Upscaling a rzeczywistość - IGN testuje nową funkcję PS3
Jak dobrze wiecie, wraz z opublikowaniem aktualizacji firmware konsoli PlayStation 3 do wersji 1.80 gry znane z konsol PSOne i PS2 poddawane są procesowi upscalingu, czyli podbicia rozdzielczości do 720p, 1080i i 1080p. Redaktorzy serwisu IGN przygotowali w związku z tym małą prezentację.
Jak dobrze wiecie, wraz z opublikowaniem aktualizacji firmware konsoli PlayStation 3 do wersji 1.80 gry znane z konsol PSOne i PS2 poddawane są procesowi upscalingu, czyli podbicia rozdzielczości do 720p, 1080i i 1080p. Redaktorzy serwisu IGN przygotowali w związku z tym małą prezentację.
Składa się ona z kilku etapów i bardzo dokładnie ukazuje zmiany jakie są nanoszone w momencie aktywacji upscalingu. Testom poddane zostały gry znane z PlayStation oraz PlayStation 2. Przy czym w drugim przypadku na tapecie znalazły się zarówno pozycje wyświetlane w standardowej dla PS2 rozdzielczości, jak i te, które korzystają z funkcji progressive scan, podbijającej ją do 480p.
Jak zatem prezentuje się upscaling według IGN? Odpowiedź na to pytanie uzyskacie bezpośrednio na łamach tego zachodniego serwisu. Poniżej zamieszczamy przetłumaczoną konkluzję:
„Można przytoczyć wiele argumentów przemawiających za każdym z testowanych trybów. Jedni będą preferować „filmowy” wygląd gier z podbitą rozdzielczością i aktywowanym wygładzaniem krawędzi. Z kolei inni będą opowiadać się za trybem 480p (jeśli jest takowy dostępny) lub samym tylko upscalingiem przy wyłączonym wygładzaniu. Większości z nas najbardziej podoba się obecnie opcja 480p. Mamy też ciągle nadzieję, że Sony zacznie wreszcie wydawać gry w prawdziwym HD, zamiast poddawać je tylko i wyłącznie upscalingowi”.
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
zanonimizowany251643 Legend
$aimon - wszystko zależy od rozdzielczości wejściowej; gry na PS2 były pisane w tylu różnych rozdzielczościach (np 400x300, 620x200) że nie sposób żeby wszystkie wyglądały zauważalnie lepiej ze względu na problemy teoretyczne jakie trzeba przy skalowaniu rozwiązać.
Teza postawiona w artykule IGN jest taka, że gry z natywnym renderowaniem 480p wyglądają lepiej nieskalowane, ale nie wiem czy coś widać jak się patrzy na taki mały wycinek obrazu.
Tutaj http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=158224
masz wątek poświęcony skalowaniu z porównaniami.
Cainoor Legend

Co to ma być za news? Może byście trochę opisali przynajmniej wnioski z artykułu? Nie każdy zna angielski. To w końcu polski serwis.
Piotr44 Generał

Hmmm incredible! Kto by pomyślał że sprytni Japończycy potrafią sprawić, żeby gry w wyższej rozdzielczości wyglądały gorzej niż w niższej:-/
zanonimizowany169157 Generał
tego upscalowania nie widac... jedyne co widze to cos w stylu antialisaingu czyli pewnie ten smoothing