Tribes: Ascend - wersja pecetowa priorytetem, premiera konsolowej później
Na początku maja zespół Hi-Rez Studios ujawnił, że pracuje nad Tribes: Ascend. Poinformowano wtedy, że gra tworzona jest z myślą o wielu platformach. Wywołało to niepokój pecetowych fanów serii. Teraz autorzy postanowili uspokoić te obawy i ogłosili, że wersja komputerowa ma priorytet, natomiast konsolowa ukaże się dopiero w późniejszym terminie.
Na początku maja zespół Hi-Rez Studios ujawnił, że pracuje nad Tribes: Ascend. Poinformowano wtedy, że gra tworzona jest z myślą o wielu platformach. Wywołało to niepokój pecetowych fanów serii. Teraz autorzy postanowili uspokoić te obawy i ogłosili, że wersja komputerowa ma priorytet, natomiast konsolowa ukaże się w późniejszym terminie.

Ta, radosna dla weteranów cyklu nowina znalazła się w wywiadzie, jakiego udzielono serwisowi FPSGuru.com. Zdradzono w nim, że gra tworzona jest przede wszystkim z myślą o PC i na edycję na Xboksa 360 przyjdzie nam poczekać znacznie dłużej. Taka decyzja nie dziwi. Seria Tribes znana jest z olbrzymich map i dużej liczby przebywających na nich graczy. Ponadto, konsolowa adaptacja cyklu nie odniosła zbyt dużego sukcesu i większość fanów marki jest pecetowcami. Nie są to jednak jedyne powody. Pracownik Hi-Rez Studios stwierdził, że w planach są rozległe beta testy i częste aktualizowanie gry po premierze, a te rzeczy najprościej jest zrealizować właśnie na PC.
W wywiadzie można także znaleźć informacje na temat zawartości samej gry. Początkowo dostępne będą dwie frakcje - Blood Eagle oraz Diamond Sword, choć potem dodane zostaną również inne. Podział na plemiona będzie miał jednak charakter czysto wizualny, ponieważ wszystkie strony konfliktu otrzymają dostęp do tego samego uzbrojenia i sprzętu.

Na tę chwilę gra oferuje trzy podstawowe typy pancerzy bojowych, choć niewykluczone, że w przyszłości liczba ta ulegnie zwiększeniu. Obecnie większość wewnętrznych testów koncentruje się na trybie Capture the Flag. Znajdziemy w nim rozbudowane mechanizmy zarządzania bazą, w tym konieczność obrony generatorów energii elektrycznej oraz możliwość stawiania nowych struktur. Fanów serii powinna ucieszyć wiadomość, że w grze znajdzie się ukochany przez nich tryb Rabbit-Chase, w którym wszyscy gracze polują na jedną osobę przenoszącą flagę.
Przypomnijmy na koniec, że Hi-Rez Studios ma w planach również MMO zatytułowane Tribes Universe. Okazuje się jednak, że prace nad nim ruszą pełną parą dopiero po ukończeniu Tribes: Ascend. Autorzy chcą wpierw odtworzyć wszystkie niuanse bazowej mechaniki serii zanim porwą się na tworzenie olbrzymiego wirtualnego świata zamieszkiwanego przez tysiące graczy.
Więcej:Czy warto porzucić PC na rzecz konsoli? Gracze dzielą się swoimi doświadczeniami

GRYOnline
Gracze
Steam
- Hi-Rez Studios
- konsole vs PC
- PC
- X360
Komentarze czytelników
zanonimizowany26519 Generał
Tribes .. mmmmmm ... Milusio. Szybka , dynamiczna i mam nadzieje ,ze nadal oldscholowo bedzie .
Jest to gra pokroju quake'ow gdzie dynamizm i szybkie ogarnianie tematu sa wazne . Zreszta wystarczy spojzec jak ludziska graja w quake'a 3 na xboxie360 :P i dojsc do wnioskow ,ze ta gra nie jest pod kontrolerki zwane gamepadami :] przez co cala dynamike rozgrywki szlak trafia .
tybet2 Generał
misiek345 idź graj w koda, bo Tribes dla ciebie nie był i nie będzie:P
zanonimizowany665627 Generał
idź graj w koda, bo Tribes dla ciebie nie był i nie będzie:P
Masz racje. Ta gra dla mnie nie istnieje;)
zanonimizowany653201 Legend
To będzie miało w ogóle singla?
KMyL Generał

TAK TAK TAK - prawdopodobieństyo totalnego 'skonsolizowania' znikło ! Jakieś uproszczenia będą, ale bez przesady - WEEEEEE! I jeszcze betatesty ! O matko - Tribes Ven. uważam za świetną, lecz niedocenioną grę, a ponoć weterani serii jeszcze bardziej chwalą dwójke... Trzymam kciuki, bo jak będzie dobrze to kupuje bez namysłu...