Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 marca 2011, 11:51

autor: Adrian Werner

Twórcy Machinarium pracują nad trzema nowymi projektami

Czeskie studio Amanita Design zachwyciło miłośników przygodówek wypuszczoną w 2009 roku grą Machinarium. Teraz zespół ten ujawnił, że pracuje nad trzema nowymi projektami.

Czeskie studio Amanita Design zachwyciło miłośników przygodówek wypuszczoną w 2009 roku grą Machinarium. Teraz zespół ten ujawnił, że pracuje nad trzema nowymi projektami.

Twórcy Machinarium pracują nad trzema nowymi projektami - ilustracja #1

Botanicula

Pierwszym z nich będzie przygodówka Botanicula. Opowie ona o losach pięciu istot żyjących na drzewie, które spróbują ocalić ostatnie nasionko będącej ich domem rośliny przed zgrają złych pasożytów. Za kształt całości odpowiada animator Jaromír Plachý. Gra ma być prosta w warstwie wizualnej oraz przekazie i jednocześnie bardzo rozległa. Obecnie prace ukończone są już w połowie i premiera nastąpić ma pod koniec roku.

Drugim projektem jest Samorost 3. Pierwsza część była małą darmową grą, dzięki której świat po raz pierwszy usłyszał o Amanita Design. Druga odsłona była już komercyjnym produktem sprzedawanym za niewielką sumę. Samorost 3 ma być czymś znacznie ambitniejszym. Jest to obecnie największy projekt studia i powinniśmy spodziewać się czegoś co najmniej porównywalnego do Machinarium. Niestety nie podano daty premiery tej produkcji. Tym, którzy nie mieli jeszcze kontaktu z tą serią polecamy wypróbowanie bezpłatnej pierwszej części.

Twórcy Machinarium pracują nad trzema nowymi projektami - ilustracja #2

Osada

Trzecim i ostatnim projektem jest Osada. Będzie to darmowy eksperyment w postaci interaktywnego teledysku, utrzymanego w typowym dla tego studia dziwnym stylu wizualnym. Pełną wersję będzie można już za kilka tygodni bezpłatnie pobrać z oficjalnej strony Amanita Design.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej