Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 czerwca 2011, 09:29

autor: Adrian Werner

Wargame: European Escalation - wysyp informacji i pierwszy zwiastun

W połowie maja znane z takich produkcji jak gier jak R.U.S.E. i Act of War francuskie studio Euglen Systems ujawniło swój nowy projekt, którym okazał się być RTS zatytułowany Wargame: European Escalation. Wtedy wypuszczono jednak jedynie dwa screeny i wyjątkowo skromne informacje. Dopiero teraz, przy okazji E3, dostaliśmy więcej konkretów i pierwszy zwiastun.

W połowie maja znane z takich produkcji jak gier jak R.U.S.E. i Act of War francuskie studio Euglen Systems ujawniło swój nowy projekt, którym okazał się być RTS zatytułowany Wargame: European Escalation. Wtedy wypuszczono jednak jedynie dwa screeny i wyjątkowo skromne informacje. Dopiero teraz, przy okazji E3, dostaliśmy więcej konkretów i pierwszy zwiastun.

Wargame: European Escalation - wysyp informacji i pierwszy zwiastun - ilustracja #1

Akcja toczyć się będzie w czasach Zimnej wojny, w latach 1975-1985. Do wyboru będą dwie frakcje – NATO oraz siły Układu Warszawskiego. Pierwsza z nich dysponować ma bardziej zaawansowanymi jednostkami i sprzętem, natomiast druga ze stron konfliktu polegać będzie na przewadze liczebnej. Każdą bitwę zaczniemy z określoną ilością wojsk, ale w trakcie starć pojawi się możliwości dokupowania nowych oddziałów. W tym celu wykorzystamy punkty zdobyte za eliminowanie wrogów i wypełnianie zadań. Oczywiście, za zabicie kilku żołnierzy piechoty dostaniemy mniej punktów niż za zniszczenie czołgu M1 Abrams lub helikoptera Apache.

W przeciwieństwie do poprzedniej gry studia, czyli R.U.S.E., Wargame ma być w miarę realistyczne. Olbrzymią rolę w przebiegu stać odegra teren i prędkość poruszania się każdej jednostki po różnych jego rodzajach. Będziemy musieli dbać o zapasy paliwa oraz stan amunicji naszych wojsk. Pomogą nam w tym specjalne czołgi zaopatrzeniowe, które z powodu swojej kluczowej roli stanowić będą dla sił wroga idealny cel ataku.

Oddziały piechoty i zwiadu zrobią użytek z każdej możliwej osłony, takiej jak trawa, płoty czy drzwi. Będą też mogły wchodzić do środka domów, w celu ukrycia się lub zapewnienia sobie lepszej pozycji obronnej. Co ciekawe, wprowadzony zostanie system morale. Wymusi on dbanie o stan psychiczny naszych podwładnych i jednocześnie otworzy przed nami szereg opcji taktycznych. Znajdujący się w beznadziejnej sytuacji żołnierze najczęściej po prostu wpadną w panikę i uciekną.

Wargame nie będzie posiadać tzw. Mgły Wojny. Zamiast tego, to co zobaczymy bazować będzie na zasięgu wzroku każdej jednostki. Oczywiście pojawienie się deszczu, mgły czy śniegu znacząco ograniczy widoczność i tym samym opóźni wykrycie przez nas oddziałów przeciwnika. Podobnie działać ma zastosowanie kamuflażu.

Wszystko to ukazane zostanie w pięknej oprawie graficznej, możliwej dzięki drugiej generacji silnika wykorzystanego w R.U.S.E. Gra tworzona jest wyłącznie z myślą o pecetach i jej premiera nastąpić ma w przyszłym roku. Z wypuszczonych do tej pory informacji wynika, że fani wojennych strategii mają na co czekać.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.