Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 czerwca 2011, 09:44

autor: Adrian Werner

Tribes: Ascend - wersja pecetowa priorytetem, premiera konsolowej później

Na początku maja zespół Hi-Rez Studios ujawnił, że pracuje nad Tribes: Ascend. Poinformowano wtedy, że gra tworzona jest z myślą o wielu platformach. Wywołało to niepokój pecetowych fanów serii. Teraz autorzy postanowili uspokoić te obawy i ogłosili, że wersja komputerowa ma priorytet, natomiast konsolowa ukaże się dopiero w późniejszym terminie.

Na początku maja zespół Hi-Rez Studios ujawnił, że pracuje nad Tribes: Ascend. Poinformowano wtedy, że gra tworzona jest z myślą o wielu platformach. Wywołało to niepokój pecetowych fanów serii. Teraz autorzy postanowili uspokoić te obawy i ogłosili, że wersja komputerowa ma priorytet, natomiast konsolowa ukaże się w późniejszym terminie.

Tribes: Ascend - wersja pecetowa priorytetem, premiera konsolowej później - ilustracja #1

Ta, radosna dla weteranów cyklu nowina znalazła się w wywiadzie, jakiego udzielono serwisowi FPSGuru.com. Zdradzono w nim, że gra tworzona jest przede wszystkim z myślą o PC i na edycję na Xboksa 360 przyjdzie nam poczekać znacznie dłużej. Taka decyzja nie dziwi. Seria Tribes znana jest z olbrzymich map i dużej liczby przebywających na nich graczy. Ponadto, konsolowa adaptacja cyklu nie odniosła zbyt dużego sukcesu i większość fanów marki jest pecetowcami. Nie są to jednak jedyne powody. Pracownik Hi-Rez Studios stwierdził, że w planach są rozległe beta testy i częste aktualizowanie gry po premierze, a te rzeczy najprościej jest zrealizować właśnie na PC.

W wywiadzie można także znaleźć informacje na temat zawartości samej gry. Początkowo dostępne będą dwie frakcje - Blood Eagle oraz Diamond Sword, choć potem dodane zostaną również inne. Podział na plemiona będzie miał jednak charakter czysto wizualny, ponieważ wszystkie strony konfliktu otrzymają dostęp do tego samego uzbrojenia i sprzętu.

Tribes: Ascend - wersja pecetowa priorytetem, premiera konsolowej później - ilustracja #2

Na tę chwilę gra oferuje trzy podstawowe typy pancerzy bojowych, choć niewykluczone, że w przyszłości liczba ta ulegnie zwiększeniu. Obecnie większość wewnętrznych testów koncentruje się na trybie Capture the Flag. Znajdziemy w nim rozbudowane mechanizmy zarządzania bazą, w tym konieczność obrony generatorów energii elektrycznej oraz możliwość stawiania nowych struktur. Fanów serii powinna ucieszyć wiadomość, że w grze znajdzie się ukochany przez nich tryb Rabbit-Chase, w którym wszyscy gracze polują na jedną osobę przenoszącą flagę.

Przypomnijmy na koniec, że Hi-Rez Studios ma w planach również MMO zatytułowane Tribes Universe. Okazuje się jednak, że prace nad nim ruszą pełną parą dopiero po ukończeniu Tribes: Ascend. Autorzy chcą wpierw odtworzyć wszystkie niuanse bazowej mechaniki serii zanim porwą się na tworzenie olbrzymiego wirtualnego świata zamieszkiwanego przez tysiące graczy.

Ostatnia aktualizacja: 2011-06-22

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.