - test wersji beta gry

Przed premierą 2 stycznia 2013, 11:58

Hawken wygląda naprawdę dobrze. Zastosowany silnik – Unreal Engine 3 – pozwala na wygenerowanie bardzo ładnej i przekonującej grafiki. Efekty świetlne są urzekające, podobnie jak rozmywający się z wolna dym. Zrujnowane miasta i ulice wydają się niemal namacalne, a z brył pojazdów można (prawie) zeskrobać cieniutką warstwę rdzy. Przyjemne doznania wizualne to jednak zasługa nie tylko technologii, ale też dobrego pomysłu – uniwersum gry jest więcej niż interesujące. Postapokaliptyczne metropolie i wioski przemierzają maszyny zbudowane z autentycznego złomu – uważny widz zauważy w nich nawet elementy starych ciężarówek czy bojlerów. Całość oprawy zachowuje bardzo stonowany, a przy tym nieco falloutowy klimat, co jest kolejną zaletą tytułu. Niestety – przy tym wszystkim dziwi fakt, że terenu nie da się w żaden sposób zdewastować czy choćby trochę przemodelować. Momentami zakrawa to na żart: gracze kierują gigantycznymi narzędziami zagłady, a byle płotek czy skrzynia stanowią dla nich przeszkodę nie do przebycia. Chyba nie tak powinno to wyglądać?

PC
XONE
PS4